Test fotoaparátu Canon EOS 5DS R
Canon EOS 5D S (a jeho verze bez low-pass filtru 5DS R) posouvá rozlišení fullframe fotoaparátů zase o kousek dál. Přichází totiž rovnou s čipem o 50MPx. V dnešním testu jsme si vzali obě jeho verze a podívali se na ně blíže. Jaký je fotoaparát s nejvyšším nativním rozlišením mimo svět středoformátu? A zvládnou takové rozlišení vaše stávající objektivy? Odpovědi se dozvíte dále…
Galerie snímků v plném rozlišení:
Fotografováno v RAW, převedeno v Adobe Camera Raw s mírnou úpravou (ostrost, kontrast, saturace)
Závěr:
EOS 5DS/R vzbuzuje emoce od svého uvedení. 50 je magické číslo a přitáhlo pozornost jak obdivovatelů, tak odpůrců.
Jaký je ve skutečnosti? Je to skvělý fotoaparát, který bude v nejbližší době pravděpodobně držet rekord v rozlišení. Není to však jeho jediná přednost: jde o DSLR s rychlým AF, mnoha funkcemi, odolnou konstrukcí a ani jeho šum za horšího světla není nijak hrozný. Pokud vám nejde o nejlepší video, nejrychlejší sériové snímání či nejnižší šum, pak budete s EOSem 5DS naprosto spokojeni. Já jsem si čas strávený s ním užil a hodnotím ho velice kladně. Pokud jste uživateli Canonu a chcete nové tělo, zvažte ho. Otázka, zda takové rozlišení utáhnou vaše stávající objektivy, má jednoduchou odpověď: pokud používáte „L“ skla z novějších řad, zvládnou to v pohodě. I některé objektivy nižších řad zvládnou toto rozlišení dobře. Zkusili jsme ze zvědavosti na EOS 5D S nasadit objektiv 50mm F1.8 II, což je nejlevnější fullframe objektiv výrobce, a kresba byla jak víno.
Přecházet z 5D Mk. III? Pokud rádi tisknete velké zvětšeniny, hodně ořezáváte snímky a máte doma kvalitní skla, přechod vás nezklame. Pokud je vaše priorita fotografování ve zhoršených světelných podmínkách, rychlost sériového snímání (ta klesla z 6 na 5 fps) či video, přechod je vlastně zbytečný. 5D Mk. III vám poslouží dobře.
Pokud nejste uživateli Canonu a rozlišení 50MPx vás láká, pak také doporučím přechod dobře zvážit – používáte-li některý konkurenční FF systém, máte hi-res alternativu i v něm, a oproti 36MPx (Nikon) a 42MPx (Sony) není rozdíl skokový a je otázka, zda se vám vyplatí systém měnit. Pokud tak přesto učiníte, z 5DS/R však zklamáni nebudete.
Tak nebo tak má EOS 5DS / R naše doporučení jako výkonný fotoaparát s jasným zaměřením na maximálně detailní fotografie. Je to však i poměrně všestranný přístroj, který vám na rozdíl od středoformátových kamer (které dosud byly jediné, dosahující stejného či vyššího rozlišení) nezruinuje tolik rozpočet a použijete ho snáze i mimo studio.
(zpět na první stránku)
Přečtěte si i náš přehledný článek o nejlepších zrcadlovkách, které jsou právě na trhu. Naleznete v něm zajímavé tipy a možnosti výběru, o kterých jste ani nemuseli uvažovat. Můžete se podívat i na další recenze zrcadlovek či recenze full frame fotoaparátů obecně.
- Předchozí strana
- 1
- 2
- 3
- 4
- Další strana
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fóruOmlouváme se, Youtube video "rozsekal". Nové video je na cestě!
Video nahráno nové!
Přemýšlel jsem o něm kvůli rozlišení, které bych využil pro občasné zakázky na billboardy apod. Ale ten obrazový výstup mne moc nepřesvědčil. Zejména šum v horších světelných podmínkách. Zatím nejlepší z FF zrcadlovek, co se obrazové kvality (oproti zde recenzovanému 5DS/R o level rozdíl) týče, mi přijde výstup z Nikon D810, ten je fakt parádní. Nepřesvědčil mne ani výstup z 42Mpx FF bezzrcadlovky SONY A7RII, ač Sony dodává snímače jak pro Nikon (asi vetsinu modelu), tak pro leckteré středoformáty. Jenže 810 tahat na cestách nechci, je velká a těžká. Budu si holt muset ještě asi počkat... Budoucnost však vidím právě v bezzrcadlovkách.
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.