• Martin Kos
    Martin Kos
    05.06.2006 08:45

    se zajmem jsem si precetl tento clanek uz vcera na Tvem webu.. je to fajn, doufam, ze si nekdy pokecame, klasiku ;-)

  • Radek Hrubý
    Radek Hrubý
    05.06.2006 10:35

    Je to velice pěkně napsaný článek jen bych měl pár připomínek k vybavení.Stavební halogeny je sice pěkná věc a dokonce levná ,ale velice špatně se s nima pracuje světlo je velice ostré a pokud použiji papír jako filtr tak je jen otázka času kdy začne hořet a pokud se filtr třeba i deštník da kousek dále zase se ztrácí jednosměrný tok světla velkým množstním odrazů a fotograf přichází o pěkné stíny které alespoň podle mě tvoří základ klasikého aktu.Zhruba rok jsem se ze zmíněnýma halogeny potýkal a až jsem zkusil originál fofo světlo prostě paráda.Pak jsem halogen už nikdy nevytáhl.Je to sice drahé ,ale stojíto za to .Podle mě je jako náhrada lepší klasická matná žárovka v reflektoru z kousku plechu .Člověk musí počítat sice z delší expozicí ,ale stejně kvalitní stativ je podle mě samozřejmostí zvlášť u focení i v interieru.Ještě k měření světla veliký pomocník je expozimetr z měřením dopadajícího světla (jde si ho pořídit za pár stovek).Velice se pak sníží zmetkovitost.Problém je že na tyto chyby měření se příjde až při postprocesu jak na PC nebo v komoře Ještě jedna maličkost.Dle mého názoru pokud se člověk chce zabývat vážně čenobílym opakuji černobílým aktem doporučuji přejit v této oblasti na analog. Já bych doporučoval alespoň 6x4,5 lépe 6x7.Digitál sice také občas používám ,ale jen proto že modelka si výslově přeje nějaké fotky na CD věčinou je jí úlně ukradená nějaká kvalitní fotofrafie protože ji to stačí vidět na monitoru.Já si pro sebe fotím na analog a pro modelku sem tam cvaknu na digi.A proč negativy neskenuji ? protože si je nenechám poškrábat od nějakých dyletantů z labu.Boužel jsem se zatím nezmohl na slušný scaner na 6x7 a asi nezmůžu.
    A proč analog ? myslím že na toto téma existuje tolik článku že to nemá cenu rozepisovat.Snad jen když se člověk podívá na krásnou a nejlépe skutečně matnou masterclass fotografii 50x60 je to prostě o nečem jiném .

  • Tomáš Florián Floriš OFFLINE
    Tomáš Florián Floriš OFFLINE
    05.06.2006 12:55

    supr clanek...

  • Tomáš TRMAN Rücker
    Tomáš TRMAN Rücker
    05.06.2006 14:29

    Jisteze RHFEST ma pravdu ale zaroven se da polemizovat. Tedle clanek je psanej predevsim pro lidi ktery chtej zacinat a zkusit jestli jim tedle zanr sedne a nebo ne a tezko bude krajinkar jen kvuli zkousce davat 30 koliku za studiovy zablesky. O vhodnosti analogu rovnez, nekomu todle medium proste a jednoduse nesedne. Sam sem se neco namachal ve vyvojce a koukat jak leze treba 30x40 je fajn pocit ale stejne je mi daleko blizsi digitalni medium. Koneckoncu vyvoj de kupredu milovymi kroky a to jak co se cipu tyce tak i printu. Mam doma printy z Idifu a musel sem se kouknout na zadni stranu abych poznal ze se nejedna o klasickej CB papir. A koneckoncu i z digitalnich medii se da udelat foto na barytu :) skala sedi je tu diky rawu a sendvicovani taky solidni a i dynamickej rozsah se da vytahnout vysoko nad moznosti filmu takze resit zde techniku nebylo popravde cilem clanku ale SOUHLASIM. Proste kazdemu co jeho jest ... bertez toto jako inspiraci pri foceni aktu a jako pocatecni impuls pro fotonadsence ;)

  • Fotograf 113
    Fotograf 113
    05.06.2006 15:03

    Nazdar Trman..;°)) Svojim sposobom chvalihodna snaha... pisat clanky, a hoc by som s takmer vsetkym vedel polemizovat, zaraza ma jedna vec... Ze vobec ma niekto snahu, niekomu akoze na zaciatok ponuknut nejaku radu tohoto druhu... Pride mi to postavene na hlavu, nakolko sice mozno o fotografovani toho mozno moc neviem, ale jedno urcite...!!! Fotografovanie figur, - a teraz je jedno akych,- je dost zlozite, nie len istymi zasadami tvorby vizualizacie, teda obrazu ako takeho, ale je to hodne hlavne uz o istych hlbsich vedomostiach a skusenostiach, ci uz z kompoziciou, pracou so svetlom, tak mnohym dalsim... Akt - co teda vobec nie je o nahych telach, lebo akt je studiou dopadu svetla na figuru, je zrejme tym najvyssim a najzlozitejsim sposobom vizualizacie.. Nejdem to tu dopodrobna rozoberat, na to nemam ani chut a ani cas, len ma skratka zarazilo, ze niekto moze mat snahu to takto zbagatelizovat...!!! Kazdy kto chce fotografovat ludi, by si mal prejst pekne krasne od zakladu vsetkym menej zlozitym a narocnym a az ked bude zvladat to, same mu to mozno prestane stacit, prejde k vyysej mete... Vravim aj na zaklade vlastnych skusenosti samozrejme..;°) Inak hodne zdaru.. zelam...;°)

  • Werner Wachal
    Werner Wachal
    05.06.2006 16:12

    Tez preji vsem "zacinajicim" mnoho zdaru,ovsem tez
    i procteni prizpevku od pritele 509;-))

  • Jan Ráček
    Jan Ráček
    05.06.2006 16:44

    Hezkej clanek TRMANe, ale myslim, ze uz jsem to kdysi nekde cetl:)) ¨
    H.

  • Vlk 1
    Vlk 1
    05.06.2006 17:00

    Fajn článek, škoda pravopisných chyb.

  • Dana Kovaľová
    Dana Kovaľová
    05.06.2006 18:09

    Omlouvám se... dočetla jsem jen k téhle pasáži: "...kdy je slunce velmi vysoko a vznikají nám tak stíny pod nadočnicovými oblouky, takže oči jsou ve stínu pod nosem, bradou, prsy atd...." a dál mi to fakt nejde... ale jinak jistě chvályhodný počin :o)

  • Tomáš TRMAN Rücker
    Tomáš TRMAN Rücker
    05.06.2006 19:52

    no jo sak snad sici vedi jaxem to myslel :)

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).

Nové diskuse

Nové komentáře

Nejžhavější diskuse