Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
všim jsem si na paladixu... rozloučili jste se? ;)
potřeboval by zubaře, aby se na něj dalo koukat, takhle je to nechutný
(tady seš trošku jízlivější, než obvykle, ale pořád velmi lidskej... sedla mi.)
Majko, kdyby šel od zubaře, byla by ta fotka naprosto nezajímavá. :-)
:)
a fot uz len vtakov na konari, kvietky a pekne baby... :o)
ruliso a čím je ta fotka zajímavá teď? Autorem?
Nebo chceš mi říct, že je vynikající kompozicí,nápadem, tk (nevím čím ještě)a že bys ji chtěla mít doma na zdi? Ani se u ní nesměju, promiň. Pokud to oslovení "Majko" bylo k mému prvnímu komentáři, tak mi tak, prosím, neříkej, opravdu mé jméno neni Majka :-) (ale to je jen pro upřesnění, aby řeč nestála, přeji ti hezký den)
okey fotka do nejakej série....začatej či dokončenej(: Ako samostatne neviem, vidím pomerne pokazený chrup...može to znamenať že sa pán o seba nestará alebo že na opravu chrupu nemá....alebo že je s ním spokojný a nerieši to(:
ná je jako klapky hoky tonky piána :D
zuby již opraveny...foto do série o)
Tohle je opravdu zoufalství. Nejen ty zuby, ale hlavně fotka samotná...
a ešte sa k tomu vedú učené diskusie o umeleckej hodnote
pane Imrychu, nevšiml jsem si, že by tady někdo vedl učené diskuse o umělecké hodnotě..
NElíbí
počkám na další ...
jako bych ho znal:)) musím kvitovat krásně malou hloubku ostrosti.
Zrovna aktuálně řeším, jak by se vedle sebe v jednom souboru snášely velké a malé hloubky...
..myslím si, že dobře...jenomže už mi ta pětatřicítka zase zatuhává..:-(
Casablanca:
Fotku jako vynikající nevidím, ani jsem to nikde tak nenapsala, ale nevidím ji ani jako nechutnou. Zajímavá nerovná se nutně vynikající. S dírami místo zubů má nějakou (nehodnotím jakou) výpověď, s celistvým chrupem by tato výpověď nebyla. To byla celá podstata mojí odpovědi.
Jinak ad omyl se jménem: Omlouvám se, přepínám mezi fotkama a nějak jsem se přehlídla. Majku mám ráda, přes rozdílnost názorů na focení je to moc hodná ženská, takže si s ní ráda povídám a nemám obavy jí na cokoli odpovědět, že z toho udělá aféru. Kdybych si všimla, že odpovídám tobě, neodpovídala bych. Děkuji za pochopení. :-)
učený příspěvek:)) pro ty, co po něm touží:
Ta fotografie má nesporné kvality, které spočívají především ve výpovědi o realitě, kterou autor dokumentuje. Pokud se divák oprostí od plochého vnímání nechutnosti děravého úsměvu, pochopí třeba, že fotografovaný pán není nikterak bohatý, ale zato je asi veselý, možná si rád lokne něčeho páleného... myslím, že "model" je touto fotografií vystižen mnohem lépe a plastičtěji než technicky a kompozičně standardně pojatým portrétem ostřeným na oči ve zlatém řezu, dle příruček.
Formálně tato fotka není nijak převratná, nadruhou stranu malou hloubkou ostrosti jasně vypichuje hlavní motiv. Jak je zřejmé z ostatních autorových fotografií, jen občas se BR snaží o nějaké kompoziční unikáty, stejně jako Diane Arbus nebo William Eggleston syrově a bez zbytečného zvýtvarňování fotografuje realitu, ať se s tím divák popere dle libosti.
TomT:
"nesporné kvality, které spočívají především ve výpovědi o realitě, kterou autor dokumentuje", to se dá přece napasovat na úplně každý cvak :-). Lepší fotku to z něho ale bohužel neudělá.
Když už je tu řeč o hloubce ostrosti a hlavním motivu, tak by asi mělo zaznít i to, že by mělo být na hlavní motiv ostřeno. Ač jsem fotku evidentně nepochopil, řekl bych, že hlavním motivem budou zuby. Mně tedy ostré nepřijdou.
Místní avantgarda mě bude kamenovat, ale pro mě je to zpracováním motivu, kompozicí a celkovou technickou kvalitou jasná nepovedená fotografie nevhodná k vystavení.
:-E :))
bezprostřední, do série o sousedovi myslím patří
Casablanca: porušuješ bod č.3
Louženský: na které zuby má být přesně zaostřeno, na jedničky nahoře nebo dole nebo snad na dvojky? Uvědomuješ si absurdnost své kritiky?
jako Mojmír :)
ano :)
já nikoho kamenovat nehodlám...
a dokonce si i myslím, že konstruktivní kritika Casablancy a Petra L. je docela na místě, o té fotce se rozhodně dá polemizovat.
Mně osobně se zkrátka z výše uvedených důvodů líbí. A všechny pravdivé výhrady vůči ní mi připadají naprosto podružné.
Hledám tady ten záběr s lahváčema v ruce ze dveří, leč marně. A s tou do dvojice mi pasuje, dokonale. Ale i do celé série, které (alespoň doufám ;) ještě zdaleka není konec. Je totiž výjimečná. Kdo neviděl (vše a vcelku) neuvěří, ale můj ani autorův problém to určitě není.
:)
Jestli ty jsi zas nevyzradila něco moc brzo... :-)
Jediný, co mi přijde absurdní, je poplácávání se po zádech za fotky, který patří do koše. Howgh
rul..nevyzradila..;-)
Petře, nejsem typ člověka, který potřebuje poplácávání po zádech...ani jsem si nevšiml, že by tak pod tímto snímkem někdo činil. Problém mám s arogantním a nepřátelským chováním některých přispěvatelů tohoto serveru...myslím teď všeobecně. Prosím, klidně si tu fotku hoď do koše, je to tvůj pohled a názor a já ti ho neberu. Podle mého skromného názoru tam ta fotka rozhodně nepatří.
Co člověk, to názor. Respektuju to, i když nemusím nutně souhlasit... Na fotografii máme diametrálně odlišné názory, to se nedá nic dělat.
oukej..svět, ve kterém by byli jen lidi s jedním názorem, by byl dost nuda..o)
Ruliso, s přihlédnutím k časové ose vzniku... ne, nevyzradila. :-) Spíš naopak. Ale zcela v duchu Kamenického hesla (které bys mi už v tuto chvíli mohla klidně vytesat do kamene, protože, jak sama dobře víš - ověřeno x-krát v praxi - tam rozhodně patří ;-): "Nikdy si neber moc lidí na místo, který máš hodně rád(a)..." se vlastně nedivím, že je tu ta fotka až teď. Možná daleko spíš obdivuju odvahu, s níž ji tu autor po všech zkušenostech (nejen zde) nasbíraných přece jen vystavil. Protože mu muselo být jasný, že ho tu za ni právě těch "moc lidí" sejme. Na to je ten příběh příliš komorní, si myslím, a jsem ráda za to, že jsem do něj mohla nahlédnout v kontextu, jindy a jinde.
:)) proč né
Tak mě napadlo... jestli neplatí i "Neber mezi moc lidí člověka, kterého máš ráda." :-)
No... tak to tě napadlo správně, i když do důsledků to v praxi dodržet moc nejde. U fotek ale jo, obzvlášť v některých případech. ;-)
No, myslela jsem člověka, ne fotky člověka. :-) Ale ok.
dobrý deň v galérii. Ja idem cez víkend fotiť portrét psa.
! Konkrétne je to nemecký ovčiak. Rád by som sa spýtal, či musím ostriť na zuby aj v prípade, že sú ostré dosť. Za radu ďakujem (.
Vytám.
Séria zubadiel je prijateľná. A v tomto prípade anonymná, pre neúplnosť celej tváre. Tak prečo v tom nepokračovať. Sme predsa len ľudia, môžme sa fotiť, ina pamiatku, prirodzene naturálne. Raz aj tento pán ocení, ako onehdy vyzeral orálne, a teraz krásne chrumká stravu skvele s novými zubadlami.
Pripomínam, fotografia zmyslu nie je krajinka s vysokým clonovým číslom. Hral by som sa v tomto prípade zdôraznenia podstaty viac.
Laci..odporúčam ostriť na labky
ďakujem za radu a prajem dobré svetlo (.
óóó Čulo vytaj!((:
(Já taky myslela člověka.)
...ČuLověka... :-)
To je přesně ten typ zubů, že když jejich majitel kýchne, tak vlají.
Oprav si ten název. Ten, který navrhuje pan Taky.., je mnohem výstižnější.
Já bych řekl (vycházím z kontextu autorovy tvorby), že autor dobře ví, co dělá a proč to dělá. Prostě chtěl vyfotit zuby - tak vyfotil zuby. Ten horní ořez je rafinovaný, protože na jedné straně ponechává zobrazenému subjektu anonymitu a na druhé straně umožňuje divákovi tušit veselý, šibalský výraz. Navíc je tam funkční diagonála (konečná stanice zipu - zuby - bočnice brýlí), takže kompozici nemám co vytknout.
Komentář pana Imrycha je sice pouhou lží a nenávistí (ničím se nevyjadřuje k fotce, vyjadřuje pouze nenávist k lidem názorově či stylem odlišným), ale když už zmiňuje uměleckou hodnotu, není od věci uvést, co o ní říká "učená" Wikipedie:
"Z hlediska individuálního je základním kritériem umění (umělecké hodnoty) jeho estetický účinek. Estetický účinek je však závislý na dosavadní osobní zkušenosti a je tedy individuální. Z tohoto hlediska není možné požadovat, aby ostatní považovali za umění totéž, co my sami."
Já myslím, že ta definice svým způsobem vyjadřuje základ mírového soužití na tomto fotoserveru. Přece zde nikdo nechce žádnou názorovou jednotu. Ať si zde kdokoli napíše, že se mu fotka nelíbí (je-li to jeho upřímný názor), ale ať současně připustí, že se ta fotka může někomu jinému upřímně líbit. A naopak. Ať napíše k jiné fotce, že se mu líbí, ale ať současně připustí, že se někomu jinému může nelíbit.
Díky všem, kterým Jendův "portrét" stál za rozkliknutí a přidání slušných! a věcných připomínek.
,)
viem si to predstavit v serii o usmevoch, vselijakych usmevoch, uprimnych, silenych, cez plac alebo aj skodoradostnych