Jaká je bezzrcadlovka Nikon Z7 v praxi? V naší recenzi se dočtete, jaké má ostření, jak funguje při vysokém ISO či jaký má dynamický rozsah, a ještě mnohem víc.

Menu

Abychom už tak velmi dlouhou recenzi neprodlužovali, tuto kapitolu velmi zkrátíme konstatováním, že nastavení je v podstatě stejné jako u zrcadlovek Nikonu – tedy přehledné, je možného procházet pomocí rollerů apod.

Jedinou velkou změnou je nabobtnání menu videa. To se velmi podobá menu focení a obsahuje spoustu nového nastavení – více v kapitole o videu níže.

Video

Nikon Z7 je snad první foťák od Nikonu, který nejenže nezklame videografy, ale dokonce je velmi potěší. Troufl bych si říct, že Nikon udělal mnoho kompromisů mezi fotografií a natáčením videí ve prospěch videa, takže například autofokus ostří hodně plynule (což možná může uškodit rychlosti – osobně mi přijde, že plynulost je na úkor rychlosti).

Bezzrcadlovka je pro video vhodnější z mnoha důvodů – nejde jen o ostření, ale i třeba o nižší hmotnost, takže je snazší používat bezzrcadlovky se stabilizátory.

V redakci nemáme žádného profi videografa, takže pomineme všechny vymoženosti jako externí nahrávání 4K videa v 10bitové hloubce apod., ale podíváme se na video hlavně z uživatelského pohledu.

Nikon Z7 rozhodně dokáže nahradit základní „domácí kameru“. Jednak má spoustu nastavení, takže si vyhrají hračičkové, maximální rozlišení videa je 4K při 30 fps. Foťák umí až 5× zpomalené video ve full HD při výsledných 24 snímcích na sekundu.

Dále bych chtěl podotknout, že video má velmi podobné nastavení v MENU jako focení. Pro focení i video lze nastavit zvlášť věci jako redukce šumu, korekce zkreslení a vinětace objektivu, Active D-Lighting, Picture Control, vyvážení bílé, pojmenovávání souborů, ostření, VR, měření expozice a navíc zde je třeba nastavení mikrofonu a podobně.

Jako běžného kameramana mě zajímá hlavně ostření. To je ideálně plynulé a v dobrých světelných podmínkách foťák „nehledá“, ale plynulé přeostří, což je obří plus. Přechod bych označil za „jako z filmu“, tedy s ideální rychlostí přeostření.

Musím zde poznamenat, že video zkouším hlavně s nativním objektivem řady S. Ten je enormně tichý při přeostřování a enormně plynulý. Když přeostřuji se (starším) „F-kovým“ objektivem, tak ten nepřeostřuje až tak plynule a trošku se při ostření trhá či kouše.

Kdo chce ostřit při videu ručně, automaticky se mu zapne focus peaking, takže vidí, kde má přesně zaostřeno. To je výborné a hlavně se staršími objektivy, které neostří tak rychle, nebude problém ostřit aspoň ručně, když někdo chce velmi plynulé přeostřování.

Pro otestování možností foťáku jsem zašel do extrémních podmínek. Nastavil jsem ISO na 25600, raději vypnul AF a nastavil 4K. Ve video menu zůstal zapnutý „odšum“ a další korekce na normální hodnoty.

4K video při ISO 25600

Ostření

Jedním z klíčových rozdílů mezi zrcadlovkami a bezzrcadlovkami je bezpochyby ostření, jelikož zrcadlovky mají dedikované ústrojí na detekování správného zaostření. To s sebou často přináší i problémy jako front- a back-focus, který je způsoben právě tím, že se ostření neměří přímo v rovině čipu.

To se u bezzrcadlovek mění, takže z tohoto pohledu špatné ostření nehrozí (i když se v menu Z7 překvapivě položka Jemné doladění AF nachází). Na druhou stranu dedikovaná jednotka pro ostření fungovala na principu detekce fáze, což se bezzrcadlovky snaží přenést na čip. Senzory ze svého principu fungování fungují na detekci kontrastu.

Obě detekce mají své plusy i minusy a rozebírat bychom je mohli celý den. Každopádně Nikon Z7 má hybridní systém ostření, který benefituje z obou principů ostření. To na papíře znamená, že by měl být velmi rychlý a neměl by hledat (neustále přeostřovat) – díky detekci kontrastu. Také by měl zaostřit vždy úplně přesně (díky detekci kontrastu).

Ve foťáku lze nastavit rychlost (tedy plynulost ostření), zde je použito pomalé (superplynulé) ostření

Jak to ale vypadá v praxi? Nejdříve si projdeme všechny silné stránky tohoto systému. Jako jeho největší přednost vnímám možnost volit si velikost ostřicích bodů – od malého „pinu“ až po velkou oblast. To pomůže hlavně portrétním fotografům, kteří chtějí zaostřit na oko, ale někdy se jim do ostřicího bodu dostane i třeba obočí a objektiv zaostří na ně, místo na oko.

Dalším obřím plusem je jistota dobrého zaostření – minimálně u AF-S módu. Fotograf se nemusí bát žádného back- či front-fokusu s žádným objektivem.

Test Nikonu Z7

Třetí velkou výhodou je ostření s manuálními skly (rozepsáno níže v samostatné kapitole).

Poslední obří výhodou je velká plocha, kterou ostřicí body zabírají. Mimo úplné okraje snímku ho pokrývají celý. Není tak problém zaostřit do úplného rohu nebo se svěřit do pomyslných rukou 3D sledování objektu – nyní není žádný problém ho udržet na ostřicích bodech.

Počet ostřicích bodů je nyní pro fotografa už irelevantní, protože jich je prostě dost a moc. Možná jich je až příliš mnoho, protože jsem si musel zapnout položku vybírat každý druhý ostřicí bod při výběru toho bodu, kam chci zaostřit. Pokud jsem je nechal všechny aktivní, pohyb ke správnému bodu trval příliš dlouho. Nicméně díky joysticku bylo ostření vždy komfortní a bezproblémové.

Pomalu se přesouváme k minusům. Prvním je jistě zhoršené zaostření na pohybující se objekty. Zrcadlovky tohle zvládají lépe. Například přímé porovnání Z7 a D850 dopadá lépe pro DSLR. Z toho vyplývá, že pro sportovní fotografy jsou zrcadlovky stále na prvním místě.

Na testování jsem si schválně vzal objektiv Nikkor 200–500mm f/5.6, který úplně ideálně prověřil schopnosti ostření. To jsem srovnával s Nikonem D750, který má velmi solidní ostřicí systém. Výsledkem bylo, že při neideálních podmínkách Z7 na dlouhé ohnisko více „hledala“ a zaostření jí trvalo poznatelně déle, i když se jednalo často o zlomky vteřiny.

Foto s Nikon Z7

Největší rozdíl byl při slabém světle. V konstantních podmínkách jsem vyzkoušel ostření Z7 a D750 přímo proti sobě a D750 jednoznačně zvítězila. Z7 funguje na úrovni nekřížových bodů D750, minimálně co se týká úrovně světelných podmínek. Ale křížové body na D750 fungují mnohem lépe. V situaci, kdy středový křížový bod na D750 zaostřil ve tmě prakticky hned, jakýkoliv ostřicí bod na Z7 hledal a zaostřil až na několikátý pokus. Špatné světelné podmínky nové bezzrcadlovce tedy až tak nesvědčí.

Podobně na tom je i kombinace obou předchozích situací, tedy mírně horších světelných podmínek a pohybujícího se objektu.

Ostření se starými a manuálními objektivy

Bezzrcadlovky jsou v několika ohledech přívětivější než zrcadlovky a jednou z těchto oblastí je ruční ostření s manuálními objektivy. Jednak bezzrcadlovky umožňují zvětšit náhled focení scény přímo v hledáčku a jednak hodně bezzrcadlovek disponuje funkcí focus peaking, která zvýrazňuje zaostřené hrany.

Nikon Z7 focus peaking má a je celkem propracovaný. Je k dispozici vždy, když uživatel ostří ručně, a to jak u videa, tak u fotografie. Focus peaking má celkem čtyři úrovně síly, tedy jak moc jsou kontrastní hrany zvýrazněné. Varianta off a Peak1 mi přijdou téměř shodné – ani v jednom případě zvýrazněné hrany nevidím. Peak2 je zvýrazňuje mírně, ale viditelně. Peak3 už zvýrazňuje hrany hodně.

Foto ze Setkani fotografu

Pro peaking je možné nastavit celkem 4 barvy, které se objeví na dobře zaostřených hranách – žlutá, červená, modrá a bílá. Každý si zřejmě vybere svou oblíbenou, která nebude splývat s focenými scénami (já si vybral modrou, protože se okolo mě vyskytuje nejméně).

Dalším pomocníkem je možnost zvětšení náhledu focené scény. Zvětšit se dá buď lupou, nebo programovatelným tlačítkem – třeba tlačítkem pro start/stop nahrávání videa, které obraz přiblíží na 100 % a potom oddálí na normální velikost.

Třetím pomocníkem při manuálním ostření je jednoduchý náhled vzdálenosti, na kterou je právě naostřeno. Fotograf v hledáčku / na monitoru vidí úsečku od „makra“ po „nekonečno“ a na ní se pohybuje ukazatel, takže je celkem snadné odhadnout, na jakou vzdálenost je zhruba aktuálně zaostřeno. Neukazuje to však žádné konkrétní hodnoty.

Test Nikonu Z7

S těmito pomocníky je velmi snadné zaostřit ať už se starými či modernímu manuálními skly či s moderními objektivy, které ostření mají, ale je vypnuté.

Ještě bych si dovolil malou poznámku, že focus peaking zvýrazňuje jen kontrastnější hrany (podle nastavení). Ani na nejsilnější nastavení však nechytne málo kontrastní hrany nebo hrany v šeru.

Se všemi staršími objektivy Nikkor, které nemají vlastní ostřicí motorek, je nutné na bezzrcadlovkách ostřit ručně. Díky pomocníkům, představeným výše, to však není zásadní problém, nicméně to možná někoho nepotěší.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Ostření a rychlost snímání

Vzhledem k předchozím poznatkům je jasné, že ve sportovním odvětví budou ještě nějakou dobu vévodit zrcadlovky. Proto nevnímám jako důležité, aby měl Nikon Z7 enormně rychlé snímání nebo velký buffer.

Že se buffer rychle zaplní po páru vteřinách focení v maximální kvalitě a při maximální rychlosti jsme se mohli dočíst hned po uvedení, takže se zaměříme na trošku jiný aspekt – jak rychle dokáže snímat a zároveň přeostřovat?

Test Nikonu Z7

Teoreticky by totiž mohl být v této disciplíně velmi dobrý, protože ostření probíhá přímo na čipu, takže se zde nepere nutnost, aby světlo šlo zároveň na ostření a zároveň na čip, což je u zrcadlovek nereálné.

S rychlostí snímání při současném zaostřování jsem si hrál a došel jsem k závěru, že nejlépe foťák ostří při 4 snímcích za vteřinu. Při přepnutí na 5 fps sice začne fotit rychleji, ale potom se častěji ztratí, takže je „bezpečnější“ fotit na 4 snímky za vteřinu.

Pokud fotíte v tomto módu, prakticky nemůžete dojít na konec bufferu, spíše budete limitování tím, že foťák objekt ztratí nebo se fotograf bude chtít zaměřit na jiný objekt a přeostření si vyžádá čas. Jinými slovy v praxi jsou úvahy o velikosti bufferu převážně zbytečné.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Lukáš Klesal lucky
    Lukáš Klesal lucky
    26.11.2018 09:39

    Muzete prosim zkusit fotit i nejakym manualnim objektivem? Na netu vidam, jak se to lidem libi, ze je to o dost lepsi, nez na jinych nikon strojich.. Nejde mi o uplne stare objektivy, ale o novejsi objektivy, ktere maji chip, ale ostreni ciste manualni.. zeiss, voigtlander
    Diky moc

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    26.11.2018 10:07
    Reaguje na Lukáš Klesal lucky 26.11.2018 09:39:

    "Muzete prosim zkusit fotit i nejakym manualnim objektivem? Na netu vidam,..." - zobrazit celý komentář

    Dobrý den, plně manuální moderní objektiv, jak píšete, doma nemám, ale dá se to velmi dobře simulovat tím, že na jakémkoliv objektivu vypnu AF - potom se foťák chová, jako by to bylo manuální sklo. A ostření je díky peakingu opravdu snadné. Mám doma pouze starý "D" objektiv Nikkor. A nějaké snímky i screenshoty obrazovky z peakingu určitě zahrnu do finální recenze.
    Dneska večer do recenze doplním nějaké podrobnější textové postřehy, musím se na to ještě pořádně podívat. Zatím jsem tak nějak vyzkoušel vše, ale nic pořádně :-)

  • vladimir314
    vladimir314
    27.11.2018 08:15

    Díky za ty noční fotky semaforových světel se kterými si ani tohle "dělo" neporadí, je to prostě přepálené, ale to se vzhledem k zbytečně vysokému rozlišení dalo čekat, ale semafor v noci je mimořádně těžký úkol!! :.-)
    Rád bych se něco dozvěděl hlavně o obrazové kvalitě, to povídání o ergonomii, designu atd. je sice zábavné, ale jsou to věci přece jenom nepodstatné.

  • Maklal
    Maklal
    27.11.2018 09:22

    Možnost zaostřit bez expozice se u Nikonu běžně mění jen na displeji, není v menu. Dělá to ikona vlevo uprostřed, když tak proklikat info aby se ukázala.

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    27.11.2018 09:24
    Reaguje na vladimir314 27.11.2018 08:15:

    "Díky za ty noční fotky semaforových světel se kterými si ani tohle "dělo"..." - zobrazit celý komentář

    Semafor je hodně těžký úkol a navíc mám pocit, že foťák se na poloautomat dožadoval ještě o trošku delšího času.
    Foťák mám od soboty a obrazová kvalita je spolu s normálním ostřením nejsložitější na vyhodnocení a množství vyfocených fotek, takže ji udělám až na konec. Přeci jen nechci dělat žádné unáhlené závěry.
    Dovolím si krátkou poznámku k ergonomii - je to podle mě velmi důležité, jelikož je bezzrcadlovka po stránce ovládání jiná než zrcadlovky, některá tlačítka chybí a některé funkce vyžadují (nebo naopak uvrhují do zapomnění) jiná tlačítka. A chybějící tlačítko na ovládání blesku je podle mě velká chyba. Já se kvůli tomu nechci hrabat v menu a věřím, že to bude vadit i spoustě svatebních fotografů (hlavně pak u Z6).

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    27.11.2018 09:28
    Reaguje na Maklal 27.11.2018 09:22:

    "Možnost zaostřit bez expozice se u Nikonu běžně mění jen na displeji, není..." - zobrazit celý komentář

    Můžu se zeptat, na co přesně reagujete? Není mi to úplně jasné. Děkuji.

  • Lukáš Klesal lucky
    Lukáš Klesal lucky
    27.11.2018 09:44

    Moc diky za tu pasaz o manualnim ostreni :)

  • Maklal
    Maklal
    27.11.2018 09:49
    Reaguje na Jan Pánek 27.11.2018 09:28:

    "Můžu se zeptat, na co přesně reagujete? Není mi to úplně jasné. Děkuji...." - zobrazit celý komentář

    u Sony A7 III je možnost posunout ostřicí bod dotykově, na Nikonu Z7 to je taky možné, ale zároveň to i automaticky vyfotí fotku. To bylo dost nepříjemné. V menu jsem nenašel, že by to šlo vypnout

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Admin
    Autor
    27.11.2018 10:05
    Reaguje na Maklal 27.11.2018 09:49:

    "u Sony A7 III je možnost posunout ostřicí bod dotykově, na Nikonu Z7 to je..." - zobrazit celý komentář

    Jasně, máte pravdu. My, kdo ostříme přes hledáček a nepoužíváme tolik LV (a hlavně nemáme dotykové displeje), to nemáme až tak nastudované :-)
    Článek jsem podle Vašeho postřehu aktualizoval, děkuji.

  • Tomas Ciganek Texis
    Tomas Ciganek Texis
    11.12.2018 08:32

    Dobry den, chtel jsem se jeste zeptat zda nekdo delal intenzivnejsi test el. hledacku? Bavil jsem se s jednim svatebnim fotografem a rikal ze jeste to neni ono, ze je zvyky jednim okem koukat do hledacku a druhym "okolo" a Z7 zvlast v podminkach kde jsou zarivky apod. jeste dost "blika", zvlast pri pohybu. (coz nekomu nemusi delat uplne dobre) - oproti klasickemu hledacku, kde hledackem aj druhym okem vidi prakticky stejne ;)

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Admin
    Autor
    11.12.2018 09:35
    Reaguje na Tomas Ciganek Texis 11.12.2018 08:32:

    "Dobry den, chtel jsem se jeste zeptat zda nekdo delal intenzivnejsi test el..." - zobrazit celý komentář

    To je zajímavý postřeh. Já jsem se při testování konkrétně s tímto problémem nesetkal a nejsem si úplně jistý, zdali to je otázka, která se dá zodpovědět obecně. Někomu totiž může dělat ono "blikání" problém, ale někdo jiný ho podle mě ani nemusí zaznamenat. Dále je možné, že to závisí na konkrétních podmínkách a nastavení foťáku. Jestli se pamatuji dobře, ani v recenzích Z7/6 na zahraničních webech jsem se nesetkal s tím, že by si někdo stěžoval na blikání hledáčku při současném dívání se druhým okem - a ještě nejspíše v tmavém prostředí osvětleném (specifickým) osvětlením. Ať zkusí váš známý fotograf projít menu a mrknout se na nastavení hledáčku (foťák už nemám u sebe a přesně si nevybavuji, jestli tam byla nějaká položka, která by s tímto souvisela). Případně se může obrátit podporu Nikonu, třeba na to mají nějaký "fígl".

  • Tomas Ciganek Texis
    Tomas Ciganek Texis
    11.12.2018 10:54
    Reaguje na Jan Pánek 11.12.2018 09:35:

    "To je zajímavý postřeh. Já jsem se při testování konkrétně s tímto..." - zobrazit celý komentář

    Dekuji za odpoved :-)

  • Radim Masiarik
    Radim Masiarik
    16.12.2018 20:24

    Vyzkoušel jsem si ho trochu v MP úplně jsem se vylekal když po rychlém pohybu na stranu obraz v hledáčku nikde ale za chvilku mě dohnal ? Na sport to asi nebude to pravé. Vzal jsme pak Sony AIII a úplně to samé, ale má to hodně jiných výhod viz tento skvělý test.

  • E.B.E
    E.B.E
    14.01.2019 21:12

    Jak tak pořád čtu testy i připomínky uživatelů, novější modely umí stále "víc" a za více peněz jsou vhodnější na kde co, jen umí stále míň "fotit" :-) A jak tak pozoruju komerční trh nejen v tomto oboru, zdá se, že odpověď na úvodní otázku, zda je cesta bezzrcadlovek správná, nebo ne, je ta, že se nás nikdo ptát nebude a jednoho dne se prostě zrcadlovky přestanou vyrábět. Pro výrobce to bude výhodnější a uživatelé nebudou mít stejně na výběr :-(

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    20.01.2019 13:28
    Reaguje na Radim Masiarik 16.12.2018 20:24:

    "Vyzkoušel jsem si ho trochu v MP úplně jsem se vylekal když po rychlém..." - zobrazit celý komentář

    Děkuji. EVF lag tam je, ale při normálním použití téměř nejde vidět. Pro sport tohle zatím není a zřejmě ještě chvíli nebude, sport bude ještě chvíli doménou DSLR.

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    20.01.2019 13:32
    Reaguje na E.B.E 14.01.2019 21:12:

    "Jak tak pořád čtu testy i připomínky uživatelů, novější modely umí stále ..." - zobrazit celý komentář

    Doufejme, že ještě nějakou dobu tu s námi zrcadlovky zůstanou. Jestli ale jednou DSLR skončí podobně jako analog...

  • kikiris
    kikiris
    21.01.2019 06:53

    Jan Pánek: Jak víte, že analog skončil...?

  • Dana Kovaľová
    Dana Kovaľová
    22.01.2019 18:34

    http://fixthephoto.com/famous-film-photographers.html

  • E.B.E
    E.B.E
    22.01.2019 19:25
    Reaguje na kikiris 21.01.2019 06:53:

    "Jan Pánek: Jak víte, že analog skončil...?..." - zobrazit celý komentář

    Pan Pánek jistě chtěl říct, že analog je spíš "okrajová" záležitost. A že to, co nekoupíš v každým obchoďáku, jako by nebylo. Ale je škoda slyšet tohle od fotografa na fotografickým serveru. Osobně bych volil spíš slova "analog ustoupil do pozadí". Mimochodem Dani: Dobrej odkaz. Hezký fotky :-)

  • Roman Kos
    Roman Kos
    22.01.2019 19:40

    Odkazován jest film. Řeč byla o analogu.

  • E.B.E
    E.B.E
    22.01.2019 20:16
    Reaguje na Roman Kos 22.01.2019 19:40:

    "Odkazován jest film. Řeč byla o analogu...." - zobrazit celý komentář

    Asi ti nerozumím. Resp. možná nerozumíš ty. Filmem je myšlen "filmový pás" svitek. Tj analogové záznamové médium. Ne film, coby "pohybující se obrázky", mediální produkt, druh umění. I když i to může být analogové. Možná by sis měl přečíst celý článek.

  • E.B.E
    E.B.E
    22.01.2019 20:22
    Reaguje na Roman Kos 22.01.2019 19:40:

    "Odkazován jest film. Řeč byla o analogu...." - zobrazit celý komentář

    V krátkosti je článek o tom, že už digitál vytlačil analogovou fotografii natolik, že jen dvacet známých filmových (analogových) fotografů věří, že ještě žije

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Autor
    22.01.2019 20:49
    Reaguje na E.B.E 22.01.2019 19:25:

    "Pan Pánek jistě chtěl říct, že analog je spíš "okrajová" záležitost. A že..." - zobrazit celý komentář

    Slovo "skončí" jsem myslel ve smyslu "dopadne", tedy že DSLR dopadnou jako analog a budou spíše okrajovou záležitostí, jak píše EBE. Třeba DSLR přetrvají ve sportovní fotografii, ale bezzrcadlovky ukázaly, že jim budoucnost může patřit.

  • Roman Kos
    Roman Kos
    23.01.2019 08:57
    Reaguje na E.B.E 22.01.2019 20:16:

    "Asi ti nerozumím. Resp. možná nerozumíš ty. Filmem je myšlen "filmový pás"..." - zobrazit celý komentář

    Rozumím, film pro fotografii není analogové záznamové médium, neb signál na film není uložen spojitě. Jednoduché, viď?

  • E.B.E
    E.B.E
    23.01.2019 09:12
    Reaguje na Roman Kos 23.01.2019 08:57:

    "Rozumím, film pro fotografii není analogové záznamové médium, neb signál na..." - zobrazit celý komentář

    Nerozumím ti ani tentokrát.Možná bys měl vysvětlit prvotní komentář

  • Castka
    Castka
    08.09.2019 20:05

    Může někdo další potvrdit to, co se píše v pasáži:
    "Nicméně se s tím pojí jedna pro někoho možná nepříjemná vlastnost, a to že i po deaktivaci stabilizace se čip mírně pohybuje. Neděje se tak při snímání, takže fotky nejsou rozmazané, ale děje se tak mezi snímáním, takže dvě fotky focené ze stejného místa mají trošku posunutý obraz. Ilustrovat je to dobře možné právě na výřezech výše. I z nehybného stativu jsou výřezy mírně posunuté. To pro většinu fotografů není zásadní problém, ale jistě se na to hodí upozornit."
    To mě od koupě odradilo, nicméně dostala se mi teď do ruky na vyzkoušení Z6 a nic takového nepozoruji, 5 fotek po sobě lícuje na pixel přesně.

  • Castka
    Castka
    09.09.2019 18:31
    Reaguje na Castka 08.09.2019 20:05:

    "Může někdo další potvrdit to, co se píše v pasáži: "Nicméně se s tím pojí..." - zobrazit celý komentář

    Takže potvrzeno i z Megapixelu se Z7 - výše uvedená pasáž není pravdivá, k žádnému posunu mezi snímky nedochází.

  • Jan  Pánek
    Jan Pánek
    Admin
    Autor
    09.09.2019 19:02
    Reaguje na Castka 09.09.2019 18:31:

    "Takže potvrzeno i z Megapixelu se Z7 - výše uvedená pasáž není pravdivá, k..." - zobrazit celý komentář

    Děkuji za upozornění, pasáž je smazána. Už si bohužel nepamatuji, při jakých všech situacích jsem se s tímto jevem setkal, takže je možné, že posun obrazu byl způsoben něčím jiným.

  • Petr Dvořák-obrazprovas.cz
    Petr Dvořák-obrazprovas.cz
    13.09.2019 09:22

    Mám Z6 půl roku a také nic podobného jsem na žádné fotce zatím nepozoroval.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (29)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram