FotoAparát.cz FotoInstitut.cz FotoAkademie.cz Setkání fotografů Centrum FotoŠkoda: digitální fotoaparáty objektivy blesky stativy fotokniha fotoobrazy

Přihlásit se

Registrovat uživatele

Staňte se fanouškem FotoAparat.cz na Facebooku
Fomei - Digital ProX
Google



  • Asociace profesionálních fotografů
  • EIZO
  • TOPlist

Test Sony Alpha 200

28.4.2008 8:00 Karel Omes, FotoTest - Fotoaparáty digitální

Testovací snímky

objektiv: Sony 50mm/1,4
ohnisko: 50mm
clona: 4
čas: 1/1000s
ISO: 100

objektiv: Sony DT 18-70mm/3,5-5,6
ohnisko: 20mm
clona: 10
čas: 1/125s
ISO: 100
vestavěný blesk

objektiv: Sony 50mm/1,4
ohnisko: 50mm
clona: 2,2
čas: 1/2000s
ISO: 100

objektiv: Tokina 17mm/3,5
ohnisko: 17mm
clona: 4
čas: 1/2000s
ISO: 100

objektiv: Tokina 17mm/3,5
ohnisko: 17mm
clona: 8
čas: 8s
ISO: 100

objektiv: Tokina 17mm/3,5
ohnisko: 17mm
clona: 8
čas: 1/640s
ISO: 100

16mm, 1/320s, f8, ISO 200 (R)

16mm, 1/320s, f8, ISO 200 (R)

objektiv: Carl Zeiss 16-80mm/3,5-4,5
ohnisko: 16mm
clona: 8
čas: 1/320s
ISO: 200
(Alpha 700)

Poslední snímek není z Alphy 200, ale z Alphy 700. Našel jsem tento podobný snímek pro lehké, ale opravdu lehké vzájemné posouzení dvou snímků z různých fotoaparátů s podobným tématem, podobným nastavením ohniska ( i když pevného objektivu a zoomu) a clony.

Závěr

O nové Alpha 200 se dá říci, že je to fotoaparát, který velmi překvapil a plně zaplnil a nebo řekněme stáhnul velkou mezeru, která přece jen mezi Alpha 100 a Alpha 700 byla. Tak trochu bych jí nazval „plastovou“ Alpha 700.

Nevím, co bych této DSLR vytknul. Za tu krátkou dobu, co jsem měl tu možnost si jí vyzkoušet, pracovala bezvadně a exponovala fotografie skutečně velmi dobré úrovně. Velkým lákadlem jistě bude současná cenová politiky Sony. Např. Alpha 100 ve své době stávala přes 20.000 Kč a její nástupce Alpha 200 se dá v současné době v ČR koupit za cenu 12.500 Kč i se setovým objektivem 18-70/3,5-5,6 DT. Touto nízkou cenou je opravdu schopná konkurovat jiným značkám velmi dobře. Dokonce bych řekl, že si výrobce touto cenou tak trochu sám sobě udělal čáru přes rozpočet, protože když se Alpha 700 se setovým objektivem v tuto chvíli dá na českém trhu koupit za cenu 32.500 Kč (asi nejnižší cena v ČR) a Alpha 200, která je svými schopnostmi v těsném závěsu, za cenu o 20.000 Kč nižší, bude část fotografů, kteří stále čekají na snížení ceny A700 na cenu podobnou té v zahraničí, zvažovat, jestli raději nekoupit DSLR Alpha 200.

Hodnocení

Článek má 7 hodnocení, průměr je 1.1.

Komentáře

SmiDOS - Dušan Šmíd, 28.4.2008 8:39
Ahoj, recenze pěkná, ale ocenil bych víc praktických zkušeností s prací s fotoaparátem. A dále bych si rýpnul do focení vzorových fotek 1,3,4. V těchto situacích, vzledem k času závěrky, bych určitě dal f8 (optimální pro dobrou kresbu objektivu) abychom viděli jaké jsou maximální možnosti kvality obrazu čipu. Subjektivně se mi zdá, že nižší clona trošku sráží možnou ostrost a brilanci obrazu. (ikdyž vím, že jsou to dobré objektivy) Ale jinak je recenze pěkná.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 11:27
fotky z tohoto objektivu i fotoaparátu budou ještě v jedné recenzi, kterou teď chystám.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 11:27
myslím tím fotky se clonou 8 :o)
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 11:29
...víc praktických zkušeností s prací s fotoaparátem...
co máš konkrétně na mysli?
Anfield - '-O-O-', 28.4.2008 12:45
teď mám v hlavě brouka jménem Sony Alpha 200... jak je možný, že jen 12 000Kč???? to přece není možné, aby byl tak málo kvalitativně vzdálen od 700 a tak na hony daleko z hlediska ceny... nechápu..
SmiDOS - Dušan Šmíd, 28.4.2008 12:47
Třeba držení ve svislé poloze, rychlost reakce fotoaparátu, návrhy na změny ovládání (samozřejmě je to subjektivní).V recenzi je to výběrové menu "navíc". Focení s bleskem (když je tato nízko nad objektivem asi bude problém s červeným oky(kurňa ;-), je to "oky" správně?)), přesnost autofokusu a měření. Slovní porovnání s konkurenčními DSLR jiných značek (klidně jen dojmy). Toš asi tak... recenzi jsem nečetl úplně důkladně, takže pokud tam něco z uvedného je, tak se omlouvám :-)
Mr. Pika - Martin Picka, 28.4.2008 13:29
to Anfield:
A700 je podle me o hodne dal nez A200 a nejen tim, ze ma CMOS snimac.
A200ku na zaklade nekolikaminutoveho subjektivniho zkouseni radim tak na 30 bodu ze 100, kde A100 je nula a A700 sto.
Schvalne si je vezmi v obchode do ruky, nasad na ne rozmernejsi objektiv a uvidis sam, co se jak drzi... ;-)
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 13:43
A200 je menší než A700, je také myšlená jako střední třída, proto ti může s masivním objektivem připadat malá... Po 14denním subjektivním zkoušení jí pořád řadím na 70 bodů ze 100.
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 13:52
A700 je samozřejmě A700, kovová s CMOS 12,2MPix snímačem a dalšími vychytávkami, ale v základních věcech není A200 od ní daleko, a když porovnávám výsledné fotky je to často stejné.

Dušan Šmíd: držení ve svislé poloze je bezproblémové, žádný plus nebo mínus oproti jiným DSLR.
- rychlost reakce je závislá od objektivu, s 17mm, 50mm,90mm objektivem rychlá, s dlouhým zoomem možná o chlup pomalejší.
- návrhy na změnu ovládání nevidím žádné.
- červené oči mi nedělal o nic víc než třeba A100, která má blesk o poznání výše.
- přesnost autofokusu bezproblémová, "přejetí" AF mimo jen zcela vyjímečně u 90mm macro objektivu
- slovní porovnání s jinými DSLR které jsem ani nedržel v ruce je až moc subjektivní...do něj bych se pouštěl nerad..
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 14:04
jak už píšu v recenzi jisté drobné porovnání jsou poslední dvě fotky kde na téměř stejném záběru lze porovnat A200 a A700. Osobně a zcela subjektivně to vidím tak že A700 + 16-80mm/3,5-4,5 to vše přes 50000Kč (32000Kč+20000Kč) odvedlo horší práci než A200 + 17mm stará tokina. Vím, první je zoom a druhý pevné sklo, ale oba cloněny na clonu 8, která by měla podávat nejkvalitnější zobrazení. Co z toho plyne? Že nejdůležitější je sklo a né tělo. Pak už je jedno jaké tělo, rozhoduje jen cena… a pokud je 2,6x nižší…
První fotku nepohbila A700, ale mizerný a přesto předražený zoom se značkou carl zeiss
Druhý pohled. Jaká je vlastně dnešní elektronika? Je dost často stavěna tak, aby vydržela ty 2 roky záruku a pak už ne. Je to smutné, ale je to tak. Pokud se k fotoaparátu slušně chovám, je celkem jedno jestli kovové nebo kovo-plastové tělo. To pak raději těch 20000Kč přidám do koupě kvalitního skla, které je rozhodně „věčnější“ než tělo plné elektroniky.
SmiDOS - Dušan Šmíd, 28.4.2008 14:32
Čárlí, dík za doplnění. A to s tím levnějším plastovým tělem vidím stejně jako ty, když se k tomu někdo chová, tak jak se k foťáku sluší, tak není problémem.
Pokr - Jan Pokryškin, 28.4.2008 14:38
Ježíši, jestli bude střední třída i se seťákem stát 13000.- +-, potom tu máme velkou revoluci. Chystal jsem se nakupovat, takhle počkám.
klassik - Rudolf Svoboda, 28.4.2008 15:04
Mel bych dotaz.Kdyz sem zkousle A100 tak mi pripadal ze je to takova bakelitova hracka.O zvuku zaverky nemluve. Zvuk byl jako z detske hracky. Jak je tomu u A200? Pusobi bitelnejsim a preciznejsim dojmem nez A100?
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 18:09
Rudolf: jak už jsem psal zezačátku. A200 je mezi A100 a A700..a to blíž k té druhé.. A100 byla fakt taková...no prostě jako první zrcadlovka, taková syrová..
Taffey - Taffey, 28.4.2008 21:19
Ahoj Čárlí, měl bych otázečku: Jak je to se záměrnou podexpozicí aparátů, jak 200 tak 700, tak jak to bylo, kvůli přepalům, u D7D? A jak je to s podporou USM či HSM objektivů? Pokud tato podpora chybí, nedivím se té ceně. Ultrasonické ostření je to, co mi na Minoltě a potažmo Sony, vyloženě vadí. Já sice fotívám většinou ne zrovna rychlíky, ale je fakt, že bych mnohdy bleskurychlé ostření přivítal. Nemá pro mě cenu kupovat nové tělo, když tuto podporu nemá.
edo7 - Eduard Juleny, 28.4.2008 22:22
ja som si ju kupil pred tyzdnom s dvoma setakmi v akcii za 26tisic Sk, cena predtim 31000Sk. Predtim som mal Nikon D40.Zatial som velmi spokojny, moje vyhody oproti D40:
1.antiprachovy system
2.super stabilizator v tele
3.rychli 9 bodovy AF, nikon len 3
4.lepsie drzanie tela
5.krajsi zvuk zrkadiel, nikon dost buchal, canon zase moc cvaka ako compakt
6.lepsie pristupne tlacitka, pre mna hlavne nastavenie iso, A a S, AV, prsty krasne zapadaju, tak ako ich mam ohnute, t.j.ziadne krcovite fotenie
7.vyborne citatelne info z displeja, z nikona som mal casto zmatok
8.automaticke prehodenie displeja vodor-zvisle
9.automaticke vypnutie displeja pri pozreni do hladacika
10.super softver pre pc- Picture motion browser, automaticky vytvara priecinky datumy, t.j.nemusim sa starat co kde dam a samotna uprava fotiek v nom + image data light box SR pre format RAW
11. kompabilita s objektivmi a bleskmi minolta
12.jemne a bezhlucne tlacitka na tele, nikon ma tvrdsie a vydavaju zvuky

jedine minus zatial ktore mne vadi oproti nikonu je absencia prisvetlovacej AF lampy, riesili to bleskom a tim je praca v noci na blizke objekty zpomalena, nikon krasne silno zasvieti pomocou samostatnej AF lampy a tim padom rychlo zaostri
edo7 - Eduard Juleny, 28.4.2008 22:37
a co sa tyka setovych objektivov nikon versus sony: hlavnu vyhodu sony vidim vo "vacsom zoome",
1.nikon 18-55 55-200,
2.sony 18-75 75-300 co je v prepocte na kinofilm 27mm az 450 mm!!
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 22:38
Taffey: jelikož se o podpoře HSM nikde nepíše, předpokládám že není u žádné DSLR sony. jak to myslíš s těmi přepaly? u A200 si jich nejsem vědom. fotky mi přijdou tak tak mají být, ne podexponované..
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 22:45
teĎ jsem projel asi 30 fotek podle histogramu a je to "fifty fifty" trvalý posun k podexpozii tam není
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 22:46
Eduard: zde bys A200+18-70 koupil za cca 16300Sk..
mylys - Milan Topor, 28.4.2008 22:54
Nove zrcadlovky od Sony dle mych zkusenosti zvladaji mereni expozice o dost lepe nez digitalni Dynaxy.
Ty mely sklony k podexpozici s tim, ze nekdy to ujelo i naopak.
Sony exponuje spise na svetla a preexponovanych snimku jsem moc nemel.
Jinak pokud Taffey myslel podporu SSM, tak u A700 je podpora 100% a u A200 nevidim nejmensi duvod proc by nebyla.
HSM a USM objektivy bych radeji nechal uzivatelum jinych znacek ;).
edo7 - Eduard Juleny, 28.4.2008 23:02
co uz :) http://fotoinfo.sk/obchod.php?act=detail&menu1=1&menu2=1&menu3=3&id=503
Demis - Demis Novicky, 28.4.2008 23:05
Ahoj, tedy raději pořídit tuto alfu než D40X ? A ještě, LCD má nebo nemá výklopný ? Dík ...
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 23:09
Milan:ano podpora SSM je :o)
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 28.4.2008 23:10
Denis: A200 nemá vyklopný displej.. A300 a A350 ano..
milans - Milan Spurný (milans), 29.4.2008 10:15
Ve "stati" o blesku a systému ADI čárlí píše: ... "Tento systém je aktivní ale jen v kombinaci s novými objektivy Minolta řady D a objektivy Sony."

Chtěl bych jen upozornit či doplnit, že ne všechny Sony objektivy, jak vyplývá z citované věty, jsou D-čkové a podporují ADI.
Trhač - Leoš Suchánek (Trhač), 29.4.2008 10:50
Test se povedl, jedna hnida, asi překlep ze statě o blescích:

Při použití blesků jiných výrobců je použito standardní TTL měření

Tam zřejmě má být slovo >objektivů<...
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 29.4.2008 11:19
Trhač: pravda, ono by to tam mohlo být oboje, objektivy i blesky
Mr. Pika - Martin Picka, 12.5.2008 23:40
to čarlí:
V te obrazove kvalite mas rozhodne pravdu.
Objektiv je zaklad a v tomhle bych A700 rozhodne neprecenoval. Cenova propast je fakt markantni.
Pri tom hodnoceni je videt, ze mame kazdy jina kriteria. Ja beru, ze vsechny moderni DSLR maji obrazovy vystup pomerne podobny a tak v podstate hodnotim je user friendly ovladani a hlavne drzeni fotoaparatu s nasazenym rozmernym objektivem.
Asi jsem trosku zmlsanej ze 7D... :-)
Jakubik - Jakubík, 16.5.2008 13:01
Mám A200 2 měsíce a jsem na výsost spokojenej. Mám jednu chybu co se týče designu a jednu co se týče ovládání ale na to sem si zvyknul šlo o posun clony to mi dělalo ze začátku problémy a designová chyby že je blízko "držák" na pravé straně od "bajonetu(nevím jestli sem to dobře popsal)" (bude to tam brzo poškrábané). Co se týče těch zvuků jak tady kdosi psal tak jsem spokojenej Canony na mě moc "brečeli" tady je ten zvuk takovej tvrdší můj názor):-)
Anfield - '-O-O-', 17.5.2008 14:15
moje první zkušenost není právě příjemná a týká se karty Memory Stick PRO Duo, která je uváděna takřka všemi int. obchody včetně samotných domovských stránek sony, jako kompatibilní. Osobně jsem tam ale příslušný slot nenašel - děs-běs!! další dojmy jsou zatím trochu rozpoluplné, např. při ISO 400 mi šum přijde už velmi podstatný, tak nějak bych si troufal napsat, že kmd5D je na tom v tomto ohledu lépe.. dále jsem hned při prvním nahrání fotek zaznamenal asi čtyři prachová smítka na snímači, to už s tím snad někdo musel fotit?!?!, jinak vážně nechápu, jak se mi tam dostala - mech. sklepání bude zřejmě jen taková kolonka pro zaplnění místa, protože všechny čtyři pevně odolávají.. nuže, první seznámení se nám právě nevydařilo, tak snad to postupem času nabere jiný směr:/ pozitivum je rozhodně lcd, tam je progres oproti kmd5D znatelný.. jinak souhlas s kolegou ohledně clony..
ČUK - ČUK, 20.5.2008 6:42
pro Anfield: já tedy nemám A200 (mám KM5D), ale řekl bych že slot na memory stick hledáž zbytečně a že je řešen redukcí v provedení CF karty. Ale mohu se mýlit :-)
ČUK - ČUK, 20.5.2008 6:43
oprava: hledáš
Anfield - '-O-O-', 20.5.2008 9:41
Čuk: to je mi jasné při prvním pohledu, ale sony je zřejmě přesvědčena, že tomu tak není...
edo7 - Eduard Juleny, 20.5.2008 11:39
slot na memory stick pro duo tam nie je a ani som si nevsimol ze by to niekde uvadzali, uvadzaju kompatibilitu s nimi a to cez cf puzdro....
stale s nim fotim a stale velka spokojnost, len sa s nim treba vediet naucit fotit, vediet nastavit spravne parametre v danom okamihu, vela experimentovat a fotky su uzasne, krasne farby.vyvazenie bielej volim manualne podla toho co a v akom svetle fotim, farby volim vivid, iso sa snazim nechat na stovke lebo lahko aj pri dennom svetle vam zvoli zbytocne vyssie iso, vypinam potlacenie sumu, vacsinou fotim v priorite clony.
jirisefrna - jiří šefrna, 21.5.2008 13:03
Hodnotit A200 na 70% A700 je trošku drsný.Souhlasím s těmi 30% max.40%.Rozdíl je obrovkej hlavně v čipu, ergonomii a display.Kovové tělo je fajn,ale i plastové vydrží víc,než vnitřek.Obrovský rozdíl je šumu a dyn.rozsahu čipu.Rozdíl mezi CCD a CMOS je hodně znát.
Přijde mi to jako porovnávat např. D80 a D300,kde je cenový rozdíl cca stejný,ale výbavou propastný,prostě odpovídající cenovému rozdílu.Přesto z nich dostanete téměř stejně dobré fotky,pokud víte jak.
To nemění nic na tom,že za tu cenu je A200 výborný stroj a super volba.
jirisefrna - jiří šefrna, 21.5.2008 13:05
P.S.mám obě těla,tak vím o čem mluvím.A200 je jako druhé tělo super,ale na větší focení vždy A700,je radost s ní fotit.
edo7 - Eduard Juleny, 21.5.2008 21:08
zaujimali by ma testy s dalsimi objektivami a ine znacky ako napr sigma, tamron. Vie niekto o takychto testoch s timto telom?
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 22.5.2008 6:41
pokud by A200 byla na 30% tak A300 a a350 bude u nuly... bohužel
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 22.5.2008 8:29
test bude co nevidět
edo7 - Eduard Juleny, 23.5.2008 21:06
zaujimal by ma aj test sony 70-300mm f4.5-5.6 G SSM a porovnanie so setakom sony 75-300
čárlí - Čárlí - Vrchní Zamíchávač Předsedova Adrenalinu, 25.5.2008 8:18
zkusím se po nich zeptat, ale neslibuji
Anfield - '-O-O-', 14.6.2008 21:20
tak už je možné ho sehnat za 8200Kč! za měsíc asi bude zdarma ke krabici kornflejků...
edo7 - Eduard Juleny, 16.6.2008 15:39
tak z takehoto rychleho padu ceny som fakt smutny, to uz je cena kompaktu, to ako keby davaju najavo ze to je srot a chceme sa ho zbavit, bezohladne voci zakaznikom ktori ju kupili skor za viac penez, sa mozu hanbit, skor tie predrazene objektivy sony mohli by dat dolu
masloo, 23.6.2008 15:08
Dobry den, dobra recenzia. Planujem si kupit digi zrkadlovku, a uvazujem medzi tymto Sony Alpha 200 alebo Olympus E510 DZK. Ktory je podla Vas lepsi? ma to byt moja prva zrkadlovka ale chcem aby ma vydrzala dlhsie. dakujem
burlad - Ladislav Bureš, 13.8.2008 0:19
Ovl.tlačítka jsou titěrná zapuštěná a "daleko"
V praxi mě nejvíc mrzí že i když máš vypnutý displej a oko u hledáčku chceš změnit ISO nebo korekci exp. rozsvítí se displej
Nechápu důvod
A100 to nedělala
Po stisku spouště nemohu přejít okamžitě ke korekci exp. protože mi to hodí do galerie!
Nezbývá než zakázat náhled vyfoceného nebo nejdřív namáčknout spoušť pak teprve +/- tlačítko korekcí
Je to krok navíc a zdržuje
Že není otočný ovladač "FN"?
No a?
Ale proč po stisku FN tlačítka nejsou v režimu blesku i jeho korekce?!!
Proč jsou až na pátém místě utopené v jiném a sice hlavním menu pro celkové nastavení a doladění fotoaparátu?
Oceňuji je že AF je rychlejší přesnější
Chod zrcadla kultivovanější a i AF pohon objektivů Tokina i Tamron podstatně méně hlučný
burlad - Ladislav Bureš, 13.8.2008 5:15
A ještě maličkost Majitelé A100 nemůžou použít orig. nebo dokoupené baterie Ta u A200 je totiž opatřena prolisem Tedy baterii z A200 jde do A100 naopak nikoli Tzn. zahodit staré investovat do nových
Taky radost
Myslím že tohle všechno v testu zaznít mělo - mohlo
tuky.sk, 23.4.2009 17:51
zdravim ake fotky robi ten zakladny objektiv je postacujuci na bezne fotografovanie? dakujem za odpoved
kalibrace
FotoAparát.cz je provozován na serveru Hewlett-Packard Fomeitop Fomei - studiové vybavení