Sony FE 24/2.8G, 40/2.5G a 50/2.5G - první zkušenosti

Sony uvádí trojčata: kompaktní pevné objektivy pro fullframe bezzrcadlovky: FE 24mm F2.8G, 40mm F2.5G a 50mm F 2.5G. Měli jsme možnost si je vyzkoušet a v článku naleznete první zkušenosti a fotky v plném rozlišení. Novinky sice naboří rekordy svou světelností, ale přinášejí do portfolia Sony FE trojici kompaktních a lehkých pevných skel ve třech praktických ohniscích - protože jedna z výhod bezzrcadlovek, tedy jejich velikost, dává největší smysl v kombinaci s patřičně drobným objektivem.

(Tiskovou zprávu naleznete zde)

Úvod

Trojice nových objektivů patří do řady G a zaujme zejména svými rozměry v kombinaci s kvalitním dílenským zpracováním. Jsou vyrobené z kovu (hliník), utěsněné a všechny tři disponují clonovým kroužkem, voličem jeho hladkého či „klikacího“ chodu, přepínačem AF/MF a (programovatelným) tlačítkem blokace AF. Také bajonetovými kovovými clonami vyrobenými z kovu, stejně jako jsou z kovu těla objektivů. A to vše za doporučenou cenu 18 490 Kč.

Vlastně byste si je mezi sebou snadno spletli, protože jejich vnější pláště jsou takřka stejné (rozměry u všech 68 mm x 45 mm):

Také mají všechny tři stejný závit pro filtry 49mm:

…a jejich sluneční clony jsou rovněž záměnné:

Podívejme se, jak vypadají objektivyna těle Sony A7, zde padesátka:

Kombinace je to lehká a objektivy se k tělům vyšších řad hodí i svým zpracováním, které je velmi kvalitní. Ostřící prstenec sice není mechanický, ale má hladký, tichý chod, příjemný odpor a je lineární. Spolu s prstencem clony, který lze otáčet bezhlučně, budou objektivy vhodné i pro video.

Objektivy půjdou samozřejmě použít jak na fullframe (kam míří přednostně), tak na APS-C.

Pro zajímavost jsem srovnal novou kompaktní 40mm F2.5 s kalsickou „pancake“ čtyřicítkou ze zrcadlovky (jaké se vyskytovaly snad u všech značek):

Je vidět, že to není úplná „palačinka“, ALE: 1) u DSLR je potřeba přimyslet si tloušťku zrcadlové komory, který u bezzrcadlovek Alpha chybí, takže v součtu bude sestava zrcadlovky rozměrnější i s „palačinkou“, 2) optická konstrukce nového objektivu Sony je mnohem pokročilejší, 3) světelnost Sony je o trošku vyšší a 4) zpracování těla objektivu je u Sony lepší a množství ovládacích prvků na něm daleko vyšší.

Optická konstrukce

24mm F2.8 8 členů v 7 skupinách, z toho 1ED a 3 asférické
40mm F2.5 9 členů v 9 skupinách, z toho 3 asférické
50mm F2.5 9 členů v 9 skupinách, z toho 1ED a 2 asférické

(další strana – první testy a ukázkové snímky)

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram