FujiFilm Finepix S100fs

Do redakce jsme získali fotoaparát FujiFilm Finepix S100fs, který svými parametry nadchne. Jaké fotografie "z něj dostanete", se můžete dočíst v následujícím uživatelském testu.

Testovací fotografie

Snímky označené ® jsou buď originální, nebo obsahují neupravovaný výřez. Všechny (podstatné) snímky obsahují exif. Nastavení ostrosti atp. je na hodnotě Normal. Pro posouzení prosím vždy berte v úvahu kombinaci času, citlivosti a ohniskové vzdálenosti. Je jasné, že na 1/10s při maximálním ohnisku nelze mít stejné nároky jako při krátkých časech současně s krátkým ohniskem. Všechny snímky s výjimkou posledního jsou foceny se zapnutou stabilizací a „z ruky“.

Pokrytí bleskem a zaostření ve tmě. Různé kombinace blesku, citlivosti a doby expozice.

Blesk a jeho pokrytí Blesk a jeho pokrytí
Blesk a jeho pokrytí Blesk a jeho pokrytí

Zoom.

28mm 400mm

Protisvětlo, aberace x zoom.

Náhled Výřez (R), 1/400 s, Clona: 5.0, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 7.10 mm Výřez (R), 1/400 s, Clona: 5.0, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 7.10 mm
Náhled Výřez (R), 1/300 s, Clona: 6.4, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm Výřez (R), 1/300 s, Clona: 6.4, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm

Následující snímek je předchozí po úpravě úrovní v ZPS (Zoner).

Výřez (R), 1/300 s, Clona: 6.4, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm

Aberace, detaily.

Originál (R), 1/750 s, Clona: 6.4, ISO: 100
Náhled Výřez (R), 1/450 s, Clona: 8.0, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost: 44.60 mm
Originál (R), 1/640 s, Clona: 6.4, ISO: 100 Originál (R), 1/220 s, Clona: 3.2, ISO: 100
Náhled Výřez (R), 1/240 s, Clona: 6.4, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm

Akce (nejen sportovní).

Náhled Výřez (R), 1/340 s, Clona: 5.3, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm
Náhled Výřez (R), 1/125 s, Clona: 5.3, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm
Náhled Výřez (R), 1/100 s, Clona: 3.3, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost: 14.00 mm

Následující snímky jsou focené z ruky na vzdálenost cca 15 (30) metrů v divadle za relativně slabého osvětlení jeviště. Výsledky považuji za vynikající až excelentní vzhledem k tomu, že jsou foceny „kompaktem“.

Náhled Výřez (R), 1/150 s, Clona: 4.4, ISO: 3200, Ohnisková vzdálenost: 47.30 mm Výřez (R), 1/150 s, Clona: 4.4, ISO: 3200, Ohnisková vzdálenost: 47.30 mm
Náhled Výřez (R), 1/58 s, Clona: 5.3, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm Výřez (R), 1/58 s, Clona: 5.3, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost: 101.50 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Taffey
    Taffey
    27.05.2008 16:26

    Demisi, buď chceš dělat opravdu kvalitní fotky a pořídíš si zrcadlovku, nebo budeš sedět na penězích a vyfotíš prd. Vždyť Ti stačí tělo za 14 papírů a k tomu z druhé ruky dvě pevná skla, třeba 28 +50mm za celkem 8 papírů a nepotřebuješ nic jiného. Jde jen o nechuť pevná skla nebo málorozsahové zoomy používat. Největší problém u potenciálních zájemců o tato zařízení vidím v tom, že jsou celí divocí z tak velkého rozsahu zoomu. Přitom ho vůbec nevyužijí. Co chceš, proboha, fotit se 400mm? Z ruky? To tak ještě v pravé poledne, když oskar tluče jak blbý, ale jakmile zaleze za mrak, jsi v čudu. Fotím opravdu dlouho abych si mohl dovolit vyslovit pro mnohé kacířský názor, že pro 99% všech záběrů amatérů stačí rozsah 30-100mm. Mimochodem-to, co bych postavil na první místo, co se týče rozdílů mezi zrcadlovkou a kompaktem je právě hloubka ostrosti a na druhou šum při vyšších citlivostech. Pokud někomu nevadí, že má na fotkách všechno ostré, tak je naprosto zbytečné kupovat zrcadlovku. Úpřímně řečeno, komu to nevadí, není v mých očích fotograf. S výjimkou krajinářů, ale tam zase u kompaktu vadí kresba, u UZ obzvlášť. Ještě bych se omluvil širokoúhelníkům, protože tfujtajxl s rozjetým pozadím. Že, kluci?

  • Taffey
    Taffey
    27.05.2008 16:45

    Ještě bych přivítal, kdyby byly uváděny relevantní informace stran makra. To, že u makra je to 10 a u supermakra 1 centimetr je informace k ničemu, pokud nebude podpořena poměrem zobrazení. To, že se u supermakra můžu přiblížit na 1 centimetr ,může znamenat poměr zobrazení 6:1, nebo 1:1 anebo 1:8 ? To je informace, která má cenu. Mimochodem, minimální zaostřovací vzdálenost se udává ve vzdálenosti mezi objektem a čipem, nikoli mezi objektem a vstupní čočkou objektivu. Už z toho důvodu jsou uvedené informace naprosto zcestné. Ale to nedávám za vinu Petru Koritinovi, protože tyto voloviny jsou typickým příkladem oblbování "nevěřících" ze strany výrobců a prodejců, jsa uvedeny v originálních materiálech.

  • Jiří Novotný Jifi
    Jiří Novotný Jifi
    28.05.2008 13:19

    Taffey:
    i 400 mm bys klidne udrzel z ruky .. na ISO napr. 3200 nebo 6400 uplne v klidu :-))) jen by to chtelo D3ku, ta zvlada paradne i tyhle citlivosti ... ale to je ponekud jina kategorie ...

  • Michal Kralik
    Michal Kralik
    31.05.2008 23:37

    pani vidim ze je tu velmi vela nazorov uz nejaku chvilu rozmyslam ze aky fotak by som kupil... ale nejako si nevim vybrat.... medzi tymto alebo Panasonic DMC FZ50,Fuji FinePix S9600 ???co myslite?

  • Z   B
    Z B
    29.07.2008 17:07

    Dobrý den. Recenze fotoaparátu se nepovedla, nelíbí se mi, a na fotky rozměru 10x15cm opravdu stačí 2 mpix. Kupovat tuto mašinku s 11 mpix snímačem a tisknout fotky 10x15 cm je směšné. Myslím, že 11 mpix by mělo stačit i na A3 velikost fotky. Je velice podezřelé, že recenze tohoto fotoaparátu je takto podaná, opisují se texty z návodu fotoaparátu. Je to asi placená reklama, účelově zaměřená. Každopádně si fujinu nekoupím, protože za 14 000kč koupím zrcadlovku a mohu tisknout fotky i A3. Dobré světlo všem. Zdenek

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (24)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram