Test fotoaparátu Panasonic DMC-FZ7

Nástupce modelu Panasonic FZ5 - model Panasonic DMC-FZ7 - je očekávaným přírůstkem do rodiny stabilizovaných ultrazoomů. Jak se liší od předchozího modelu, co převzal z modelů vyšších, jaké snímky s ním lze pořídit a jaké ne, to vše se dozvíte v následujícím redakčním testu, ke kterému nám fotoaparát zapůjčila firma Panasonic.

Stručná charakteristika

Panasonic DMC-FZ7 je kompaktní 6Mpx fotoaparát s 12× optickým zoomem. V základním balení najdete fotoaparát, adaptér na objektiv se závitem 52 mm, sluneční clonu, speciální Li-Ion baterii, nabíječku, potřebné kabely, řemen na zavěšení na krk, CD se softwarem, tištěný manuál a 16 MB SD kartu. Doporučená cena při uvedení na trh v březnu 2006 by měla být 12 995,– Kč.

Tělo a ovládání fotoaparátu

Aparát s rozměry 112,5×72,2×87,8 mm a hmotností 356 gramů (včetně baterie a karty) je jednoznačně nástupcem modelu FZ5. Základní design je s předchůdcem velmi podobný, naleznete však rozdíly. Jedním je větší vzdálenost vyklopeného blesku a druhým pozměněné ovládání. Objevilo se potvrzovací tlačítko SET, které mi u FZ5 chybělo a přibylo tlačítko rychlé volby realizované joystickem. Pro někoho možná zvláštní prvek, ale je především dokonale funkční. (Dokonce to není novinka, model FX1 jej má také.)

Panasonic DMC-FZ7 Horní strana

Na horní stěně je otočný volič, který má 9 pozic – P, A, S, M, makro, režim videa, scénický režim, tzv. „režim srdíčko“ a režim přehrávání. Režim srdíčko je uživatelsky nejjednodušší, prakticky nemusíte nic nastavovat. Vedle je tlačítko režimu stabilizace a tlačítko pro přepínámí mezi automatickým a manuálním ostřením. Spoušť je uprostřed ovládací páčky zoomu.

Dolní strana Konektory

Konektor napájení, A/V konektor sdružený s USB 2.0, najdeme na levé straně pod plastovým krytem. Na dolní straně je prostor pro SD kartu a baterii, krytý společným krytem a vedle je kovový stativový závit umístěný uprostřed dolní stěny, tedy mimo osu aparátu. Je-li aparát na stativu, nelze baterii s kartou vyměnit. Zadní straně dominuje 2,5" LCD displej. Nahoře zleva do prava tlačítko vyklopení blesku, EVF s dioptrickou korekcí, tlačítko LCD/EVF pro přepínání zobrazení z LCD do hledáčku a tlačítko zapnutí. Pod ním je tlačítko rychlého přístupu. Níže je tlačítko pro zobrazování množství informací na LCD (EVF). Poslední samostatně stojící tlačítko je tlačítko pro režim snímání. Ostatní tlačítka tvoří standardní čtyřpolohové tlačítko s potvrzovacím tlačítkem uprostřed. Těmito tlačítky se volí bracketing, režimu rychlého prohlížení, režimu blesku a samospouště.

Okolí hledáčku Ovládací prvky
Ovládací prvky Ovládací prvky

LCD, hledáček a CCD

Zadní strana Pohled do hledáčku

2,5" LCD má rozlišení 114 tisíc bodů, což je standardní hodnota. Byl výborně čitelný jak za slunného počasí, tak za sníženého osvětlení. Má celkem tři rozdílné možnosti zobrazovaní – normální režim, režim za vysokého osvětlení (zvýší skokem jas) a režim pro zobrazování při držení nad hlavou, tedy při pohledu šikmo zdola, což je velmi zajímavá funkce.

Elektronický hledáček má rozlišení také 114 tisíc bodů. Samozřejmostí je dioptrická korekce, zde v rozsahu – 4D až + 4D. Osobně bych uvítal zdánlivou velikost EVF větší. Zde je shodná s modelem FZ5 a tedy menší než u FZ30. Nicméně důsledkem je ostré zobrazení bez viditelných jednotlivých pixelů. Porovnal jsem také subjektivně „světelnost“ hledáčku s dalšími ultrazoomy a konstatuji, že je výtečná.

CCD je 6Mpx čip (6,37 Mpx celkem) velikosti 1/2,5" s maximálním rozlišením 2816×2112 bodů. Nižší rozlišení jsou 2304×1728, 2048×1536, 1600×1200, 1280×960, 640×480. Při poměru stran 3:2 je k dispozici rozlišení 2816×1880, 2048×1360 bodů. Při poměru 16:9 2816×1584, 1920×1080.

Objektiv a ostření

Aparát disponuje objektivem Leica. Se svou světelností 2,8 – 3,3 patří mezi špičku v oblasti kompaktních elektronických zrcadlovek. Jeho rozsah v přepočtu ke kinofilmu je 36 mm – 432 mm. Nejmenší zobrazená plocha je při 36mm ohnisku 42×32 mm, při snímání z cca 5 cm. Při 432 mm ostří od cca 1m a nejmenší plocha je 9×7 cm. Rychlost a kvalita ostření je výborná, stačí i nízká intenzita osvětlení. V absolutní tmě pomůže přisvícení diodou. Součástí fotoaparátu je i adaptér clony se závitem 52 mm a přes konverzní adaptér (nutno dokoupit) můžete použít předsádky určené pro model FZ30. Na rozdíl od FZ5 aparát disponuje manuálním ostřením. A i když není vidět obraz „ostrý“, je vidět, kdy je maximálně kontrastní. Při ostření ukazuje graficky i hloubku ostrosti. V testu najdete snímky s manuálním ostřením, kdy automatika zaostřit nedokázala. Závěr o použitelnosti manuálního ostření si podle nich udělejte sami.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    27.02.2006 23:10

    2chrobula
    předsádky mají průměr 55mm (jako FZ30 na objektivu, nebo FZ5 na redukci). Ale FZ7 má 52 mm na připojeném "prodloužení", na které lze přidělat sluneční clonu, nebo filtry 52mm. Stačí dokoupit redukci 52-55 (DMW-LA2).

  • Juraj Zaťko
    Juraj Zaťko
    16.04.2006 15:06

    fotak je super,chcem sa spytat ci nema niekto skusenost s tymto fotakom s pouzitim aj inych predsadok ako DMW-LT55 a DMW-LW55 ? ak ano poradte,dik.
    mail: atomiq@orangemail.sk ICQ: 340-307-418

  • Pear
    Pear
    26.05.2006 11:56

    Mám fz 7 a zvuk videa dost šumí, je to vpořádku jako důsledek nějaké komprese? Děkuji

  • Karel Funda
    Karel Funda
    17.06.2006 16:23

    ISO1600 vaham pouzit u Nikona D70tky ktery ma chip 1/2 kinofilmu co potom tady! Kresbu uz to nemuze mit zadnou a barevne fleky musi byt silene...

  • polda 2
    polda 2
    02.01.2007 17:10

    Nově mám tento přístroj, a kromě předpokládaně "funkční" 800/1600ISO nemám v podstatě k jeho funkci, jako automatu, výhrady...
    Jediné, co mi není jasné je, jak používat a jak má fungovat manuální ostření, tato funkce se mi jeví jako naprosto nepoužitelná - ani v MF1 ani v MF2 se mi nedaří ostřit ani na nepohyblivé objekty...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (18)

Tisknout článek

Tip na článek

Srovnání: Canon EOS R vs. Nikon Z7 vs. Sony A7R III vs. Panasonic S1R
Srovnání: Canon EOS R vs. Nikon Z7 vs. Sony A7R III vs. Panasonic S1R

S di­gi­tál­ními bez­zr­ca­dlov­kami s pl­no­for­má­to­vým či­pem a vy­so­kým roz­li­še­ním se roz­trhl py­tel, na­bí­zíme tedy pře­hledné po­rov­nání bez­zr­ca­dlo­vek Ca­non EOS R, Ni­kon Z7, Sony A7R III a Pa­na­so­nic Lu­mix S1R.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace