Test Panasonic Lumix GH4

Na trhu se objevuje stále více tzv. bezzrcadlovek. Z pohledu firmy Panasonic je jejím nejvyšším profesionálním modelem v tomto segmentu fotoaparát Panasonic Lumix DMC-GH4. V následujícím testu se na něj podíváme blíže.

*Edit 16.3.2016: Nový firmware 2.5 přidává funkce známé z novějších modelů: ‚Post Focus‘ (vytváří fotky „á la Lytro“ které lze zaostřovat a rozostřovat v PC) a ‚4K Photo‘ (8MPx fotky z videozáznamu)

Panasonic Lumix GH4 S vyklopeným bleskem

Vlastnosti fotoaparátu Panasonic GH4

Tak na tohoto zástupce tzv. bezzrcadlovek jsem se opravdu těšil. „Papírové“ specifikace jsou totiž výborné, značka na poli zrcadlovek spíše exotická, ale – ruku na srdce – bezzrcadlovky Panasonic jsou již stálicí řadu let. GH4 má prachu a vodě odolnou konstrukci. Samotné tělo je spíše menší, rozhodně se však výborně drží. Rozměry výrobce udává cca 133×84×93 mm a hmotnost 560 gramů.

Panasonic Lumix GH4 Panasonic Lumix GH4

Podstatnější funkce mají vlastní tlačítko – viz. foto. Ale navíc jsou k dispozici tlačítka programovatelná. A těch je pět a lze jim nastavit až dvě funkce. Vlastně si můžete upravit GH4 zcela podle vlastních představ. Zbytek běžných nastavení najdeme ve standardním Q.MENU (po stisku tlačítka Q.Menu). A ve velmi přehledném menu fotoaparátu najdeme případně zbytek.

LCD při snímání Nastavení snímání

K dobrému základnímu ovládání přispívá umístění ovladačů. Hlavní volič režimů je příjemně robustní a skvěle se ovládá. Proti náhodnému otočení je k dispozici aretace, která se ovšem dá dokonce vypnout. A to je skvělá „vychytávka“.

Nastavení (SETUP)

Fotoaparát umožňuje nastavit čas expozice od 1/4000 s až do 60s. V režimu žárovka až 60 minut.

WiFi funkce najdeme (samozřejmě) také. Překvapila mě nepřítomnost GPS modulu.

Interní blesk se směrným číslem GN 12 disponuje všemi možnými režimy. Auto, Auto/Redukce červených očí, Nastavení zapnutí, Nastavení zapnutí/Redukce řervených očí, Pomalá Synchr.,Pomalá Synchr./Redukce červených očí, Nastavení vypnutí.

K dispozici jsou mimo základních režimů expozice (P,A,S,M) také scénické režimy, režim manuálního videa a režim inteligentní automatiky.

Rychlé volby Režimy ostření

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram