Nejlepší fotografie soutěže "Krajina mého domova" (2.5. 2020 - 2. 7. 2020)

V naší galerii na Fotoaparát.cz opět proběhla tradiční dvouměsíční soutěž. Tentokrát jste se v období od 2. 5. 2020 do 2. 7. 2020 mohli zúčastnit soutěže téma „Krajina mého domova“. Všichni naši čtenáři pak měli možnost snímky patřičně ohodnotit a vybrat 10 nejpovedenějších fotografií. Jejich autorů jsme se zeptali na pár otázek. Odpovědi na ně i výherní fotografie si můžete prohlédnout níže.

Tématem poslední proběhlé dvouměsíční soutěže bylo „Krajina mého domova“. Celkem jste přihlásili úctyhodných 213 fotografií, ze kterých si nyní prohlédneme ty, které obsadily ve vašem hodnocení prvních deset příček. Vítězům na prvních třech místech věnuje ceny společnos­t ZonerPress.cz .

Současné téma dvouměsíční soutěže je „RYT­MUS“, kde vkládání Vašich snímků končí 10.10.2020.

Představujeme deset nejlepších fotografií soutěže „Krajina mého domova“, o kterých jste rozhodli svými hlasy a která proběhla v době od 2. 5. do 2. 7. 2020.

1. místo: Dlouhy.foto – „Vztyčený prst"

Skalní útvar Vztyčený prst na Dalešické přehradě.

2. místo: Pavla Hladíková – „Horecký rybník."

3. místo: Helštik - „V mlze"

Jsem velmi mile překvapen. Fotka vznikla během cesty do zaměstnání. Den před vznikem fotografie jsem projížděl touto lokalitou, byla mlha a říkal jsem si, že až pojedu zpět, vyfotím si ji. Jenže kouzlo okamžiku, bohužel rychle pominulo, mlha se rozplynula a já si vynadal, že jsem byl líný, nezastavil a nevyfotil tu nádheru. Druhý den se naštěstí situace opakovala, neváhal jsem, zastavil a tasil svého Canona D70 s teleobjektivem od Tamronu G2 70–200 mm, upevnil jej na stativ, nakomponoval a fotil. Je to spíše takový výřez z krajiny, jelikož více vpravo stojí rodinné domy a na fotce jsou vidět i svodidla dálnice z Českého Těšína směrem na Frýdek Místek. Čekal jsem na vhodný okamžik, kdy nejelo žádné auto. Nejraději fotím krajinky a reportáže z cest.

4. místo: hindator – „Porta Bohemica"

Za tři dny jsem kvůli této fotografii (a pár dalším) najezdil skoro 400 km. Ale nakonec to stálo zato.To si člověk něco vymyslí a potom…

5. místo: P. Ouředník Fotografie Šumavy – „Jaro na Zelené Hoře"

Chodím na to místo na jaře a na podzim už několik let, fotka je z letošního jara a zaujal mě kontrast rozkvetlé třešně s takřka podzimní barvou borůvčí přešlého jarními mrazy.

Foceno pomocí Nikon D800, Nikon 70–200 mm f/2,8 G ED AF-S VRII, polarizační filtr b+w, přechodový filtr LEE 0,9 soft.

Poslední dobou fotím výhradně šumavskou krajinu.

6. místo: Milan Samochin – „Krajina u Kunkovic"

Krajina u Kunkovic je jedinečná svým kopcovitý zvlněným terénem. Dominantou je starý mlýn, který stojí na vrcholku jednoho z kopečků. Na tohle místo už jsem se chystal dlouho. Jednoho pozdního jarního odpoledne jsem popadl foťák sedl do auta vyrazil.

Fotil jsem fotoaparátem Nikon D750 s nasazeným objektivem Tamron 70–200 mm f2,8 G2, na stativu Manfrotto a nasazeným polarizačním filtrem.

Nejčastěji fotím Krajinu, ale také se hodně věnuji svatební fotografii.

7. místo: Luke Veselý – „- Nad Šibeníkem -"

8. místo: Petr Louženský – „Svítání v Blanském lese"

Fotka byla focena letos na jaře při východu slunce v protisvětle. Fotil jsem krajinný detail z kopce nad Brlohem v Blanském lese.

Foceno pomocí Olympus OM-D E-M1 mk.II + Olympus m.Zuiko 12–100/4.0

Nejčastěji fotím na cestách, na horách, na výletech. Z toho plyne, že nejčastěji mám na fotkách krajinu, město, případně lidi při různých aktivitách. Viz třeba zde: https://www.instagram.com/petrlouzensky/

9. místo: Petr_Fiala – „Západ na zřícenině Brníčko"

Fotografie vznikla v březnu během nastávající pandemii COVID, ale já šel s jasným cílem fotit západ z tohoto místo. Místo je velice fotogenické a již v minulosti se mi podařily pěkné záběry. Člověk zde přijde na jiné myšlenky a uvolní tělo a mysl. Zvlášť v té době to bylo třeba.

Používám Canon 6D + Canon ef 16–35 IS, f4

Nejčastější téma je pro mě krajina. Věnuji se tomuto tématu více jak 5 let a neustále mě to baví :-)

10. místo: Uhler – „Dnešní ráno"

Ještě jednou děkujeme za rozhovor. Všem vítězům gratulujeme!

VŠECHNY FOTOGRAFIE SOUTĚŽE „KRAJINA MÉHO DOMOVA“ najdete zde.

Poděkování rovněž partneru soutěže, společnosti Zo­nerPress.cz za krásné ceny!

NOVOU SOUTĚŽNÍ GALERII „RYTMUS“ NALEZNETE ZDE.