Značka Fujifilm nedávno představila model, který vybavila "ještě větší inteligencí", než předchozí modely. Je jím Fujifilm F200EXR. Jaký je, se podívejte v následujícím redakčním testu.

Testovací snímky I.

Některé fotografie jsou k dispozici v originální velikosti a kvalitě (označení ®), pod zvětšenými náhledy je na ně odkaz. Exif je prakticky u všech snímků. Výřezy jsou 100% a jsou uloženy s takovou mírou komprese, abych nepozoroval rozdíl mezi původním a ukládaným snímkem. Originální snímky v nejvyšší kvalitě mají přes 4 MB.

Protisvětlo.

Náhled, f/9.0, 1/500 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm Náhled, f/14, 1/640 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm Náhled, f/14, 1/1500 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm

Pokrytí bleskem a zaostření s pomocí přisvícení v naprosté tmě.

Náhled, f/3.3, 1/8 s, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm Náhled, f/5.1, 1/60 s, ISO: 1600, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm

Barevné režimy.

Náhled

Makro při krajních ohniscích. Při nejširším ohnisku jde o poměrně velké snímané plochy.

Náhled (R) Výřez, f/9.0, 1/150 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm
Náhled (R) Výřez, f/14, 1/100 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm
Náhled (R) Výřez, f/9.0, 1/70 s, ISO: 200, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm
Náhled (R) Výřez, f/9.0, 1/100 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm

Rodinné snímky.

Náhled (R) Výřez, f/5.1, 1/25 s, ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm
Náhled (R) Výřez, f/4.0, 1/170 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 59 mm
Náhled (R) Výřez, f/4.7, 1/480 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 114 mm
Náhled (R) Výřez, f/5.1, 1/160 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm
Náhled (R) Výřez, f/3.3, 1/120 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm (R) Výřez, f/3.3, 1/120 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm
Náhled (R) Výřez, f/4.4, 1/150 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 82 mm

Krajinky, detail, ostatní. První snímek je v EXR režimu za nízkého osvětlení (ISO800, nižší rozlišení).

(R) Originál, f/3.3, 1/80 s, ISO: 800, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm
Náhled (R) Výřez, f/13, 1/120 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 91 mm
(R) Výřez, f/13, 1/120 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 91 mm (R) Výřez, f/13, 1/120 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 91 mm
Náhled (R) Výřez, f/9.0, 1/350 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm (R) Výřez, f/9.0, 1/350 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm
Náhled (R) Výřez, f/3.3, 1/320 s, ISO: 100, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm

Předchozí snímek je v EXR režimu Maximální dynamický rozsah.

Náhled (R) Výřez, f/3.3, 1/250 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm
(R) Výřez, f/3.3, 1/250 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm (R) Výřez, f/3.3, 1/250 s, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 29 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    08.08.2009 19:03

    Ta má foveon. Technologii, výhody, nevýhody a "rozlišení" foveonu nechme jinam :-).

  • Karel Luffer
    Karel Luffer
    09.08.2009 06:39

    zdravím, pěkný a jistý iso 400, exr na 6mega, takže skoro 4:-) a optika dobrá jistě bude. Ale přemýšlím, pro koho je vlastně určen?

  • Tomáš Rak tomatito
    Tomáš Rak tomatito
    09.08.2009 12:30

    petr..no troska sa aj divim preco temu tak rychlo uzatvaras kedze vsetky fotky ktore som videl na dpreview z dp1 boli spickove..foveon ma krajsi dynamicky rozsah, krajsie farby a ak aj budeme pisat o nevyhodach foveonu tak si myslim ze vzdy to urobi lepsie fotky ako hociktory iny kompakt, ale predsa ako som uz pisal ma okolo 4 megapixlov takze existuje taky fotak aj ked si napisal ze neexistuje, a co som cital nejake recenzie tak vykazuje v tych 4 megapixloch viacej detailov ako niektore 10 megapixlove fotaky..ja v tej sigme okrem pevneho ohniska (co je dan za kvalitne fotky) a ceny nevidim nieco preco by ju trebalo zavrhovat..praveze si myslim ze to je ukazka ako by sa mohli uberat niektore kompakty..brat si z nej priklad..vacsi cip, menej megapixlov..ale dnes je svet padnuty na hlavu..vsetko sa robi len pre biznis..ked niekto vyrobi spickovy 6 megapixlovy kompakt do vrecka ktory bude mat fotky porovnatelne trebars s canonom eos 300D s lepsim setakom, tak ta firma zbankrotuje lebo to nikto kupovat nebude, lebo ludia nechcu rozumiet ze fotky su kvalitnejsie oni chcu vela megapixlov, to by uz potom trebalo investovat do velmi specializovanej reklamy na presadenie nazoru s ukazkami fotiek detailov aby sa to ludom vrylo do pameti, nejaka ta revolucia troska :) to by musel byt velmi kontroverzny vyrobca aby si urcil svoju cestu (najhrbolatejsiu) a tou isiel s vidinou nie skorych ziskov, cize fotak s mensim poctom pixlov, vacsim cipom a investovania do reklamy ze preco take rozhodnutie a ake to ma vyhody, ale myslim si ludia by aj tak na to zvysoka ... takze to chapem ze to nikto nerobi..ale sigmu s tym modelom dp1 obdivujem.. :)

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    09.08.2009 15:16

    :-) Ale to jsme si jen nerozuměli - koncepce foveonu prostě podněcuje k tvrzení, že to je 12Mpx a ne 4Mpx (jen jinak "poskládané").

    Mimochodem, prolistujte zdejší recenze a DP1 je v nich. (A myslím, že se zde časem objeví i DP2).

    V dnešní technoologicky nepřehledné době je však výstup z F200EXR opravdu nadprůměrně dobrý.

  • Martin Peč
    Martin Peč
    10.08.2009 16:51

    Taffey: ...mě by právě 6mpx v interpolaci vyhovovalo ;o) ...a samozřejmě jsem se koukal na snímky také na dpreview.com ;o) ...asi tak

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (11)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram