Panasonic Lumix DMC-GH2

Takzvané bezzrcadlovky, nebo též kompakty s výmennými objektivy, se již v našem podvědomí zabydlely. Již nejde o pouhé fotoaparáty. Nahrazují pomalu ale jistě i videokamery a svou velikostí v případě správných objektivů vytlačují i klasické kompaktní fotoaparáty. Dnes se podíváme na dalšího zástupce této kategorie - Panasonic LUMIX DMC-GH2.

Ukázkové snímky I.

Snímky jsou buď originální ®, nebo obsahují neupravovaný výřez ®. Všechny (podstatné) snímky obsahují exif. Všechny snímky jsou v snímané v nejvyšší kvalitě jpg a v nejvyšším rozlišení pro daný poměr stran.

Snímek objektivem 100 – 300 mm.

Náhled, F6.3; 1/1000 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 600 mm; 100 - 300 mm Výřez (R), F6.3; 1/1000 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 600 mm

Snímky objektivem 7 – 14 mm.

Originál (R), F9.0; 1/640 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 14 mm; 7 - 14 mm Originál (R), F8.0; 1/400 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm; 7 - 14 mm
Náhled, F6.3; 1/1000 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 22 mm; 7-14 mm
Výřez (R), F6.3; 1/1000 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 22 mm Výřez (R), F6.3; 1/1000 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 22 mm Výřez (R), F6.3; 1/1000 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 22 mm
Náhled, F8.0; 1/500 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 14 mm; 7 - 14 mm Výřez (R), F8.0; 1/500 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 14 mm Výřez (R), F8.0; 1/500 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 14 mm
Náhled, F9.0; 1/400 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm; 7 - 14 mm Výřez (R), F9.0; 1/400 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm

Snímky (setovým) objektivem 14 – 140 mm.

Náhled, F6.3; 1/640 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F6.3; 1/640 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm
Originál (R), F14; 1/1300 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm; 14 - 140 mm
Náhled, F9.0; 1/1000 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F9.0; 1/1000 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm
Originál (R), F16; 1/1300 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm; 14 - 140 mm
Náhled, F13; 1/2000 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F13; 1/2000 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm
Originál (R), F5.8; 1/400 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 156 mm; 14 - 140 mm
Náhled, F5.8; 1/320 s; ISO: 320, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F5.8; 1/320 s; ISO: 320, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm
Náhled, F7.1; 1/640 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F7.1; 1/640 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 280 mm
Náhled, F8.0; 1/400 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 30 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F8.0; 1/400 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 30 mm
Náhled, F6.3; 1/250 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F6.3; 1/250 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm
Náhled, F7.1; 1/320 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm; 14 - 140 mm Výřez (R), F7.1; 1/320 s; ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 28 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Rodriges
    Rodriges
    22.06.2011 08:54

    Nevidím jedinej důvod, proč by měl bejt GH 2 s objektiven 14-140 levnější než samotnej Nikkor 18-200. Jak podle slrgear.com, tak i podle dpreview. com je Pan 14-140 opticky lepší než Nikkor, kterej stojí kolem dvacky. Oba objektivy mají stabilizaci, rychlot ostření bude srovnatelná (mimo C-AF), ve zpracování taky žádnej velkej rozdíl nebude, takže řeči o patnácti tisících jsou úplně mimo mísu. Taky jsem si porovnal rawy z GH 2 a např z D 7000 a na ISO 800 se žádnej velkej rozdíl nekoná, dokonce ani na ISO 1600 ne. Opět se stačí podívat např. na dpreview.com, kde i v rozlišení Lph vyšel ten Paňák líp než D 7000. A o videu nemá ani cenu psát, tam je GH 2 úplně někde jinde. Drahej foťák to bezpochyby je, ale není to žádná hračky na úrovni kompaktu.

  • Kamil Kubalík
    Kamil Kubalík
    23.06.2011 07:21

    Ve spojení s Voigtlander Nokton 25 mm 0.95 to bude na video špičková kombinace. Cena je sice vysoká, ale přesně jak píše Tomas Hruby - tenhle přístoj je cílený jinam než pro "klasického" fotografa.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    23.06.2011 10:12

    Pro Petra - řešením je to dělat jako na Dpreview: prostě standardní konverze RAW v ACR (LR) bez větších vymyšleností, u naprosté většiny přístrojů to bude na porovnání stačit. Tu a tam se sice najde nějaký problém třeba Sony A900 vycházela v prvních testech hůře, než se doladily konvertory, ale to jsou výjimky. Podstatné je ukázat výsledek bez vyhlazovacích funkcí v procesoru foťáku, nikoli teoreticky dosažitelné maximum...

    K té ceně - já si sice myslím, že 38k je za GH2 s 14-140 dost, ale naproti tomu pokládám za zcela nereálné ty názory o 15k - to fakt ne, ten objektiv je poměrně vysoká třída. Mě by jako docela přiměřená přisla cena mezi 25-30 tisíc a to už jsme v oblasti, kam by street price mohla po nějaké době klesnout.

  • Petr Beranek
    Petr Beranek
    24.06.2011 10:26

    Fotky na ISO800 jsou jiz pekne rozpatlane. Naestesti Panasonic umoznuje nastavit redukci sumu, predpokladam ze v tomhle pripade vse na vychozi nastaveni (tzn redukce sumu na +2).

  • Miroslav Zitka
    Miroslav Zitka
    27.07.2011 17:12

    Mně by víc zajímal základní zoom 14-42/3.5-5.6, než 10x dalekohled a pevná ohniska. Jinak otázku ceny bych řešil G3, která je za polovic a přitom fotky udělá stejně kvalitní, ovládání má jen mírně zjednodušené a video pro mne není priorita.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (12)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram