Starší fotoaparát - hloubka ostrosti

  • blahapet
    blahapet
    Autor
    24.05.2017 21:28

    Dobrý den, jsem laik ve fotografování a potřebuji jen zjistit jestli tento fotoaparát disponuje s funkcí hloubka ostrosti:

    https://www.sbazar.cz/papin0/detail/23447916-digitalni-zrcadlovka-olympus-e-420

    Díky za odpovědi, Petr Bláha, Hradec Králové

  • E.B.E
    E.B.E
    24.05.2017 23:05
    Reaguje na blahapet 24.05.2017 21:28:

    "Dobrý den, jsem laik ve fotografování a potřebuji jen zjistit jestli tento..." - zobrazit celý komentář

    A protože jsi laik, slušně odpovím, že žádná funkce "hloubka ostrosti" neexistuje :-) Hloubka ostrosti je, jak už je z toho pojmu patrné, rozsah vzdáleností, kde se snímaný předmět musí nacházet, aby se na výsledném snímku jevil ostře lidskému oku. Je závislý na velikosti snímacího čipu, ohniska objektivu, velikosti clonového čísla a dá se vypočítat pomocí vzorečku, který ti ale k ničemu nebude. Pokud máš na mysli funkci "náhled hloubky ostrosti", musel bych se podívat do technických parametrů, ale i ten ti k ničemu nebude. Jednak tahle funkce se dělí na dvě. Jedna "optická" a druhá "digitální". Optická má prostě cvaknout, přiclonit a v hledáčku ti ukázat co bude, až to vyfotíš. Což by fungovalo ve velikým světlým hledáčku, ale ne u tohohle. A ta digitální udělá jen to, že prostě vyfotí fotku, ukáže ti ju na monitoru, ale neuloží na kartu. Což je ve výsledku to samý, jako bys to vyfotil,podíval se a fotku třeba smazal

  • E.B.E
    E.B.E
    24.05.2017 23:09

    ...ještě drobnost: Pokud uvažuješ o koupi, pak jen, pokud je nabízenej foťák za pár korun. V jným případě radím najít něco o dost novější. Přece jen je to už dost pravěk a uvedenej stroj se nemůže zdaleka rovnat dnešním, i těm nejlevnějším přístrojům

  • blahapet
    blahapet
    Autor
    25.05.2017 05:20

    Tady jsem našel více info a píšou tam i o náhledu hloubky ostrosti na displayi: