Recenze objektivu Tamron 35-150 mm f/2-2,8 Di III VXD

Uživatelská recenze s fotografováním portrétů a krajiny. Tamron 35-150 mm f/2-2,8 Di III VXD má velmi dobrou kresbu. V testu se Sony A7 MarkIII rychle a spolehlivě ostřil. Větší hmotnost 1,17kg odpovídá solidní mechanické konstrukci, světelnosti v rozsahu f/2 až f/2,8 a širokému rozsahu ohniskových vzdáleností. Velmi kvalitní univerzál hlavně pro svatby, portrét, reportáž i krajinu. Zatím jen s bajonetem Sony E-mount.

Objektiv  Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD nahrazuje 5 standardních objektivů s pevnou ohniskovou vzdálenosti: 35mm, 50mm, 85mm, 100mm, 135/150mm. Nikon s Canonem zavedly rozsah ohnisek 24–70mm a na něj navazující 70–200mm. Pro krajináře je důležitá ohnisková vzdálenost 24mm, která je již docela rozumně širokoúhlá. Jenže 70mm zase trochu krátké ohnisko, když chcete něco přitáhnout nebo udělat portrét k „máslovým“ bokeh. Tamron se rozhodl odlišit od zavedených standardů. Zároveň nabízí i širokoúhlé zoomové objektivy 15–30mm f/2,8 a Tamron 150–500 mm f/5–6,7 Di III VC VXD, takže mu to hezky navazuje. Je to zajímavý tah, jak se odlišit rozsahem ohniskových vzdáleností od ostatních a zároveň mít celý rozsah.

Užití objektivu

Mojí první reakcí vzhledem k rozsahu a světelnosti byly portréty. Intenzivní kurz fotografování na Šumavě v Domě fotografů kombinuje portrét a krajinářskou fotografii. Proto jsem si dal závazek, že Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD budu používat jako jediný objektiv.

Portréty

Venku při fotografování portrétů využijete kvalitní bokeh při otevřené cloně.

Portrét v přirozeném světle I

Sony A7 Mark iii, objektiv Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD

ohnisko 150mm, clona f/2,8, čas 1/2500s, ISO 100


Portrét v přirozeném světle II

Sony A7 Mark iii, objektiv Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD

ohnisko 44 mm, clona f/2,8, čas 1/2500s, ISO 100

Ve studiu se zábleskovými světly to většinou není o hloubce ostrosti, ale je velmi výhodný rozsah zoomu. Ve srovnání s objektivem s pevnou ohniskovou vzdáleností mnohem snadněji máte pod kontrolou pozadí a proporce.

  Portrét v ateliéru I

Sony A7 Mark iii, objektiv Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD

ohnisko 88 mm, clona f/11, čas 1/160s, ISO 100


Portrét v ateliéru II

Sony A7 Mark iii, objektiv Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD

ohnisko 83 mm, clona f/11, čas 1/160s, ISO 100

Krajina

Ohnisková vzdálenost 35mm je asi nejvíce používaná pro dokumentační snímky krajin a městské architektury díky své neutralitě.

Údolí Zlatého potoka, Šumava – nejkratší ohnisková vzdálenost

Sony A7 Mark iii, objektiv Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD 

ohnisko 35 mm, clona f/8, čas 1/500s, ISO 400 – podexponováno

Pro představu ohnisková vzdálenost 150mm, když potřebujete přitáhnout motiv blíž.

Strašín, Šumava – nejdelší ohnisková vzdálenost

Sony A7 Mark iii, objektiv Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD

ohnisko 150 mm, clona f/8, čas 1/125s, ISO 125

A ještě s ořezem “civilizačního chaosu” v okolí poutního kostela, kde již ohnisková vzdálenost  Tamronu nesta­čila. 

U prvního snímku jsem fotografoval do protisvětla tlumeného tenkou oblačností. Snímek kostela je v bočním protisvětle. Ve fotkách jsem nenašel “prasátka” z parazitního světla, což svědčí o tom, že anti-reflexní vrstvy Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD mají dobrou kvalitu. Snížení kontrastu je normální.

Mechanická konstrukce a ovládání

Ovládání a konstrukci jsem probral ve videu. Hmotnost 1,17kg je dost i vzhledem k tomu, že objektiv nemá stabilizátor ani stativový kruh. Robustní Canon EF 70–200mm f/2,8 L IS USM III připravený na práci s telekonvertory, váží 1,31kg. Podobně je na tom i Sony FE 70–200 mm F2,8 GM OSS. Oba tyto objektivy mají vestavěné optické stabilizátorystativový kruh.

Na druhou stranu o trvanlivosti Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD nemám pochyb a to se také počítá. Fakt je, že některé optické stabilizátory jsou citlivé na mechanické zacházení.

Cenové srovnání je z hlediska porovnání užitné hodnoty trochu složitější.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Ostření

Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD na Sony A7 Mark iii ostřil spolehlivě a dostatečně rychle a využíval všech výhod bezzrcadlovky včetně identifikace obličeje. Musíte počítat, že vlastní objektivy od značky fotoaparátu budou z hlediska ostření a stabilizace fungovat lépe, než objektivy dalších výrobců. V tomto případě při 10sn./s se však nic takového neprojeví. Lineání ostřící motorek Tamronu je velmi dobrý. Aby bylo možné objektivy jiných značek přizpůsobit případným změnám v tělech fotoaparátů v budoucnosti, je určitě výhodné mít možnost připojit se přímo přes USB-C na objektiv a nahrát tak nový firmware přímo do objektivu.

Optické vlastnosti

Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD je po optické stránce je výborný. Udělal jsem srovnání s objektivem Canon EF 24–70mm f/2,8 L USM II při ohniskových vzdálenostech 35mm a 70mm při plně otevřené cloně, kde se nejvíce projeví optické vady.

Srovnání Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD vs. Canon EF 24–70mm f/2,8 L USM II na těle Sony A7 Mark iii – ohnisková vzdálenost 35mm. clona f/2,0 vs. f/2,8, ISO 100


Crop Tamron 35mm při f/2,0


Crop Canon 35mm při  f/2,8


Srovnání Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD vs. Canon EF 24–70mm f/2,8 L USM II na těle Sony A7 Mark iii – ohnisková vzdálenost 70mm. clona f/2,8, ISO 100


crop Tamron 70mm při f/2,8

crop Canon 70mm při f/2,8

Rozlišení detailů při srovnání Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD vs. Canon EF 24–70mm f/2,8 L USM II je z hlediska uživatele prakticky shodné. Canon EF 24–70mm f/2,8 L USM II se vyrábí již od roku 2012. Jako univerzální zoom je znám jako opticky velmi kvalitní. Zajímavé je i cenové srovnání.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Výhodou objektivů se zrcadlovkovými bajonety je, že je přes redukci nasadíte na bezzrcadlovku. Tamron s bajonetem Sony E proto na tělo zrcadlovky Canon nenasadím.

Při fotografování s Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD dobře fungovala i fluoritová vrstva s odpuzováním prachu. Otázkou však je, jak se bude tento povrch chovat po několika letech užívání v terénu. Jisté je, že nic netrvá věčně a důležité je, hlavně objektiv dostatečně využívat, jinak jsou to vyhozené peníze.

Závěr

Plusy

  • Opticky výborný
  • Robustní mechanická konstrukce
  • Rychlé a spolehlivé ostření

Minusy

  • Nemá optický stabilizátor
  • Větší hmotnost a rozměry

Děkujeme společnosti  Penta za zapůjčení objektivu k testu. 

Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD Sony E-mount lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>
     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram