-
Diskuse ke galeriím |
29
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Fotogalerie |
10
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Dotazy a připomínky |
9
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
3
příspěvky za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke galeriím |
3
příspěvky za
posledních
30
dnů
Zdravím. Máte zkšenost s objektivy nikon 24-70 2.8 a tamaton 24-70 2.8? Rozhoduji se mezi nimi. Potřebuju pořídit dobrý a všestranný objektiv na nikona D750. Fotím hlavně reportáž, dokument, často v blbých světelných podmínkách. Díky, M
Tak origos je perfektni, ale myslim, ze tvym pozadavkum nejvice odpovida fixni 35mm 1,4. pripadne 35mm 1,8 (o dost levnejsi).
Reportaz a dokument by mela vypadat konzistentne a proto bych ji fotil fixnim ohniskem, idealne nejakym sirokym. 35mm je zvolena ohniskova vzdalenost drtive vetsiny reportaznich fotografu.
Nikorem 24-70 fotím skoro denně asi 6 let. Je velký, nápadný, těžký, ale opticky perfektní, díky rozsahu velmi pohotový a univerzální. Má bleskový, přesný a spolehlivý AF.
S Tamronem nemám zkušenost, prý je opticky dobrý, zkusil bych být tebou srovnat AF obou kandidátů.
Na reportáž a dokument se mi nic neosvědčilo tak dobře, jako 24-70/2,8. Podmínka je, že vám nevadí jeho velikost. Mám i 28/1,8G a 50/1,4G, ale většinu času jsou v záloze, protože práce s nima není zdaleka tak pohotová. Chcete-li širší záběr, musíte poodstoupit a znovu zaostřit, což je oproti rychlému odzoomování zdržení. O odzoomovávání přibližujícího se objektu ani nemluvě. Mají také pomalejší AF, který se v horším světle daleko hůře chytá a velké procento fotek je pak špatně zaostřeno. Co jsem tak zkoušel, ani jiné pevné ne-profi objektivy rychlostí neoslňují. Nikkor 35/1,4 a jiné profi 1,4 objektivy na tom můžou být jinak, nevím. Když mám čas a nefotím nic důležitého, dávám jim šanci (lepší bokeh - asi jediná výhoda), ale u důležitějších akcí, kde nechci propásnout důležitý moment, jako je třeba svatba, fotím zoomem.
Ještě k té konzistenci. Když jde o komerční reportáže, naopak střídání ohniska může soubor zpestřit.
Pokud jde o vážnější dokumentární soubor, spočívá konzistence podle mého spíše v konzistentním "duchu" fotek. A tento duch je daný fotografem a ne objektivem - jeho vztahem k tématu a zaujetím pro něj. Svůj díl má i konstatní vizualita, daná určitými navyklými řemeslnými postupy. Jestli je všechno foceno na 35mm nebo dochází ke střídání ohnisek, už je podle mě vedlejší.
Díky za reakce. Reportáž a dokument už nějaký pátek fotím, takže docela vím co chci (co se týče ohniskové vzdálenosti) a souhlasím s Honzou. Možnost přizůmovat a odzůmovat byť jen kousíček bývá někdy hodně klíčové. Každý moment se stane jen jednou...Je mi jasné že Nikon 24-70 je ve své kategorii asi to nejlepší co se dá pořídit. Má to jen dvě mouchy: cena a velikost. Proto jsem přemýšlel o Tamaronu. V případě podobných výstupů a AF by stál za úvahu.
Tak dej pak vědět, jak srovnání dopadlo. Mě by to samotného zajímalo - až jednou svůj rozbiju:)
Ahoj. Tak jsem pořídil Nikkor 24-70 2.8 a je to perfektní sklo. Nelituju a doporučuju.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).