Polopatě.
Prosím o názor- kdy je lepší upravit svislice.
Tady mi to přijde vhodné. Nevím jak v přírodě.
Někdy srovnání vypadá divně, nepřirozeně.
Asi bych tipoval úpravu v rozumné míře.
Pokud se někdo uvolí k názoru, budu rád a děkuji předem.
Samozřejmě z našeho města. :-)
Krásný víkend všem. Vašík
Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
Tady určitě ano,ale nejsem znalec,neb to sama neumím
V tomhle případě bych asi rovnal. Když nebudu řešit následný a nutný ořez nohou osob. Perspektivní zkreslení, jako výtvarný prvek bych nechal, případně i zdůraznil tam, kde bych chtěl vyzdvihnout perspektivu. Jde o to, jaký měl být zamýšlený účin fotografie! Pokud chtěl autor zdůraznit monumentalitu architektury, pak bych se sbíhání svislic nebránil. Pokud chtěl ale autor udělat žánrový snímek z ulice, pak by sbíhání svislic mohlo(ale nemuselo) rušit. P.S. Ale vždycky je nakonec nejlepší poslechnout svůj "vnitřní hlas". Jen autor totiž ví, jak má(měla by) fotka působit!
Stanislav Souček to napsal přesně! Objektiv závidím :-)
Dík za odpověď.
Asi bych to viděl podobně. Srovnání svislic zase popře vlastnosti objektivu. To by mohlo nahradit panorama ze třech fotek. Takhle se to vešlo na jednu fotku. :-)
Určitě záleží na záběru, kde právě ta sbíhavost může působit zajímavě.
A nakonec opravdu záleží na citu autora, který nakonec není shodný s okem jiných koukačů.
O to více potěší, když jsou všichni spokojeni.
Ahoj Vašík
"Dík za odpověď. Asi bych to viděl podobně. Srovnání svislic zase popře..." - zobrazit celý komentář
Vůbec nejde o popření, či potvrzení vlastností objektivu, ale původní záměr autora.
Vašíku, rovnala bych.
Promiň, rovnání mi dává zabrat, "mám oči z Kašparovy krávy". Přeji také krásný víkend.
Podařilo se tI to bezva srovnat.. :)
1. Já osobně jsem dříve svislice neupravoval nikde, prostě se mi líbil obraz takový jaký byl. Ale nefotím jen pro sebe a pokud jiného potěší více obraz se srovnanými svislicemi, chci, aby se obrázek zalíbil. Takže od jisté doby svislice srovnávám.
2. Příroda je narozdíl od architektury ke svislicím i dalším deformacím obrazu milosrdná. Svislice tedy srovnávám jen tehdy, když fotím ultraširokoúhlým objektivem krajinnou scénu s kopcem s věží - klasicky Jeseníky s Pradědem. Tu věž je samozřejmě třeba narovnat.
3. Obecný vkus říká tuto konkrétní fotku srovnat. Já říkám: Jak chceš Ty.
4. Ultraširokoúhlý objektiv je na různé deformace obrazu z principu náchylnější, než delší ohniska. Lze toho však využít i kreativně: Použít sbíhající se svislice či vinětaci k soustředění pohledu, je-li zvolena středová kompozice.
5. Jo, a přeji hodně skvělých fotozážitků s tímto objektivem!
"1. Já osobně jsem dříve svislice neupravoval nikde, prostě se mi líbil..." - zobrazit celý komentář
Tak trochu jsem doufal, že se zastavíš. Díky za rozbor a názor. V
"V tomhle případě bych asi rovnal. Když nebudu řešit následný a nutný ořez..." - zobrazit celý komentář