Zpracování tématu: "Autoportrét"

Vážení fotografové, když jsem toto téma vypisoval, měl jsem i přes jeho historický význam a popularitu napříč všemi vizuálními médii trochu obavu. A to jak z toho, že budete mít obavu veřejně publikovat své podobizny, tak obavu z kvality zpracování. Byl jsem proto velice potěšen jak mimořádně vysokým množstvím vašich příspěvků, tak pestrostí různých přístupů i jejich celkově vysokou kvalitou.

Výrazně vhodněji zaostřená fotografie téže autorky je jemnou a čistou ukázkou lyriky ve fotografii. Jemnost, křehkost a snad ještě láska k přírodě je to, co se nám autorka snaží v tomto autoportrétu o sobe říct. O moc víc toho už z fotografie nevyčteme. Ale to na zajímavou fotografii určitě stačí. Fotografie není jenom o informacích.

Já

A na závěr ženského emotivního bloku ještě tento vskutku minimalistický příspěvek. Autoportrét zredukovaný na vlasy, profil a neutrální pozadí. Tady je těch informací ke čtení ještě méně. Strohost, zdrženlivost a tajemnost.

Stromová bytost

Docela zajímavý je i tento na osu komponovaný autoportrét. A to i svým jemným barevným zpracováním. Obsahem se autor jasně hlásí ke splynutí s přírodou.

Až mě zítra ráno v 5 děti probudí ....

„Autoportrét kafíčkáře“ by se dal stručně nazvat tento příspěvek, i když autor zvolil název obsáhlejší. Některé procesy provádíme stereotypně i několikrát denně. Právě dobrý fotograf je schopen si i v těchto úkonech všimnout poetiky události. Kompozičně bezchybné s dominancí oka, podpořené lehkou rotací pozadí v editoru. Černá a červená jsou barvy, které spolu tradičně a spolehlivě ladí.

Vybrat vítěznou fotografii bylo tentokrát mimořádně náročné, protože favoritů jsem měl u této nadílky skutečně hodně. Ale vítěz může být jen jeden a jako milovník kávy jsem se nakonec rozhodl pro tuto fotografii.

Výraz a provokace

Extrémně do grafického působení stylizovaný autoportrét působící jako z černého divadla. Kromě kontury nejvíce hraji oči. Spíše grafika, než fotografie.

In hurry

Zinscenovaná a zahraná až přehraná situace z asi každodenního života autora. Pravděpodobně mladého manažera. Svým stylem, pojetím a nasvícením je vhodná do reklamního letáku snad nějaké pojišťovny. Nad hlavou je ale moc zbytečného prostoru a naopak nohu bych zakomponoval celou.

Líbivě pojatý autoportrét s fotoaparátem líbezné slečny. Kompozičně bez chyb. Už historický model fotoaparátu i barevnost jak ze začátků chemických procesů navozují retro atmosféru.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Radek Burda
    Radek Burda
    14.03.2011 08:26

    pretrvavajici potiz techto fotek je prevazujici hrani nez sdelovani...

    Komentar se uprimne snazi "cosi" nadpsat, ale dre to...

    Jakoby autori zapominali, ze atraktivita prostredi, ci gest jeste neni vysledek.

  • oHuL
    oHuL
    14.03.2011 10:49

    Tak nejak je skoda, ze minimalne par vytvoru uz je mozna i par let starych. Jako by uz nic novyho udelat neslo....

  • rulisa
    rulisa
    15.03.2011 17:47

    Taky opřemýšlím, jaký smysl má posílat k posouzení fotky několik let staré a dávno už tady prezentované. (Vladimír Leitner, Fistulka.) Těch pár let by přeci mělo stačit, aby člověk nad vlastním dílkem získal nadhled a nepotřeboval odborný objektivní posudek. Navíc by už měl být i lidsky i fotograficky zas o kus dál...

    A pro autora textu: Shoda podmětu s přísudkem v ženském rodě. :-) (2.strana)

  • oHuL
    oHuL
    15.03.2011 18:01

    rulisa: těch pár let sem měl spíš na mysli Lenku Imrichovou:
    http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=299890&gal=photo
    z roku 2006...

    ale evidentně je toho víc...

  • rulisa
    rulisa
    15.03.2011 20:09

    A já měla pocit, že tu už jsem taky někde viděla... :-)
    Ale myslela jsem, že na Flickru nebo kdekoli jinde na netu, těchhle skokovek je tolik...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (5)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram