Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
Toto by mohla být fotografie s velkým estetickým potenciálem a zajímavou světelnou atmosférou, ale myslím, že je technicky a kompozičně hodně nezvládnutá.
Docela pěkné zátiší - stejné okno jako už několikrát,jen propriety jiné...;-)
me se to libi moc a zvladnute je to hodne dobre
muzes prosimte rozvest tu tvoji uzasnou vetu ? Co je na tom tak hodne nezvladnutelne ?
Zátiší pěkné.
"muzes prosimte rozvest tu tvoji uzasnou vetu ? Co je na tom tak hodne..." - zobrazit celý komentář
Ano, můžu, milerád. Odpověď rozdělím do dvou částí.
1. Technické řešení:
- velmi kotrastní úprava, v některých světlých místech se dá hovořit o přepalech, ve tmavých partiích, zejména v rozích a spodní části a spodní část jablka se ztrácí kresba;
- jablko, jako hlavní motiv, není dokonale zaostřeno a tím jakoby splývalo se svým okolím, místo aby jako hlavní prvek na sebe poutalo okamžitou a hlavní pozornost svojí precizní čitelností;
- okolí je velmi výrazné svojí strukturou - světla, stíny, linie, plochy a zaujímá ve fotografii velký dominantní prostor; vzhledem ke stejné tonalitě s jablkem, strhává na sebe víc pozornosti než hlavní motiv;
- světlo je celkově zajímavé, ale zvýrazňuje hlavně stěnu a její texturu. Opět i v tomto směru je pozornost silně odvedena od jablka.
2. Kompozice:
- hlavní motiv - jablko - není v ploše dostatečně pevně usazen vzhledem k výrazné světelné diagonále, která vede oko pryč od talíře; chybí mu zřetelná, pevná základna, jako by "plavalo" v ploše obrazu;
- světlá, velká plocha okna rovněž důrazně soutěží o pozornost diváka; svým obsahem však tento prvek nemá co říci;
- plochu fotografie můžeme rozdělit zhruba na dvě poloviny - levá, stěna se stíny a pravá s oknem. Tyto dvě poloviny jakoby v obraze existovaly samostatně, každá sama za sebe. Chybí jim větší vnitřní propojenost a tím jako by celá kompozice byla nekompaktní.
Stačí takto?
dakujem
6 + za mě jediná drobná výhrada - talíř s jablkem bych posunul krapet doleva. P.S : k Jiklovi: salonní žvanil, který si o podobné fotografii může nechat jenom zdát. Líbí se mi kontrast mezi neposkvrněným jablkem a zpustlým prostředím. Na jaký film je to vyfoceno ?
"Ano, můžu, milerád. Odpověď rozdělím do dvou částí. 1. Technické řešení: -..." - zobrazit celý komentář
Jikle, ty bys i Sudka dokázal zdeptat tak, že by nechal focení. Jen žvaníš a výsledek . velké nabubřelé NIC
kentmere pan 100
"Ano, můžu, milerád. Odpověď rozdělím do dvou částí. 1. Technické řešení: -..." - zobrazit celý komentář
v nekterych vecech mas pravdu , ja hodnotim fotku nejprve jako celek jak na me pusobi nebo co mi rika pocity a tak. Technickou stranku jako nekde mensi prepal podpal co ja vim neresim. Abych rekl pravdu tak takovi lidi jako ty fakt nechapu a nemam je rad resim to vsude na kazdym foru. Sam si vyfotil cinskou polivku se lzici, strasne se v tom vyznas a takovoudle fotku shazujes nebo se nad ni povysujes nebo si neco dokazujes ? Tak bez a vyfot neco takoveho az krasneho. Pripada mi ze lidi jako ty nejsou schopny snest ze je nekdo nebo neco lepsiho nez ty sam. Za kazdeho hovori jeho prace. A tvoje prace hovori .... no nevim no .
"v nekterych vecech mas pravdu , ja hodnotim fotku nejprve jako celek jak na..." - zobrazit celý komentář
Tak bavíme se tu konstruktivně a věcně o fotografiích, jejich kladech, záporech nebo o tvých osobních emocích, koho máš nebo koho nemáš rád a proč? Na jiném místě žehráš na některé zdejší uživatele, že se v diskuzích uchylují k urážkám, osobním atakům místo aby diskutovali o fotkách a sám se teď projevuješ stejně. Říkáš, že v některých věcech mám pravdu a zároveň, že tu fotku shazuji a povyšuji se nad ní. Co to tu říkáš za nesmysly? Přečti si znovu můj koment, vyjadřuji se jen a jen k technickému zpracování a ke kompozici jak jsi si přál, abych "rozvedl tu moji úžasnou větu" a nijak tím autora neshazuji ani neurážím. Vyhověl jsem ti a ty tu píšeš o mé osobě kdo jsem a co jsem. Vypadá to, že jsi to ty, kdo není schopen debatovat. A navíc sem pleteš moje fotografie, které s tímto zátiším nijak nesouvisejí. Ale když už jsi to nakousl a zmiňuješ mojí fotografii talíře od polévky, tak právě na takových fotkách se nejlépe pozná, jak je kdo schopen vnímat jemné obsahové nuance fotografického sdělení. To, že něčemu někdo neporozumí nebo nepochopí ještě neznamená, že je to automaticky špatné. Věřím své práci jako ty věříš své, každý vnímáme svět kolem sebe svým pohledem a to, že mé vidění nezapadá do toho tvého je naprosto v pořádku. Nemusíš mé fotky přijímat, nemusíš mě mít rád pro mé názory, ale nemíchej to dohromady když se slušně a věcně vyjádřím k nějaké fotce a snažím se ji okomentovat z hlediska tvůrčího a řemeslného zpracování. Na to klidně reaguj a můžeme se o tom bavit, ale vše ostatní je zcela irelevantní.
"Tak bavíme se tu konstruktivně a věcně o fotografiích, jejich kladech,..." - zobrazit celý komentář
mozna jsem to trochu prepisk s tebou ok , ja jsem nato strasne alergickej a haklivej kdyz nekdo prijde napise nekomu technicky a kompozicne nezvladnuta. Tak se nediv ze mi to prijde jako povysovani nebo co ja vim az potom co ti napisu at to rozvynes tak v necem pravdu mas. Ja to proste nesnasim takovydle komenty u kohokoliv vzdycky ocenim autorovu snahu a snazim se ho povzbudit kdyz vidim ze na to ma. Potom prijdu k tobe a vidim cinskou polivku s kterou cestujes casem. Nezlob se ale takovydle myslenky za tvyma pracema nepochopi skoro nikdo dokud mu to nevysvetlis
Také sudkovské zátiešie, páči sa mi
"Také sudkovské zátiešie, páči sa mi..." - zobrazit celý komentář
dakujem
"Toto by mohla být fotografie s velkým estetickým potenciálem a zajímavou..." - zobrazit celý komentář