Vzpomínky na Afriku, část II.

Zbývající dva týdny putování po Jihoafrické republice jsme se vydali v malém autě a v malé skupině na cestu jihem. Nejprve letecky do Kapského Města a zpět do Johannesburgu přes několik národních parků a další unikátní místa.

Národní park Tsitsikama

V národním parku Tsitsikama vřele doporučuji ubytování s dominantou majáku a vzpomínám na Storm River Mouth, nádherné místo s překrásným výhledem na rozbouřené moře. Cesta z Tsitsikama do Port Elizabeth vedla kolem překrásných pláží s bílým pískem, místo lákající ke koupání a právem zapsané do seznamu UNESCO.

Cesta do Dračích hor

Při cestě jsme řešili dilema, jak nejlépe zvládnout trasu 911 km do kempu převážně hornatým terénem z bezpečnostních důvodů do setmění. Před cestou večer a v noci nás místní lidé důrazně varovali. Nebezpečí hrozí jak od zvěře, která se v noci potuluje a spí na silnicích, tak od obyvatel slamů, které jsou zde hustěji obydlené než ve městech. Rozhodnuto, do Durbanu letíme letadlem! Zde nás opět přivítalo deštivé počasí s mraky, ale bezproblémová půjčovna aut. Vyrazili jsme po dálnici směr Drakensberg – Dračí hory, které jsou nejvyšším pohořím JAR s výškou okolo 3000 m. Posledních dvacet kilometrů jsme dojížděli za tmy. Cesta plná serpentin a brzdících pruhů se zdála nekonečně dlouhá, míjeli jsme pastevce ženoucí dobytek, potkávali bídou poznamenané staré i mladé obyvatele vesnic. Úleva se dostavila, až když jsme uviděli světla a bránu parku. Odměnou nám byly příjemné bungalovy v klidném prostředí s oplocením, které dodávalo pocit bezpečí. Až ráno jsme spatřili, čím jsme v noci projeli – množství dotěrných šimpanzů, kteří nenechali jedno auto na pokoji.

Drakensberg Drakensberg

Překvapením byl nádherný ptáček – bird s červeným náhrdelníčkem a neúměrně dlouhým ocáskem, který mu bránil v letu. Nasypal jsem mu drobečky a odjel na výpravu směr vodopády a skály, s nejzachovalejšími skalními malbami vytvořenými lidem „San“ v průběhu 4 000 let. Jsou jich zde tisíce, jednobarevné, dvou a vícebarevné, vždy z přírodních surovin. Občas byla do barev přidávána i krev zemřelého člověka. Z Drakensberg jsme zamířili do St. Lucia.

St. Lucia plná krokodýlů i ptáků

Do St. Lucia jsme dorazili v odpoledních hodinách, ubytovali se v malém penzionu a spěchali k ústí řeky do moře, kde se pohybovalo množství krokodýlů, hrochů, volavek a nádherně barevných ptáků, které neumím pojmenovat. Je vzrušující procházet po břehu, kde vás nápisy varují před nebezpečím volně se pohybujících krokodýlů a hrochů a kdy sami při focení volavek narazíte na krokodýlí stopy.

ST Lucia ST Lucia

Druhý den využili nabídky k projížďce po řece. Z bezprostřední blízkosti jsme fotografovali koupající se hrochy, procházející se volavky a na slunci vyhřívající se krokodýly.

Zklamání z Hluhluhwe

Hluhluhwe je safari park s množstvím volně pobíhajících slonů, zeber, nosorožců bílých i černých. Dorazili jsme pozdě odpoledne, přidali se ke skupině turistů, kdy focení bylo takřka nemožné.

Hluhluhwe

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
    Roman Maliha
    16.05.2011 17:12

pane Peterko, líbí se mi váš cestopis i fota :)
    tímto se omlovám panu Burdovi že jsem si dovolil mít jiný názor než je ten jeho, který je jediný správný :)))

Josef Peterka
    17.05.2011 10:27

Dobrý den.
    Pro Štefana.
    1. Pohyb v parcích je asi zakázaný, ale jen pro ty, kteří se tam chtějí pohybovat bez průvodce. Tato fotka vznikla, když jsme se pozdě večer vraceli z večerní projížďky. Na cestě leželo šest lvů a vůbec nemělichuť tuto cestu opustit. Tyto večerní propjížky provádějí běžně v parcích.
    2. K tomu střílení pro zábavu.
    Rád střílím pro zábavu z revolveru, pistole i pušky. I když z pušky je to trochu problém s jednou rukou. Nikdy, nikdy jsem nestřílel na zvěř pro zábavu.
    A také jsem neměl tuto potřebu. Pouze jako malej kluk ze vzduchovky po vrabcích. Nyní se mě to zdá hrůzné.
    V Thabazimbi jsme byli ubytováni na soukromé farmě. Neskutečně velký pozemek. Majitel pozemku měl asi potřebu masa pro své dělníky (tři černé rodiny) a asi i pro svoji potřebu. Nejdříve si mě vyzkoušel do
    terče a potom mě svěřil pušku.
    Padlého pakoně ihned naložili pomocí navyjáku a zpracovali.
    Děkuji za komentář, přeji příjemný den a málo žluče :-) !

Josef Peterka
    17.05.2011 10:42

Dobrý den.
    Pro pana Malihu.
    Dík za komentář. A trochu k těm nepříjemným, pro někoho příjemným výrazům pana RB.
    RB má na svých stránkách tento článek. Už jsem ho zde prezentoval.

"Komentování subjektu na fotografii zobrazeného, zvláště pak způsobem, který by se mohl zobrazované osoby dotknout, na fotoserver nepatří". a pokračuje .........

Je zajímavé, že na svých stránkách nabádá ke slušnému vyjadřování a zde používá výrazy, které jsou dosti nešťastné a nevhodné pro většinu čtenářů tohoto int.časopisu.
    Podíváte-li se podrobně na jeho fotky a na jeho vyjadřování se zde, tak tyto fotky přesně vyjařují jeho (psycho)povahu.
    Přeji příjemný den, málo žluče, raději žádnou.

Feanor
    17.05.2011 12:44

Pane Maliho, s tím dementem Burdů neztrácejte čas. Ten je naprosto marnej.

Štefan 5
    17.05.2011 20:48

Dobrý deň pán Peterka, beriem Vaše vysvetlenie. My sme to raz nestihli do tmy prejsť bránou v Hluhluwe a bolo to velmi nepríjemné. Zobrali to strašne vážne a hodinu nás vyšetrovali a hrozili vysokou pokutou. Tak preto som sa divil.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (41)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.