Zpracování tématu: "Barvy podzimu"
Vážení fotografové, krásné podzimní barvy venku pomalu ale nekompromisně nahradila monochromatická zima. Je proto již důvod podívat se na vaše příspěvky k tématu Okem profesionála „Barvy podzimu“ a obrazem zavzpomínat na krajinářsky asi nejhezčí roční období. Fotografie do tématu na prosinec 2011 "Linie a tvary" můžete posílat do konce měsíce.
Na úvod dva vydařené krajinářské detaily využívající výraznou barevnost podzimního divokého vína. První je asi výraznější a barevnější s dominancí svislých linií podpořených i směrováním listů. Druhá s jedinou linií červeného divokého vína je zvýrazněna zajímavě barevnou cihlovou zdí. Jasné, čisté a přehledné kompozice.
Listy ve vodním víru v pohybové neostrosti jsou nepochybně zajímavým a fotografy vyhledávaným podzimním motivem. Zde jsou bohužel v nevhodné středové kompozici. Pro dynamické motivy s tak výraznou pohybovou neostrostí je vhodnější, když je součástí kompozice i výrazně ostrý objekt, který v kontrastu ještě zvýrazní pohybovou neostrost ve fotografii. V tomto případě by to mohl být například výrazný a dobře zaostřený kámen.
Velice interesantním snímkem je i tento detail krajiny. Rozpraskaný asfalt je spíše produktem tepelných kontrastů letních dnů. Ale člověk s fantazií v prasklinách lehce dešifruje tvar stromu. Nejbližší je asi topolu nebo bříze. Mozaika žlutých listů tuto svislou lineární kompozici příjemně zpestřuje a obohacuje.
Ne bez působivosti je i tento snímek. Řadí do rytmu nejen schody, ale i tři výrazné listy, systematicky od zeleného vespod, přes žlutý až po červený nahoře. Škoda však nedostatků. Fotografie postavená na linearitě schodů musí důsledně dodržovat jejich přesnou vodorovnost vůči rámu obrazu. Pomohla by i větší hloubka ostrosti, která by udržela v plné ostrosti všechny tři schody a listy. A vyčištění od ostatních rušivých listů by dalo víc vyniknout řazení tří listů do barev semaforu.
Za zvířecí podzim snad jen jediná fotografie. Zato docela povedený postřeh ze zoologické zahrady postavený na kuriózní kombinaci podzimního listu a tučňáka žijícího v jiných než přirozených zeměpisných podmínkách. Vzorově zaostřeno i zakomponováno.
Od zvířat je již blízko k lidem. A tentokrát i druhé možné interpretaci vyhlášeného tématu. I když „barvy podzimu“ tam moc nevidím. Fotografie je mimořádně skromná na barevnost. Téměř výhradně smutně šedá. A ani o trochu víc optimismu jí nepřidává kříž na kapotě dominantního auta. Fotografii by trochu pomohla změna úhlu záběru. Poodstoupením fotografa trochu více doprava by nedošlo k ne příliš ideálnímu splývání horní části figury s tmavým autem.
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fóruNáhodou mňa tieto mesačné témy bavia stále viac. Nie vždy mám čím prispieť, ale nato to je. Popremýšlať a skúsiť. Jasné, nie vždy to výjde. Majstrov je len zopár.
http://www.fotoaparat.cz/image/36535
marně přemýšlím, jestli mám něco s monitorem, když tady vidím krásně "přirozenou" tyrkysovou oblohu... a jak se pěkně odzrcadlila na pomníčku...
taky mám stejně vadný monitor, hold se podzimu brutálně dopomohlo posunem barev :-/
To je zajímavá situace, kterou jsem asi nepobral. Fakt to vypadá tak, ze autor clanku si nevsiml te oblohy "Ke krizku"? Vzdyt je to videt na nahledu 150pix..???
Jakoby podzimni klise podzimu je OK, asi jako kdyz bych se nedivil na obede, ze polivka je tekuta, Burduv vstup je stabilne klisoidni (u druhe nejlepsi na svete stejny koment jako u posledniho odpadu), ale hlavne bohuzel se teda neurodilo. Dilem katastrofa (Ke krizku, HDR, zmatecne cosi od Bednarika, rozmazana a vyblita cesta k osudu, Alexova taky divne, snad vsechno neni proostreny (panelak ostry skoro, strom vubec), svetlo neni nikde.
moc vtipny. obzvlast ty HDR pekla:))
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.