Chcete se na nové verzi fotoaparat.cz poprvé přihlásit se svým starým účtem? Použijte prosím aktivační formulář.

Články v sérii - Rozhovory s fotografy

  • Jan Pohribný – Kreativní barva, část druhá

    Zobrazení barev na fotografiích, monitorech nebo v tisku má stále své limity. Technika se reálnému zobrazení pouze přibližuje. Co má vliv na co nejvěrnější zobrazení barev? Jaké barvy dělají na fotografiích největší neplechu a proč? Jak eliminovat nevzhlednou pleťovou barvu lidí na snímcích? A líbí se lidem obecně spíše barevná či černobílá fotografie? O tom všem v rozhovoru s Janem Pohribným.

     0
  • Jan Pohribný – Kreativní barva, část první

    Barvy jsou všude kolem nás. Setkáváme se s nimi každý den. Jsou přirozenou součástí našeho života. Možná proto jim nevěnujeme tolik pozornosti, kolik bychom měli. Přitom barvy mají velkou moc a psychologicky nás ovlivňují. Fotografové, kteří fotografují barevně mají v kapse velký trumf. Když budete s barvami cíleně a promyšleně pracovat, můžete své diváky ovlivňovat. Získávat si jejich přízeň a nadšení. Probouzet v nich libovolné emoce. Obsáhlou publikaci o používání barev ve fotografii napsal profesionální fotograf, pedagog a autor Jan Pohribný. Více o knize a barvách v rozhovoru.

     0
  • Stanislava Brůhová začínala na fotoaparat.cz

    Jak sama říká, zkušenosti a ostruhy získala na portálu fotoaparat.cz. Byla prý na portálu přímo závislá. Ostatně 385 fotografií v galerii, 3 832 komentářů, 2 články a 180 927 bodů hovoří za vše. V její osobní galerii můžete vidět exteriérové portréty, ateliérové fotografie, velmi neobvyklé fotomontáže, akty, krajinky i různá zátiší. Co dělá Stanislava dnes? Našla tu jedinou a správnou cestu v určitém žánru fotografie? A jak vlastně vnímala léta strávená tady, mezi lidmi, kteří mají stejnou vášeň jako ona? 

     0
  • Martin Stranka - Obrázky z hlavy

    Člověk tvoří proto, protože hledá nějakou rovnováhu, ventil, potřebuje se vyjádřit. Pokud to nejde slovy, tak to může jít skrze tvorbu, skrze fotku. Slova znásilňují myšlenky. Vysvětlovat lze matematiku, fyziku a tyhle exaktní vědy. Ale umění se cítí, vnímá a není třeba jej vysvětlovat. Nejednou se mi stalo, že na vernisáži po mně pořadatel chtěl, abych o fotkách, které vystavuji, mluvil konkrétně. Já jsem ale odmítl. Neznamená to, že jsem uzavřený, jsem docela extrovertní člověk. Ale v tomhle směru si připadám jako nahý a necítím potřebu lidem popisovat podstatu té konkrétní fotky. Proč někomu podsouvat moje pocity, mojí představu? Ať ta fotka na lidi působí sama o sobě, ty fotky jsou o emocích a všichni máme emoce podobné... říká Martin Stranka

     0
  • Robert Vano: Akty – část třetí

    Robert Vano fotografuje akty především ve své vlastní posteli. Nahé krásné tělo patří přece do postele, je to naprosto přirozené. K focení aktů využívá zásadně světla od stvořitele. Model je produkt, fotograf je tu od toho, aby myslel. Když myslí fotograf i model, končí to hádkou. Fotit krásné akty s krásnými lidmi je nákladné. Místo sushi si Robert radši zaplatí kvalitního modela. Věděli jste, že se přes den může dle polohy slunce vystřídat až dvanáct typů světla?
    To vše ve třetí a poslední části velkého rozhovoru s Robertem Vano na téma AKT.

     0
  • Osm let se jen dívala... Daniela Matulová

    „Žiji s Janem, a tak se fotografiemi zabývám doslova každý den. Sledujeme média, sledujeme světové fotografy, kupujeme si fotografické knihy. Hodně se o fotografii bavíme. Nikdy jsem ovšem nepřemýšlela jako fotograf, spíš jako návštěvník galerií“, říká sedmadvacetiletá Daniela Matulová. Po boku známého fotoreportéra Jana Šibíka stojí už devět let. A před rokem začala také ona sama fotografovat. Stala se živoucím důkazem toho, že pro fotografování je mnohem víc než technika důležité vidění.

     0
  • Robert Vano: Akty – část druhá

    Fotografie aktů se prý moc neprodávají, stejně jako portréty Fidela Castra. Fotky rajčat na talíři frčí mnohem víc. Podle Roberta je u focení aktů důležité to, jak člověk vypadá, jak se cítí je mu jedno. Profesionální model musí umět jakýkoliv výraz, jaký fotograf potřebuje. Jeho emoce jsou pro fotku nepodstatné. Co Robert Vano při fotografování svým okem nejvíce hlídá? Na co se zaměřuje? A jací kluci se mu líbí?

     3
  • Robert Vano: Akty – část první

    Robert Vano je známý především pro fotografie aktů mladých krásných mužských těl. Proč začal fotit pánské akty? Protože má prostě rád kluky. Jak jednoduché. Když fotíte to, co je vám blízké a co máte rádi, na fotkách se to jednoznačně projeví. Proč jsou jeho fotky vždycky perfektní? Protože fotí pouze s profesionálními modely z agentury. S modely komunikuje velmi stroze a nikdy se fotit nahé lidi nestyděl, on není přece ten, který se svléká. Více už v rozhovoru.

     1
  • S Antonínem Kratochvílem o portrétní fotografii

    Od studentských let jej životem doprovází reportážní fotografie. Ale od reportážní fotografie je jenom krůček k fotografii portrétní. Portréty fotografuje reportážním sklem 28mm a jak jinak než reportážním stylem. Portrétovaný je zakomponován do prostředí, které odpovídá jeho životu, povaze, práci nebo zálibám. Ty nejlepší portréty prý vznikají na konci fotografování- portrétovaný se unaví, uvolní a ukáže svou pravou tvář. To je ten rozhodující moment. Je tomu tak prý téměř vždycky. A jak tedy na focení portrétů podle Antonína Kratochvíla?

     0
  • Jan Šibík - Street fotografie

    Jan Šibík, jeden z nejznámějších reportážních fotografů u nás. Street foto je pro něho tréninkem a skvělí fotografové trénují každý den. Pohotovost a nenápadnost jsou prý nejdůležitějšími faktory při focení street foto. Jak se dostat k lidem na ulici co nejblíže a udělat skvělé fotky? Jací lidé Jana Šibíka na ulici nejvíce zaujmou? Proč začal fotit mobilem? Jak řeší konflikty s lidmi na ulici, kteří nechtějí aby je fotografoval? O tom všem už v rozhovoru.

     

     0

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace