Zpracování tématu: "Autoportrét"

Vážení fotografové, když jsem toto téma vypisoval, měl jsem i přes jeho historický význam a popularitu napříč všemi vizuálními médii trochu obavu. A to jak z toho, že budete mít obavu veřejně publikovat své podobizny, tak obavu z kvality zpracování. Byl jsem proto velice potěšen jak mimořádně vysokým množstvím vašich příspěvků, tak pestrostí různých přístupů i jejich celkově vysokou kvalitou.

Shower

Tři autoportréty jejichž témata by se dala shrnout pod společný výraz – výkřik. První tlumený nejen přes zarosené sklo, ale i z toho vyplývající výtvarnou stylizací. U druhého výrazná a zajímavá úhlopříčná kompozice, kde nejenom šíje a tvar hlavy, ale i rozevření úst dodržují tuto linii. Přesnější zaostření by možná dalo víc zahrát i očím. Třetí, jediný barevný a právě na nepřirozené barevnosti i směru světla postavený autoportrét působí nejméně výrazně. Zbytečné neaktivní plochy po stranách ale hlavně vpravo bych klidně oříznul.

Blíženci

Docela zajímavý autoportrét pravděpodobně v počítači složený ze dvou snímků – stavů téhož člověka. Jiné zpracování už výše zmíněného tématu – duality a bipolárnosti lidské psychiky.

Až doslovně odlehčený autoportrét. Nápaditě otočený o 90 stupňů do nereálné polohy při výskoku. Intenzivní až přemrštěná barevnost vhodně doplňuje jeho téma – lehkost bytí.

Pro změnu černobílý autoportrét téže autorky je zajímavý hlavně až divadelní stylizací a atmosférou. I ve výrazu tváře a použití divadelního svícení. Takhle nějak by se mohly fotit naše herečky.

Zrcadla a zrcadlení

Několik fotografií využívajících zrcadlení jsem už zařadil do výše publikovaných skupin. U autoportrétu skupina častá a asi logicky očekávaná. Teď ještě několik, které se výše nehodily.

Když se fotograf nudí

Nejoblíbenější zrcadélko každého fotografa automobilisty. Kompozice je klasická a i barevné zpracování je střídmé. Fotografie mohla být i odvážnější a výraznější – třeba zrcátko komponované do úhlopříčky. Ale autor je zjevně tradicionalista, což respektuji. V zrcátku jsou na pozadí auta na parkovišti a za zrcátkem snad dům autora. Tato interpretace by dala autoportrétu punc komplexnosti.

Dům, louka a autoportrétovaný. Tentokrát fotografie založená na rytmicky se opakujících liniích.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Radek Burda
    Radek Burda
    14.03.2011 08:26

    pretrvavajici potiz techto fotek je prevazujici hrani nez sdelovani...

    Komentar se uprimne snazi "cosi" nadpsat, ale dre to...

    Jakoby autori zapominali, ze atraktivita prostredi, ci gest jeste neni vysledek.

  • oHuL
    oHuL
    14.03.2011 10:49

    Tak nejak je skoda, ze minimalne par vytvoru uz je mozna i par let starych. Jako by uz nic novyho udelat neslo....

  • rulisa
    rulisa
    15.03.2011 17:47

    Taky opřemýšlím, jaký smysl má posílat k posouzení fotky několik let staré a dávno už tady prezentované. (Vladimír Leitner, Fistulka.) Těch pár let by přeci mělo stačit, aby člověk nad vlastním dílkem získal nadhled a nepotřeboval odborný objektivní posudek. Navíc by už měl být i lidsky i fotograficky zas o kus dál...

    A pro autora textu: Shoda podmětu s přísudkem v ženském rodě. :-) (2.strana)

  • oHuL
    oHuL
    15.03.2011 18:01

    rulisa: těch pár let sem měl spíš na mysli Lenku Imrichovou:
    http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=299890&gal=photo
    z roku 2006...

    ale evidentně je toho víc...

  • rulisa
    rulisa
    15.03.2011 20:09

    A já měla pocit, že tu už jsem taky někde viděla... :-)
    Ale myslela jsem, že na Flickru nebo kdekoli jinde na netu, těchhle skokovek je tolik...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (5)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram