Články v sérii - Učíme se s profesionály

  • Robert Vano – neostrost ve fotografii část 2.

    Jak na focení portrétů se snovou neostrostí podle Roberta Vano? Hraje zde roli prý objektiv a clonové číslo. Mnoho fotografů prý nikdy nezkusilo použít clonu f1.4. Fotograf musí ostrostí a neostrostí na snímku docílit upoutání pozornosti na objekt, který fotografoval. Fotograf by se neměl nechat řídit fotoaparátem, ba naopak. Fotograf je ten, kdo určuje, jak přesně bude snímek vypadat.

     0
  • Robert Vano: Neostrost ve fotografii - 1.část

     Robert Vano je známý tím, že hlásá, že fotka nemusí být ostrá. Ovšem s neostrostí na snímku musíme umět zacházet a musíme vědět, jak na to. Vždy prý musí být něco na snímku ostré. Fotografie by měla odpovídat především našemu reálnému vidění světa. Když se přibližujeme k nějakému předmětu, jeho okolí se pomalu rozostřuje. A takto bychom měli zacházet i s neostrostí na snímku.

     4
  • Robert Vano – Mistři ve fotografii, část 2.

    Kdy se fotograf stává mistrem? Je to věkem? Nebo si tento titul vyslouží za své celoživotní dílo? Za svou vytrvalost? Jedno procento lidí prý dostane talent od boha, ostatní musí každý den cvičit a trénovat. Někdy ovšem stačí, když o vás nějaký novinář napíše, že jste mistr. Opravdový mistr u své tvorby prý zůstává až do konce svého života...

     1
  • Lenka Hatašová - Fotografka portrétů nejen známých osobností

    Lenka Hatašová je známá především tím, že portrétuje známé osobnosti našeho šoubyznysu. V deníku Metropolitan, kde začínala, vyfasovala, jako nejmladší členka fotografického týmu, fotografování společenských akcí. Díky tomu poznala mnoho známých osobností, se kterými se spřátelila a započala svou kariéru portrétní fotografky slavných. Více už v rozhovoru. 

     0
  • Robert Vano – Mistři ve fotografii, část 1.

    Robert Vano střelhbitě vyjmenuje jména legendárních fotografů, mistrů ve svém oboru, které obdivuje. Jednomu z nich mnoho let stál po boku jako asistent. S žijící legendou fotografie Sarah Moon se Robert setkal osobně. Povečeřel s ní v den svých šedesátých narozenin v pražské restauraci. Robert zastává názor, že nemůžete být současně nejlepším rodičem a nejlepším fotografem. Musíte si vybrat...

     1
  • Jan Pohribný – produktová fotografie

    Jan Pohribný se po studiu Střední průmyslové školy grafické v Praze a Filmové a televizní fakulty AMU věnoval především reklamní a ilustrační výtvarné fotografii. Fotografování produktové fotografie vyžaduje odbornou znalost zákonitostí světla a je velmi náročné na techniku. Z ateliérového prostředí se s produktovou tvorbou postupně přesunul do exteriérů a zajímavých interiérů. Logisticky i technicky je fotografování produktů mimo ateliér velmi náročné. Ovšem i v jednoduchosti je krása, a tak si někdy vystačíte s dobrým nápadem. A co je u produktové fotografie opravdu důležité? O tom už níže. 

     0
  • Nová kniha Martina Stranky

    "10 let. 10 let úspěchů a překážek, vzletů a výzev. Uplynulo 10 let od okamžiku, kdy jsem propadl fotografii, která mě zcela pohltila. Neumím si představit, že bych se kdysi rozhodl jinak. Dříve to byla vlastní terapie, která se přeměnila v nutkání a závislost. A díky neustálé touze a dychtivosti vznikly desítky výstav po celém světě a získal jsem desítky mezinárodních ocenění. 10 let a třetina mého života. 10 let poznávání, objevování, ztrácení a opětovného nacházení sebe samého. Máloco dokáže člověka tak formovat a utvářet jako vášeň, které podřizuje tolik věcí. Cítím pokoru a vděk za těch krásných, dlouhých a přesto skoro nepostřehnutých 10 let...

     0
  • ROBERT VANO a jeho nejnovější kniha MEMORIES

    Kniha, kvůli které přerovnáte celou knihovnu, když pro ni budete hledat čestné místo, na kterém vynikne. Kniha, která by neměla chybět v knihovně milovníků umění a fajnšmekrů. Kniha, nad kterou se člověku tají dech. To je zatím poslední publikace Roberta Vano s názvem Memories. A nyní už o novém díle se samotným mistrem...

     2
  • Jan Pohribný – Kreativní barva, část druhá

    Zobrazení barev na fotografiích, monitorech nebo v tisku má stále své limity. Technika se reálnému zobrazení pouze přibližuje. Co má vliv na co nejvěrnější zobrazení barev? Jaké barvy dělají na fotografiích největší neplechu a proč? Jak eliminovat nevzhlednou pleťovou barvu lidí na snímcích? A líbí se lidem obecně spíše barevná či černobílá fotografie? O tom všem v rozhovoru s Janem Pohribným.

     1
  • Jan Pohribný – Kreativní barva, část první

    Barvy jsou všude kolem nás. Setkáváme se s nimi každý den. Jsou přirozenou součástí našeho života. Možná proto jim nevěnujeme tolik pozornosti, kolik bychom měli. Přitom barvy mají velkou moc a psychologicky nás ovlivňují. Fotografové, kteří fotografují barevně mají v kapse velký trumf. Když budete s barvami cíleně a promyšleně pracovat, můžete své diváky ovlivňovat. Získávat si jejich přízeň a nadšení. Probouzet v nich libovolné emoce. Obsáhlou publikaci o používání barev ve fotografii napsal profesionální fotograf, pedagog a autor Jan Pohribný. Více o knize a barvách v rozhovoru.

     0

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace