Panasonic Lumix DMC-TZ20 x Samsung WB700

Do kapsy a přesto s velkým rozsahem zoomu. Co nejvyšší rozlišení videa. Jednoduché ovládání a současně možnost absolutního přehledu nad expozicí. Kvalitní snímky. To vše je dnes u fotoaparátů požadováno. Nyní se podíváme na Panasonic Lumix DMC-TZ20 a Samsung WB700.

Mezi srovnávanými fotoaparáty najdete:
Panasonic Lumix DMC-TZ20
Samsung WB700

Základní specifikace

Panasonic DMC-TZ20; Samsung WB700 Pohled shora
Panasonic Lumix DMC-TZ20 Samsung WB700
Objektiv 24–384mm (přepočet na 35mm kinofilm) (16 x); F3.3 – 6.3 (W) / F5.9 – 6.3 (T) 24 mm – 432 mm (18 x); F3,2(W) – 5,8 (T)
Makro od 3 cm 3 cm
Závěrka 60 s – 1/4000 s (podle režimu) 8 s – 1/2000 s (podle režimu)
Velikost čipu; rozlišení 1/2,33"; 4320×3240 (14 Mpx) 1/2,33"; 4320×3240 (14 Mpx)
Hmotnost/rozměry 220g; cca 105×58×33 mm cca 220 g; cca 105×59×25 mm
LCD dotykový 3"; 460 kpx 3"; 230 kpx
Video 1920×1080 60i(NTSC)/50i(PAL) v AVCHD formátu včetně optického zoomu, max. 29 minut; (ukázka) max. 1280×720(HD, MP4 (H.264), max. 20 minut, včetně optického zoomu; (ukázka)
Výdrž 260 snímků N/A
Cena (internet, červenec 2011) 7 990,– 5 890,–
Poznámka GPS záznam zvuku
Zadní strana Spodní strana

Panasonic Lumix DMC-TZ20 – kompletní specifikace, manuál.

Samsung WB700 český manuál.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • oldabasak
    oldabasak
    05.07.2011 22:35

    Hnus to je a jsem zvědavý, kdy tomu bude konec. Není přeci normální cpát lidem takové krámi a hlásat "to je kvalita". Vždyť to jde úplně do kopru. V kompaktu ztačí 6-8 MPX. Víc stejně uživatel, kterému je určen nevyužije.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    09.07.2011 09:52

    Upřímně řečeno si myslím, že třeba LX1 s 8mpix nebyl o moc lepší - tohle je spíš ilustrace toho, že se celý koncept "lepších" kompaktů dostává trochu do slepé uličky. U těch "ještě lepších" jako je řada LX Panasonicu nebo G od Canonu je aspoň k dispozici RAW, což trochu omezí "mrvení" od procesoru, ale ani tak se nedají čekat zázraky. Osobně si myslím, že jako doplněk k DSLR je v dnešní době už daleko lepší volbou Olympus PEN, Sony NEX nebo jiný "mirrorless" v kompaktním provedení, ani to není o moc dražší...

    Kompakty recenzované v tomto článku (a další podobné) mohou oslovit jedině velkým rozsahem zoomu při malých rozměrech, ale využitelnost objektivu s EQ nad 300mm při použitelné citlivosti pod 200ISO je mizivá. Laik to ale asi sežere a tak se něco prodá...

  • Mani
    Mani
    14.07.2011 09:44

    Hodně mně překvapilo, že šum na ISO 400 je na denní fotografii kostela viditelný již na náhledu velikosti cca 350 pixelů. V plné velikosti pak je vidět děsné patlání obrazu, více u Samsungu.

  • tomik 3
    tomik 3
    21.07.2011 20:05

    To je opravdu hrozné, ta šumítka. Jakoby se výrobci dohodli, že to těm blbcům (nám)stačí. Zajímalo by mne, jak by to vypadalo na velké HDTV přes usb vstup.

  • Taffey
    Taffey
    01.08.2011 17:03

    No, Tomíku, abys na HDTV viděl fotku pořádně, musíš ji stejně resamplovat na nativní rozlišeni obrazovky, Pokud do ní pustíš fotku o rozlišení 10 mega, bude to humáč i ze zrcadlovky. Mnoha lidem to stačí, ale mi ne. Já si všechno ořežu na formát 16:9 a zmenším na 1920x1080 a pak promítnu na své FHD bedně. Po úpravě, pochopitelně.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (8)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram