Nový čip i zpracování dat, videorežim 4K, výklopné LCD, jen jeden slot na karty. Tam najdeme základní rozdíly mezi D7500 a D7200. Více o této nové zrcadlovce střední třídy v dnešním testu.

Ukázkové fotografie

Pokud není napsáno jinak, jsou snímky pořízeny v maximální kvalitě jpg, ADL Auto, WB Auto, redukce šumu vypnutá. Použit byl ve všech případech objektiv AF-P DX NIKKOR 18–55 mm f/3,5–5,6G VR.

ISO: 100, 1/320 s, F9.0, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 18.00 mm ISO: 100, 1/320 s, F9.0, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 55.00 mm
ISO: 100, 1/320 s, F9.0, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 55.00 mm ISO: 400, 1/100 s, F16, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 55.00 mm
ISO: 100, 1/125 s, F5.6, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 18.00 mm
ISO 100
ISO: 800, 1/400 s, F10, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 18.00 mm
ISO 800

ISO: 3200, 1/800 s, F14, komp.exp. 0EV,  ohniskov? vzd?lenost 18.00 mm

ISO 3200

Stalo se (bohužel) standardem, že jednou z nejpodstatnějších vlastností fotoaparátu je to, jak se umí vypořádat se šumem při zvyšující se citlivosti ISO. Trochu zapomínáme, jaká hodnota je ještě rozumná a někdy neškodí připomenout, jakých citlivostí dosahovaly běžné filmy. Předchozí tři snímky jim odpovídají. Při citlivosti ISO 3200 musíte hodně hledat rozdíly v porovnání s ISO 100 (a ISO 800).

Následující snímky jsou foceny při vysokých citlivostech, viz. popis snímků (objeví se, když na ně nejdete myší).

ISO: 8000, 1/50 s, F4.5, komp.exp. -1EV,  ohniskov? vzd?lenost 32.00 mm ISO: 7200, 1/60 s, F4.8, komp.exp. -2EV,  ohniskov? vzd?lenost 40.00 mm

Cílem při focení těchto dvou a následujícího snímku bylo fotit z ruky. Nastavení: ISO Auto, WB Denní světlo, kompenzace expozice je uvedená u snímku.

ISO: 9000, 1/30 s, F3.5, komp.exp. -2EV,  ohniskov? vzd?lenost 18.00 mm

ISO Auto – maximální hodnota nastavená v menu byla nejvyšší možná a omezená (zdola) automatickou volbou citlivosti v závislosti na ohniskové vzdálenosti. Expoziční časy proto odpovídají vztahu t=1/f, pro f ekv. 35 mm filmu. Na to, že jde o jpg přímo z fotoaparátu, jde ve všech případech o výborné snímky. Při zpracování z RAWu by to dopadlo jistě ještě o něco zajímavěji.

N?hled na sc?nu Náhled na scénu
OFF/Standard
Porovnání šumu pro ISO 800, 1600 a 3200 v režimu redukce OFF a Normal.
V??ezy
Porovnání redukce šumu v režimu OFF/Normal/High pro tři nejvyšší hodnoty ISO.

V??ezy

Porovnání redukce šumu v režimu OFF a Normal. Navíc je z výřezů vidět, že pro ISO 409 600 jde ještě zjistit, co na snímku zhruba je a dokonce lépe při vyšší redukci šumu. Zajímavé je (ale zcela pochopitelné), že to neplatí až pro maximální hodnotu ISO.

Dovolím si tvrdit, že ve specifických situacích, kdy na snímku nemusí být jemné detaily, je ISO použitelné až do hodnot ISO 102 400, možná o krok výše. Samozřejmě na focení špičkových snímků to není. Za světla se k takovým hodnotám ani nepřiblížíme a za šera a tmy jistě něco fotce ale odpustíme. Dvě nejvyšší hodnoty jsou zcela nepoužitelné.

Příslušenství, cena a závěr

O příslušenství stále platí to, co je u recenze předchozích modelů Nikonu. Nejdůležitějším příslušenstvím každé zrcadlovky (nejen té digitální) jsou objektivy a výběr dobrého objektivu je mnohdy důležitější, než výběr samotného těla fotoaparátu. Naprostá většina fotografů potřebuje především nějaký základní univerzální objektiv pro většinu běžných situací. Bohužel zřejmě není na českém trhu k dispozici set s objektivem Nikkor 16–85mm f/3.5–5.6G ED VR AF-S DX, který mně osobně vyhovuje rozsahem ohnisek a cenou. Měl by však být k dispozici set s objektivem Nikkor 16–80mm f/2,8–4,0E AF-S DX ED VR, který ale výrazně lépe využije vlastnosti D7500. Co technických parametrů se týká, opět doporučuji pročíst srovnání: Nikon D7500 vs. D500 vs. D7200. Připomenu, co považuji za nedostatek či vlastnost, kterou profesionál těžko akceptuje: absence podpory gripu; absence druhého slotu; pokud má fotograf objektivy bez CPU, pak chybí spolupráce těla s těmito typy objektivů.

Naopak velmi potěší systém ostření, rychlost (ve všech možných ohledech), celkové zpracování. Potěší 4K video i bezdrátová konektivita.

Absolutně nejpodstatnější je samozřejmě výstup a ten je reálně bezchybný.

Přečtěte si i náš přehledný článek o nejlepších zrcadlovkách, které jsou právě na trhu. Naleznete v něm zajímavé tipy a možnosti výběru, o kterých jste ani nemuseli uvažovat. Můžete se podívat i na další recenze zrcadlovek.

Nikon D7500 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • hupsy
    hupsy
    09.10.2017 18:34

    Dobrý den Jakube, kde jste přišel na to, že D500 má GPS? Že by mně jako jejímu vlastníkovi zůstalo něco utajeno?
    P.

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    09.10.2017 19:16
    Reaguje na hupsy 09.10.2017 18:34:

    "Dobrý den Jakube, kde jste přišel na to, že D500 má GPS? Že by mně jako..." - zobrazit celý komentář

    D500 samozřejmě GPS nemá, do článku se to vloudilo kdoví odkud, děkujeme za upozornění :-)

  • kos257
    kos257
    11.10.2017 22:16

    Koupil jsem D7500 a Nikkor 16–80mm f/2,8–4,0E AF-S DX ED VR abych měl něco dobrého a univerzálního také na video.. Fotky celkem v pohodě, i když to ostření ve tmě bez přisvícení nemohu potvrdit. Co mě ale naprosto zklamalo je natáčení videa, kde přeostřování je pomalé, nepřesné a někdy nutné ruční doladění. V porovnání v Canonem 80d či 77d je to o několik tříd horší. Stále si nějak nedokážu připustit, že by Nikon něco takového vypustil.Myslím,že asi někde dělám chybu, i když jsem manuál četl dost podrobně. Může nějaký další vlastník tohoto modelu či 7200 napsat, jaké s tím má zkušenosti a jaké používá nastavení? Děkuju za radu.
    Karel Král

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    12.10.2017 07:38
    Reaguje na kos257 11.10.2017 22:16:

    "Koupil jsem D7500 a Nikkor 16–80mm f/2,8–4,0E AF-S DX ED VR abych měl něco..." - zobrazit celý komentář

    Celý problém je v pouze kontrastním ostření v živém náhledu u Nikonu (CDAF), které prostě není na video příliš vhodné. Canon používá detekci fázového posunu (PDAF) která je na to mnohem lepší.
    Na druhou stranu mám podezření, že technologie dělených fotodiod, která to umožňuje, může za trochu horší "tabulkové hodnoty" (šum, DR) Canonu v různých nezávislých měřeních.
    Něco za něco. Fakt je, že pro fotografování přes displej a natáčení videa je Canon lepší volba. Nikon má jiné silné stránky.

  • kos257
    kos257
    12.10.2017 14:43
    Reaguje na Jakub Súkeník 12.10.2017 07:38:

    "Celý problém je v pouze kontrastním ostření v živém náhledu u Nikonu (CDAF)..." - zobrazit celý komentář

    Děkuju za informaci, tak nějak jsem si to myslel. Obracel jsem se i na technickou podporu Canonu, tam mě přesvědčovali, že to bude tím, že nemám objektivy od Nikonu (měl jsem Sigmu 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM Macro [C] pro Nikon a Tamron 70-300/4,0-5,6 SP Di VC USD Nikon) a pořídil si Nikkor 16–80mm f/2,8–4,0E AF-S DX ED VR. Přesto, že ten Nikkor stále více než oba předchozí objektivy dohromady, přeostřování při videu bylo horší, něž sestava Canon EOS 77D + 18-135 IS USM, která byla levnější než jen samotné tělo Nikonu. Tak to asi vypadá opět na návrat ke Canonu. Pokud nezvolín lehčí 77D potom připadá v úvahu Canon EOS 7D Mark II, což je ale zase již poněkud starší model a tak se možná zanedlouho objeví jeho nástupce?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (6)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram