Recenze zrcadlovky Canon EOS 250D

Redakčním testem prošel další model řady EOS 2xxD, konkrétně model Canon EOS 250D. Došlo k drobným i větším změnám, žádná z nich však není k horšímu. Jaký tedy EOS 250D je? Rozhodně zajímavý!

Objektiv

Canon EF-S 18–55mm f/4–5,6 IS STM je univerzální objektiv, jehož hlavní výhodou je plynulé přeostřování v režimu videa díky režimu STM. Zanedbatelná není ani stabilizace až 4EV. Maximální zvětšení 1:4 (0,25) je při minimální zaostřitelné vzdálenosti 25 cm pro ohnisko 55 mm. Veškeré výstupy v testu jsou vytvořeny s uvedeným objektivem.

Videorežim

Canon EOS 250D má (bohužel) pouze video standardní přehrávané frekvence. Při jeho schopnostech bych rád viděl i zpomalené. Lze použít rozlišení od 4K do HD.

FullHD video se zoomem.

Video je jak plně automatické, tak manuální. Manuální je k dispozici v režimu M (samozřejmě za současné polohy páčky v režimu video). V režimech speciální scény a kreativní filtry se daný režim na film aplikuje. To však lze nejvýše pro FullHD/25fps. Pro vyšší frekvence a rozlišení ne.

Průchod Katovou uličkou v noci. 4K video se zoomem v závěru.

Let kachen. 4K video.

Na aplikovatelné filtry se podívejte na přiložených obrázcích. Režim Videomomentka ukládá krátká videa složená z cca 4s částí.



Každému záznamu lze vybrat tři úrovně digitální stabilizace (Off, Povolit, Vylepšeno). To ořízne natáčenou scénu a v kombinaci s ořezem pro 4K výrazně mění úhel záběru.




? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Ukázky šíře snímané scény, která závisí na rozlišení a míře stabilizace:

4K, digitální stabilizace Off.

4K, digitální stabilizace Povolit.

4K, digitální stabilizace Vylepšeno.

FullHD, digitální stabilizace Off.

FullHD, digitální stabilizace Povolit.

FullHD, digitální stabilizace Vylepšeno.

Abyste plně využili 4K video, musíte mít kartu alespoň UHS-I U3, třída U1 nestačí. Pokud však karta nestíhá, nahrávání se po zaplnění bufferu zastaví, ale záznam se zapíše. EOS 250D nepodporuje vyšší třídu karet než UHS-I.

V zásadě jsou možnosti videa dobrým důvodem pro koupi právě tohoto modelu.

Napájení a výdrž

Tady umí v době bezzrcadlovek 250D překvapit. Papírová hodnota maxima snímků dle CIPA standardu je až 1700 snímků. V režimu živého náhledu až 350. K první hodnotě jsem se nemohl v testu ani přiblížit, ale není důvod o ní pochybovat. Tady zrcadlovky prostě vedou a u toho jistě zůstane. 350 snímků v režimu LV je také velmi dobrá hodnota.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • kikiris
    kikiris
    22.05.2019 08:33

    Zdravím,
    dobrá recenze. Jen mi přišlo úsměvné sdělení, že "přes displej se dá výborně ostřit (ťuknutím prstem), dá se kompletně ovládat. A v kombinaci s tím, že je výklopný a otočný je možné, že
    optický hledáček zcela opustíte". Takže si pořídím zrcadlovku, i když tu nejlevnější a ne zrovna
    s kvalitním zrcátkovým hledáčkem, abych ji pak používal jako mobil. Držel ji v předpažených
    rukách a prstem ťukal po displeji. Když vidím, takto někoho fotit se zrcadlovkou, tak je mi za
    něho trapně. Já vím, že je mi prd do toho, jak si kdo se svým zařízením cvaká a používá ho. Jen
    mi to připadá tak nějak trochu divné... :-)

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    22.05.2019 11:26

    Já to chápu a rozumím tomu :-). To je ale prostě vývoj. Pro focení ze stativu je to dokonalé. Můžete ostřit kamkoliv ve scéně a protože PDAF je detekce fáze (ne kontrastu), tak je to efektivní, přesné, rychlé, stejně jako přes hledáček. A když se na to zvykne, tak to přesáhne i do běžného focení.

  • oldbas
    oldbas
    22.05.2019 11:55

    "V době psaní recenze (květen 2019) je trošku problém se zpracováním RAWu, protože standardní Adobe DNG Converter tento raw (.RW3) ještě zpracovat neumí a je třeba použít SW Canonu."
    Pane Koritino, copak je špatného na Digital Photo Professional 4 od Canonu? Řekl bych, že pro Canon je to jedna z nejlepších možností. Používám ho roky a skoro nikdy se mi nepodařilo např. v Camera RAW od Adobe dosáhnout lepšího výsledku. Minimálně pokud jde o barvy, korekci objektivu, dynamický rozsah. Redukce šumu je u obouch odlišná, to ano, ale stejně mi připadá lepší u Canonu.

  • kikiris
    kikiris
    22.05.2019 12:18

    Ano, také tomu rozumím a chápu, že hlavně mladá generace se bez displejů neobejde. Já sám ho používám při nočním focení ze stativu - živý náhled a ruční
    ostření. Ale pořád mi uniká smysl toho, pořídit si zrcadlovku, např. Canon 250D
    a používat primárně displej. To už mi připadne lepší, rovnou si koupit nějaké
    bezzrcátko, které nemá hledáček vůbec a fotit jen přes ten displej. Já osobně si
    však nedovedu představit, že bych měl fotit a komponovat něco za slunečného
    dne jen na displeji, na kterém prakticky není pořádně nic vidět... :-)

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    22.05.2019 13:47

    2Oldbas: "Trošku problém". To, že .rw3 nelze aktuálně zpracovat produkty třetích stran vnímám jako nedostatek. Nikoliv Canonu. O kvalitách DPP4 jsem se slovem nezmínil, na něm není špatného nic.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (5)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak vybrat objektiv: f/4 nebo f/2,8
Jak vybrat objektiv:  f/4 nebo f/2,8

Mezi se­to­vými zo­o­mo­vými ob­jek­tivy pro za­čí­na­jící fo­to­grafy a pro­fe­si­o­nál­ními ob­jek­tivy se svě­tel­ností f/2,8 v ce­lém roz­sahu leží zo­o­mové ob­jek­tivy ob­jek­tivy se svě­tel­ností f/4 rov­něž v ce­lém roz­sahu. Jsou lehčí a lev­nější. Není to pří­liš velký kom­pro­mis?

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram