Recenze fotoaparátu Canon PowerShot G5 X Mark II

Malý kompakt s dobrým výstupem a s rozsáhlými možnostmi nastavení? Kompakty řady G firmy Canon to vždy splňovaly. Jak je to u modelu Canon PowerShot G5 X Mark II? Přečtěte si následující recenzi.

Ukázkové fotografie

Veškeré snímky vzniky v továrním nastavení fotoaparátu v nejvyšší kvalitě jpg (vyvážení bílé v režimu Auto, Picture Style Automaticky, Automatická optimalizace jasu Standardní, Redukce šumu pro vysoké ISO Standardní). Pokud to bylo jinak, je to u snímku uvedeno. Základní expoziční údaje se ukáží po najetí myší nebo po rozkliknutí fotografie.

Ukázky výstupů některých režimů nastavení.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 4.0, ?as: 1/80 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=44.00 mm, Clona: 4.0, ?as: 1/250 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?
 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 4.0, ?as: 1/60 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 1.8, ?as: 1/640 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?
 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 4.0, ?as: 1/60 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 6.3, ?as: 1/60 s, ISO: 320, 0 EV, WB: Automatick?

Pár ukázek z haly při horším světle.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 1.8, ?as: 1/60 s, ISO: 250, +1/3 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=44.00 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/40 s, ISO: 800, 0 EV, WB: Automatick?

Maximální optický zoom a jeho kombinace s digitálním.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=44.00 mm, Clona: 5.0, ?as: 1/1600 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=44.00 mm, Clona: 4.5, ?as: 1/1600 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?

Díky výborné světelnosti objektivu není problém pozadí rozmazat.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=10.58 mm, Clona: 4.0, ?as: 1/500 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=44.00 mm, Clona: 4.0, ?as: 1/800 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?

Panorama poskládá automatický režim také velmi dobře.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 5.6, ?as: 1/500 s, ISO: 125, 0 EV, WB: Automatick?

Porovnání snímání bez blesku a s bleskem.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 1.8, ?as: 1/20 s, ISO: 1250, 0 EV, WB: Ru?n?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 1.8, ?as: 1/40 s, ISO: 1250, 0 EV, WB: Ru?n?

Porovnání vyvážení bílé v různých režimech.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 1.8, ?as: 1/50 s, ISO: 3200, 0 EV, WB: Automatick?  Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=8.80 mm, Clona: 1.8, ?as: 1/20 s, ISO: 1000, 0 EV, WB: Ru?n?

A na závěr …vchod do radnice.

 Canon PowerShot G5 X Mark II,  f=24.06 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/30 s, ISO: 800, 0 EV, WB: Ru?n?

Závěr

Plusy

  • Kompaktní velikost při 1" čipu
  • Plně manuální možnosti nastavení
  • Dobrá obrazová kvalita

Minusy

  • Způsob aktivace hledáčku
  • Umístění tlačítka pro snímání videa

Fotoaparát Canon PowerShot G5 X Mark II vyhoví požadavkům amatéra a v případě potřeby i pokročilého fotografa. Rozhodně nemá ambice oslovit profesionály, protože 1" čip má své limity. Jde o malý a lehký fotoaparát s výdrží o něco menší, než aktuální bezzrcadlovky. Výstup je za dobrých podmínek výborný, za horších velmi dobrý. Uživatel má zcela pod kontrolou jak focení, tak natáčení videa, přesto může nechat vše na automatice. Případně využít řady přednastavených režimů. Osobně bych při výběru kompaktu tento model zahrnul do výběru.

Canon PowerShot G5 X lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • tencosiudělilban
    tencosiudělilban
    15.11.2019 20:10

    ...se teď dívám, že s elektronickými ND se roztrhl pytel. Třeba OM-D E-M1X. Ale tam to přiznávají. Ostatně. Canon používal elktronický ND už u kamer v roce 2004. Takže jsem se asi se svým závěrem nespletl :-)

  • oldbas
    oldbas
    15.11.2019 21:35

    Tak jsem se dnes večer rozhodl ND filtr prozkoumat důkladněji a pořádně si na to posvítit. Před tím jsem na to koukal jen narychlo venku, protože se mi fotky nějak nezdála ostré.
    A opravdu to vypadá, že se do optické soustavy z boku vloží další člen. Takže jsem se spletl, na žádnou druhou clonu to nevypadá. To ale nic nemění na zhoršené kvalitě výsledné fotky. Alespoň na mém foťáku je to dost vidět a doufám, že se nejedná o nějakou závadu.
    Tyhle 1" jsou celkem výkonné krabičky a opravdu ve většině situací dokážou nahradit APSC a m3/4 s běžně světelnými setovými objektivy.

  • Lukáš Burget
    Lukáš Burget
    17.11.2019 10:39
    Reaguje na tencosiudělilban 15.11.2019 19:30:

    "Já si myslím, že o žádný pevný, skleněný ND vůbec nepůjde, ale bude to jen..." - zobrazit celý komentář

    Rozuměl bych tomu, kdyby to prodloužení expozice bylo nějakou formou multiexpozice, tak jako to dělají různé ty programy startrails a podobně. Ale nechápu, jak je možné "elektronicky přerušit sběr světla na snímač". To by znamenalo, že snímač prostě přeruší svoji činnost, vypne se. Pokud na snímač totiž dopadá světlo, fotoelektrický jev nutně fyzikálně probíhá a elektřina se generuje, takže tu je možné poté buď měřit a převést na obrazovou informaci (snímač je "zapnutý"), nebo neměřit (snímač je "vypnutý"). Vypnutý snímač ovšem k tvorbě obrazu nijak nepřispěje. Je ovšem možné, že mluvíme o tom stejném - o multiexpozici, tedy mnohonásobném snímání a složení obrazu do jednoho.

    Pokud vím, některé přístroje po jejich rozebrání opravdu ukázaly ND filtr v podobě sklíčka zasouvaného do optické soustavy, jestli se pamatuji správně, týká se to Fujifilmu X100 /či některé z jeho dalších verzí/.

    Každopádně zjistit, jak je tomu u přístrojů s jednopalcovým snímačem a jak jsou na tom s kvalitou ty fotografie, to by blyo zajímavé.

    Měl jsem přístroj Samsung NX mini, který měl režim "vodopád". I za normálního světla exponoval několik sekund, výsledek byl odporný, ale v zásadě opravdu působil jako expozice s ND filtrem. Jsem si ovšem jistý, že u tohoto levného přístroje se nikam žádné sklíčko nezasouvalo, zda se jednalo o multiexpozici to nevím, snad jedině s elektronickou závěrkou, protože mechanická slyšet nebyla.

  • tencosiudělilban
    tencosiudělilban
    17.11.2019 12:32
    Reaguje na Lukáš Burget 17.11.2019 10:39:

    "Rozuměl bych tomu, kdyby to prodloužení expozice bylo nějakou formou..." - zobrazit celý komentář

    Samozřejmě jsem popsal princip laicky. I když fyzikálně tak přesně funguje multiexpozice. Takže ano. Mluvíme o tom samým. "Sbírám" světlo", stačí, sbírám znova a znova. Pak to poskládám dohromady. Výsledek je míň světla v jednotlivých sběrech i dlouhý konečný čas, kdy v jednotlivých expozicí může být posun objektu, tudíž rozmazání dlouhým časem. Neovlivněno clonou, takže stejná hloubka ostrosti. A jak kvalitně výsledek vypadá je jen na přístroji a správném poskládání. Ale netvrdím, že je to jediná možnost a funkce tohoto přístroje. Jen mě to tak napadlo :-)

  • tencosiudělilban
    tencosiudělilban
    17.11.2019 12:39
    Reaguje na Lukáš Burget 17.11.2019 10:39:

    "Rozuměl bych tomu, kdyby to prodloužení expozice bylo nějakou formou..." - zobrazit celý komentář

    Mimochodem: Fotoelektrický jev, který máš asi na mysli už nějak probíhat nemusí. Doby fotonek, prvních fotodiod, kdy se opravdu měřilo napětí na výstupu je kapku jinde. Dnes stačí měřit změnu průchodu proudu. Což je sice zdánlivě to samý, jen míň závislý na době dopadu světla. Takže se světlo vlastně "nesbírá". Rozdíl je v tom, že předchzí zmiňované pracuje pasivně...vytváří proud bez jakéhokoli přídavného napájení. Kdežto dnes jde o aktivní měření

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (15)

Tisknout článek

Tip na článek

Posviťte si na to aneb co zmůže i jedna lampa. Škola světla Jana Pohribného MQEP 9. díl
Posviťte si na to aneb co zmůže i jedna lampa. Škola světla Jana Pohribného MQEP 9. díl

De­vátý díl ob­lí­bené „Školy světla od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ se vě­nuje umě­lému světlu. Do­zvíte se, jak pra­co­vat s umě­lým svět­lem, jaké jsou jeho druhy a jak je uplat­nit a kom­bi­no­vat. Vy­svět­líme si tyto typy osvět­lení: *Hlavní světlo *Do­plň­kové světlo *Pro­tisvětlo *Světlo na po­zadí *Am­bi­entní světlo *Efek­tové světlo.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace