Fotografie týdne ve FotoGalerii - 1. pololetí 2009

Každý týden je ve FotoGalerii uveřejněna fotografie týdne. Nyní vám v jednom článku představíme všechny fotografie týdne, které byly k vidění od ledna do června 2009. Většinu z nich i s komentářem autorů. Dočtete se, jak fotografie vznikaly, a dojde také na "příhody z natáčení".

9. 2. 2009

Ondřej Prosický: Proti větru

(c) Ondřej Prosický

16. 2. 2009

Roman-D: …

(c) Roman-D

23. 2. 2009

Ondřej Prosický: Tak mi to tam pošli

(c) Ondřej Prosický

2. 3. 2009

Bobo01: Najsilnejší vyhráva!

(c) Bobo01

9. 3. 2009

Ondřej Prosický: Láska na jihu

(c) Ondřej Prosický

Pohnutky pro vznik a podmínky při fotografování byly podobné u všech tří fotografií, proto se vyjádřím najednou. Cesta na Falklandské ostrovy byla prioritně za fotografickým dokumentováním života tučňáků v jižním Atlantiku. Pět druhů tučňáků tu žije v několika koloniích prakticky na každém ostrově. Pro vznik podobných fotografií se předpokládá jistá znalost chování zvířat a dostatek času v jejich přítomnosti. Jen tak je možné do fotky dostat to, co by měla zobrazovat. Všechny tři fotografie byly předem vymyšlené, hledal jsem pouze vhodné podmínky, světlo a prostředí.
Přestože se lze k tučňákům dostat téměř na dotek, pracoval jsem s objektivem Canon EF 500mm f/4 L IS USM. Měl jsem s ním větší odstup a zvířata se chovala přirozeně, fotografa nevnímají. Fotografie byly snímány fotoaparátem Canon EOS 1D Mark III, aby žádný zlomek vteřiny neunikl a proto, že se jedná o odolné tělo. Pro snímek tučňáků v písečné bouři u moře jsem zvolil Canon EOS 5D Mark II, přeci jen má větší schopnost zobrazit světlé a tmavé odstíny, navíc jsem současně pořizoval videozáznam v HD rozlišení.
V případě všech tří fotografií si myslím, že se nejedná o nijak výjimečné fotografie. Výjimečná fotografie je ta, kterou jsem nikdy neviděl a přináší něco nového, ať už nápaditým zpracováním nebo neopakovatelným okamžikem. Mám obavu, že snímky zaujaly pouze tím, že je na nich atraktivní motiv. Pro českou přírodu velmi exotický tučňák.

16. 3. 2009

Juraj Macko: Rybárik riečny cejlónsky

(c) Juraj Macko

Táto fotografia určite nepatrí medzi nejak výnimočné. Vracal som sa na prenajatom člne z fotenia po rieke Madu na Srí Lanke a práve v ten deň sa mi príliš nedarilo. Väčšie druhy rybárikov nás dve hodiny preháňali po celom jazere bez výsledku. Práve som začal baliť statív keď si nedaľeko sadol tento krásavec. Zobral som teda do ruky foťák s 500/4,5 mm objektívom Sigma že si ho aspoň „cvaknem“. Vznikla séria fotografií s celkom pekným pozadím. Fotografia nie je upravovaná, pri fotení som mal na foťáku blesk s beamerom korigovaný na –2 2/3.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Lu...Ny
    Lu...Ny
    29.07.2009 13:00

    "...na ptáky jsme krátký...." lá la la la lá....

  • Julianna Kozák
    Julianna Kozák
    29.07.2009 15:28

    Pekné.

  • renegade
    renegade
    31.07.2009 17:35

    Niet pochyb, ze ide o vo vsetkych pripadoch o dobre odvedenu, uz spominanu motivom nekonfliktnu, pracu. U nás je viac ocenenovane remeslo (vsak sa aj hovori, ze ma zlate dno), nez napad a tvorivost, kde to bez konfliktu nejde. Vysledkom v konecnom dosledku je, ze sme spravidla len lacna pracovna sila a aj preto sme tam kde sme a nie napr. tam kde Japonci. Proste sme vtaci, mysliacim tvorom casto na smiech :o)

  • Kamil Übelauer
    Kamil Übelauer
    04.08.2009 13:08

    Je zajímavé, jak mimořádně populární je ptactvo ... nemůžu se zbavit dojmu, že motiv často dělá 75% úspěchu : tučňák = téměř automaticky minimálně 6-ková fotografie ( vrabec = jen výcvak ... ). Netvrdím, že několik těchto fotografií nemá svou kvalitu, ale rozhodně bych se v těchto anketách přimlouval pro větší žánrovou rozmanitost.

  • Marek Velechovský
    Marek Velechovský
    31.01.2011 11:59

    :-)

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (22)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

FotoAparát.cz - Instagram