-
Dotazy a připomínky |
10
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke galeriím |
5
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke galeriím |
5
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Dotazy a připomínky |
4
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
3
příspěvky za
posledních
30
dnů
Poslední odstavec - tedy fázové ostření by si zasloužil větší vypíchnutí - rychlost ostření je stále to, co významně rozšiřuje pole použitelnosti zrcadlovek. Zaznamenal jsem ještě jednu - možná subjektivní, ale ne tak výjimečnou nevýhodu EVF - při celodenním focení přes EVF, což je totéž, jako když se díváte na blikající, zářící obrazovku hodně zblízka, jsem pravidelně trpěl podrážděním oka až zánětem spojivek - což se mi u TTL hledáčku nestává.
U TTL mi trochu chybí informace, že může být typu Pentaprism a Pentamirror. Rozdíl mezi nimi znám, ale mohl by zde někdo prosím rozebrat obrazovou kvalitu? Docela bych rád věděl jestli je mezi těmito řešeními takový rozdíl jak někdo tvrdí. Téměř všechny levné zrcadlovky mají Pentamirror.
Jeden rozdíl bych viděl ve větší robustnosti, odolnosti k nárazům a prostředí, životnosti pentaprismy proti zrcátkům - proto bývají hranoly u profi-zrcadlovek. Ale srovnání kvality zobrazení by mne též zajímalo.
Žádné. Stačí se kouknout do jednotlivých zrcadlovek se stejně velkým hledáčkem. Ovšem kromě výhod, které tady už popsal Míra Zítka, jen ještě jeden postřeh. Dnes, kdy si běžně lidé kupují nová těla, tedy zrcadlovek, jsme furt v roce 2011, tak to tak velký význam nemá. Ale v predigitální době, kdy si člověk koupil zrcadlovku a měl ji 30 let, páč moc toho ku zlepšení nebylo a když jo, tak na to běžný člověk neměl, byl pentamiror naprd proto, že po nějakém čase bylo přes něj hůř vidět. Stříbro na zrcátku tmavlo a bylo hůř vidět. Ale dnes si troufám tvrdit, že není nikdo, kdo by při pouhém pohledu do hledáčku poznal, zda je to to či ono. Možná při požití skel o světelnosti 1,2 by to poznat mohlo být, ale u těch šunek, co tu většina používá, je to vyloučeno.
No, strašně rád bych viděl toho člověka, který fotí něco s foťákem nad hlavou a fotí se mu obtížně proto, že nevidí na displej. To je fakt velmi ale opravdu velmi úsměvné. To by musel fotit něco nad sebou a to pak nepotřebuje předpažovat. Tedy, pokud se mýlím, tak mě klidně zbuzerujte.
Taffey: Tak já fotím skrz live view a s rukama nataženýma nad hlavou celkem běžně - dá se tak získat zajímavý mírný nadhled, dostat se přes hlavy diváků apod. A bez výklopného displeje na něj jde špatně vidět - nejhorší je to venku, kdy se v displeji odráží světlá obloha. Pomáhá jej zaclonit rukou, pak jsou vidět alespoň kontury focených předmětů, což pro hrubou kompozici stačí.
....Občas také narazíte na hledáček, který vám vyloženě nesedne....(EVF). To bych řekl.To co mám doma je jedna velká hrůza.
No tvrzení o EVF hledáčcích: "...Nevýhodou je nižší rozlišení než mívají velké displeje, protože do útrob fotoaparátu se prostě obrazovka s velkým rozlišením nevejde..." už snad dnes neplatí. Autor článku totiž zapomněl zmínit fotoaparáty s výměnnými objektivy např. Panasonic řady G, GH nebo SLT zrcadlovky od Sony A33, A55, jejichž EVF hledáčky mají jak vysoké rozlišení, tak jsou i větší než hledáčky mnoha zrcadlovek.
A je to zde zase, to co ma SONY je smejd, je to pomale a neni v tom videt to. co vidi oko, tedy i za horsich podminek.
Ale tak SONY jde svoji cestou, pochopili, ze profi stroje od nich nikdo rozumny nekoupi a vetsina profiku z dob minolty utekli k CANON/NIKON ... tedy SONY dela to, o co je zajem, NEX-5 a levne zrcadlovky pro masy ... a masy chteji display, chteji vidte to, co bude na snimku, protze vi prdlajs, co je to expozice a kdo vi co, tedy chteji videt ze jim to tmavne, svetla, jestli nemaji blbe teplotu barev a tak ... oni to delaji dobre, jen je to hold nahrada lepsiho kompaktu, tedy nic pro me ;-)
Zrovna o významu výklopných displejů při podhledu a nadhledu moc diskutovat nelze, sám to také u NEXu to využívám každou chvíli a někdy je to dost zásadní. Mimochodem na adresu "staromilců" bych podotkl, že tohle se běžně dělalo už před WWII s dvouokými Rolleiflexy, možnost focená s žabí či ptačí perspektivy byla vždy uváděna jako jejich klad. Tehdejší reportéři to užívali přesně tak, jak psal "dnešní reportér" mk - různé liveview jsou v tomto bodě spíš návratem k něčemu, co tu už dávno bylo a po převládnutí klasických SLR trochu ustoupilo do pozadí...
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).