Pod vodou - Canon PS G1 X Mark II, Nikon 1 AW1

Chcete fotit pod vodou? Vedle odolných kompaktních fotoaparátů existují nejméně dvě další možnosti. Použít pouzdro, nebo doknce odolnou bezzrcadlovku tak, jak je. Příkladem prvního řešení je Canon PowerShot G1X MarkII v pouzdře WP-DC53. Tím druhým je Nikon 1 AW1. V dnešním testu jdeme s oběma pod vodu!

Nikon 1 AW1

Přiznávám, že pocit, když jdete pod vodu s fotoaparátem, který je v zásadě „normální“, je podivný. Když k tomu pod vodou vyklopíte i blesk, pak si připadáte hodně Hi-Tech :-). Ale k věci. Prostě to funguje. Řešení má dvě možné komplikace. Především pozor na písek (přesněji píseček). AW1 jsem měl na dně v písku kvůli focení pod vodou. Přestože jsem jej opláchl důkladně vodou, nějaké to zrnko před těsněním bajonetu zůstalo. Je absolutně nezbytně nutné při jakékoliv manipulaci s objektivem oblast bajonetu dokonale očistit (a přitom nezaprášit zadní člen). Druhá možná komplikace je prostý fyzikální jev. Když strčíte vyhřáté tělo pod vodu, kvůli srovnání tlaků v něm může dojít ke kondenzaci (parametrů je více a prostě se sejdou – pamatuje na to i popis jevu v manuálu). V takovém případě ven z vody, rozebrat a nechat vyvětrat. Pokud se tomu chcete co nejvíce vyhnout, pak nevystavujte fotoaparát vysokým teplotám (nechte jej ve stínu někde v tašce), přicvakněte objektiv až před ponořením (což si reálně neumím úplně představit). Tento jev jsem u řešení s pouzdrem nezaznamenal, což je tím, že při výrazně větším objemu prostoru a faktu, že „celý povrch je stejný“, je pochopitelné.

 

Řešení typu AW1 má mnoho kladů – především jej máte k dispozici vždy.

Pokud z jakýchkoliv důvodů fotoaparát pustíte a nebudete jej mít na popruhu kolem krku, padá ke dnu skoro jako kámen, což by mohl být pořádný problém.

Poměrně často se mi stávalo, že jsem měl místo obrazu na LCD jen stříbrný odraz hladiny. Vyřešit to lze pouze změnou polohy hlavy vůči LCD (nebo LCD vůči hladině) a to chce hodně cviku.

AW1 je pro focení pod vodou vybaven mírně více, než G1 X MII. Mj. umí určit hloubku. I když ve shodě s kompaktním modelem AW120 poměrně hrubě, ale je tam. A já to rád.

Video

Ukázkové video nasnímané stylem „stisknout a točit“ následuje.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram