Test Olympus C-760 Ultra Zoom

Fotoaparát Olympus Camedia C-760 Ultra Zoom je dalším v úspěšné řadě „ultrazoomů“. Ve srovnání se svými předchůdci je menší a dokonalejší. Jde o velmi univerzální přístroj kapesního provedení.

Úvod

Fotoaparát Olympus Camedia C-760 Ultra Zoom mi byl zapůjčen společností OLYMPUS CZ. V balení je, kromě fotoaparátu OLYMPUS C-760, řemínek, návod, krytka objektivu, programové vybavení CAMEDIA Master 4.1., USB kabel, AV kabel, nabíječka + nabíjecí baterie LI-10B a 16 MB xD-Picture Card. Návod je udělaný celkem dobře a po krátké orientaci v něm nacházíme vše potřebné. Po prvním seznámení pochopíme logiku nastavení jednotlivých funkcí. V současné době jsou z této nové řady ještě v prodeji: OLYMPUS C-765, která má s C-760 shodnou optiku a větší 4 Mpx čip a OLYMPUS C-770 opět se stejným objektivem, se 4Mpx čipem, černým kovovým tělem a videem formátu MPEG4 se zvukem.

Konstrukce

Konstrukce C-760 se svým vzhledem odchyluje od celé řady předchozích ultrazoomů řady C-7… Tělo je menší, kompaktnější, s tužkovými bateriemi zmizel i velký nálitek a fotoaparát vypadá celkově elegantněji a střízlivěji. Po pravé straně těla C-760 je menší, anatomicky tvarovaný nálitek pro jistější držení, všechny nastavovací prvky jsou umístěny na zadní a horní stěně, s přihlédnutím k ovládání pravou rukou. Tělo C-760 z kombinace kovu a plastů je dobře tvarované pro menší ruku. Jak je u OLYMPUSU zvykem, i u C-760 fungují tlačítka i kruhový volič snadno, bez náhodných chyb. Na horní stěně je umístěna spoušť, kruhový volič režimů a výklopný vestavěný blesk. Na zadní stěně jsou, kromě pevné 4,5 cm TFT LCD barevné obrazovky se 110 000 pixely, tlačítka zapnutí a vypnutí fotoaparátu, aretace expozice / otáčení snímků, zapnutí a vypnutí displeje, samospoušť / koš, nastavení zábleskových režimů / zámek snímku, ovladač zapnutí vestavěného blesku a u této značky typický křížový volič s potvrzovacím tlačítkem „OK“. Na spodní stěně je umístěn pod plastovým krytem prostor pro Li-Ion baterii a paměťovou kartu typu xD, dále je zde mimo osu objektivu plastový stativový závit. Na levé stěně jsou pod plastovými dvířky umístěny konektory externího napájení, USB připojení k PC a AV připojení k televiznímu příjimači, nebo videu. Chloubou této řady OLYMPUSů je 11 mm barevný LCD EVF (Electronic View Finder) hledáček se 240 000 pixely a dioptrickou korekcí. Mně se s tímto hledáčkem pracovalo o poznání lépe, jak u modelu C-740. Obraz v hledáčku odpovídá skutečnému obrazu na čipu a navíc lze v hledáčku nastavovat a vidět vše, jako na displeji na zadní stěně, včetně diskrétního prohlížení uložených snímků. Stále postrádám funkci automatického přepnutí při přiblížení hledáčku k oku, kterou některé jiné přístroje mají. C-760 má patrně velmi podobnou konstrukci objektivu jako měla C-740: 10× optický transfokátor Olympus 6,3 – 63 mm; F2,8(W) – 3,7(T); 11 členů v 7 skupinách, včetně dvou asférických čoček a jedné ED čočky (ekvivalentní objektivu 42–420 mm pro 35 mm film). Přihlédnu-li k dobrému makru a supermakru již od 3 cm, tak tato optika vyhoví ve většině situací, do kterých se s OLYMPUSEM C-760 dostaneme. Fotoaparát ještě nabízí plynulé 1–4× digitální zvětšení (tedy až 40× zoom). Digitální zoom podstatně sníží kvalitu obrazu, jeho použití je jen krajním řešením. Uvnitř fotoaparátu je použit CCD snímač s netradiční úhlopříčkou 1/2,7", 3,34 miliony pixelů celkem (RGB snímač) a obraz je zpracováván rychlejším optimalizovaným procesorem TruePic Turbo.

Ovládání

V rukou se mně lépe držela například C-740, ale to je subjektivní dojem, po delším užívání jsem si našel způsob, jak C-760 také uchopit jistě a pevně. Ovládání je umístěné v dosahu prstů a použitá symbolika je dobře srozumitelná. Ovladače vyvedené na povrch přístroje jsou uspořádány přehledně. Tak, jako u C-740 všechna tlačítka fungují jistě, nehrozí jejich náhodné zmáčknutí. Spoušť má dobře definovanou polohu „namáčknutí“ a spuštění. Ovladačům jsou většinou přiděleny kombinované funkce. Záleží, je-li zvolen režim fotografování, nebo prohlížení. Přímo na voliči programů jde nastavit tyto režimy: Prohlížení, Automat, Portét, Sport, Krajina, Noční scéna, Kamera, 4× vlastní nastavení, Priorita clony, Priorita expozičního času, Plně manuální nastavení, Programové nastavení. V automatickém režimu je vše nastaveno, programové nastavení umožňuje nastavit vše, kromě kombinace času závěrky a clony, ostatní režimy jsou optimálně nastaveny pro danou scénu. Další nastavování téměř všeho je možné v menu. Velmi příjemné je nastavování korekcí přímo křížovým voličem –2 Ev – +2 Ev po 1/3 Ev.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    28.09.2004 17:57

    No, vydávat utíkající děcko za sport... chtěl bych vidět Olíka třeba včera večer na ploché dráze, to je pořádná zkouška foťáku (tma + rychlost) :)

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram