• Georg Black
    Georg Black
    05.04.2002 13:44

    Jsem začátečník a jak tak zjišťuju, tak právě neznalost těchto korekcí mi zkazilo mnoho snímků. Prosím proto o poradu. Jsem z toho trošku zmatený. Dle kap. 1.0 je +1EV ekvivalentní zdvojnásobení osvitu(menší clon. číslo or delší čas). Což je jasné. Dále se pak v kap. 1.3.3 píše v tabulce o focení sněhu s použitím až +3EV tzn. o 3 clon. čísla více světla? To mi nějak nekoresponduje s tabulkou v 3.1 kde se světlejší objekty fotí s větším clon. číslem tedy by to mělo být jako -1EV. Mohl by mi to někdo osvětli??? Děkuji za shovívavost k fotografickému analfabetovi.

  • maui
    maui
    12.01.2003 11:43

    Jako zacatecnik mam prave s timto problemy, ale
    nejsem schopen odhadnout zda dana korekce je ta spravna. Nekdy mi ani po korekci +2EV neda spravnou expozici. Napr. bila stena je vzdy seda ( i pres +2EV korekci). Vzhledem k tomu ze na mem fotaku je max expozice +2EV vetsi jiz nenastavim. Take kdyz mam scenu, ktera ma veliky kontrast mezi tmavymi a svetlymi misty nemohu se spravne strefit do spravne expozice. Byl by externi expozimetr resenim ?

  • vojtek
    vojtek
    11.03.2020 11:13

    To mas tak napisu pitoviny jasne su to machri a ked sa clovek opyta tak nic :)))) To radsej nech nepisu odborne clanky ked nevedia reagovat!

  • E.B.E
    E.B.E
    11.03.2020 13:28
    Reaguje na vojtek 11.03.2020 11:13:

    "To mas tak napisu pitoviny jasne su to machri a ked sa clovek opyta tak nic..." - zobrazit celý komentář

    Nevšiml jsem si, že by ses na něco zeptal? ...a nemyslím, že psát do sedumnáct let staré diskuse má nějaký smysl.

  • vojtek
    vojtek
    12.03.2020 11:54

    Co sa budem pytat ked su tu dva komentare a ziadna odozva. Je smutne ze ze tolko rokov bez komentara a co mas s tym nejaky problem?

  • E.B.E
    E.B.E
    12.03.2020 16:23
    Reaguje na vojtek 12.03.2020 11:54:

    "Co sa budem pytat ked su tu dva komentare a ziadna odozva. Je smutne ze ze..." - zobrazit celý komentář