FotoAparát.cz FotoInstitut.cz FotoAkademie.cz Setkání fotografů Centrum FotoŠkoda: digitální fotoaparáty objektivy blesky stativy fotokniha fotoobrazy

Přihlásit se

Registrovat uživatele

Staňte se fanouškem FotoAparat.cz na Facebooku
Fomei - Digital ProX
Google



  • Asociace profesionálních fotografů
  • EIZO
  • TOPlist

Vzpomínky na Afriku, část II.

9.5.2011 8:00 Josef Peterka, FotoCestopisy - Afrika

Ubytování v buši

V rezervaci Timbavati, která bezprostředně sousedí s Kruger parkem, jsme byli ubytováni v „Motswari private game parku“ v bungalovech hluboko v buši. Je to oblast s vysokým výskytem malárie, které se nám podařilo předejít pravidelným užíváním antimalarik a používáním repelentu. Lehkomyslnost se v tomto případě nemusí vyplatit. V této oblasti je přísný zákaz vycházení bez průvodce. Týden před naším příjezdem se v tomto prostoru pokoušela mladá turistka fotit buvola a bohužel nedofotila. Buvol byl silnější. Safari jsme projeli dvakrát, brzy po ránu a odpoledne. Bylo to nezapomenutelné. Leopard, gepard, sloni, žirafy, lvi a mnoho krásných a barevných opeřenců. Při zpáteční cestě, již za šera, jsme objížděli skupinu odpočívajících lvů. Je úchvatné vidět ze vzdálenosti dvou metrů tato mohutná krásná zvířata.

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Motswari

Rady pro nadšené fotografy
Aby mohly vzniknout pěkné snímky, je třeba setrvat na jednom místě minimálně několik dnů, lépe týdnů. Jinak se podaří jen dokumentární fotografie. Tento problém - málo času na fotografování - jsem zažíval také v Peru a na Kubě.
V JAR máte spoustu příležitostí absolvovat nejrůznější safari. Při projížďkách v otevřených vozech je málo místa, pokud nesedíte na sedačce sami. Proto doporučuji samostatné auto s řidičem, nejlépe znalcem, ovšem počítat, že bude za poněkud jinou cenu.

Návrat domů

Dlouhá trasa a čas nás přesvědčily využít k cestě zpět do Johannesburgu odlet z nedalekého polního letiště v buši Hoedspruit. Klíčky od půjčeného auta včetně dokladů a GPS jsme vhodili do schránky na letišti. Byl jsem šokován - žádná kontrola, převzetí, žádní úředníci!

A jelikož nelze velet okamžiku, aby prodlel, zbývá pak už jen cesta zpět přes Istanbul do Prahy. Sbohem a možná na shledanou, Afriko!

Josef Peterka se narodil se v roce 1943, vyučil se elektromontérem, je absolventem Střední průmyslové školy elektrotechnické v Praze a Institutu elektrotechniky a energetiky v dopravě. Vedle fotografování patří mezi jeho záliby cyklistika, lyžování, nohejbal a jízda na chopperu. Více fotografií můžete shlédnout na jeho stránkách Peterka-foto.cz

Josef Peterka

Josef Peterka

Hodnocení

Článek má 3 hodnocení, průměr je 2.0.

Komentáře

rabur - Radek Burda, 9.5.2011 8:04
klasicka cesta za cernousky...
v domacim albu jiste dela radost,
obecne namilionkrat prevarene klise.

od doby digitalu za 1590 Kc a ceny letenky za 18.700 Kc
si takoveto fotky privazeji uz i ukrajinske uklizecky.
rabur - Radek Burda, 9.5.2011 8:05
(pisi to s vedomim toho, ze stejne sracky jsem si vozil domu taky a taky na ne byl pysnej)
Martin V. - Martin Víta, 9.5.2011 16:10
Pane Burda, nezapomněl jste si dneska vzít Ty prášky?
Mališ - Roman Maliha, 9.5.2011 18:17
pro mne 100x zajímavější než Vaše "umění" p.Burdo ...
nevím co je to za chorobu vnucovat lidem že jen ten jejich nároz je jediný správný , asi pozůstetek minulého režimu soudruhu :)
Yanick - tomas.starik, 10.5.2011 0:31
Fotky potesily, realita musela byt mnohem hezci. RB neprekvapil, jsem rad ze ma clovek v okoli kok*ty, tim se totiz utvzuje, ze i pres sve mouchy je vlastne docela normalni! ;-)
rabur - Radek Burda, 10.5.2011 13:15
Pane Maliho,
jsem uz dost stary na to, abych vedel, ze to Umeni, ktere ma ve vasi hube takovy vysmech, neni nedostupne. Ze se naucit rozpoznavat a orientovat se v nem muze naucit kazdy clovek.

Staci jen pile, snaha, touha a urputna pracovitost. Ale to je stejne, jako kdyz si chcete koupit/delat dobre zidle.

Co vsak take jsem, pane Maliho, poznal, je fakt, ze jsou lide a neda se s tim delat nic, kteri se rozhodnout zit a umrit jako cervi.
OndrášLB - Ondřej Medůna, 10.5.2011 13:48
RB: Jste si jist, že z cest do podobných míst je nezbytně nutné přivézt pouze Vámi zmiňované Umění, a ostatní neUmění vyhodit do koše?
rabur - Radek Burda, 10.5.2011 13:52
nekonecne hloupy dotaz, ze? vypada to, ze vam Umeni cist zustalo cizi.
---------------------------
pro ruzne Ondrase zopakuji text vyse:
v domacim albu jiste dela radost,
obecne namilionkrat prevarene klise.

specialne pro Ondrase prelozim do jazyka zakladni skoly:

at si pan Peterka dela s fotkama co chce (a dokonce verim, ze v jeho okruhu pratel delaji radost). Ale verejny prostor by temito hovadinami zaplevelovat nemel. Je to vec soudnosti.
OndrášLB - Ondřej Medůna, 10.5.2011 14:30
Děkuji nekonečně chytrému a soudnému Burdovi za nekonečně vstřícný komentář ;)
mi.be - michal beneš, 10.5.2011 16:50
tady se mi líbí, tady ta diskuze fakt žije. :-))
Yanick - tomas.starik, 10.5.2011 18:52
Zajimalo by mne, jestli je to nasledek dlouhodobeho "pernikareni" nebo vrozena demence..? ;-) Nemohu jinak - pan RB opravdu blaboli..
Kléma - ., 10.5.2011 21:09
Mi zaujal "cestopis": "Přelet Dračích hor" letadlem ... to musel býti zážitek fotiti slamy a zvěře z výšky 1000 - 2000 metrů nad zemí. Snímky jsou hezké, ostré ... Děkuji, děkuji (včera zazpívala Markétka Irglová v Divadle u Bolka Polívky stejnojmenou Krylovu písničku ... zážitek to byl podobný jako Váš výlet)
rabur - Radek Burda, 10.5.2011 21:20
krasa :-) tak vona nam ta nase Irglova zpiva toho naseho Kryla :-DDD

vzdy mne tyhle veci dojimaji.. jeste muzeme treba pridat, ze nase pani Jirinka (vsimnete si, rika se zasadne Jirinka, mezi umelci) Bohdalova dostala pozemky na Mesici.. asi na vikendove chalupareni. Myslim, ze to zitra bude ve vsech novinach.
Mališ - Roman Maliha, 10.5.2011 21:54
Pane Burdo, ano, jistě jste dost starý na to aby ve vás zakořenil názor z minulých režimů, že jen ten je jen jeden názor správný, soudruhu.
Dokážete připustit že někomu se může líbit něco jiného než Vám ?
Dokážete připustit že spoustě lidí je jedno jestli je to nějaké umění a stačí jim ten nízký pocit že je to pěkné, třeba jen pro ně a třeba jim i stačí ke štěstí těch pár blbejch bodů které za svou snahu utrží ? Třeba jen proto že fotografování je jejich koníček a smysl života vidí trochu někde jinde než jen v tom být umělec který všechny kolem uráží.
Pane Burdo radši budu žít a umřu jako červ, jak píšete, než abych někomu lezl do zadku a přizpůsoboval se jeho názoru !!!
Už konečně pochopte že spousta lidí nechce být tím "umělcem" který prosazuje jen jednostranný názor.
Mališ - Roman Maliha, 10.5.2011 21:56
sorry trochu jsem se zakoktal :)
Kléma - ., 10.5.2011 22:09
Pane Burdo, že Vy nás tady s tou Jiřinkou houpete! Pak i Vašík by poté musel sjíždět Arktické splavy plné skákajících lososů ... (a o co, že nevyfotíte pana koktajícího Malihu jako spícího Obamu)
Mališ - Roman Maliha, 11.5.2011 7:22
:)
Mareček - Marek Velechovský, 11.5.2011 7:38
Paradni ..... :-)
Zajimavy clanek i fotky .....
A na fotky ukrajinskejch uklizecek se moc tesim.
:-)
rabur - Radek Burda, 11.5.2011 8:17
Klemo! Jak uz rikal neboztik Zdenek Nejedly.... I maslo bude, i Smetana bude....
rabur - Radek Burda, 11.5.2011 8:24
jen pro koktaveho Malihu :-)

takhle nejak vypadaji fotky z vyletu:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=161328083931294&set=a.161328053931297.45250.100001623095177&type=1&theater

Story: Byl tam 7dni. Mel tam praci. A ve svych volnych chvilkach naplacal par fotek pro radost. Neni to zadne Umeni. Nikdy s tim neprorazi, protoze jsou to takove obycejne momentky..

Ale je v nich asi dvoumilionkrat vic zivota nez v Peterkovych sošných kravinach.

Ale chapu, ze vy jedete na ty body...
Louža - Petr Louženský, 11.5.2011 9:10
U některých fotek (zejména na první straně) je vidět, že se až moc tlačilo na úpravy - barvy a kontrasty jsou hodně divoký. Psát "slam" místo "slum" mi taky přijde trochu divný...
Mališ - Roman Maliha, 11.5.2011 10:50
opět to samé : já jsem Burda a jen to co řeknu já je správně, jiný názor se nepřipouští :)))
dík za posměšky pene Burdo ... ani se tomu už nedívím
L - Luisifer, 11.5.2011 11:24
To je zase pocteni. Az je mi z nekterech na bliti.
RB napsal svuj nazor a reakce na to?
Prasky, Umeni, choroby, soudruzi...

Kdyby blbost mohla kvist, tak by na miste Nizozemsku zkolaboval trh.
OndrášLB - Ondřej Medůna, 11.5.2011 12:20
Kdyby pan Burda napsal svůj názor tak, jak se to mezi slušnými lidmi dělá, tj. bez sprostých urážek, jsem přesvědčen, že by se nesouhlasné příspěvky ostatních nesly v podobném duchu. Anebo jinak - na hrubý pytel hrubá záplata. Já nemůžu za to, že mě pan Burda hned v prvním příspěvku určeném mně pozuráží ;)
L - Luisifer, 11.5.2011 12:32
Pocet kvetu se prave minimalne zdvojnasobil.
OndrášLB - Ondřej Medůna, 11.5.2011 12:38
A z koho že vám je teda na blití?:)
Mališ - Roman Maliha, 11.5.2011 12:47
mě z lidí co se neumí vyjádřit slušně a bez urážek :)
L - Luisifer, 11.5.2011 13:10
Ondrej Meduna: Konkretne tady nejvic treba z Romana Malihy, ktery si evidentne nevidi ani na konec nosu.
Ale blbost v podani pytle a zaplaty, kdy prvni pytle tady do diskuze pristaly 9. 5. v 16:10 nasledovane stejne den v 18:17 a nasledujici den o pul jedne rano, takova blbost uz pak muze jen kvist vys a vys....
OndrášLB - Ondřej Medůna, 11.5.2011 13:22
Fajn a proč se teda po mém dnešním příspěvku zvýšil počet květů na dvojnásobek? Jo oni vlastně dneska prodávaj kytičky proti rakovině!;) Jestli jste si nevšiml, pan Burda se tu takhle projevuje často, takže jeho další výjevy pak spouštějí lavinu ne moc vybíravých příspěvků na jeho adresu. Mně třeba ty fotky pana Peterky přijdou takový normální, žádný zázrak ani žádný extra průser, ale proto přece o nich nebudu hned psát, že to jsou sr..., jako pan Burda, to jste si zas mohl všimnout vy, kdo si tady jako první nevidí na špičku nosu, resp. první pytel.
L - Luisifer, 11.5.2011 13:31
Zdvojnasobil, kdyz si o sobe pytle navzajem mysli jak dobry nejsou zaplaty.

To je blbost cislo 1.

Blbost cislo 2: kdyz nekdo neumi rozlisit nazor na to co kdo vyfotil od nazoru na nekoho jinyho.

Sracky? Tak jsou to podle neho sracky. Nenapsal o autorovi, ze je to kok*t, atp. Protoze nepsal o autorovi, ale o tom co autor predvedl.

Kdo to neumi rozlisit, moc dal nez na spicku nosu nevidi.
OndrášLB - Ondřej Medůna, 11.5.2011 13:36
Tak to jo, už jsem se lekl, že jsem tu nikoho neurážel, případně jsem tu nepsal sprostě, jinak bych si mohl myslet, že mi titul pytel patří omylem ;)
Děkuji za velmi přínosnou debatu a přeju vám pěkný den. O. M.
L - Luisifer, 11.5.2011 13:45
Ondrej Meduna: Pozde si stezovat, ze se nekdo zaradil mezi pytle i pres to, ze prvni reakce, ktera mu byla adresovana nebyla podana na zlatym podnose.
To zarazeni probehlo samocinne a uplne jednoduse:
1) obhajoba typu "na hruby pytel" (pritom "vzlikani" nad prvni adresnou odpovedi od RB)
2) Zaroven s tim ticha podpora (souhlas s) MV, RM, ci TS ... nad tema prispevkama zadny pohorseni, ty jsou uplne v poradku, slusny (protoze "zaplata")...
OndrášLB - Ondřej Medůna, 11.5.2011 14:08
Víte, rád mluvím za sebe. Jenom za sebe. Když si přečtete mé příspěvky, reagoval jsem pouze na RB a k tématu. Zato od něj se mi dostalo skvělého přivítání, které nelze nebrat osobně a i přesto jsem neměl potřebu ho nijak urážet. To, že někdo jiný na jeho styl reaguje drsnějším způsobem, za to fakt nemůžu a nehodlám to nijak omlouvat. Přesto si myslím, že kdyby se RB vyjadřoval způsobem běžným, tak si nikdo nedovolí ho takhle titulovat. Představte si výstavní síň, kde uveřejňují různí lidé své fotky, kvalita je kolísavá. Pravidelně by se tam zjevoval RB a jen by vykřikoval ty svoje hodnocení (sr...), zatímco normální člověk by se tam kouknul a když by zjistil, že se mu to nelíbí, tak by to věcně zkritizoval a/nebo odešel. Myslíte si, že by tam RB se zdejším přístupem sklízel potlesk nebo by ho spíš brzo někdo poslal do háje? Toť ode mě fakt vše.
L - Luisifer, 11.5.2011 14:30
Ondrej Meduna: Kdyz tri nebo kolik lidi je na nekoho sprostech a mezi ne se priplete ctvrte (at uz opravdu s cistym svedomim se slusnym dotazem nebo jen radobyslusnym dotazem), tak se kvety rozvketou, jestli je v pravu s ocekavanim reakce na zlatym podnose.

A at uz jsem zaujate nebo ne, je podle me ten dotaz jen radobyslusne, takze kdyz diky klapkam na ocich tolerance predrecniku probehla, spada do stejne skupiny jaka reagovala pred nim.

Spada do skupiny radobyslusnych reakci/dotazu proto, ze kdyz nekdo napise "do domaciho alba a ne na verejnost", tak potom dotaz "neUmeni do kose?" na v prvnim prispevku zodpovezenou otazku je jen rypnuti a ne neco na co se musi odpovedet slusne jinak je zle.

A nejaka vystavni sin je mimo misu.
A jestli neni mimo misu, tak je to zrovna neco co sem nedavo ve foru psal, co galerii posila do kytek. Spousta smiraku, kteri neumi ani napsat, ze se jim to a to foto nelibi. Protoze radejc mlcky jdou dal.
Aneb spravny je: drzet hubu a krok.
rabur - Radek Burda, 11.5.2011 14:40
Ale no tak Ondrašúúúúúúúúúúúúúú!

vy si evidentne pletete pouzivani slusnych slov a slusnost án zich :-)

Nebo si snad skutecne myslite, ze otazka:

RB: Jste si jist, že z cest do podobných míst je nezbytně nutné přivézt pouze Vámi zmiňované Umění, a ostatní neUmění vyhodit do koše?

potom, co jsem na toto presne odpovedel,

je neutralni?
---------------------------

jak ja tyhle pokrytce zeru!
jsou soli zeme.. tvari se jako idioti.. a nakonec jsou .. idioty.
L - Luisifer, 11.5.2011 14:44
Ono vsechno vetsinou souvisi se vsim.

Jestli treba prave to k cemu je "tak opravnene" RB nabadane, tj. ze ma "drzet hubu a krok" nebylo jeste vic praktikovanym heslem za komancu nez to "o jedinym spravnym nazoru".

... kdyz uz tady teda padlo neco o soudruzich. Takze jaky je cil? Aby to nakonec nebylo jen o tom, ze se pytle pasovaly do zaplat (radne prohnilech, takze vlastne nepouzitelnech), soudruzi do antisoudruhu, atd...
OndrášLB - Ondřej Medůna, 11.5.2011 14:48
RB: Tady se smí pokládat jen neutrální dotazy? Vy sám píšete zhusta hodně ne-neutrálně, což je do jisté míry v pořádku. Víte, kdybyste mi ve Vaší 1. odpovědi napsal jen ten spodní odstavec ("at si pan Peterka dela.."), nenapíšu proti Vám ani popel, protože to je pravda. Na Vaše osobní výlevy vůči mně reagovat nehodlám.
rabur - Radek Burda, 11.5.2011 14:53
ale milacku, ja si ale na rozdil od vas ale nepoplakavam tady v diskusi :-DDDD
L - Luisifer, 11.5.2011 15:04
Jeste jeden blabol a uz dam pokoj.

Ondrej Meduna: Zlobte se na me jak chcete, ale na diskuzich se hojne posila do zadele, kdyz nekdo zalozi vlakno se stejnym dotazem, se kterym uz nejaky vlakno existuje a je v nem odpoved. Hodne casto se posila do zadele, pokud je v zasobniku vlaken to "stary" vlakno s odpovedi na novy dotaz hned pod nove zalozenym vlaknem. A kdyz se nekdo na zodpovezenou otazku zepta znovu primo ve stejnym (navic kratkym a ne mnohastrankovym) vlakne?
Muzu jen rict: To uz se jen tak nevidi.

Takze to je mozna treti duvod proc to tu jen kvete...
Peterka J. - Josef Peterka, 12.5.2011 14:41
Vážení přítelé,
děkuji za všechny komentáře i za ty žlučové. Přeji příjemný den, málo žluče, nejlépe žáddnou! :-).
Peterka.
rabur - Radek Burda, 12.5.2011 14:53
pane Peterko, nechte to byt.. ja myslim, ze to pan Maliha tak nemyslel.
Peterka J. - Josef Peterka, 12.5.2011 15:04
Vážení přátelé.
Tento článek jsem našel na stránkách... Hádejte kde.
Můžete jen jednou.

"Komentování subjektu na fotografii zobrazeného, zvláště pak způsobem, který by se mohl zobrazované osoby dotknout, na fotoserver nepatří.

V případě porušování těchto pravidel, především za hrubé napadání ostatních uživatelů, může být uživateli dočasně nebo trvale zablokován přístup do galerie.
Komentáře obsahující nadávky nebo výhružky mohou být vyřazeny."

Příjemný den. Peterka.
rabur - Radek Burda, 12.5.2011 15:16
dyk jsem vam rikal, ze toho Malihu mate nechat byt, me ty jeho sprosty nevadi...
Walther - Walther Krupinsky, 12.5.2011 20:55
Ciste technokraticky, to workflow ze jako nekdo napise ze tyto fotky z Afriky stoji za starou belu a nasledne nalinkuje nejake, ktere dle nej jsou lepsi je pro vyjasneni situace maximalne ucinne. Jinak se to mota jak hovno pod splavem, protoze forma sdeleni páně Burdy je lehce idiciotni a 80% lidi reaguje na formu a ne obsah.
Ze je Burda mentalne polovicni Kamarad krizeny s polovicnim Klausem, o tom zadna, ale pokud NEjsem zoolog, tak ty linkovany fotky z FB jsou presne to co chci videt z expedice v Africe. Ty se ale daji nafotit jenom "mimochodem" a ma to jine koule nez fotka hrocha z jepu.
A druhak by me zajimalo, co to je za expanzi zoologu, zejmena tech co foti ptaky. Plati se za to nekde? Poloviny lidi na forech potrebuje 600mm F2,8 protoze foti konadru, jak sedi na strome. Nebo o tom nejak mluvil Premek Podlaha v nejakem poradu? Co ti lidi delali pred 15 lety? Kreslili bobry pastelem?
HOGO-FOGO - Štefan, 15.5.2011 6:42
Vlani sme prešli podobný okruh,navyše sme absolvovali národné parky na západe - Kalahari, Augrebies, Namaqua,West Coast, Cederberg a krásne parky pri Port Elizabeth - Adoo a Mountain Zebra. Čo si budeme navrávať - času je málo, fotiť sa dá iba s auta, voľný pohyb nie je možný, zvieratá sú ozaj divoké. Ale aj tak sú to orgie pre fotografa. Nádherná príroda a vystopovať leva, geparda nie je také jednoduché. A tak sa tešíme zo svojich fotiek aj keď nie sú úplne dokonalé. Dve otázky, poznámky: za tmy je pohyb v parkoch prísne zakázaný - to k tej fotke levov a strielanie do zvierat pre zábavu, to neviem stráviť.
Mališ - Roman Maliha, 16.5.2011 17:12
pane Peterko, líbí se mi váš cestopis i fota :)
tímto se omlovám panu Burdovi že jsem si dovolil mít jiný názor než je ten jeho, který je jediný správný :)))
rabur - Radek Burda, 16.5.2011 20:33
sedi takhle Maliha. V ruce tenisak. A vykrikuje, ze drzi palačinku s dzemem.

Jemne ho upozornite - ne, ze mu reknete, ze je vul a kreten, proste ho jen lehce upozornite - ze je to ale prosim pekne tenisak.

Maliha zrudne. A s kadenci kulometu vam nada do pitomcu.

Ano, kazdy ma narok na svuj nazor. Je preci demokracie, pane Maliho.
Mališ - Roman Maliha, 16.5.2011 21:20
pane Burdo máte pravdu já jsem ten co tu používá vulgarity a je za hulváta ...
ale trovhu se pletete ,narudnu a mám z vás už jen usměv na rtech a napadá mě jedno úsloví o srážkách s blbci :)))
Peterka J. - Josef Peterka, 17.5.2011 10:27
Dobrý den.
Pro Štefana.
1. Pohyb v parcích je asi zakázaný, ale jen pro ty, kteří se tam chtějí pohybovat bez průvodce. Tato fotka vznikla, když jsme se pozdě večer vraceli z večerní projížďky. Na cestě leželo šest lvů a vůbec nemělichuť tuto cestu opustit. Tyto večerní propjížky provádějí běžně v parcích.
2. K tomu střílení pro zábavu.
Rád střílím pro zábavu z revolveru, pistole i pušky. I když z pušky je to trochu problém s jednou rukou. Nikdy, nikdy jsem nestřílel na zvěř pro zábavu.
A také jsem neměl tuto potřebu. Pouze jako malej kluk ze vzduchovky po vrabcích. Nyní se mě to zdá hrůzné.
V Thabazimbi jsme byli ubytováni na soukromé farmě. Neskutečně velký pozemek. Majitel pozemku měl asi potřebu masa pro své dělníky (tři černé rodiny) a asi i pro svoji potřebu. Nejdříve si mě vyzkoušel do
terče a potom mě svěřil pušku.
Padlého pakoně ihned naložili pomocí navyjáku a zpracovali.
Děkuji za komentář, přeji příjemný den a málo žluče :-) !
Peterka J. - Josef Peterka, 17.5.2011 10:42
Dobrý den.
Pro pana Malihu.
Dík za komentář. A trochu k těm nepříjemným, pro někoho příjemným výrazům pana RB.
RB má na svých stránkách tento článek. Už jsem ho zde prezentoval.

"Komentování subjektu na fotografii zobrazeného, zvláště pak způsobem, který by se mohl zobrazované osoby dotknout, na fotoserver nepatří". a pokračuje .........

Je zajímavé, že na svých stránkách nabádá ke slušnému vyjadřování a zde používá výrazy, které jsou dosti nešťastné a nevhodné pro většinu čtenářů tohoto int.časopisu.
Podíváte-li se podrobně na jeho fotky a na jeho vyjadřování se zde, tak tyto fotky přesně vyjařují jeho (psycho)povahu.
Přeji příjemný den, málo žluče, raději žádnou.
Feanor - Feanor, 17.5.2011 12:44
Pane Maliho, s tím dementem Burdů neztrácejte čas. Ten je naprosto marnej.
rabur - Radek Burda, 17.5.2011 13:54
1. Dekuji za 50ty komentar. Jsem pocten.

2. Nikdy na mych strankach nenajdete text, ktery zminujete. Tento text je na strankach FA. Ty nevlastnim a nevadi mi to.

3. Subjekty zobrazene (tuhle pravnictinu uplne zeru:-)) nikdy nekomentuji. Jen jsem vzdycky rikal, ze ma Peterka ty fotky blbe az to prasti. Rozdil to je tak samozrejmy, ze ho pochopil i elektricky opekac topinek.

Lide mi kvuli tomu volali a rikali, ze se pry mam branit:-) Je mi to jedno, u lovce selem stejne vaznosti nikdy nenajdu, tak jsem to chtel nechat vysumet.. ale pak jem si rekl, z tem svym selmickam aspon radost udelam.

Jinak samozrejme chapu, ze panu Peterkovi a jeho Slanske klice, to nikdy nevysvetlim.
HOGO-FOGO - Štefan, 17.5.2011 20:48
Dobrý deň pán Peterka, beriem Vaše vysvetlenie. My sme to raz nestihli do tmy prejsť bránou v Hluhluwe a bolo to velmi nepríjemné. Zobrali to strašne vážne a hodinu nás vyšetrovali a hrozili vysokou pokutou. Tak preto som sa divil.
kalibrace
Fomei - studiové vybavení