FotoAparát.cz FotoInstitut.cz FotoAkademie.cz Setkání fotografů Centrum FotoŠkoda: digitální fotoaparáty objektivy blesky stativy fotokniha fotoobrazy

Přihlásit se

Registrovat uživatele

Staňte se fanouškem FotoAparat.cz na Facebooku
Fomei - Digital ProX
Google



  • Asociace profesionálních fotografů
  • EIZO
  • TOPlist

Sony Alpha 380

28.9.2009 8:00 Karel Omes, FotoTest - Fotoaparáty digitální

Fotografie

objektiv: sony DT 18-55mm/3,5-5,6
ohnisko: 18
čas: 1/100
clona: 5,6
ISO: 200

objektiv: sony DT 18-55mm/3,5-5,6
ohnisko: 18
čas: 1/400
clona: 11
ISO:200

objektiv: sony DT 18-55mm/3,5-5,6
ohnisko: 28
čas: 1/80
clona: 5,6
ISO: 200

objektiv: sony 55-200mm/4-5,6
ohnisko: 100
čas: 1/640
clona: 8
ISO: 100

objektiv: sony 55-200mm/4-5,6
ohnisko: 180
čas: 1/400
clona: 5,6
ISO: 200

objektiv: sony 55-200mm/4-5,6
ohnisko: 200
čas: 1/400
clona: 5,6
ISO: 100

Závěr

Nová řada DSLR Sony je určena hlavně pro začátečníky a této skupině uživatelů plně postačuje a dává dobré výsledky. Pokročilé uživatele asi příliš nenadchne celkem dost automatických funkcí a nahrazení některých tlačítek volbami v menu. Stejně tak absence vertikálního ovládání. Nadále trvají rozpaky z kresby při vysokých clonách. Na druhou stranu kvalita LCD se výrazně zlepšila a i rychlost AF je velmi dobrá. Cena Alphy A380 se na českém internetovém trhu pohybuje okolo 17000Kč (se setovým objektivem DT 18-55/3,5-4,5 okolo 17300kč) což je cca o 3000Kč vyšší než cena předchozí A350. I to je parametr, který je pro spoustu uživatelů důležitý.

Hodnocení

Článek má 0 hodnocení.

Komentáře

neo - neo taa, 28.9.2009 21:25
Jo pro mne užitečná recenze. PS: Sony jsou hlupáci, tak důležité věci udělaj blbě ... (volba ostřících bodů, velikost hledáčku, gripu, ta šílená zdržovačka s bleskem, talčítko AEL). Navíc to neumí video, má to nekvalitní CCD snímač. To si neuvědomují, že jim víc a víc ujíždí vlak se zákazníky? !!!
Mám dotaz : jak je to s tlačítkem náhledu hloubky ostrosti?
A taky jsem zvědav na recenzi A500, nebo A550. Plánujete to v nějaké dohledné době? Jestli se to ani u nich nevychytá, tak budu mít obavu o budoucnost. :(
Lavička - Petr Lavička, 29.9.2009 10:12
Recenze se dobře čte, je to zajímavě zpracované. Jenom malá výhrada - v závěrečném "hodnocení" píšete o rozpacích z kresby na vysokých clonách (asi obou setových objektivů), ale v samotné recenzi toto postrádám nějak podrobněji zmíněné.

Ilustrativní fotografie jsou sice pěkné, ale součástí takto recenze by měl být "soud" a jasný "rozsudek" z hlediska obrazové kvality, ten tady nenalézám, a z internetových obrázků a z prohlížení na monitoru se to odhadnout nedá.
Při tom úsilí, které sepsání recenze jistě znamená, by se hodilo i takovéto subjektivní zhodnocení, má kupodivu větší váhu než nic neříkající doprovodné snímky.

PL
TDD - Jan Dobrovodský, 29.9.2009 10:47
neo: V dohledné době plánujeme recenzi Sony A550.
petrkor - Petr Koritina, 29.9.2009 13:22
2PL: snímky jsou k dispozici po rozkliknutí i v originále.
Lavička - Petr Lavička, 29.9.2009 13:53
Pane Koritino - to tuším, že se dají stáhnout snímky ve velkých souborech. Potíž pak je v tom co pak s tím.
A tady bych očekával přínos recenzenta, který má možnost porovnat více typů fotoaparátů mezi sebou (i když asi nikoli současně), odhadnout, jak si v odpovídající "kubatuře" recenzovaný model stojí, a jaké má v dané kategorii kvality a nekvality.
Zjednodušeně postrádám jasmé slovní zhodnocení předností a nedostatků, ale hlavně z funkčního hlediska. Že je ovládání jiné než třeba u předchozího modelu, to je jiná kapitola, na to si časem zvyknete. Ale špatně kreslící objektiv asi bude tyto vlastnosti mít již napořád.
Chápu, že je to problém. Vytisknout finální fotky uvažované velikosti (u základního modelu v recenzi třeba 15x22, sáhnout do šuplíku a vytáhnout srovnávací záběry a vyhodnotit, jak to dopadlo celkově (subjektivně) a i vzhledem k možné konkurenci. Fotky něco stojí, a případná nechvála může "naštvat" poskytovatele přístroje, takže se pak může zdráhat půjčit nějaký další.
Já tedy alespoň z hlediska typů, co doma mám, bych si nějak hodnotit kvality jenom podle toho, jak vypadají soubory třeba na 10" LED netbooku, nebo 15,4" lesklém notebooku, nebo 24" LCD, netroufl, když vím, jak se totéž na těchto monitorech liší a jaký je pak z toho samého rozdíl vzhledem k 24x30 třeba.
A slovně se nedostatky objektivu dají přece vyjádřit jasně a jednoduše, jenom je třeba mít odvahu je vyslovit, pokud tedy jsou. PL
Taffey - Taffey, 29.9.2009 14:25
Fotíc minoltou D7D si klasu otázku, co by mi, případná koupě tohoto přístroje, přinesla za plusy. Komponuji přesně, pokud oříznu, pak jen nepatrně, a protože vím, že na kvalitní, ostré fotografie 45x30cm mi stačí 6 mega až nad hlavu, proto mi ani nárůst 4 případně 8 mega vlastně nic neřeší. Takže čip to nebude. Šum znatelný již u 400ISO, to mi minolta nedělá. Ovládací čudlíky oproti D7D dost zredukovány. Tak to mi taky nevyhovuje. Někdo si tu stěžoval, že Sony nemá video. To taky ne, neb fotografuji. Ne nadarmo jsou všechny fotografie foceny na citlivost max.200ISO. Možná mi nějaká čtyřstovka utekla. To je nějaký interní FA příkaz? Protože i u mnoha jiných foťáků je tomu tak, kór u kompaktů. Takže verdikt: Sony, alespoň tuto řadu, nemá smysl kupovat. Při pohledu na fotky, v recenzi uvedené, si člověk řekne, že to jsou pěkné fotky. Technicky. Ale jen do doby, než zjistím, že ona 400-ka již šumí. Zrcadlovku si kupuji především proto, abych využil přednosti většího čipu s kvalitními, světelnými skly v horších světelných podmínkách, ve kterých jsem zvyklý pracovat. Ale když k šumu na ISO400 a výše přičtu ještě zoomy s mizernou světelností, tak to jsou sestavy pro úplné začátečníky nebo pro příležitostné fotografy prosluněných dovolených kdesi u moře.
Lavička - Petr Lavička, 29.9.2009 14:54
Taffey - nevím jak ty, ale já mám zkušenost, že mezi jednotlivými generacemi digitálů (odpovídající kategorie) jsou z hlediska finálního výstupu dost velké rozdíly. Mám doma 3 typy, když ještě započtu další v práci, tak celkem 4. Neřeším samotné provedení přístroje, ovládání, cenu. Ale když kouknu na fotky, tak nejnovější přístroje s postupně navýšeným rozlišením od 3 do 12 Mpix, tak ten s 12 Mpix je jasně nejlepší. A není to třeba v nějakých drobných detailech, ale třeba v rozsahu zachytitelných jasů, kde u starého typu už nastalo omezení, a u nového typu je podobná situace ještě s rezervou v pohodě.
Na monitoru se tyto rozdíly pozorovat dají, ale nedá se prakticky odhadnout dopad na kvalitu výtisku. Já to tedy posoudit nedokážu, jak moc se třeba nekvalita v rohu monitoru při 100 % projeví na fotce 24x30.
Ale jedno vím, fotky (podobného typu) z nejnovějších modelů vzhledem k modelům starým tak 3-4 roky, to je nebe a dudy. (nelze to pochopitelně generalizovat, takže platí to o Oly E420, E-1P, Camedia 3Mpix, Konica Minolta A200, u jiných modelů nevím)
PL
Tomatito - Tomáš Rak (tomatito), 29.9.2009 17:24
''upodivu větší váhu než nic neříkající doprovodné snímky.'' to su ale perly..mne zas nic nerika balast o tom ako je uzasne sklo ked vidim ze fotka je na prt..kto si nevie podla fotky urobit predstavu o tom ako fotak a sklo kresli tak uz ozaj nemam slov...prave tie doprovodne fotky rikaju toho najviac...ozaj divny nazor..
Lavička - Petr Lavička, 29.9.2009 17:30
Ovšemže podle fotografie se "sklo" ohodnotit dá, to je ideální, ale musí to být "papíry" k položení na stůl, ne jenom soubory na monitoru.
PL
Taffey - Taffey, 29.9.2009 20:43
Petr Lavička - no, rozsah zachytitelných jasů je jedna věc a šum druhá. K čemu mi je velký rozsah jasů. když nemůžu fotit na ISO800, protože mi všude vyleze šum a na modré a šedé už u ISO400? Já se rozhodně nevyhýbám pokroku, ovšem to bych musel mít stejně nikkorů, co mám minolt a pak bych o pokroku mohl mluvit. Protože nikon se mi jeví jako jasná dominanta, stran kvality výstupu. Ale ne Sony. Bohužel, to mě štve, protože se těším na FF, ale 24 mega je příliš a nemá smysl kupovat nějaký low end. To mi postačí ta D7D.
Taffey - Taffey, 29.9.2009 20:48
Tomatito - monitor je nicneříkající. Jo, abych nebyl zas tak echt, barvičky, ostrost pro web prezentaci ano. Aůe pokud chceš fakt zvětšovat na výstavní formáty, podle monitoru to nepoznáš už proto, že monitor snese všechno, doostřování, saturaci a podobně. Postprocesing fotek pro papír je totálně jiný, vím to dobře, neb občas na 45x30cm zvětšuju a vím, že na papíře vyleze kdejaký prd, o kterém nemáš na moňasu ani potuchy. Všechno je větší, detailnější, takže třeba případné doostřování, které na monitoru vypadá slušně, je na papíru nepoužitelné. A tak dále. Fotky třeba z minolty 18-70/3,5-5,6 což je setový zoom, na monitoru vypadají báječně. Ale na uvedeném formátu na papíře nestojí za nic. Obrysová ostrost malá, kontrast též nic moc.
sony2310 - Martin Seemann, 29.9.2009 21:23
Vlastním A300 čo je vlastne chudobnejšia verzia A350.. a to, že má 10mega a nejaké drobnôstky chýbajú...
Ale ako som tak dočítal.. tak som zistil, že vlastním lepšiu verziu jak táto novinka :D.. Používam objektív Sigma 17-70 a šum pri ISO400?? nehrozí. Vývojári zo Sony aspon ohladne týchto zrkadloviek sa vzdialili od reality zabojovať na trhu hlavne medzi Nikonmi a Canonmi..Nech sa nehnevajú ale aby batéria vydržala tak málo?? aby som sa trápil pri prepínaní blesku?? hladáčik menší ako pri A200?? nemožnosť použiť grip?? V podstate nič čo by ma pritiahlo tohto drobca kúpiť.. A vlastne začo sa táto zrkadlovka drží?? Som človek vlastniaci malé ruky, ale A300 mi sadla ideálne do ruky.. no tu by som už fakt riešil nejaký ultrazoom od Panasonicu, tie majú pohodlnejšie držanie... Skrátka dakujem za super recenziu, budem rád, že môžem odporučiť všetkým naokolo nekupovať túto mašinku, a ked budú mať chuť začať so Sony, tak jedine s A300 a A350... Tie sa dajú zohnať cez bazár, ako tovar so zárukou, aj za polovičnú cenu oproti tomuto dizajnérskemu nepodarku... MS
Petr-Neo - Petr Štefek, 29.9.2009 21:31
Taffey:.. tvá D7D je stále o třídu výš, než tyhle bakelity ... vůbec se to nedá srovnat ... a to nemluvím o své Sony A700 ... kdo chce kvalitu, tak jí za 17000,- nemůže očekávat ...
čárlí uvedl, že se jedná o dslr pro začátečníky, tak bych zůstal přitom, i když asi stará A200 na tom byla jistě podstatně lépe, co se týče obrazové kvality a šumu ..
Petr
Tomatito - Tomáš Rak (tomatito), 30.9.2009 0:22
petr lavicka a taffey..stale vam trocha nerozumiem..vsak ked mam jeden monitor par rokov a nestriedam monitori ako ponozky tak mam aku taku predstavu ako kresli ktore sklo a to z jednoducheho dovodu..mam vlastne skla, niektore slusne L rady (to hovorim ako priklad) a vidim na svojom monitore ako tie skla kreslia..dajme tomu ze spickovo...fotky mas vytlacene a vies si ich porovnat ako vyzeraju v skutocnosti a ako na tvojom monitore, cize ked uvidis na tom svojom monitore inu fotku trebars z tohoto sony tak si asi vies domysliet ako to bude vyzerat na papiery alebo ako to sklo kresli v porovnani s tvojim L sklom..vsak hadam nie ste slepi aby ste nevideli rozdiel uz na monitore..podla mna obycajny clovek predsa dokaze rozoznat ine farby, inu ostrost, vady ako vinetacia, neostrost v rohoch atd..ked striedate monitori ako gate tak sa nie je co divit ze nemate jasno...mne skusobne fotky pvoedia 95 percent informacii co potrebujem bez toho ze by som si o skle precital co i len jednu mudrost...
mk - §, 1.10.2009 8:49
Mně se nelíbí ten pouťový vzhled... připomíná mi to šílené kreace výrobců mini hi-fi věží z nedávné doby.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 14:35
omlouvám se že odpovídám až teď:

Tlačítko náhledu hloubky ostrosti není.
A550 mám objednanou, snad tento měsíc bude, zatím není.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 14:57
Petr Lavička: porovnání s předchozí A350 je asi tak že je to napůl, něco vylepšili (konstrukci) a něco zase zhoršili (ovládání, velikost). nový setový DT 18-55 je naprosto suprový a předchozí, nebo řekněme dosavadní DT 18-70 se mu nemůže rovnat. je výrazně ostřejší až do rohů a chromatickou vadu má v rozích opravdu jen minimální nebo žádnou.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 15:01
kvalita snímku od samotné DSLR A380 je shodná jako u A350.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 15:07
Tafey: není to žádný příkaz, spíše moje nepozornost že jsem na závěr umístil fotografie, které jsou shodou okolností focené na ISO 200. Koukal jsem na různé úhly pohledu, náměty, ohniska a ISO mi "uteklo"..
jako majiteli Minolty jsi si odpověděl sám, přineslo by ti to asi "jen" těch 14Mpix. Ovládání přesunuté z čudlíků do MENU tě osobně jistě nenadchne.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 15:11
zkusím ještě "přehrabat" počítač jestli najdu fotku z A350 třeba s tamronem 90mm a fotku s tímto objektivem s A380.
jinak šum je u těchto nejzákladnějších DSLR (do A380) opravdu trochu nedokonalost, kde konkurence třeba Nikonu je opravdu dále.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 15:21
Martin Seemann, Petr Štefek: ano, pokud to porovnávám se svojí A200, tak bych neměnil. Pokud celá nová řada je taková, takže A230,A330 a A380, tak mají horší šum, menší výdrž baterie, nemožnost gripu a menší hledáček. Proto považuji tuto řadu jako jakési (možná už moc podrobné) rozšíření řady A200,A300 a A350, rozhodně ne jako náhradu. Jsou to přístroje pro začátečníky a nebo lidi co chtějí co nejvíce automatické malé přístroje typu zrcadlovka. Kdo má A200 za 8000kč, nemá smysl kupovat A230, a ani A380 za 17000kč, přínos mu těch 4MPix navíc nedá. Pokud je tato řada opravdu míněna jako náhrada za A200,A300 a A350 pak je to jak jsem psal na začátku, a nazval to "japonský" pohled, který mnohý evropan nechápe.. nám nevadí pořádná DSLR do ruky, a tlačítka pro ruční ovládání jednotlivých funkcí. Ale až čas ukáže jestli tímto Sony šlápla dobře nebo vedle...
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 15:30
přijde mi že Sony trochu experimentuje a zároveň se snaží zlevnit výrobu. Několik prvků a tlačítek na těchto DSLR je převzato od kompaktů. Tak trochu mi to připadá že Sony chce třídu DSLR a kompaktů přiblížit co nejvíce k sobě. takonec asi bude třída kompaktů typu plochý "mobil", pak jakási malá, hodně automatická DSLR pro širší veřejnost, a pak třída nejvyšších DSLR typu A900. Bohužel pro evropský trh, nebo český trh a skupinu nadšených poloprofíků / amaterských profíků, to asi nebude. DSLR typu A900 s "českou" nesmyslnou cenou okolo 60-70 tisíc bude pro ně víceméně neprodejná, a o ty "PlnoAutomatickéZrcadlovky" nebude mnoho zájem.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 1.10.2009 15:36
když vezmu že se dá/dala koupit A200 v ceně 7900kč + neoriginální grip s IR spouští za 1700kč + druhou baterii za 550kč, tak je to pořád za 10 tisíc celkem a máte kvalitní DSLR.
Mr. Pika - Martin Picka, 2.10.2009 1:02
to taffey:
Taky mam doma sedmicku a rozhodne bych za tenhle nemenil. Co si ale troufam rict, ze by Ti prinesl tenhle bakelitak lepsiho bude stoprocentne rychlejsi a dotazenejsi AF, kterej je u 7D fakt pruser.
Vsadil bych i na vetsi dynamickej rozsah, kterej je mnohonasobne dulezitejsi nez naky priblbly megapixely (na A700 mam nastaveno 6 mpix, pac jinak je ten objem dat pro me neunosnej).

Jinak ale souhlas, do tohohle kindervejce bych nesel ani nahodou... :)
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 2.10.2009 8:05
tohle "kindervejce" patří do skupiny základních DSLR pro nejnovější uživatele co přecházejí z kompaktů. Proto třeba i to zobrazování informací co která funkce znamená. Porovnávat to s Dynax 7D nebo A700 není košér, protože to je jiná třída. však také D7D a A700 stály jako novinky 40tisíc. tenhle nejvyšší typ z těch nejnižších (jsem se trochu zamotal) stojí 17000Kč. porovnávat můžeme tak maximálně s dynax 5D nebo A100, a nebo přímo s řadou A200,A300 a A350. a k tomu už jsem svůj názor vyjádřil.
Louža - Petr Louženský, 2.10.2009 9:29
Jsem z testu dost na rozpacích, nebo respektive z testovaného foťáku. Mám z toho pocit, že se Sony snaží definitivně vymanit z dědictví Minolty, která i v Soňácích pořád byla trochu vidět. Bohužel se ale nevydala tou nejlepší cestou. Zaráží mě srovnávání nové A380 se starší A200, která i přes to, že je vlastně nižší třída ze srovnání pořád v mnoha ohledech vychází lépe. Úsměvná mi přijde i cena 17000... já v akci koupil A700 za 18000, ale uznávám, že ten model už taky má trochu vousy :-).
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 2.10.2009 9:55
to že asi Sony chce dát DSLR novou tvář je zřejmé, s tím s tebou souhlasím, i to že zatím jsme z výsledeku spíše rozpačití. A200 není jiná třída jak A380. osobně si myslím že všechny, to jest dosavadní A200,A300,A350 a stejně tak nové A230,A330,A380 patří do stejné základní řady. Vzájemně se od sebe liší jen drobnostmi (výklopné LCD, o něco více pixelů...) střední třída je A700 a nejvyšší je A900. Novinky A500 a A550 jsou někde mezi základní a střední.
Louža - Petr Louženský, 2.10.2009 10:05
Čárlí: souhlas, bylo to spíš myšleno tak, že A200 je přece jen o něco málo níž než A350, potažmo A380. Netvrdím, že je to úplně jiná třída, jako třeba A200 a A700. Na A500 a A550 jsem opravdu zvědavej...
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 2.10.2009 10:11
no já osobně taky, ale jen mám pocit že se to od A380 bude lišit poměrně málo... včera jsem si srovnával všechny DSLR sony dle schopností, funkcí a tak, a opravdu jsou tři skupiny, A900+A850 pak A700 a pak vše ostatní....
Petr W - Petr Wroblowský, 2.10.2009 10:15
Souhlasím s Čárlím ve věci trendů Sony dělení foto přístrojů na tři skupiny. Více méně to kopíruje situaci v kamerách - tři cenové hladiny, mezi nimi poněkud velký rozdíl odpovídajíci technickému provedení a cílové skupině zákazníků.
Vždy se dobře bavím, jak se z 7D dělá úplná modla dokonalosti, kde se zdůrazňuje velké množství přímých voleb. Ruku na srdce, co potřebujete rychle a stále přímo nastavovat ? ISO, režim focení (90% A), clonu, AV korekce, občas "samospoušť". Zbytek máte stejně nastaven dle svých zvyklostí a stejně s tím nehýbáte, jak je rok dlouhý. Je to jistě přitaženo za vlasy, ale v podstatě to tak je.
Taky nechápu takové to zásadní odsuzování plastového těla. Chcete to mít levné, ale magneziové? Na druhou stranu plasty v mnoha odvětvích válcují ve svých vlastnostech kovy.
Z mého pohledu je důležité, zda se obecně posouvá vývoj kupředu v dynamickém rozsahu a šumu ve vztahu k nabízeným pixelům snímače.
Tak jsem zvědav, jak dopadne 550 v Čárlího testu
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 2.10.2009 10:19
když třeba začala A200,A300,A350 tak jsem si říkal že je to vlastně jedna DSLR s drobnými rozdíly a čekal jsem, že jako první skončí A300, což se už stalo. neměla co nabídnout. A200 nabízela nízkou cenu při zachování všech funkcí, A350 zase výklopný LCD ve spojení s rozlišením 14MPix. stejně tak dopadne i A330. to je selekce.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 2.10.2009 10:56
osobně bych třeba celou tu řadu 200,230,300,330,350,380,500,550 "zmenšil" na A200 s upgradem pro zobrazení informací o funkcích (pro začátečníky) a A550.... a to by stačilo...
mylys - Milan Topor, 3.10.2009 9:11
Taffey: kolik jsi toho nafotil s A900? Porovnavat ji s D7D se dost dobre neda - A900 je ve vsech parametrech mnohem lepsi.

Petr W: ja se zase vzdy dobre bavim kdyz nekdo neco nepotrebuje a nevyuziva a proto to nepotrebuji ani ostatni, nejlepsi je to vsem zakazat nejakym predpisem jak nam v mnoha oblastech predvadi socani a EU.
Ja napr. dost vyuzivam nasledujici: ISO, korekce expozice(i blesku), AEL(i SLOW SYNC), prepinac AF/MF, rezim blesku, predslopeni zrcatka, mene casto i dalsi funkce.
Vse stiskem jednoho tlacitka - je to nekdy vyhoda, nekdy je to jedno, napr. u foceni svatby je to velke plus.
A to i z toho duvodu, ze D7D neni zdaleka tak dobra jako napr. A700/900 - tam je nutnost korekci mensi.
Fotkan - Karel Luffer, 3.10.2009 18:13
Zdravím. Zřejmě to nebude fotoaparát pro běžného obyvatele čr, za ty peníze by asi každý koupil poloprofi z bazaru, např 40D, D200 apod..., jenomže je pravděpodobné, že turisti z japonska budou ověšeni právě těmito aparáty. Sony si navíc drží pověst přesných expozic, takže kdo vyzkouší, bude spokojen, sám osobně tuto evoluci vidím za nesmyslnou a čistě amatersky-turistickou, mějte se.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 3.10.2009 20:33
ano tak, pro nás fotoblázny a nadšence tato třída nic moc nepřináší, ale širší skupině foto veřejnosti a novým fotografům co chtějí přejít z kompaktů na DSLR je to dobrá možnost jak se zrcadlovkou začít.
Moonsorrow - 666, 22.10.2009 15:49
Ten sum pri ISO 100 a 200 na modre obloze je vtip ci co? :o)) Kdyby to byl Olympus pochopim, ale toto ne.
kalibrace
FotoAparát.cz je provozován na serveru Hewlett-Packard Fomeitop Fomei - studiové vybavení