Bod není pixel aneb nevěřte výrobcům všechno

  • rulisa
    rulisa
    12.05.2014 20:05

    Řekla bych, že tentokrát pro laickou fotící veřejnost velmi přínosný článek.

  • Andrej Macenauer
    Andrej Macenauer
    13.05.2014 07:20

    Reklamstiny je urcite mnohem vic. Asi si pamatujete televizni reklamu na stabilizaci obrazu diky ktere je pak obraz super ostry.Jenze co kdyz se nekomu prilis klepe ruka. Proto je lepe ten jpeg poradne priostrit. Vyleze sum. Bezny uzivatel je však zrejme spokojen.

  • Taky..
    Taky..
    13.05.2014 09:55

    Také si myslím, že je to užitečný článek. A stál by i za rozšíření. Ono těch mýtů, které výrobci šíří (a veřejnost je poslušně konzumuje a posílá dále) je více. Například ten, že výrobci objektivů pro digitální fotoaparáty speciálně konstruují objektivy, aby "paprsky dopadaly více kolmo na rovinu čipu". Tvrdí to o sobě například Olympus. Přitom je to fyzikálně naprostý nesmysl. Úhel, pod kterým dopadají paprsky na čip, je dán čistě jen poměrem velikosti čipu a ohniskové vzdálenosti (částečně i světelností), tedy obrazovým úhlem. Čím širší objektiv, tím víc pod úhlem paprsky dopadají. Vnitřní konstrukcí objektivu se to změnit nedá. Olympus tvrdí, že proto má menší čip 4/3, jenže zároveň musí zmenšit i úměrně ohnisko objektivu a je zase tam, kde byl. Ve skutečnosti tím jen zastírá fakt, že má menší čip než konkurence.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).

Nové diskuse

Nové komentáře

Nejžhavější diskuse