APS-C test objektivu Canon EF 70-200/4L IS USM

Canon 70-200/4L USM se od svého uvedení na trh v roce 1999 stal mezi amatérskými fotografy téměř legendou. Po sedmi letech firma Canon vyslyšela přání uživatelů a přišla s nástupcem obohaceným o systém stabilizace obrazu spolu s utěsněním proti prachu a vlhkosti. Jak si Canon EF 70-200/4L IS USM poradil s tradičními překážkami našich testů na těle o formátu čipu APS-C, se dozvíte v následujícím článku.

Ukázkové snímky

Všechny snímky jsou k dispozici v plném rozlišení ke stažení. Při převodu z RAW do JPG formátu v programu Digital Photo Professional 3.2 bylo provedeno pouze vyvážení bílé a minimální doostření (úroveň 2 z 10). Poté byly fotografie komprimovány na takovou úroveň, aby nebyl poznat rozdíl mezi originálem a komprimovaným snímkem.

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/400 s
clona: f4
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 200 mm (EQ 320 mm)
komentář: velmi dobrá až výborná kresba; velmi dobrý bokeh

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/250 s
clona: f5,6
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 169 mm (EQ 270 mm)
komentář: výborná kresba; velmi dobré podání oblastí mimo DOF

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/30 s
clona: f18
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 111 mm (EQ 178 mm)
komentář: viditelně horší ostrost po velkém zaclonění; neznatelná chromatická aberace

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/320 s
clona: f7,1
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 70 mm (EQ 112 mm)
komentář: vynikající kresba v celém záběru; výborné potlačení chromatické vady

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/100 s
clona: f13
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 155 mm (EQ 248 mm)
komentář: velmi dobrá úroveň ostrosti; relativně horší kvalita bokehu – příliš výrazné okraje rozptylových kroužků

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/800 s
clona: f5,6
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 200 mm (EQ 320 mm)
komentář: velmi dobrá až výborná kresba; místy relativně vyrazné okraje rozptylových kroužků v oblastech mimo DOF

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1250 s
clona: f4
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 70 mm (EQ 112 mm)
komentář: velmi dobrá až vynikající celková úroveň ostrosti; na ostrých světelných přechodech viditelná velmi mírná chromatická vada

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/125 s
clona: f13
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 111 mm (EQ 178 mm)
komentář: velmi dobrá kresba v celém snímku; neviditelná chromatická aberace

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/125 s
clona: f10
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 165 mm (EQ 264 mm)
komentář: velmi dobrá až výborná ostrost; relativně výrazné okraje rozptylových kroužků po větším přiclonění

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1000 s
clona: f4
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 121 mm (EQ 194 mm)
komentář: velmi dobrá kresba – v rozích relativně měkčí

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/200 s
clona: f4
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 169 mm (EQ 270 mm)
komentář: výborná úroveň ostrosti; velmi dobrý bokeh

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/160 s
clona: f9
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 200 mm (EQ 320 mm)
komentář: vynikající kresba a korekce chromatické vady; místy o něco horší kvalita bokehu

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • JH 1
    JH 1
    04.08.2008 08:47

    Osobně mám k is averzi, např. 70-200 2.8 bez is kreslí znatelně líp než mnohem držší ségra s is za polovinu peněz (srovnání is a neis verzí by bylo supr - doufám že jsem je nepřehlíd, recenzi jsem jen profičel). Tmavší sklo než 2.8 se mi jeví nepoužitelné, ale to je jistě otázkou priorit a zaměření.

    Těm kdo o tomto skle přemýšlí: zvažte jestli nebude lepší zmiňovaná 2.8 bez IS, dnes se dá dovézt skoro za pusu ;)

    To, že se recenzují staré výrobky není na škodu, ale jistá dávka pravidelné aktuálnosti by nejen potěšila čtenáře, ale také přidala na prestyži serveru.

    S testováním špičkových skel jen tak dál, ceny jdou dolů, kurz je příznivý, bude zájem... ;)

  • HonzaC 1
    HonzaC 1
    06.08.2008 00:32

    JH> No, nevím, jestli je každé sklo nad 2.8 zrovna nepoužitelné... Asi věc názoru. Zrovna u tohoto modelu ovšem některé zahraniční testy ukazují, že IS verze je naopak ostřejší ve srovnání s nestabilizovaným modelem. Jinak s výhodností dovozu 70 - 200 f/2.8 nelze než souhlasit :o).

  • Michal Pokorný 1
    Michal Pokorný 1
    22.08.2008 07:51

    1) pokud vím, tak tento objektiv není utěsněn vůči vodě a prachu
    2) zoomovací kroužek je ten velký, takže se neděste, zoom i ostření jsou tak, jak jste na canonech zvyklí

  • Adrian Svec 1
    Adrian Svec 1
    22.08.2008 11:14

    To Bob-i - Michal Pokorný, 22.8.2008 7:51
    tento objektiv je utesneny. Canon to pri 70-200vkach ma jednoduchu rovnicu. Vsetko, co je stabilizovane (teda F/4 IS a F/2,8 IS), su zaroven aj utesnene. Modely bez IS nie su. Podobna chyba bola aj v teste 70-200viek Sigma vs. Canon, kde najprv bolo uvedene, ze tato verzia je utesnena, kym som na to neupozornil.

  • klusak
    klusak
    30.08.2008 20:04

    Mam Canon 24-105 4/F IS...no tedy nic moc. Boji se protisvetla, na 24mm vinetuje jedna radost, no co by jste chteli od L-koveho objektivu firmy Canon?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (25)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram