Zpracování tématu: "Humor"
Když jsem vypisoval toto téma, měl jsem trochu strach. Mají lidé i v této hektické a složité době stále smysl pro humor? Přijde dostatek fotografií, aby to mělo smysl? Obavy byly zbytečné! Ano, tenhle národ (i ten spřízněný slovenský) zjevně neztrácí svůj smysl pro humor za žádných okolností.
Když jsem vypisoval toto téma, měl jsem trochu strach. Mají lidé i v této hektické a složité době stále smysl pro humor? Přijde dostatek fotografií, aby to mělo smysl? Obavy byly zbytečné! Ano, tenhle národ (i ten spřízněný slovenský) zjevně neztrácí svůj smysl pro humor za žádných okolností. Takže tentokrát, i když výherce může být jen jeden, napíšu své pořadí pro první trojici. Snad to někoho potěší! Hodnocení bylo „o fous“ a je to opravdu jen moje subjektivní pořadí.
Za vaše snažení jsme ve spolupráci s Centrem FotoŠkoda připravili malou odměnu pro autora vybrané fotografie. Tentokrát ji získal Jan Slavíček za fotografii Zastávka na znamení.
Tentokrát začnu od výherce. Vizuálně nenápadná, ale obsahově velice výrazná fotografie. Střet různých dob a tedy různých významů. Představte si ten samý záběr před necelými sty lety. Bez klasického žlutého znamení zastávky autobusové dopravy by tato fotografie byla tuctovou a naprosto nevtipnou fotografií křesťanského zastavení. Ve svém současném významu nabízí různé interpretace: je zastávka autobusu stejně významná jako snad stovky let zasazené zastavení pro křesťany? A ke které dominantě chodí lidé v současnosti častěji? Jsem možná cynik, ale i pragmatik, ale obávám se, že k té současnější. Nezávisle na mých preferencích je vtip této fotografie právě ve srovnání pragmatického a věčného duchovního se stejnou lokalizací. Snad tam ten autobus skutečně staví. O božích plánech si netroufám se rozepisovat.
Taky zajímavá fotografie od téhož autora. Snad autor promine, že tuto fotografii nezařadím do první trojky. Ale už je výherce a tato fotografie používá stejný klíč humoru jako vítězná. A to porovnávání dob. Tři dobově různé zdroje osvětlení na stejném místě vzbuzují skutečně úsměv! Snad to je fotografie z období socializmu, kdy pravá ruka nevěděla, co dělá levá. A jedna lampa nevěděla, co dělá druhá. Možná díky za to, zachovalo se toho více, i když magistrálu přes Václavák nikdy neodpustím!
Druhou cenu dávám této fotografii i jejímu pozadí. Samozřejmě myslím ty brouky. Trochu patriarchální pohled na svět a tedy i humor, ale dámy snad prominou, humor souvisí s dobou a k těmto zánovním broukům by se mužské pozadí fakt nehodilo. A slečně se taky dá stylově říkat „broučku“. I když vtipné by to s tím vhodným pánským bylo možná i o něco víc. Na určitě nutnou rychlou reakci fotografa dokonale zakomponované. Také bílá a modrá barva se tematicky opakují. Možná poněkud tmavší než by bylo optimum, ale na protisvětlo docela dobře zvládnuté.
Třetí v mém pořadí je tato fotografie s pejskem. Jako u většiny došlých humorných fotografií (kromě snad té vítězné, která je statická a pracuje se znamením doby) je fotografie dílem okamžiku a tedy dokonalého postřehu fotografa. Také dokonale proporčně umístěno a kontrast hlavního prvku vůči pozadí je rovněž ideální. Dynamická poloha pejska také skvělá, snad jenom ty linie v pozadí bych ještě srovnal v nějakém editoru do svislic.
S domácími mazlíčky přišlo (jak se dalo očekávat) více fotografií. Nejvtipnější je asi tato dokonale zrcadlená mondéna. Kompozičně perfektní a barevně dominantní červený klobouček tu také hraje. Tento salón bych určitě bral, kdyby mi přidali vlasy podle propagace.
- Předchozí strana
- 1
- 2
- Další strana
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fóruTak nevím... počkám raději na RB.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.