Nové objektivy Samyang 21mm F1.4 a 50mm F1.2

Korejský výrobce objektivů Samyang představil dvě novinky – objektivy pro bezzrcadlovky s crop faktorem: 21mm F1.4 a 50mm F1.2. Slibuje tak možnost dosáhnout krátkých expozičních časů a malé hloubky ostrosti. Zároveň by pokročilá optická konstrukce měla zajistit kvalitu obrazu a plně manuální ovládání zároveň nízké rozměry a rozumnou cenu.

Korejský výrobce objektivů Samyang představil dvě novinky – objektivy pro bezzrcadlovky s crop faktorem.

Jedná se o objektivy s ohnisky 21 a 50 milimetrů, které na APS-C dávají úhel záběru jako 31,5 a 75mm, na 4/3 pak 42 a 100mm.

Zajímavostí je pak vysoká světelnost, která umožní krátké expoziční časy a dosažení malé hloubky ostrosti.

Oba objektivy jsou však – jak už je u Samyangu zvykem – plně manuální.
Ostříte pomocí ostřícího prstence a cloníte pomocí clonového prstence přímo na objektivu. Bezzrcadlovky pak dovedou spočítat expozici v režimu A. Zkrátka – pokud nefotíte rychle se pohybující objekty, můžete se tak vrátit ke kořenům a fotografovat zase jako kdysi s Prakticou či Zenitem:-) Pokud fotíte rychle se pohybující objekty, můžete také, ale to už vyžaduje velkou zručnost v ručním ostření.

Výhodou je pak nižší cena a rozměry.

Zajímavostí může být, že některé z nejdražších objektivů pro DSLR v podobné kategorii ohnisek – jmenovitě fullframové Zeiss Otus 50 a 85mm F1.4 – jsou také manuální. Pokud za to zkrátka optický výkon a ušetřená váha stojí, manuální objektivy jsou oblíbené i v profesionál­ní sféře.

Tyto objektivy od Samyangu samozřejmě do profi sféry nespadají (plastová konstrukce, chybějící utěsnění…), ale optický výkon můžeme čekat dobrý, Samyang zkrátka optiku umí.

Samyang 21mm F1.4 má filtrový závit 58mm, devítilamelovou clonu a obsahuje hned tři asférické členy a jeden s extra nízkým rozptylem.

Samyang 50mm F1.2 používá 62mm filtry a stejně jako širokoúhlejší sourozenec je opatřen UMC (ultra-multiple-coating) vrstvami na všech členech.

Tyto objektivy dále dostanou i odvozené video-verze. Samyang 50mm T1.3 a Samyang 21mm T1.5. Proč se používá světelnost T se dočtete zde. Rozdílem pak bude zejména plynulý chod clonového prstence a vertikální značení hodnot na objektivu, dále také disponují ozubem na prstenci ostření.

Budou dodávány v bajonetech Sony E (dříve NEX), m4/3 (Olympus a Panasonic), Fuji X a Canon EF-M (APS-C bezzrcadlovky, u nás méně rozšířené).

To je další výhoda manuálních objektivů – je snadné je vyrobit ve více bajonetech, přičemž není třeba řešit rozdíly v AF systému.

Zajímáte se o manuální objektivy, ať nové, nebo staré?
Hodit se vám může také tento článek: Jak na manuální ostření

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram