Fujifilm S200EXR převzal výhody ultrazumů řady S a současně technologie kapesní F200EXR. Jen reálné snímky ukáží, jak se toto spojení povedlo.

Stručná charakteristika

Fujifilm FinePix S200EXR je kompaktní 12,0 Mpx (efektivně) fotoaparát s 14,3× optickým zoomem, s 2,7" LCD o rozlišení 230 000 bodů. Prakticky jde o spojení fotoaparátu F200EXR a „S-kových“ ultrazoomů.

Tělo a ovládání fotoaparátu

Horní strana Ovládací prvky na levé straně

Technické specifikace a snímky výrobku si můžete najít i na stránkách výrobce.

Pravá strana Umístění SD karty
Umístění baterie

Z nejpodstatnějších charakteristik je třeba zmínit ohnisko od 30,5mm (což je v dnešní době hodnota podprůměrná) do 436mm. 2,7" displej, ukládání pouze na SD karty a napájení pomocí Li-Ion akumulátoru, což u ultrazoomů Fujifilm není obvyklé. Čas lze měnit od 1/4000 do 30s (v závislosti na režimu) a clona má rozsah od 2,8 do 11 resp od 5,3 do 11. Lze připojit externí blesk, ukládat snímky i do RAWu. Disponuje cca 47MB interní pamětí. Jaké snímky zvládne relativně velký čip (1/1,6") uvidíte dále. Tělo má rozměry 133 (š) × 94 (v) × 145 (h) mm a včetně baterií má hmotnost cca 870 gramů, takže to není právě drobeček.

LCD, hledáček a CCD

2,7" LCD má rozlišení 230 tisíc bodů. Jeho čitelnost je velmi dobrá.
Hledáček má o velikost 0,2". Počet bodů hledáčku je 200 000. Má však dioptrickou korekci.
CCD je 12 Mpx čip o velikosti 1/1,6" s maximálním rozlišením 4000× 3000 bodů (4:3). Čip zvládá citlivost až ISO12800 při výsledném 3Mpx rozlišení.

Objektiv a ostření

Objektiv je vlastní výroby – Fujinon Zoom Lens. Jeho rozsah v přepočtu ke kinofilmu je 30,5 mm – 436 mm. Nejvyšší světelnost je na „krátkém“ konci f/2,8 a na dlouhém f/5,3. Objektiv má na příslušenství závit o průměru 67mm. Zda je stabilizovaný objektiv, nebo čip není z firemních materiálů zřejmé. V každém případě fotoaparát má optickou stabilizaci, která funguje, jak má. V režimu duální stabilizace používá navíc vyšší hodnotu citlivosti. Nejmenší zaostřitelná vzdálenost v režimu super makro je 1 cm.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Jindřich Dvořák
    Jindřich Dvořák
    23.04.2010 09:16

    Možná to chtělo se trochu víc rozepsat, na druhé straně - člověk si utvoří názor podle fotografií. Chromatická vada je na některých snímcích docela značná (zkušenost), ale většinou stačí změnit ohnisko nebo úhel záběru a naprosto zmizí. Horší je to s mydlením detailů v jpg (což se možná dá řešit změnou nastavení, ale zatím jsem na to nepřišel), na druhé straně na výtiscích do A4 je to docela v pohodě a pokud ne, lze fotit do RAW. Rychlost sériového snímámí je tak tak dostatečná, možnosti nastavení neuvěřitelně široké, zámek expozice výborný. Není problém s fotkami 800 ISO, což je proti ostatním kompaktům obrovská výhoda. A ta ergonomie, prostě bezkonkurenční... Zrcadlovka to jistě není, ale za 2/3 až polovinu ceny základního kitu si člověk užije hodně zábavy. Pořídil jsem si, zatím nelituju.

  • Jiří Novotný 1
    Jiří Novotný 1
    17.05.2010 11:08

    Vlastnil jsem kdysi Fuji S7000 a od té doby nedám na ultrazoomy a kompakty od Fuji dopustit.
    Díky poměrně vekému chipu EXR se S200EXR kvalitou fotek přibližuje k nejlacinějším zrcadlovkám. Prodejci budou muset vyladit cenu, protože nejlacinější kit Sony A230 je za 8 900 Kč. Díky za recenci.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (2)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram