Nejnovější entry-level zrcadlovka Canon s označením EOS 1300D má 18MPx čip, na baterii vydrží 500 snímků a má WiFi rozhraní. Podívejte se v testu, jak jí to při ceně do 11 tisíc za set s objektivem fotí.

Základní vlastnosti

Canon 1300D je aktuálně nejlevnější zrcadlovka Canonu na našem trhu a zřejmě i nejlevnější vů­bec.

Najdete v ? e-shopech
Najdete v ? e-shopech

Tělo o rozměrech 129,0 × 101,3 × 77,6 mm a hmotnosti 485 gramů patří k tomu nejmenšímu a nejlehčímu na trhu v segmentu zrcadlovek.


Místo pro prsty mezi gripem a objektivem je velmi slušné, tady ergonomie rozhodně netrpí a i rozložení ovládacích prvků (mimochodem zcela totožné s modelem 1200D) je dobré.


Formát čipu je zcela standardní APS-C (1.6× crop) a použit je osvědčený 18Mpx snímač typu CMOS.

O zpracování se stará procesor DIGIC IV+, takže FullHD video o frekvenci 30 snímků za sekundu zvládá zcela bez potíží. Maximální snímací frekvence v režimu focení jsou 3 snímky za sekundu.

K ostření slouží 9 ostřících bodů. Prostřední je křížový (f/5,6) a automatické zaostřování u něj funguje od EV 0 do EV 18. Ostatní od EV 1. V praxi to znamená slušné možnosti použití i za šera.

Hledáček nepokrývá celou scénu, protože vidí 95% skutečně snímané scény. Takže pozor na okraje. Ale to je v tomto segmentu zcela běžné. Zvětšení je 0,80×, což je poměrně dobrá hodnota v této třídě. Znamená to, že se na scénu „nedíváte tunelem“. Dioptrická korekce je možná v rozsahu –2,5 až +0,5D. Lze říci, že přestože jde o nejlevnější zrcadlovku na trhu, tak v těchto uvedených parametrech se to neodrazilo.

V dokumentaci se uvádí, že výdrž na jedno nabití je 410/500 snímků podle okolní teploty (0°C/23°C) – metodou polovina snímků automaticky a polovina s bleskem.

Ovládání

Ergonomie těla je léty prověřená a rozložení ovládacích prvků po seznámení se s fotoaparátem velmi dobré. Je dokonce pár funkcí, které lze přiřadit tlačítku SET nebo tlačítku pro vysunutí blesku.




Menu a další nastavení je tradičně výborné. Je přehledné a poměrně intuitivní. Mě pouze vadilo, že redukce šumu se nastavuje až v uživatelských funkcích. 

Běžné focení, funkce

Fotoaparát cílí na absolutní amatéry, kteří budou využívat spíše kreativní režimy, nebo kreativní automatiky. Takže vedle manuálního nastavení a poloautomatik (M, Av, Tv) a režimu programové automatiky (P) je k dispozici Automatický inteligentní scénický režim, Kreativní automatický režim, Portrét, Krajina, atp.




Technické specifikace uvádí, že pro dlouhé expozice je k dispozici redukce šumu („dark frame“) a pro vysoké ISO čtyři úrovně potlačení šumu. Najdete je v poslední záložce Setupu v Uživatelských funkcích pod pořadovým číslem 4 a 5. „Hezky“ schované. 



Měření expozice lze provést třemi obvyklými způsoby (poměrové, celoplošné se zdůrazněným středem, částečné měření ve středu). Bodové zde není, k tomu má nejblíže Částečné měření ve středu, které však měří přibližně 10 % plochy To má k bodovému měření poměrně daleko. Skutečností je, že vědomé užití bodového měření není typická funkce pro začátečníka, na které model 1300D míří.


Snímat lze i do formátu RAW, takže jakékoliv nastavení zpracování obrazu pokročilejšího uživatele naštěstí nemusí moc zajímat.

Maximální citlivost je ISO 12800 (pouze manuálně, pro automatickou volbu lze zvolit maximálně hodnotu ISO 6400), v režimu video k dispozici hodnota ISO 12800 není.

Směrné číslo interního blesku je 9,2, což je dobrý standard.

Canon EOS 1300D lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Lukáš Burget
    Lukáš Burget
    27.02.2017 12:26

    Zastaralý hardware a objektiv bez stabilizace za jedenáct tisíc? Díky, ale já na tuhle drzost Canonu nenaletím.

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    27.02.2017 13:04
    Reaguje na Lukáš Burget 27.02.2017 12:26:

    "Zastaralý hardware a objektiv bez stabilizace za jedenáct tisíc? Díky, ale..." - zobrazit celý komentář

    Nabízí se dotaz, kdo za tuhle cenu nabídne vybavenější zrcadlovku se stabilizovaným objektivem?
    Nikon D3300 má, pravda, senzor novější, ale za podobnou cenu bude mít stejně jen nestabilizovaný objektiv.

  • Lukáš Burget
    Lukáš Burget
    27.02.2017 14:02

    No právě mě dost naštvalo, že Nikon D3300 je za stejnou cenu s podstatně lepším senzorem, takže Canon mohl dát aspoň stabilizovaný objektiv. A pak je tu otázka, zda v téhle ceně trvat zrovna na zrcadlovce. O dva tisíce levnější je pohodová bezzrcadlovka do (větší) kapsy i s kvalitním a stabilizovaným objektivem (třeba Panasonic GF7).

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    27.02.2017 15:38

    Canon holt nebere čipy od Sony, vývoj senzoru ho stojí peníze. Osobně to vidím také jako jednu z nevýhod u levnějších modelů, kde prostě Canon čipy nejsou tak dobré, jako Sony čipy.
    Ale zrcadlovku dělají hlavně skla, takže záleží co kdo chce. Canon má v entry-level třídě podle mě zase výhodu právě v nabídce skel (není potřeba řešit motory u starších skel jako u Nikonu, k dispozici jsou palačinky, levná ultraširoká APS-C skla, levnější pevné padesátky...). Na Canon jdou taky parádně manuální skla (což není hlavní důvod ke koupi, ale může se to někomu hodit).

  • kikiris
    kikiris
    27.02.2017 16:06

    Zdravím, no já nevím, ale být úplný začátečník, tak raději sáhnu než po Canikonu, po také sice
    starším ale daleko lépe vybaveném Pentaxu K-50. Ten kromě stabilizovaného snímače, má počasí
    odolné tělo, větší a jasnější hranolový hledáček, dva rollery. A samozřejmě že fotky dělá hlavně
    optika, a té je na Pentax také dost, i když odpůrci Pentaxu tvrdí, že nikoli...
    A rozdíl v ceně mezi 1300D a K50 asi 1000-2000kč není až tak velký, na to co bych dostal navíc...

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    27.02.2017 16:10
    Reaguje na kikiris 27.02.2017 16:06:

    "Zdravím, no já nevím, ale být úplný začátečník, tak raději sáhnu než po..." - zobrazit celý komentář

    Optiky na APS-C má Pentax dost, ale bohužel ho dost ignorují výrobci jako Sigma a Tamron a spousta jeho skel má ještě hřídelku, takže jsou to zvukovým projevem cirkulárky. Ale jinak by to z těchto tří přístrojů byla si i moje volba. Canon je ale asi pro začátečníka jednodušší ovládáním i výběrem příslušenství.

  • E.B.E
    E.B.E
    27.02.2017 22:43
    Reaguje na Jakub Súkeník 27.02.2017 16:10:

    "Optiky na APS-C má Pentax dost, ale bohužel ho dost ignorují výrobci jako..." - zobrazit celý komentář

    Teď nechci polemizovat co je a co není u foťáku důležitý, dokonce ani o "zvukovým projevu", ale zajímalo by mě, co je pro začátečníka na tomhle Canonu v ovládání jednodušší??? ...vlastně i ten výběr příslušenství. To jsem taky jaksi nepochopil. Zvlášť při spojení se slovem začátečník

  • E.B.E
    E.B.E
    27.02.2017 23:07

    ...asi je potřeba si ujasnit pojem začátečník. Podle mě si nekupuje zrcadlovku člověk, co nikdy foťák nedržel, ale ten, kterýmu už přestal kompakt, nebo telefon stačit a chce dál. Proto vyzdvihovaný "kreativní" režimy takový člověk přerostl

  • kikiris
    kikiris
    28.02.2017 08:21

    Moje zkušenost se začátečníky je asi taková. Většinou si zrcadlovku chtějí pořídit lidé
    spíše starší, co nevlastní žádný fotomobil. Když už vůbec něčím fotili, tak povětšinou
    nějakým už velmi letitým kompaktem s většinou mizerným výstupem. No a když už se
    konečně rozhoupou ke koupi nějakého přístroje, tak se jim do rukou dostane např.
    tištěný měsíčník Fotolabu, kde se dočtou, že - cituji "digitální zrcadlovka ideální pro
    fotografické nováčky, kterým nabídne vynikající obrazovou kvalitu, krásně ostré,
    barevné fotografie, snadné ovládání, spoustu kreativních a moderních funkcí". Takže
    takovýto člověk zpracován takovou reklamou a v podobném duchu psanými články na
    různých fotofórech a stránkách, musí "logicky" dospět k názoru, že taková canikon
    zrcadlovka je pro něj to pravé ořechové a stane se z něj fotograf. Ale jak všichni víme,
    tak většinou je opak. Takový nešťastník si teda koupí tu nejlacinější canikon zrcadlovku se setovým sklem buď v nějakém supermarketu, nebo po netu. Okamžitě
    zjistí, že musí vydat další peníz za paměť. kartu, nějaký futrál a případně další baterku.
    No a takto "vyzbrojen" vyrazí do přírody, do města, na dovču atd. fotit. Protože ale
    většinou mají doma, jen nějaký kancelářský PC a monitor a v něm jen nějaký Windows
    stahovač fotek na primitivní úpravu. No a přichází zděšení nad "tou slíbenou kvalitou
    fotek", která je děsná. Pokud má takovýto nešťastník štěstí, tak mu někdo vysvětlí, že se musí rozloučit s automatikou, že musí fotit do rawu, že musí zjistit co je ISO, expoziční čas, clona a jaký to má vliv na výslednou fotografii. A že bude muset také
    investovat do nějakého editoru, lepšího PC a monitoru, lepšího objektivu atd. No a
    takovýto začátečník, pokud není vybaven nadprůměrnou vytrvalostí a schopností se
    něco učit, tak většinou se zrcadlovkou končí...No a ti z mladé generace se z takovými
    velkými krámy tahat nebudou, když ty smartphony tak krásně fotí, že jo...
    Uf, to jsem se nějak rozkecal, netřeba ten můj příspěvek brát, jako nějaké měřítko na
    fotozačátečníky, je spousta lidí co má zkušenost s focením z doby kinofilmů a podobný příměr výše uvedený na ně neplatí. Přeji hezký a pozitivní den :-).

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    28.02.2017 10:43
    Reaguje na E.B.E 27.02.2017 23:07:

    "...asi je potřeba si ujasnit pojem začátečník. Podle mě si nekupuje..." - zobrazit celý komentář

    Canon má třeba menu, ve kterém se dá vyznat:-) Nechci říct, že je ovládání Pentaxu K-50 těžké, ale vydařenější menu, přehledná rychlá nabídka, méně expozičních režimů atd. může být pro cílovku prostě jednodušší. Nebo taky ne, dle uživatele.
    Kde to má Canon PODLE MĚ nejjednodušší je výběr optiky. Tady z osobní zkušenosti vím, že nejhorší je vyznat se v Nikonu, kde na základních tělech neostří hřídelkové objektivy atd.

  • kikiris
    kikiris
    28.02.2017 13:47

    Netuším proč by měl mít Canon nejjednodušší výběr optiky. Začátečník si většinou
    nic nevybírá, ale bere to co je v setu a nejlevnější a po ničem jiném snad ani nepátrá.
    Canon, Nikon i Pentax nabízí v setech přibližně stejné zoom objektivy, jak světelností,
    tak ohniskovou vzdáleností a ty se obrazovým výstupem asi nijak neliší. Také jsou ve standardních situacích i dobře použitelné, záleží jen na uživateli, jak si s fototechnikou
    poradí a co s ní dokáží vytěžit...

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    28.02.2017 13:58
    Reaguje na kikiris 28.02.2017 13:47:

    "Netuším proč by měl mít Canon nejjednodušší výběr optiky. Začátečník si..." - zobrazit celý komentář

    Pokud si někdo koupí set s 18-55 a tím skončí, pak je opravdu jedno, co za přístroj vybere. Tedy s tou výhradou, že Pentax mu jako jediný v roce 2017 prodá hlučný objektiv s ostřením přes hřídelku, takže může zapomenout na to, že by takovým kombem třeba kromě focení natočil i video ;-)
    Na druhou stranu bude jako jediný utěsněný. Takže i tady je potřeba mít srovnané priority.
    Mám prostě za to, že pokud někdo neřeší další optiku, neřeší pokročilé funkce atd., má si koupit kompakt a to mu i poradím, když se zeptá.
    Jakmile začne řešit další optiku, pak už jsou mezi C, N a P rozdíly, které stojí za zvážení.

  • kikiris
    kikiris
    28.02.2017 15:09

    A to zase máte pravdu, s tím musím jen souhlasit. S tím videm mě to nenapadlo,
    protože já jsem ještě nikdy nenatočil ani minutu videa a také nenatočím.
    Také je pravda, že můj "plasťák" 50mm je poněkud hlučnější, asi jako malá cirkulárka,
    ale to mě v krajině, nebo ve městě nevadí, ale co je podstatné, jsem spokojený s jeho
    kresbou. No a Samyang 85mm je manuální a tudíž tichý jako smrt. Také když se mě
    někdo z okolí ptá, co si pořídit na focení, a nechce se mu věnovat na vážnější úrovni, řeknu, kup si nějaký "lepší" kompakt, bezzrcátko a nebo fotomobil...

  • E.B.E
    E.B.E
    28.02.2017 15:52
    Reaguje na Jakub Súkeník 28.02.2017 10:43:

    "Canon má třeba menu, ve kterém se dá vyznat:-) Nechci říct, že je ovládání..." - zobrazit celý komentář

    Abychom si rozumněli. Slovem jednodušší obsluha si nepředstavuju vstup do menu jednou, dvakrát za život, ale každodenní ovládání. O kolik je složitější otočit rolerem a změnit clonu, otočit druhým, změním čas...atd, než na tady testovaným fotoaparátu? Jednodušší výběr příslušenství? ...to jako, že si k foťáku nevyberu brašnu, další baterku, dálkovou spoušť, stativ,nebo nedejbože blesk? ...a pokud jde o objektiv, jako že si nevyberu? ...zvlášť z pohledu začátečníka?

  • kikiris
    kikiris
    28.02.2017 16:52

    Já mám Pentax K-50 něco přes dva roky a nikdy jsem na něm neměl nastavenou jinou
    "funkci", než M-plný manuál. A to občas fotím vnučku v hale při basketu s manuálním
    Samym, a nemůžu říci, že bych měl zásadní problémy s ostřením a hromadu odpadu.
    Měl jsem před časem na den půjčený Canon 100D a ovládání mi připadlo naprosto
    blbé, a proto jej také kámoš prodal. Neříkám, že by se na to nedalo zvyknout, ale na Pentaxy to nemělo ani náhodou. A také souhlasím s Romanem, že do menu "lezu" jen
    při formátování, jinak tam v celku nemám co pohledávat. Co ještě mít v ovládání jednodušší? Palec-clona, ukazovák-čas, ISO-stisk tlačítka+palec roller a nic více netřeba...

  • E.B.E
    E.B.E
    28.02.2017 19:04
    Reaguje na Jakub Súkeník 28.02.2017 13:58:

    "Pokud si někdo koupí set s 18-55 a tím skončí, pak je opravdu jedno, co za..." - zobrazit celý komentář

    Já nějak nechápu, proč se vůbec o videu bavíme? ...přece si někdo nekoupí takovouhle zrcadlovku kvůli videu. Zvlášť když čtu, že video natáčí do 4Gb. Což je asi čtvrt hodiny, k tomu neumí při videu ostřit. Tady asi odpadá debata o hluku objektivu :-) mimochodem nějak nečtu, že se v setu dodává se starou a hlučnou verzí objektivu 18-55 DC III bez stabilizace ...a k tomu nahrává do MOVi, což je "americká" verze evropského kontejneru AVI a ne každej přístroj, zvlášť bez odpovídajícího kodeku to přečte. Takže starosti s převodem atd.

  • E.B.E
    E.B.E
    28.02.2017 19:20

    ...ale proč jsem si vůbec dovolil reagovat, je divnej pocit z recenze. Docela mi připomíná "placenou" a účelovou. Jen pro srovnání s jinými: ...Směrné číslo interního blesku je 9,2, což je dobrý standard...ne, není. Standardem je cca 12. Proto jiné recenze to samé popisují slovy: ...má směrné číslo pouze 9,2. Další takové roztomilé souvětí: K ostření slouží 9 ostřících bodů. Prostřední je křížový (f/5,6) a automatické zaostřování u něj funguje od EV 0 do EV 18. Ostatní od EV 1. V praxi to znamená slušné možnosti použití i za šera. Schválně, jak to zní od konkurenčních recenzerů: ...Ostřící systém má jen 9 bodů, přičemž křížový je jen ten prostřední a nabídne citlivost až od 0 EV. Za špatného světla tedy rozhodně nelze čekat nějak slušné ostření a všechny ostatní body ostří dokonce až od 1 EV ! ...a tak se dá pokračovat. Prostě se tu abnormálně vychvaluje , aniž dojde na negativa a upozornění na omezení pro ty nováčky, kterým čísla z recenze stejně nic neřeknou

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    28.02.2017 20:29
    Reaguje na E.B.E 28.02.2017 19:20:

    "...ale proč jsem si vůbec dovolil reagovat, je divnej pocit z recenze...." - zobrazit celý komentář

    Placené recenze skutečně nevedeme.
    Odpověď je daleko prostější - každý náš recenzent je jinak "přísný". Petr je na ty foťáky moc hodnej:-)

  • E.B.E
    E.B.E
    28.02.2017 20:50
    Reaguje na Jakub Súkeník 28.02.2017 20:29:

    "Placené recenze skutečně nevedeme. Odpověď je daleko prostější - každý náš..." - zobrazit celý komentář

    Snad sem neurazil, když sem si dovolil...ale v uvozovkách. A tak snad chápeš, co mám na mysli. Zvlášť když jde o začátečníky, o kterých je tu furt řeč. Z takové recenze si každej udělá závěr, že je vlastně zbytečný kupovat cokoli jinýho, když to tak krásně fotí a senzačně se ovládá...to mi připomíná diskuzi nedávno ve fóru :-)) ...foťáky nižší kategorie fotí stejně a až na pár funkcí není rozdíl mezi low end a profi třídou. Jen se z nás výrobci snaží tahat peníze :-)

  • E.B.E
    E.B.E
    28.02.2017 22:25

    ...a tady jsem si dovolil, pro srovnání, jednu z konkurenčních recenzí: Schválně, jestli někdo najde pět rozdílů :-)) https://www.fotoguru.cz/canon-eos-1300d-recenze/

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    01.03.2017 09:27

    Zmíněná recenze ve zkratce říká "pokud máte o pár tisíc víc, kupte si raději lepší, pokud nemáte, kupte si klidně tenhle". Je to i můj názor.
    Petrova recenze se nad koupí dalších modelů tolik nezamýšlí, ale myslím, že i on souhlasí. Spíš v tom vidím potvrzení mého názoru, že "dnes neexistuje špatná zrcadlovka". Jen ty dobré a pak ty ještě lepší, otázka je pak jen ta, zda to "lepší" tak nutně potřebuji, nebo ne.
    Spíš se snažím lidi (na kurzech, v článcích) směřovat k zamýšlení nad optikou. A pokud chcete fotoaparát nový (ne každý si troufá na bazar) a fakt otáčíte každou korunu, pak je i tahle 1300D dobrá varianta. Raději tohle a za ušetřený peníz k tomu 50/1.8, než koupit o jednu řadu výš a zůstat u 18-55.
    Nicméně já jsem spíš bazarista. ale každému to radit nemůžu.

  • E.B.E
    E.B.E
    01.03.2017 10:05
    Reaguje na Jakub Súkeník 01.03.2017 09:27:

    "Zmíněná recenze ve zkratce říká "pokud máte o pár tisíc víc, kupte si..." - zobrazit celý komentář

    částečně souhlasím. Netvrdím, že je foťák nepoužitelnej, mluvím o stylu recenze, kdy je potřeba nejen vychválit, ale i upozornit. A jeden, dva tisíce rozdíl za řádově lepší stroj taky není "pár tisíc" , což evokuje vyšší částku. I když si taky osobně nemyslím, že jestli dá někdo dohromady cca jedenáct tisíc, že dvanáct dá taky. To by byla hodně velká náhoda, mít zrovna přesně tuhle částku :-) ... Dodatek. Podle aktuálních cen je dokonce např. D3300 nejen jako tělo levnější, ale v setu jen o čtyři stovky dražší, zato s novějším, stabilizovaným objektivem. A to vlastně patí i o 100D. To vlastně znamená, že celý závěr o dobré koupi "za ty prachy" postrádá smysl

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    01.03.2017 11:51
    Reaguje na E.B.E 01.03.2017 10:05:

    "částečně souhlasím. Netvrdím, že je foťák nepoužitelnej, mluvím o stylu..." - zobrazit celý komentář

    100D je sice fajn, ale někomu se špatně drží, někomu chybí Wi-fi...
    D3300 je Nikon, takže je ze hry, pokud se už rozhodnu pro Canon (třeba kvůli objektivům, nebo proto, že už ho někdo kolem mě má).
    A dva tisíce? To je cena objektivu 50/1.8 II (dobře, z druhé ruky, novej stojí celé 3 tisíce!)

  • E.B.E
    E.B.E
    01.03.2017 12:20
    Reaguje na Jakub Súkeník 01.03.2017 11:51:

    "100D je sice fajn, ale někomu se špatně drží, někomu chybí Wi-fi... D3300..." - zobrazit celý komentář

    O čem pořád mluvíš? :-) ...já o koze, ty... bavíme se o recenzi,začátečnickým foťáku. Není to o propagaci značky. Proč by měla být nějaká značka ze hry, když si jakozačátečník vybírám foťák. Ke všemu za "rozumný" peníze. Pokud má samozřejmně někdo jiný priority, ať už k vybavení, objektivu, nebo značce, ať si sám vybere. Já mluvím o jediné diskutované výhodě z recenze a reakcí, což měla být cena. A to už jaksi neplatí. A jestli chceš něco porovnávat, dokonce z druhé ruky, proč ne. Nemám s tím problém, jen jaksi od tématu odbočíme. A řeči že někomu se špatně drží ten, nebo onen, že tomu by chybělo to, nebo ono...ano. Stejně jako druhýmu vyhovuje opak.Za takový peníze asi těžko čekat všechno. Mimochodem: Vždycky vyrazíš do útoku, ale zatím jsi mi neodpověděl na žádnou z předchozích otázek?

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    01.03.2017 12:46
    Reaguje na E.B.E 01.03.2017 12:20:

    "O čem pořád mluvíš? :-) ...já o koze, ty... bavíme se o recenzi..." - zobrazit celý komentář

    To bych byl nerad, kdybys měl pocit, že útočím :-)
    Asi opravdu mluvíme každý o ničem jiném... Zkus mi připomenout otázku, kterou jsem nezodpověděl, zkusím to napravit:)

  • E.B.E
    E.B.E
    01.03.2017 12:47

    Asi už celá diskuze postrádá smysl a odbočuje od tématu. Můj názor na foťák a novej závěr recenze je, že za ty prachy nemá smysl tento stroj kupovat. Howk

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (26)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram