Fotoaparáty S95, LX5, EX1, W95

Dnes vám přinášíme porovnání čtyř na první pohled rozdílných fotoaparátů. Mají však společné vlastnosti. Jsou malé, jsou výkonné. Mají klasický objektiv. A patří s uvedenými vlastnostmi mezi nejdražší u dané značky. Jsou to Canon PowerShot S95, Panasonic Lumix DMC-LX5, Samsung EX1 a Sony CyberShot DSC-WX5.

Ukázkové snímky I

Makrosnímky vzhledem k nejkratším ohniskům 24 mm resp. 28 mm budou vždy „široké“. To vyřešíte potřebným výřezem.

Canon PowerShot S95, F4.0; 1/250 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 8.56 mm Panasonic DMC-LX5, F4.0; 1/800 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 5.10 mm
Samsung EX1    , F4.4; 1/350 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm Sony DSC-WX5, F7.1; 1/160 s; ISO: 125, Ohnisková vzdálenost: 4.25 mm
Canon PowerShot S95, F4.0; 1/250 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 6.00 mm Panasonic DMC-LX5, F4.0; 1/4000 s; ISO: 250, Ohnisková vzdálenost: 5.10 mm
Samsung EX1    , F3.9; 1/350 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm Sony DSC-WX5, F2.4; 1/250 s; ISO: 125, Ohnisková vzdálenost: 4.25 mm

„Všehochuť“.

Detekce tváře, Canon PowerShot S95, F4.0; 1/20 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 6.00 mm Canon PowerShot S95, Miniatura, F2.0; 1/320 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 6.00 mm
Ve štole, Panasonic DMC-LX5, F2.0; 1/60 s; ISO: 320, Ohnisková vzdálenost: 5.10 mm Panasonic DMC-LX5, dvojexpozice
Samsung EX1    , F2.5; 1/30 s; ISO: 200, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm Detekce tváře, Samsung EX1    , F2.7; 1/15 s; ISO: 200, Ohnisková vzdálenost: 6.50 mm
Samsung EX1    , F6.7; 1/4 s; ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm WB zataženo, Samsung EX1    , F2.5; 1/30 s; ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm
Panorama, Sony DSC-WX5, F2.4; 1/160 s; ISO: 125, Ohnisková vzdálenost: 4.25 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Karel Luffer
    Karel Luffer
    30.11.2010 17:52

    Samsung se překonal, výborný obraz, absence chromatické vady..., ,,hotový,, kompakt. Z toho aparátu se můžeme těšit na nejeden obrazový ,,zázrak,,

  • Taffey
    Taffey
    16.12.2010 16:16

    Opravdu mě velmi rozesmálo toto sdělení:
    "Makrosnímky vzhledem k nejkratším ohniskům 24 mm resp. 28 mm budou vždy "široké". To vyřešíte potřebným výřezem." A co, když chci dělat normálně velké fotky? Tato věta totiž už sama o sobě znamená, že pro papírové fotky kolem A4 nemá smysl tyto aparátky kupovat. Jinak si nemůžu púomoct, ale co má nejkratší ohnisko společného s makrem? Pokud je mi známo, tak i na zrcadlovkách, pokud má někdo třeba profáklou sigmu 70-300 tak se na makro používá vždy nejdelší ohnisko. Že by tomu bylo u kompaktů jinak? No a úplně zavádějící pak jsou uváděné minimální vzdálenosti u maker. To je ale problém výrobců, nikoli autora testu. Právě proto, že záleží na ohnisku delšího konce, je lepší těch 5cm při 120mm než 1cm při 70mm. To dá rozum. Výrobce by měl uvádět poměr zobrazení, ne nejkratší vzdálenost. Ale musím uznat, že se dá z tohoto testu ledacos dobrého zjistit. Díkes.

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    10.03.2011 21:10

    Bohužel kompakty ostří na nejdelší ohnisko obvykle na příliš velkou vzdálenost. Resp. pro nejkratší ohniska je k dispozici také největší zvětšení. Některé typy mají nejkratší vzdálenost mírně delší, než nejkratší ohnisko (Nikon).

  • Karel Luffer
    Karel Luffer
    12.03.2011 16:54

    Pokud jde o makro..., viz článek...., specialisti na detaily si právě tyto aparáty kupují a důvod...., hloubka ostrosti...samo že maj i klasický zrcadlo, ale ty se v jistých ohledech nemouhou těmto kompaktům rovnat/hloubka ostrosti/..., člověk musí znát učel techniky...atdatd....

  • Tomáš_H
    Tomáš_H
    26.04.2011 22:57

    Rád bych, alespoň dočasně, LX5. Ovšem čím více fotek jsem z ní viděl, tím víc se mi zdá, že šíleně patlá detaily a taky neostrost v rozích nic moc. Jde tam míra odšumování nastavit na nějakou rozumnou mez?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (13)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram