na pozadí tmavě šedé
Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
skoro si utiekol z obrazu, inak fakt ako z inej doby
btw pozadie je jedno ake, ked si uz zaraamovala :)
Panebože, a tohle je FA...
Proč myslíš, že někam utíkal? Viděls někdy obracet seno? Myslíš, že kdybych ho nechtěla mít tam, kde je, že bych ho tam měla? Kam by sis ho přál, na prostředek?
Měla jsem na to focení asi deset minut (než mě vymet majitel louky, na které jsem si zaparkovala auto), mám několik fotek v různých fázích pohybu děduly a posunu slunce nad ním. Všude je děda stejně daleko od krajů.
A zarámované to je, protože je tím ten žánrový obrázek uzavřený sám do sebe, je tišší, pocitově vzdálenější. Ale i tak líp vynikne na tmavším pozadí. Nebo spíš práve proto.
Fakt by nešlo aspoň občas zapomenout na zdejší rituály výtek, nebo se nad nimi zamyslet, než je člověk vyseje zas pod další fotku?
paneboze, asi som podrzdil hada bosou nohou, alebo ma niekto mrzuty den, ci nevies citat po mne medzi riadkami?
vidim ze nikam neuteka, ale je uz prilis na okraji obrazu na to ze je jeden z nosnych prvkov skladby IMO
a na stred urcite nie
ale suhlasim, ze takto na sedom pozadi vynikne viac
inak som si naivne myslel, ze je obcas na moj nazor aj niekto zvedavy, ale zda sa ze som sa tragicky mylil
ak chces pozitivne reakcie napis pod fotku, ze neocakvas vycitky, ani iny nazor, ja sa budem pokynov drzat, aj ked u teba ma to teda dost prekvapuje
Mrzutá jsem do nepříčetnosti, protože mi trvalo půl hodiny, než se fotka vůbec nahrála, a další půl hodiny, než se mi povedlo otevřít komentářový formulář. Odesílání komentáře už trvalo jen deset minut.
Mně se moc v kraji nezdá, je tak v kraji, aby byl v nejširším místě trojůhelníku/ů, který se sbíhá/jí směrem doleva.
A proč když s něčím komentem nesouhlasím, protože se mi zdábýt mimo, se dotyčný hned jízlivě ohradí bonmotem o pouze pochvalných komentářích? Další blbej rituál. Ty mi kritiku napsat můžeš, já tobě oponovat ne?
Na tvůj názor samozřejmě zvědavá jsem, patříš mezi lidi, co standardně nepíšou blbiny a o focení něco vědí. Právě proto mě to teď od tebe překvapilo. Takový vcelku povrchní odsudky.
A nebo jsem si to, cos napsal, vzala příliš osobně jako sdělení, že jsem nemožná já, když tohle omylem nafotím takhle blbě.
Tak to ber třeba jen tak, že zrovna tahle fotka (na rodzíl od mnoha mých jiných) je promyšlená do detailu a pokud jiným lidem nebude kompozičně nebo zpracováním vyhovovat, je to věc vkusu a názoru a ne toho, že by mi něco někam utíkalo.
trojúúúhelníku... :-(
takové dřiny stojí jedno odeslání komentáře a ještě abych to odesílala opravy...
to ze dnes nacitava fa este horsie ako zvycajne je fakt, celkom ti v tomto rozumiem
a to ze komentujem strucne je prave z toho dovodu
a keby ta fotka podl mna ani trochu za nieco nestala, nenapisal by som ani len tolko
este raz si precitaj svoju vlastnu reakciu (hlavne prvy a posledny odstavec) na moje pripomienky, mozno pochopis preco ten zaver mojej odpovede
ale donutila si ma napisat viac ako zvycajne
neobhajujem svoj nazor ako svaty gral, to ani nejde, je to subjektivny pohlad
iba som polemizoval, su to len a len moje dojmy, ako to na mna posobi
suhlasim, ze niekomu sa bude toto poskladanie zdat v poriadku, mne osobne pocitovo neladi
proste tak to vidim, mozno je chyba v mojom prijiimaci ako to hovorieval klasik
inak ake odsudky a preco povrchne?
este raz opakujem, len som vyjadril svoj pocit a nazor, nemusis s nim suhlasit ani ty, ani nik iny, ja sa preto na nikoho hnevat nebudem
Povrchní = cca prvopohledové. Třeba s tím rámečkem.
Schválně, zkusils to, nežs to napsal?
Za tím posledním odstavcem si stojím. Právě proto. :-)
Jinak, spíš si myslím, že víc lidí bude souhlasit s tebou než se mnou. :-)
už jsem tu nejméně třikrát a nechci se vyhnout nějakému komentáři - ale já ještě nejsem připravenej na takové, vím o tom prdlačku a třeba pořád budu...
to ti ale asi nepomohlo - kdo ví třeba ji za léta otevřu a budu se divit proč jsem nenapsal to co...
V klidu. Už jsem vybublala. :-)
no, chtěl jsem tam ještě napsat - že snad nedostanu :)) .) ale já fakt doufám že se jednou otočím - to nebylo proto abych si to odbyl - já se jen přiznávám že mám ještě fakt díry, nestudoval jsem to...lepší se přiznat než dělat znalce...myslím
skákal pes přes vovoes...bába pekla fdolky....pec nám spadla (:
na 1. raz s pozadim nepozrel, len som cital a kus inak si to intrepretoval a strucne napisal
tak by som teraz ten druhy riadok upne prveho komentara rozviedol, ako som to myslel:
ramcekom si vymedzila scenu a potom sa hodi trebars na neutralne sedu "stenu", ale kludne mozno aj na spinavozelenu, oranzovo zltohnedu, ale aj bielu, atd.
stale pises nieco o vycitkach, nic ti nevycitam (a preco by som aj mal, ze?)
ak to tak na teba posobi, potom ma to mrzi, len som strucne vyjadril svoj nazor, ked je server sustavne pretazeny, mojich 100Mbit/s je prd platnych
ked uz, ja by som to skor nazval vyhrady
ak chces, rozvediem ti aj slovne spojenie "fakt ako z inej doby" lebo asi nemozes vediet, kto vsetko ma v tejto suvislosti napadol
(risknu to a napíšu:)
přijde mi, že mráček nahoře je moc utiskovaný a nemá volnost. Tahle fotka chtěla volnost nahoře spíš než plonkové místo dole. (mluvím o 1-2cm) Co se týče stranového vyvážení, nemám výhrady. Co se týče obsahu - scény na ní zachycené - je příjemná a trochu nenápadná.
krajina s přívlastkem
Taky - souhlasím, kdyby bylo dole a fous míň a nahoře o fous víc, nebyla bych proti. Jenže pak by se pán dostal vertikálně na prostředek.
Rene, fotila jsem obraz. Přála jsem si světlo od Milleta, měkkost od Moneta. Vylezl mi z toho spíš Úprka bez kroje. :-)
hmm, mna napadli ceskoslovenski klasici
Karel Plicka, Martin Martincek a Martin Benka :)
to koukám na tu diskusi. Nemůžu si to odepřít i když vážně chci... hodně často s renegade nesouhlasím a rozhodně se ve fotkách nesejdeme (což není nic proti ničemu, proboha...) tak reakce na jeho první komentář mi přijde úplná havárka.
Zcela subjektivně se mi fotka zdá o ničem a špatně provedená. Nejsem znalec a je mi to jedno.
Do diskuse o tom, proč má být zrno záměr a ne chyba, o tom, jestli je pán s hráběmi (možná motiv, že?) ostrý nebo ne , proč stojí čelem ven z fotky se dál opravdu zapojovat nebudu. Pokud bych tak moc chtěl větší prostor nahoře a pána nadále mimo vertikální střed, tak si couvnu (jasně, nešlo to, kopřivy, potok atd.). Za deset minut, když se stihne i slunce posunout, bych možná jen tak ze srandy zkusil i jiné umístění, třeba úhel bez sloupů vzadu nebo je naopak zdůraznit a skočil pánovi pro cíga za to, že ho ruším.
Taky bych to asi nezveřejňoval, kdybych nebyl 100% sám přesvědčený (chtěl jsem, vyšlo mi, rád bych, ale)
Nebo po zveřejnění kompromisu nemůžu být překvapený, že to někomu nesedí.
Pokud bych nebyl zvědavý na názor ostatních, tak bych to taky nezveřejnil na webu věnovaném diskusi o fotkách.
Tvůj komentář svědčí hlavně o tom, že přemýšlíš jen v jedné lajně.
Svůj názor už nevím, jak jinak bych vysvětlila a právo na to, co jsem napsala, si uhájila, a pokud je všecko vysvětlování o něco výš v diskuzi málo, víc už nemůžu a vzdávám to. Kde se mluví maďarsky, arménštinou se nedomluvím. Stejně tak asi maďarům nemá smysl pořád dokola vysvětlovat, že nejde o neochotu slyšet jiný než libý názor, ale o neochotu odkývat všecko, co mi sdělí někdo, kdo z maďarska nevytáhl paty, nebo pokud si myslím, že to plácl nepromyšleně.
Ale zkusím znovu: Pochvaly jsem nečekala, neb vím, co fotím a že se nevcházím ani do mainstreamu ani do módní vlny. Nevadí mi jiný názor. Vadí mi názorová schématičnost, nedbalost, stereotyp, projekce.
Ok?
P.S. A nevím, jakou máš prostorovou grafickou představivost, ale vážně si myslíš, že kdyby sis couvl a nechal spodní okraj fotky tak, jak je, abys získal místo nahoře, které by spodní části odpovídalo, tak že by ti pán zůstal nad vertikální polovinou fotky?
Pardon, nad horizontální polovinou, vertikálně v horní půli. :-))
Pán je o ždibec moc vpravo.
Na to že je tam centrem všehodění je fakt trochu moc u kraje.
Obraz je takový nějaký roztřepaný, ale to se mi tady docela líbí, je to fakt skoro jako malované.
Co mi ale vadí, je ta šumná obloha, hlavně v tom modrém vlevo nahoře.
Mrzí mě ten useklej mráček, tedy asi bych brala víc oblohy a miň spodku, ale zas ten argument že by to negativně ovlivnilo skladbu fotky, to chápu.
Jinak se mi líbí ty podzimní barvičky.
trošku jemnější kontrast i barevné podání
by se mi líbilo, aby v tom zůstalo to
ticho
couvání přidává nahoře i dole, to je asi jasný. Tak při zachování spodku a přidání nahoře by nezbylo než si podřepnout
Je to stejně fajn, že Vám nevadí jiný názor, tím se vše zjednodušuje a atmosféra se prohřívá :)
Když podřepneš, ztratí se ten kousíček posečené louky i kus dědových nohou a děda se posune výš do strniště. Zúží se i celý pruh toho strniště a ztratáí se ten nejnasvícenější kus. Krajina ztratí plastičnost.
Z dřepu, polodřepu, polokřivopředklonu a jiných nemožných pozic fotím často, ale tady se to nehodilo.
Bello, přesně.
Rustikální melodii slyším. A proto nemám potřebu hledat chyby (ale když už je popsali jiní, tak kdyby byl ten mrak celistvý, bylo by to lepší). Z komentářů nade mnou vyplývá, že někdo v tom vidí atmosféru podzimu, ale já vidím léto. Asi pozdní léto - otavu. K podzimu bych potřeboval oranisko (ach ty stereotypy, já vím :-)
Ale představuji si to jako sérii - jaro - léto - podzim - zima, nejlépe vždy s jedním živáčkem. Potom by ta melodie byla kompletní.
fotka nemá pro mne to kouzlo letního dne, líbí se mi jak je vedena cesta dole, pán je moc vpravo - no asi je- o fous by chtěl doleva, nelíbí se mi kvalita fotky, ale královsky se bavím nad komentáři. Ruliso, to co vždy vyčítáš třeba Majce55 jsi tady předvedla s celou parádou, a taky se bavím nad tím jak renegade hodil zpátečku.
Co vyčítám Majce55, Casablanco? Napiš, ocituj mě, prosím, velmi by mě zajímalo. :-)
Chceš-li psa bít, najdi si hůl, a ne hnůj. :-)
Procházím si ivou galerii, abych se podívala, čím jsem si tě proti sobě tak popudila, že mi s takovou chutí nasazuješ a paseš se na možnosti mi jízlivě něco "oplatit". Ale nenašla jsem nic moc, takže kdybys mi napsala i tohle, byla bych ráda. :-)
ruliso, to mě mrzí jestli to bereš jako oplácečku, protože ti nemám co oplácet a ani to nemám ve zvyku. Jen jsem se bavila nad tím jak si tu fotku obhajuješ - je dobrá a tak jsi to chtěla! Myslím si, že Majka55 už ty fotky, kde jsi ji toto vytýkala v galerii nemá a nebo to byl někdo jiný.
Neberu to nutně jako oplácečku, jen jsem hledala důvod, proč ses do mě tak pustila skrze Majku. Jak kdybych ti ležela v žaludku.
Ano, myslím si, že sis mě spletla s někým jiným. Nejlíp, když si interkou ověříš přímo u Majky jestli to, co o mně o něco výš tvrdíš, je pravda. (Mimochodem nevím jistě, co jsi vlastně měla na mysli, že Majce vždy vyčítám, jen tipuju.)
Považovala bych za fér, kdyby řešení nebylo jen mávnutí ruky "nebo to byl někdo jiný". Veřejnou omluvu za veřejně nepravdivé obvinění z čehokoli považuju za fér.
ruliso, nebudu do této diskuze tahat nikoho dalšího. Pokud si nikdy nikomu nevyčítala, že obhajuje špatnou fotku - tak se ti tedy veřejně omlouvám.
Vyčítala jsem leckomu, že obhajuje špatnou fotku výmluvami na okolnosti. A to budu dělat vždycky. Vymlouvat se, že portrét je bez světla, protože světlo nebylo, nebo že pták je neostrý, protože fotograf neměl úkryt pro focení, nebo že fotka je tak ukrtuně nekoukatelně tmavá, protože byla tma, je blbost. Když něco nejde vyfotit slušně, tak to nefotím, jednoduchá rada, jíž se řídím celý život a při focení na film dvojnásob.
Vysvětlovat záměr fotografa, ukazovat, že jiná, příchozími navrhovaná kompozice by nebyla lepší, nebo že to, co na fotce je a jak to tam je, má svůj smysl, je věc jiná. Bez toho nemá smysl o fotkách diskutovat. Bez toho s enikdo nic nenaučí, ani na jedné straně diskutujících.
Bez podobných debat se jistě obejdou sociální sítě, ale proto nemám ppotřebu tam chodit.
Nevadí mi, že se ti fotka nelíbí, i souhlasím s tím, že světlo mělo být měkčí.
Ale nesouhlasím s tím, že někomu něco "vždy vytýkám a pak dělám totéž".
Casablanco, i uznat chybu je dobré umět, bez překrucování a uhýbání.
Jistě přijdeš na to, s kým sis mě spletla. Veřejně to psát už nemusíš. :-)