Praktický test digitální zrcadlovky Konica Minolta Dynax 7D

V dnešní recenzi se ještě jednou vrátíme k loňské novince, digitální zrcadlovce Konica Minolta Dynax 7D. Tentokráte byla zapůjčena od společnosti Konica Minolta na období cca 2 měsíce, abych zjistil, jak se chová v praktickém provozu. Jak je úspěšný optický stabilizátor AntiShake i jaká je kompatibilita s jinými objektivy než s originálními. Také byl zapůjčen nový objektiv Konica Minolta AF 17-35/2,8-4 (D), který lze úspěšně používat i na klasických analogových zrcadlovkách.

Růže

Růže

Opět snímek z blízka a interiéru v protisvětle.
Expoziční čas: 1/200
Clona: 16
ISO: 200
Objektiv: Konica Minolta AF17–35/2,8–4 (D)
Ohnisko: 35mm

Úsvit

Úsvit

Snímek se sluncem v záběru. Fotografované ráno při svítání.
Expoziční čas: 1/1000
Clona: 8
ISO: 100
Objektiv: Sigma 70–210/3,5–4,5 APO macro
Ohnisko: 180mm

Pomník

Pomník

Ukázka práce AS stabilizátoru. Snímek fotografovaný na vzdálenost cca 400–500m. První snímek je bez stabilizátoru, vpravo je výřez ze 100% velikosti. Druhý snímek je s použitím stabilizátoru.

Pomník

Expoziční čas: 1/160
Clona: 8
ISO: 200
Objektiv: Carl Zeiss MF 300/4 MC
Ohnisko: 300mm

Květ

Květ

Další ukázka práce AS stabilizátoru. Výřez je ve 100% velikosti. Na levé straně bez stabilizátoru, na pravé s použitým stabilizátorem.
Expoziční čas: 1/13
Clona: 8
ISO: 400
Objektiv: Sigma 70–210/3,5–4,5 APO macro
Ohnisko: 210mm

Kašna

Kašna

Předposledním snímkem je jedna z reportáží Žilinského náměstí. Ze snímku je patrné, že barevná aberace je minimální až neznatelná.
Expoziční čas: 1/400
Clona: 5,6
ISO: 100
Objektiv: Sigma 70–210/3,5–4,5 APO macro
Ohnisko: 180mm

Příroda

Poslední ukázkou je snímek v plné velikosti 3008×2000 pixelů s použitím nového objektivu Konica Minolta.
Expoziční čas: 1/125
Clona: 8
ISO: 100
Objektiv: Konica Minolta AF17–35/2,8–4 (D)
Ohnisko: 17mm

Děkuji tímto společnosti Konica Minolta za zapůjčení přístroje. Další technické i jiné informace najdete na jejích stránkách Konica Minolta.

Závěr

Co říci závěrem? Dynax 7D se v provozu plně osvědčila bez jakýchkoliv problémů. Její velkou zbraní je vestavěný optický stabilizátor a možnost použití jiných i nekompatibilních či starých objektivů bez obav, že byste snad jakkoliv mohli ovlivnit či poškodit elektroniku DSLR. Nový objektiv AF 17–35/2,8–4 (D) je plně kompatibilní pro DSLR tak pro SLR. Jeho kresba je výborná a kontrastní již při plně otevřené cloně a je jen trochu měkčí v rozích. Při zaclonění na clonu více jak 5,6 je kresba již dostatečně ostrá. Při ohnisku 17mm je patrný soudkovitý efekt a při maximálním ohnisku mírný poduškovitý a to i při použití na DSLR, kde jsou okraje „oříznuty“.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    08.07.2005 11:16

    ještě jedna poznámka na jedno úskalí. Pokud nastavujete program P,A,S nebo M, no zkrátka točíte s horním kruhovým ovladačem, dbejte na to aby docvakl do správné polohy, musíte cítit či slyšet cvaknutí, doraz. Pokud se tak neuděláte, riskujete trochu leknutí z toho že vám přestane fungovat LCD a nereaguje na žádná tlačítka. Je to prostě nastavené tak že LCD funguje pouze v případě že máte správně nastavený hodní ovladače, tak jak mají být. Mě se to stalo, neměl úplně dootočený ovladač, byl mezi A a S a LCD mi zmrtvělo a já neměl daleko k infarktu, bo jsem si v první chvíli myslel, že se mi u testovaného foťáku rozbilo LCD.

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    09.08.2005 08:47

    Ještě doplněk k novému objektivu Konica Minolta 17-35/2,8-4 (D)..
    Zkoušel jsem ho i na klasické Minoltě Dynax7 a fotografie z něj jsou pěkné ostré, s velmi dobrou kresbou i v krajích, bez viditelné vinětace v rozích…

  • ciaoco
    ciaoco
    02.04.2006 13:50

    Vážený pane Omesi,
    pravděpodobně jsem koupil poslední kus Dynax 7D v Evropě, kromě jiných modelů Minolty, jsem uživatelem Dynax 600si Classic. S tímto aparátem jsem ve spojení s redukcí M42/Minolta 7000 používal objektivy převážně Carl Zeiss Jena při korekci +1,5EV k absolutní spokojenosti. Nově zakoupený aparát mi ale při připojení na zobrazovači oznámí:No lens attached!
    Ve Vašich článcích jsou jasné důkazy, že to ale jde.
    Můžete mi, prosím, poradit, kde funkční rekukci zakoupit, popř. vyzkoušet, zda není problém v aparátu?
    Jsem přístupný všem Vašim nabídkám, které mi pomohou a jsem připraven úsilí Vámi vynaložené ocenit.
    Děkuji,

    Ciaoco

  • Josef Malý Pepa z depa
    Josef Malý Pepa z depa
    05.04.2006 14:26

    To ciaoco: Je nutné v menu aparátu povolit snímání bez detekovaného objektivu a pak to půjde.
    Já mám problém v tom, že nedokážu zaostřit s redukcí a objektivem z Praktiky (50) na nekonečno, zřejmě je to tím, že objektiv je o cca 1,5mm dál od čipu než by měl být.

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    13.04.2006 07:36

    hm to je divné, já také zkoušel pentacon 1,8/50 s redukcí a pohoda...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (15)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram