Fotografie týdne ve FotoGalerii - 1. pololetí 2009

Každý týden je ve FotoGalerii uveřejněna fotografie týdne. Nyní vám v jednom článku představíme všechny fotografie týdne, které byly k vidění od ledna do června 2009. Většinu z nich i s komentářem autorů. Dočtete se, jak fotografie vznikaly, a dojde také na "příhody z natáčení".

18. 5. 2009

Petr Šimon: špaček obecný

(c) Petr Šimon

25. 5. 2009

Petr Šimon: špaček obecný II

(c) Petr Šimon

Fotografie špačků vznikly ve snaze vyfotit špačka v letu. Na začátku roku se mi podařilo v Keni zachytit špačka afrického v letu a tak jsem se po návratu snažil vyfotit naše špačky. Myslím, že fotky jsou důkazem toho, že i všední pták se dá nevšedně vyfotit.

1. 6. 2009

Pavel Záhorec: Malá letová studie

(c) Pavel Záhorec

Tušil jsem, že fotit kolibříky bude velkým zážitkem, a moc jsem se na to těšil. I proto jsme kvůli závalům na hlavní silnici absolvovali nebezpečnou starou trasu z ekvádorského Quita kolem vrcholu vulkánu Pichincha do Minda. Městečko Mindo je součástí přírodní rezervace Mindo – Nambillo, vyznačující se hlavně bohatou ptačí faunou. Fotografování jsme naplánovali v místě s četnými napáječkami, kde byla koncentrace kolibříků a naděje fotografického úspěchu největší. Střídavě jsem s různými časy fotil z monopodu a z ruky. Canon EF 500/4 L IS dá docela fyzicky zabrat, ale na to už jsem si po třech týdnech focení na Galapágách a Ekvádoru zvykl. Kolibřík je neuvěřitelně rychlý nejen pohybem křídel, ale i neustálým přemísťováním. Chtěl jsem hlavně zachytit pohyb a po chvíli experimentování mi vycházel nejlépe čas 1/500s. Při kratším se kolibříci stali strnulými ptáčky a při delším na fotkách poletovala tělíčka bez křídel. Canon EOS 5D není pro sekvenční snímání žádný rychlík, přesto tento snímek vznikl sesazením dvou sekvenčních snímků focených z monopodu.

8. 6. 2009

Juraj Žiak: na lekne …

(c) Juraj Žiak

Pozorovaniu hniezdnej bionómii a etológii rybárikov sa venujem už piaty rok. Myšlienka vyfotiť rybárika na lekne mi skrsla v hlave tento rok začiatkom mája, keď som ho pripozorovaní videl pristáť na puk lekna na nemenovanom jazere na Južnom Slovensku. Koncom Mája som mu potom venoval celých 5 dní. Dôležité bolo vystavať na vhodnom (poctivo odpozorovanom) mieste kryt. A však ani po 3 dňoch sa mi nedarilo to, čo som si zaumienil, napriek tomu som v kryte trávil každé ráno 4 hodiny. Harmonogram vždy rovnaký: budíček 4:50 a na bicykli čo najrýchlejšie na jazero. konečne nadyšiel deň D! 25.5.09 mi samička na fotografii sadla presne tak ako som si to predstavoval a pózovala dosť dlho. Na záver len prezradím, že som ju zlákal na hlasovú nahrávku.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Lu...Ny
    Lu...Ny
    29.07.2009 13:00

    "...na ptáky jsme krátký...." lá la la la lá....

  • Julianna Kozák
    Julianna Kozák
    29.07.2009 15:28

    Pekné.

  • renegade
    renegade
    31.07.2009 17:35

    Niet pochyb, ze ide o vo vsetkych pripadoch o dobre odvedenu, uz spominanu motivom nekonfliktnu, pracu. U nás je viac ocenenovane remeslo (vsak sa aj hovori, ze ma zlate dno), nez napad a tvorivost, kde to bez konfliktu nejde. Vysledkom v konecnom dosledku je, ze sme spravidla len lacna pracovna sila a aj preto sme tam kde sme a nie napr. tam kde Japonci. Proste sme vtaci, mysliacim tvorom casto na smiech :o)

  • Kamil Übelauer
    Kamil Übelauer
    04.08.2009 13:08

    Je zajímavé, jak mimořádně populární je ptactvo ... nemůžu se zbavit dojmu, že motiv často dělá 75% úspěchu : tučňák = téměř automaticky minimálně 6-ková fotografie ( vrabec = jen výcvak ... ). Netvrdím, že několik těchto fotografií nemá svou kvalitu, ale rozhodně bych se v těchto anketách přimlouval pro větší žánrovou rozmanitost.

  • Marek Velechovský
    Marek Velechovský
    31.01.2011 11:59

    :-)

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (22)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

FotoAparát.cz - Instagram