Jaká je bezzrcadlovka Nikon Z7 v praxi? V naší recenzi se dočtete, jaké má ostření, jak funguje při vysokém ISO či jaký má dynamický rozsah, a ještě mnohem víc.

Úvod

Možná se dá říct, že Nikon s bezzrcadlovkami Z6 a Z7 spustil ve fotografickém průmyslu revoluci. Full frame bezzrcadlovky od Sony jsou na trhu sice již dlouho, ale byl to právě Nikon, jehož prezentace Z6 a Z7 předznamenala příchod dalších FF bezzrcadlovek. Canon EOS R už je trhu a ve vzduchu visí další model, Sigma a Panasonic ohlásili vývoj FF bezzrcadlovek a Sigma s Panasonicem a Leicou uzavřeli alianci, ve které vybudují velké portfolio těl i objektivů pro FF bezzrcadlovkový bajonet Leica.

Test Nikonu Z7

Fotografický průmysl se tak pomalu, ale jistě mění a odklání od zrcadlovek a budoucnost začínají prezentovat bezzrcadlovky. Jestli to je krok dobrým nebo špatným směrem může napovědět dnešní recenze Nikonu Z7.

Parametry:

  • Čip: 45,7Mpx fullframe BSI
  • Stabilizace obrazu na čipu: ANO, 5osá
  • ISO: 64–25600
  • Bajonet: Nikon Z
  • LCD: 3,2“ výklopný, neotočný, dotykový, 2,100,000 bodů
  • EVF: 3 690 000 bodů, 100% pokrytí, 0,8× zvětšení, OLED
  • Rychlost snímání: 9 fps
  • Autofokus: Hybridní AF s 493bodovým fázovým AF
  • Video: 4K, 10bit. N-log
  • Konektivita: Bluetooth a Wi-Fi
  • Paměťové médium: 1× XQD
  • Výdrž baterie (CIPA): 330 snímků
  • Hmotnost: 675 g

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Ergonomie bezzrcadlovky

Asi jako všichni, kdo drželi nový Nikon Z7 v ruce, i já musím na začátek poznamenat, jak moc dobře se drží. Grip je v podstatě perfektní a ve slepém testu by mě ani nenapadlo, že držím bezzrcadlovku.

Mnozí si stěžují, že Nikon nepochopil, že bezzrcadlovky mají být malé, takže velký grip nedává smysl. Vůči tomuto bych se osobně silně ohradil – kdo dá za foťák 90 tisíc, bude chtít hlavně dobré fotky a pohodlné ovládání.

Test Nikonu Z7 - porovnani s D750

Navíc na těle bude vždy objektiv, který bude při pohledu ze strany grip vždy přesahovat, takže menší grip by reálně žádné velké místo v batohu neušetřil. A komu se to nelíbí, může jít do Sony nebo jiné bezzrcadlovky, protože většina takto velký a pohodlný grip zkrátka nemá.

Foto ze Setkani fotografu

Pryč od gripu – dále všichni Nikoňáci tvrdí, že si s foťákem rozumí hned po vybalení. Ano, většina tlačítek a prvků zůstala na svých místech. Pouze tlačítka, jež kdysi bývala po levé straně displeje se přesunula na jiná místa. Dále zmizel přepínač ostření z přední strany dole a také zmizela tlačítka na přední straně nahoře a tlačítko měření expozice.

Že by nějaké tlačítko podstatné pro focení přibylo (oproti D850), se říct nedá. Takže suma sumárum jsme přišli o tlačítko nastavení měření expozice (asi jsem ho používal jen já?), ovládající režimy ostření (to mi opravdu bude chybět), tlačítko ovládající blesk (taky bude chybět), expoziční bracketing (to já osobně přežiju) i tlačítko „info“ (k čemu tam kdy bylo?) – tlačítko „i“ zůstává.

Foto ze Setkani Fotografu

Přibyla však dvě (v podstatě jedno) tlačítka ne až tak důležitá pro focení. Jedno přepíná režim zobrazení mezi hledáčkem a displejem (v podstatě je to nahrazení tlačítka „LV“) a druhé „Disp.“ umožňuje přepínat mezi několika možnostmi, co všechno má ukazovat displej/hledáček při focení.

Naštěstí zůstala dobře dosažitelná dvě programovatelná tlačítka, kam lze nastavit chybějící možnosti. Kdo byl ze zrcadlovky zvyklý mít na programovatelném tlačítku náhled hloubky ostrosti, může toto tlačítko v podstatě oželet. Od otevřené clony až po clonu f/5.6 foťák automaticky ukazuje náhled hloubky ostrosti, přičemž takto se zacloněním i ostří.

Obecně jsem si zvykl velmi rychle. Vše v nastavení je velmi podobné jako u zrcadlovek, tlačítka jsou podobná (občas něco chybí a něco přebývá).

Foto ze Setkani fotografu

Asi po hodině focení s foťákem jsem se dostal do tmy, což byl optimální test na ovládání. Pochopitelně jsem foťák neovládal „poslepu“ jako svou zrcadlovku, ale byl jsem schopný najít správné tlačítko, aniž bych musel do „i“ či jiného menu. Pouze bych v tomto ohledu vytkl absenci podsvícených tlačítek.

Musím však přidat ještě dvě větší kritiky vůči dvěma změnám oproti zrcadlovkám. Dobrým zvykem u DSLR Nikonu bývalo, že se pomocné přisvětlovací AF světlo nacházelo nahoře v úžlabině v gripu, tedy napravo od bajonetu. To se změnilo, nyní je na levé straně bajonetu, což se mně osobně kryje s úchytem objektivu.

Test Nikonu Z7 - porovnani s D750

Světlo se používá hlavně v horších světelných podmínkách a v nich potřebuji objektiv držet pevně, případně ještě přeostřovat. To v praxi znamená, že mám ruku často právě před tímto světlem, které se nyní nachází na levé straně od bajonetu. Proč?

Další má výtka a tentokrát spíše osobního rázu je, proč Nikon na nových modelech nemá IR přijímač na bezdrátové dálkové ovládání? Jsem jediný, kdo ho tak rád používá? Ať už jde o kombinaci s předsklopením zrcátka u krajinek, o nenutnost být za foťákem při produktové fotografii či o obyčejné odpálení foťáku z dálky.

Foto s Nikon Z7

Když však shrnu ergonomii po celém týdnu a půl používání, se svou průměrnou rukou jsem měl trošku problém přejít zpět na D750. Grip na Z7 mi přijde ergonomicky lépe vyřešený, což v kombinaci s nižší hmotností zanechalo velmi pozitivní dojem.

Rozmístění ovládacích prvků

Horní strana

Začneme horní stranou, kde vlevo nalezneme jednoduchý kruhový volič expozičních režimů. Tam je automatika, poloautomatika a nastavitelné „U“ režimy. Chybí však spodní kruhový volič, kde u pokročilých zrcadlovek jsou režimy snímání (jako single shot, kontinuální snímání, tichá závěrka, časovač), což je nyní na normálním tlačítku jako u nižších řad zrcadlovek.

Na levé straně hledáčku je tlačítko přepínání monitoru a hledáčku v možnostech „pouze hledáček“, „pouze monitor“, „střídání podle senzoru přiblížení“.

Nahoře na hledáčku je patice blesku, samotný zabudovaný blesk chybí. To je podobné jako u D850. Jednak to umožní zvětšit hledáček a kdo by u foťáku za 90 tisíc korun používal interní blesk?

Vpravo od hledáčku nalezneme dioptrickou korekci a malý stavový displej. Ten je menší než u zrcadlovek, protože na něj není zkrátka tolik místa. Kvůli tomu zobrazuje méně informací, hlavně ty důležité – čas, ISO, clonu, korekci expozice, zbývající kapacitu baterie, kolik fotek se ještě vejde na kartu, či režim snímání. Displej má bílé znaky na černém pozadí (naopak než u zrcadlovek).

Poté následuje několik zcela běžných tlačítek – tlačítko spouště v kombinaci s ON/OFF přepínačem. Tlačítko měnící ISO v kombinaci s rollery, tlačítko korekce expozice chovající se podobně. A konečně tlačítko nahrávání videa, které je ve fotografickém režimu programovatelné (například na 100% výřez při focení i náhledu).

Zadní strana

Opět začneme vlevo, kde se nachází tlačítko přehrávání fotek vedle tlačítka koše pro odstranění fotek.

Vpravo od hledáčku je přepínač foto/video a v něm tlačítko měnící různé možnosti, co vše se bude zobrazovat na obrazovce / v hledáčku při focení. Například nejrůznější nastavení, histogram, vodováha či podobná obrazovka, jaká se dříve skrývala pod „Info“.

Více vpravo je klasické (programovatelné) AF-ON tlačítko, které sedne přesně na palec. Vedle něj je zadní roller, který je také na velmi dobrém místě a po přechodu z DSLR jsem si hned zvykl, i když je trošku jinde.

Pod ním je osmisměrný joystick, kterým fotograf mění ostřicí body. To je výborné a zcela ideální řešení.

Níže je tlačítko „i“ vyvolávající nabídku, kde jsou důležitá nastavené, která bych raději viděl na samostatném tlačítko jako nastavení blesku, expozice, tichá závěrka či zamknutí stabilizace čipu. Dále tam jsou nastavení, která dříve byla na multifunkčních tlačítkách vlevo od displeje jako přepínání RAW/JPEG, Picture Control a Vyvážení bílé. Dále se tam dají nastavit i nastavitelná tlačítka – je příjemné, že to je vše na jednom místě.

Test Nikonu Z7

Test Nikonu Z7

Níže se nachází osmisměrný volič a OK tlačítko. To se používá hlavně pro nastavování v MENU.

A právě tlačítko MENU se nachází hned pod tímto voličem. Jeho úkol je jednoduchý, a to dostat uživatele do menu.

Pod ním je již zmíněné tlačítko režimů snímání a vedle jsou plusová a minusová lupa.

Na levé straně je jen kryt a pod ním slot na jednu QXD paměťovou kartu.

Na spodní hraně je jen kryt baterie. Konektory na případný plnohodnotný battery grip jsem nenašel.

Na pravé straně jsou konektory, ke kterým se dostanu později.

A konečně na přední straně jsou kromě bajonetu a tlačítka odjištění objektivu i dvě programovatelná tlačítka. Nahoře na gripu je ještě přední roller.

Foťák jsem na chvíli dal kolegovi J. D. Jarolimkovi, který měl nedávno na test Sony A7 III. Obě bezzrcadlovky tedy porovnal:

  • grip i rollery jsou jako u zrcadlovek Nikon a působí podstatně robustněji než u Sony
  • u Sony A7 III je možnost posunout ostřicí bod dotykově, na Nikonu Z7 to je taky možné, ale zároveň to i automaticky vyfotí fotku. To bylo dost nepříjemné. V menu jsem nenašel, že by to šlo vypnout*
  • oproti Sony A7 III má navíc na horní straně těla stavový displej, který vhodně ukazuje nejdůležitější údaje o nastavení fotoaparátu
  • s S 50mm f/1.8 ostří Z7 velmi rychle, skoro bych řekl, že i rychleji než Sony A7 III, hlavně při špatném světle

*Při pozdějším testování jsem tuto možnost objevil. Skutečně však není v menu, ale je přímo na displeji (nikoliv v hledáčku), když komponujete snímek. Nachází se vlevo nahoře a na první pohled vypadá, že jen indikuje, že lze zaostřit a fotit dotykem. První zdání však klame a spolu s časem, clonou a hodnotou ISO lze i toto nastavení měnit dotykem. Lze nastavit na zaostření a vyfocení; zaostření bez vyfocení snímku; a zcela vypnout zaostření i focení dotykem. Lze tedy bezproblémově ostřit dotykem a fotku exponovat klasickou spouští.

Design a ergonomie FTZ adaptéru

Samozřejmě jsme se zaměřili i na FTZ adaptér, který máme k dispozici na test. Prvně bych chtěl uvést, že adaptér umožňuje bezproblémovou komunikaci objektivů s bajonetem Nikon F a nového bajonetu Z na bezzrcadlovkách. Objektivy s bajonetem F není opravdu problém použít, a to ani ty bez ostřícího motorku – u těch se však musí ostřit ručně. „F-kové“ objektivy se jinak chovají stejně či velmi podobně, jako by byly na zrcadlovce.

Tím však končí chvála a bude následovat malá esej na téma „ Co se dá pokazit na obyčejné ‚díře‘“. Adaptér je totiž opravdu hlavně „díra“, chcete-li „trubka“ či „tubus“ a jeho hlavním úkolem je prodloužit vzdálenost mezi objektivem a bajonetem bezzrcadlovky (objektivy pro zrcadlovky vyžadují větší vzdálenost k čipu). Jeho druhým úkolem je přenést komunikaci mezi tělem a objektivem.

První výtka je k ceně. Canon umí udělat podobnou „díru“ a prodává ji za necelé tři tisíce (mluvím o obyčejné redukci EF-R). Za něco málo přes pět a půl tisíce potom Canon nabízí pokročilý adaptér s ovládacím kroužkem, kterému je možné přiřadit jednu z několika funkcí. Proč to nemá Nikon a proč je i přesto jeho adaptér dražší?

Odpověď je pravděpodobně v nutnosti zabudovat servo pro ovládání páčky clony na objektivu. Clony objektivů Nikkor „G“ a ostatně i mnoho dalších se ovládají mechanicky přes páčku. Z7 ani Z6 však mechanickou páčku nemá, takže nelze jen přenášet pohyb páčky z těla, ale je potřeba ho vytvořit. Proto musí být servo zabudované v adaptéru.

Test Nikonu Z7

Pravděpodobně je toto i příčina mé největší výtky k adaptéru – má patici se stativovým závitem. To se mohlo na papíře zdát jako dobrý nápad. Jenže není. Patice adaptéru zasahuje do prostoru, kde se běžně nachází stativová patka na samotném foťáku. Jinými slovy s adaptérem nemůžete mít stativovou patku namontovanou na spodní části těla bezzrcadlovky.

To v praxi znamená, že na stativu ani jen s nasazenou stativovou patkou nelze vyměnit objektiv s bajonetem Z za druhý s bajonetem F či naopak.

Příklad. Fotíte ze stativu s novým objektivem S 24–70 f/4, takže stativovou patku máte nasazenou na těle bezzrcadlovky. Chcete ale nasadit objektiv Nikkor 14–24 f/2.8. Musíte použít adaptér, který ale nelze nasadit přes stativovou patku, tu je potřeba odmontovat a nasadit na adaptér a na něj upevnit objektiv 14–24.

Nelze tedy provést velmi jednoduchou výměnu objektivů z různých systémů Nikonu na stativu. Pokud však měníte dva objektivy z řady „S“, problém není. Stejně tak není problém s výměnou dvou objektivů „Z“.

Test Nikonu Z7

Domnívám se, že na adaptér bylo potřeba umístit ono servo, které zabíralo moc místa a zasahovalo místa pro stativovou patku na těle. Proto zřejmě byla potřeba změnit místo určené pro namontování stativové patky, když je nasazen adaptér.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    27.11.2018 09:24
    Reaguje na vladimir314 27.11.2018 08:15:

    "Díky za ty noční fotky semaforových světel se kterými si ani tohle "dělo"..." - zobrazit celý komentář

    Semafor je hodně těžký úkol a navíc mám pocit, že foťák se na poloautomat dožadoval ještě o trošku delšího času.
    Foťák mám od soboty a obrazová kvalita je spolu s normálním ostřením nejsložitější na vyhodnocení a množství vyfocených fotek, takže ji udělám až na konec. Přeci jen nechci dělat žádné unáhlené závěry.
    Dovolím si krátkou poznámku k ergonomii - je to podle mě velmi důležité, jelikož je bezzrcadlovka po stránce ovládání jiná než zrcadlovky, některá tlačítka chybí a některé funkce vyžadují (nebo naopak uvrhují do zapomnění) jiná tlačítka. A chybějící tlačítko na ovládání blesku je podle mě velká chyba. Já se kvůli tomu nechci hrabat v menu a věřím, že to bude vadit i spoustě svatebních fotografů (hlavně pak u Z6).

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    27.11.2018 09:28
    Reaguje na Maklal 27.11.2018 09:22:

    "Možnost zaostřit bez expozice se u Nikonu běžně mění jen na displeji, není..." - zobrazit celý komentář

    Můžu se zeptat, na co přesně reagujete? Není mi to úplně jasné. Děkuji.

  • Lukáš Klesal lucky
    Lukáš Klesal lucky
    27.11.2018 09:44

    Moc diky za tu pasaz o manualnim ostreni :)

  • Maklal
    Maklal
    27.11.2018 09:49
    Reaguje na Jan Pánek 27.11.2018 09:28:

    "Můžu se zeptat, na co přesně reagujete? Není mi to úplně jasné. Děkuji...." - zobrazit celý komentář

    u Sony A7 III je možnost posunout ostřicí bod dotykově, na Nikonu Z7 to je taky možné, ale zároveň to i automaticky vyfotí fotku. To bylo dost nepříjemné. V menu jsem nenašel, že by to šlo vypnout

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Admin
    Autor
    27.11.2018 10:05
    Reaguje na Maklal 27.11.2018 09:49:

    "u Sony A7 III je možnost posunout ostřicí bod dotykově, na Nikonu Z7 to je..." - zobrazit celý komentář

    Jasně, máte pravdu. My, kdo ostříme přes hledáček a nepoužíváme tolik LV (a hlavně nemáme dotykové displeje), to nemáme až tak nastudované :-)
    Článek jsem podle Vašeho postřehu aktualizoval, děkuji.

  • Tomas Ciganek Texis
    Tomas Ciganek Texis
    11.12.2018 08:32

    Dobry den, chtel jsem se jeste zeptat zda nekdo delal intenzivnejsi test el. hledacku? Bavil jsem se s jednim svatebnim fotografem a rikal ze jeste to neni ono, ze je zvyky jednim okem koukat do hledacku a druhym "okolo" a Z7 zvlast v podminkach kde jsou zarivky apod. jeste dost "blika", zvlast pri pohybu. (coz nekomu nemusi delat uplne dobre) - oproti klasickemu hledacku, kde hledackem aj druhym okem vidi prakticky stejne ;)

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Admin
    Autor
    11.12.2018 09:35
    Reaguje na Tomas Ciganek Texis 11.12.2018 08:32:

    "Dobry den, chtel jsem se jeste zeptat zda nekdo delal intenzivnejsi test el..." - zobrazit celý komentář

    To je zajímavý postřeh. Já jsem se při testování konkrétně s tímto problémem nesetkal a nejsem si úplně jistý, zdali to je otázka, která se dá zodpovědět obecně. Někomu totiž může dělat ono "blikání" problém, ale někdo jiný ho podle mě ani nemusí zaznamenat. Dále je možné, že to závisí na konkrétních podmínkách a nastavení foťáku. Jestli se pamatuji dobře, ani v recenzích Z7/6 na zahraničních webech jsem se nesetkal s tím, že by si někdo stěžoval na blikání hledáčku při současném dívání se druhým okem - a ještě nejspíše v tmavém prostředí osvětleném (specifickým) osvětlením. Ať zkusí váš známý fotograf projít menu a mrknout se na nastavení hledáčku (foťák už nemám u sebe a přesně si nevybavuji, jestli tam byla nějaká položka, která by s tímto souvisela). Případně se může obrátit podporu Nikonu, třeba na to mají nějaký "fígl".

  • Tomas Ciganek Texis
    Tomas Ciganek Texis
    11.12.2018 10:54
    Reaguje na Jan Pánek 11.12.2018 09:35:

    "To je zajímavý postřeh. Já jsem se při testování konkrétně s tímto..." - zobrazit celý komentář

    Dekuji za odpoved :-)

  • Radim Masiarik
    Radim Masiarik
    16.12.2018 20:24

    Vyzkoušel jsem si ho trochu v MP úplně jsem se vylekal když po rychlém pohybu na stranu obraz v hledáčku nikde ale za chvilku mě dohnal ? Na sport to asi nebude to pravé. Vzal jsme pak Sony AIII a úplně to samé, ale má to hodně jiných výhod viz tento skvělý test.

  • E.B.E
    E.B.E
    14.01.2019 21:12

    Jak tak pořád čtu testy i připomínky uživatelů, novější modely umí stále "víc" a za více peněz jsou vhodnější na kde co, jen umí stále míň "fotit" :-) A jak tak pozoruju komerční trh nejen v tomto oboru, zdá se, že odpověď na úvodní otázku, zda je cesta bezzrcadlovek správná, nebo ne, je ta, že se nás nikdo ptát nebude a jednoho dne se prostě zrcadlovky přestanou vyrábět. Pro výrobce to bude výhodnější a uživatelé nebudou mít stejně na výběr :-(

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    20.01.2019 13:28
    Reaguje na Radim Masiarik 16.12.2018 20:24:

    "Vyzkoušel jsem si ho trochu v MP úplně jsem se vylekal když po rychlém..." - zobrazit celý komentář

    Děkuji. EVF lag tam je, ale při normálním použití téměř nejde vidět. Pro sport tohle zatím není a zřejmě ještě chvíli nebude, sport bude ještě chvíli doménou DSLR.

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    20.01.2019 13:32
    Reaguje na E.B.E 14.01.2019 21:12:

    "Jak tak pořád čtu testy i připomínky uživatelů, novější modely umí stále ..." - zobrazit celý komentář

    Doufejme, že ještě nějakou dobu tu s námi zrcadlovky zůstanou. Jestli ale jednou DSLR skončí podobně jako analog...

  • kikiris
    kikiris
    21.01.2019 06:53

    Jan Pánek: Jak víte, že analog skončil...?

  • Dana Kovaľová
    Dana Kovaľová
    22.01.2019 18:34

    http://fixthephoto.com/famous-film-photographers.html

  • E.B.E
    E.B.E
    22.01.2019 19:25
    Reaguje na kikiris 21.01.2019 06:53:

    "Jan Pánek: Jak víte, že analog skončil...?..." - zobrazit celý komentář

    Pan Pánek jistě chtěl říct, že analog je spíš "okrajová" záležitost. A že to, co nekoupíš v každým obchoďáku, jako by nebylo. Ale je škoda slyšet tohle od fotografa na fotografickým serveru. Osobně bych volil spíš slova "analog ustoupil do pozadí". Mimochodem Dani: Dobrej odkaz. Hezký fotky :-)

  • Roman Kos
    Roman Kos
    22.01.2019 19:40

    Odkazován jest film. Řeč byla o analogu.

  • E.B.E
    E.B.E
    22.01.2019 20:16
    Reaguje na Roman Kos 22.01.2019 19:40:

    "Odkazován jest film. Řeč byla o analogu...." - zobrazit celý komentář

    Asi ti nerozumím. Resp. možná nerozumíš ty. Filmem je myšlen "filmový pás" svitek. Tj analogové záznamové médium. Ne film, coby "pohybující se obrázky", mediální produkt, druh umění. I když i to může být analogové. Možná by sis měl přečíst celý článek.

  • E.B.E
    E.B.E
    22.01.2019 20:22
    Reaguje na Roman Kos 22.01.2019 19:40:

    "Odkazován jest film. Řeč byla o analogu...." - zobrazit celý komentář

    V krátkosti je článek o tom, že už digitál vytlačil analogovou fotografii natolik, že jen dvacet známých filmových (analogových) fotografů věří, že ještě žije

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    22.01.2019 20:49
    Reaguje na E.B.E 22.01.2019 19:25:

    "Pan Pánek jistě chtěl říct, že analog je spíš "okrajová" záležitost. A že..." - zobrazit celý komentář

    Slovo "skončí" jsem myslel ve smyslu "dopadne", tedy že DSLR dopadnou jako analog a budou spíše okrajovou záležitostí, jak píše EBE. Třeba DSLR přetrvají ve sportovní fotografii, ale bezzrcadlovky ukázaly, že jim budoucnost může patřit.

  • Roman Kos
    Roman Kos
    23.01.2019 08:57
    Reaguje na E.B.E 22.01.2019 20:16:

    "Asi ti nerozumím. Resp. možná nerozumíš ty. Filmem je myšlen "filmový pás"..." - zobrazit celý komentář

    Rozumím, film pro fotografii není analogové záznamové médium, neb signál na film není uložen spojitě. Jednoduché, viď?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (29)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram