Zpracování tématu: "Pomníky a sochy"

Milí přátelé, fotografové, při zpracování tohoto tématu jste mohli postupovat třemi základními metodami. Vytvořit dokonalou informativní fotografii, zpracovat téma výtvarně emocionálně, nebo docílit významového posunu. Došlé příspěvky byly, jak je již obvyklé, velice rozdílné kvality. Pojďme se na ně podívat.

Pretorie Prdelky

U fotografie na levé straně upoutá pozornost středová kompozice, kde je dominantní socha, od které ubíhají do krajů obrazu linie na pozadí stojící budovy. Právě kontrast přesně zaznamenaných linií se světlejším hlavním motivem pomníku vytváří dojem mohutnosti a velkého prostoru. Snímek na pravé straně, byť barevně trochu posunutý, dokumentuje, jak i při fotografování soch a pomníků můžeme vytvořit snímek s humorným podtextem. Trochu jiný pohled dá fotografii jinou dimenzi.

zrcadlení aneb když dva dělají totéž Konfrontace

O podobný pohled na problematiku se snažili i autoři těchto dvou snímků. Čurající dvojice soch není, ke škodě tohoto námětu, dostatečně přehledná. Sochám chybí horní části hlav, levá postava je příliš těsně u okraje fotografie. Na pravé straně je zbytečný prázdný prostor. Dvě tmavé siluety dívající se na sebe, tmavými liniemi rozčleněný prostor a efektní kontrastující pozadí jsou přednosti druhého snímku. Velice zajímavá fotografie, dobrá práce s kontrastem jak tonálním, tak i významovým.

Jako další mne zaujaly dvě fotografie, na kterých autoři pracovali s průhledy.

Krajina kříže nie je mačka ako mačka

Přesná kompozice, dokonalá ostrost a ukázka začlenění artefaktu do prostředí, to jsou devizy levého barevného snímku. Symetricky koncipované popředí a centrálně posazený hlavní motiv vtahují diváka do obrazu, jemná barevnost s teplými tóny v popředí zvětšuje dojem prostoru, dobře zvolené světlo zvýrazňuje texturu materiálu. Druhý snímek je zajímavý svou jednoduchostí, rozčleněním v ploše a až téměř grafickou strohostí. Mohutná moderní plastika s dokonalou kresbou výborně kontrastuje s klasickým zpracováním zvířete v pozadí. Kontrasty moderní a klasický, velký a malý, ostrý a méně ostrý. Neutrální pozadí nechává ještě více vyniknout zajímavým tvarům.

Obě tyto fotografie patří k tomu lepšímu, než byl průměr došlých prací. Obě jsou pro mne vynikající.

Na samotný závěr jsem si nechal snímek, který mne zaujal nejen svou světelnou atmosférou. Fotografie je opravdu kreslení světlem. Na této fotografii se to autorovi povedlo dokonale.

Pomník

Noční snímek, na kterém je jedním reflektorem nasvícen moderní pomník a zároveň část okolního prostoru. Světelné paprsky přitom rozzářily holé větve blízkého stromu, a tím jemně vyplnily jinak tmavé pozadí. Světelně naznačený symbol, kterým vlastní pomník je, byl posazen do pravého dolního ohniska zlatého řezu, a tím je divák „donucen“ sledovat celou fotografii, vnímat celý obraz. Spojení formy a obsahu. Tuto fotografii navrhuji na první místo.

Milan Šusta

Téma na červen 2013

Fotografie do tématu na červen 2013 „Kniha“ můžete posílat do konce měsíce. Seriál „Okem profesionála“ nabízí každému začínajícímu i pokročilému fotografovi možnost zpracovat zadané téma a nechat si své snímky zhodnotit profesionálem. Každý měsíc či dva je vypsáno nové téma a je jen na vás, jakým způsobem ho ztvárníte. Hodnotí se především nápad, kreativita a originální pojetí.

Fotografie na téma „Kniha“ můžete posílat do 30. června 2013, 24:00 na adresu: fotoaparat@fo­toaparat.cz
Maximální počet fotografií: 2 (dvě)
Technické parametry: max. 500kB, max. 800 pxl delší strana
Hodnotí: profesionální fotograf Kamil Varga
Vyhlášení tématu najdete ve FotoBlogu.

Pro vaši informaci, jak jste zpracovali minulá témata seriálu Okem profesionála

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram