Zpracování tématu: "Odrazy a zrcadlení"

Drazí fotografové, při zadávání tohoto tématu, které bylo velice lákavé pro různorodost zpracování, jsem od vás očekával fotografie mnoha žánrů. Některým z vás se velice dobře podařilo na dané téma vytvořit zajímavé a nezvykle poutavé záběry, jiní zůstali v šedém průměru a našli se autoři, jejichž práce jsou poznamenány začátečnickou nezkušeností a neznalostí.

EDF

U této fotografie oceňuji hlavně barevnou kompozici. Vyjádření v úsporných až téměř monochromatických barvách podtržené využitím linií i tónů a dobré rozvržení figur v ploše jsou velké klady tohoto snímku. I když nejsem velkým příznivcem rámečků a rámů, musím říci, že zde černý rám celkový dojem ještě podtrhl.

HYBERNIA

U této fotografie oceňuji hlavně její technickou dokonalost. Perfektní vyrovnání linií, což je u fotografování architektury jedna ze základních podmínek, a výborně zvládnutý převod do černobílého režimu s rozlišením mnoha stupňů šedé. Fotografie je kompozičně a tonálně dobře vyvážena.

Kapka lesa

Detail v kapce rosy, téměř makrofotografie, odraz okolního světa. Na klidném a neutrálním pozadí rozděleném linií větvičky je v doplňkové barvě odraz. Fotografie je podle mého názoru koncepčně dobře připravená a kvalitně realizovaná. Použité třetinové dělení snímku, položení hlavního motivu do míst zlatého řezu, je pro oko diváka velice příjemné.

Ani tady si neodpustím ukázku zcela nevhodného snímku.

Zámeček

Fotografie na které můžeme demonstrovat začátečnické nedostatky. Celý obraz padá, voda teče do kopce, stavba nemá ve světlech kresbu, špička hromosvodu chybí. Také po kompoziční stránce by bylo možno pracovat lépe.

Kromě snímků, které se vztahovaly k tématu a zadání, jsem tentokrát dostal i pokusy, či spíše hrátky, které se mi zdají přinejmenším samoúčelné, někdy přímo bezúčelné. Ukáži vám bez jakéhokoliv komentáře některé z nich.

Svět mezi dvěma po-l(i)y Přístav

To by bylo pro dnešek vše, nenechte se mnou odradit a foťte a foťte. A posílejte fotografie do říjnového tématu „Po setmění“.

Milan Šusta

Pro vaši informaci, jak jste zpracovali minulá témata seriálu Okem profesionála

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Radek Burda
    Radek Burda
    13.10.2009 09:46

    Martine, spatne se mne zastavas.. tvoje fotky jsou poctive:

    http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=666436&gal=photo
    http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=659745&gal=photo

    jestli z nich neco bude? Zalezi na tobe...
    jestli nebude? No a co, jsou poctive...

    Zato tyhle v soutezi jsou jen krasomilne. Vylhane. Bohuzel ne ty: udelal jsem fotku, ale ty: HLE, udelal jsem fotku!

    P.S. O jarce nepisu, jarka mne zna :-)

  • Taffey
    Taffey
    13.10.2009 15:01

    Upřímně řečeno, velice často s názory Milana Šusty nesouhlasím a to hrubě. Úplně nejvíc mě nadzvedl ze židle komentář k fotografii Hybernia. Vůbec nechápu, proč by základní podmínkou pro fotografování architektury, měly být srovnané linie? To je konzervativismus nejhrubšího zrna. To máte, pane Šusto, ze školy, viďte? Naopak. Inteligentně kácející se linie, podle jistého řádu, dodávají fotkám architektury tu správnou šťávu. Jasně, že ne, jak to fotografovi výjde, ale musí to mít jisté vodítko. Úplně stejný názor na tuto věc měl jistý pan Jaroslav Solnický, profesionální fotograf z Opavy, dnes, pokud ještě žije, tak počítám osmdesátník. Knihy o Opavě byly plny jeho fotografií takto pojatých a, přestože to měl technicky brilantní, byla to nuda a šeď. Neříkám, že všude se kácející linie hodí, už vůbec ne do oficiálních almanachů a do podobných tiskovin, ale na fotografii, jako takovou, jsou perfektní. Je to sice jen můj názor, ale chci-li diváky fotografií architektury zaujmout, málokdy se mi to podaří konzervativní fotografií. A tady bych chtěl odbočit k jiné fotce - nakloněná rovina, začátečnická manýra. Fotka Prasečí chřipka, od Šibíka, o které tady píše Radek Burda, jasně ukazuje na to, že voda, tekoucí do kopce nebo nakloněná rovina a domy, padající na jednu stranu, můžou být mnohdy tou živou vodou pro konkrétní fotografii, takže taky není jednoznačné, že je to začátečnická manýra. Otázkou je, co dále na fotce s nakloněnou rovinou, je. Ale o tom nebylo v hodnocení fotky s rybníčkem a zámečkem ani slovo, takže by si fotografický elév mohl myslet, že je to blbě vždy. Ale není. Ještě jsem se vrátil kouknout na Hybernii. Pan Šusta u ní píše, že je výborně kompozičně zvládnutá. Není. Má logický horizont ve vertikální půlce fotky a to je většinou špatně. Na této fotce rozhodně.

  • Fotograf 68
    Fotograf 68
    16.10.2009 13:41

    Žeby to díky syrce tady taky trochu ožilo, minule snad byly jen dva komentáře, zajímavé.

  • syrka
    syrka
    20.10.2009 17:34

    Děkuji moc....mám velkou radost. I z toho, že moje fotky oslovily odborníky. Děkuji také za gratulace...a že ji ch bylo :-)

  • Julianna Kozák
    Julianna Kozák
    23.10.2009 11:06

    Gratulujem.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (21)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram