FotoAparát.cz FotoInstitut.cz FotoAkademie.cz Setkání fotografů Centrum FotoŠkoda: digitální fotoaparáty objektivy blesky stativy fotokniha fotoobrazy

Přihlásit se

Registrovat uživatele

Staňte se fanouškem FotoAparat.cz na Facebooku
Fomei - Digital ProX
Google



  • Asociace profesionálních fotografů
  • EIZO
  • TOPlist

Nikon D3

4.3.2008 18:00 Michal Kupsa, FotoTest - Fotoaparáty digitální

Příslušenství

Příslušenstvím se u zrcadlovek rozumí především objektivy. Těch má Nikon v nabídce dostatek ve všech kategoriích. Proto snad jen krátce o dvojici nových objektivů, které se k D3 přímo nabízí. Jsou to AF-S 14-24mm f/2,8 G ED a AF-S 24-70mm f/2,8 G ED, které byly uvedeny současně s D3. Jde o superširokoúhlý a základní objektiv nevyšší třídy a jistě bude zajímavé sledovat, jak se osvědčí v praxi. To bohužel budeme ale moci posoudit až časem, protože v okamžiku tvorby tohoto článku nebyly ještě k dispozici ukázkové vzorky. Novinky najdeme na obrázku č.40. Na obrázku č.41 pak také trojici stabilizovaných teleobjektivů, která jistě osloví především nejnáročnější fotografy zvířat. Ve vztahu k Nikonu D3 je nutno uvést, že na něj lze použít (i když se sníženým rozlišením) i objektivy typu DX. Plně kompatibilní je D3 také s manuálními objektivy a to včetně přenosu clony do těla aparátu.

Obrázek č. 42

Obrázek č. 42

Obrázek č. 43

Obrázek č. 43

Obrázek č. 44

Obrázek č. 44

Obrázek č. 45

Obrázek č. 45

Často využívané jsou také systémové blesky. K Nikonu D3 to bude asi nejčastěji používaný systémový blesk SB-800, případně SB-600. K dispozici je ale i několik dalších blesků, včetně kruhových makroblesků nebo zajímavých a vzájemně kombinovatelných bezdrátových jednotek SB-R200. I blesky SB-800 a SB-600 lze bezdrátově ovládat a to pomocí blesku SB-800 použitého jako řídící jednotka, nebo pomocí speciální samostatné řídící jednotky SU-800. Pomocí několika systémových blesků tak lze s sebou v brašně nosit malé studio. K dalšímu volitelnému příslušenství pak patří obvyklá paleta drobností, jako jsou výměnné matnice, úhlový hledáček, zvětšovací okulár, dálková ovládání, síťový adaptér a také několik specializovaných softwarových aplikací. Grafický editor Capture NX, rychlý prohlížeč snímků View NX, program pro dálkové ovládání Camera Control Pro 2, program pro autorizaci snímků Image Authentication a sada Software Suite. V neposlední řadě lze k volitelnému příslušenství počítat i HDMI kabel, umožňující propojení fotoaparátu s moderními LCD nebo plazmovými televizory, pro přehrávání snímků ve vysokém rozlišení. Rozlišení konkrétního televizoru lze zvolit ručně a nebo jej aparát nastaví automaticky. Pro přehrávání je možno použít i funkci Slide Show.
K dodávanému příslušenství patří především výkonná Lithium-iontová baterie EN-EL4a osazená čipem a umožňující zobrazení zbývající kapacity v procentech, počet již pořízených snímků a celková kondice baterie v rámci její obecné životnosti. Dále v balení najdeme rychlonabíječku MH-22, USB kabel, AV kabel, popruh, krytku těla, krytku sáněk blesku, okulár DK-17, krytku prostoru baterií, sponu USB kabelu a CD se základním softwarem.

Cena a závěr

Závěrem se musíme podívat na cenu. Ta se v současné době (3/2008) pohybuje v internetových obchodech někde kolem 115 až 120.000,- Kč včetně DPH. Cenu bych hodnotil jako příznivou, protože za ni lze získat skutečně vysoce kvalitní profesionální digitální zrcadlovku, která vyniká nejen kvalitním mechanickým provedením a spoustou funkcí ale hlavně skutečně špičkovou obrazovou kvalitou. Jediným nedostatkem je pouze provedení voliče funkcí a absence systému čištění čipu. Snad je také ještě škoda, že nebyl použit průhledový displej v hledáčku (například pro zobrazení pomocné mřížky), který je jinak u digitálních zrcadlovek Nikon již standardem.

Děkuji českému zastoupení, firmě Nikon CZ s.r.o. za zapůjčení fotoaparátu. Na jejich webových stránkách také najdete další, nejen technické informace. Zakoupené aparáty zde lze také zaregistrovat, což může být velmi užitečné při jejich ztrátě či krádeži. Značkový servis vám také v případě potřeby 10x zcela zdarma a odborně vyčistí snímací čip. Najdete zde také aktualizace firmwaru fotoaparátu a softwarových aplikací.

Fotografie pořízené tímto fotoaparátem již najdete v naší FotoGalerii.

Hodnocení

Článek má 6 hodnocení, průměr je 1.8.

Komentáře

bLondyn - Jozef Doboš (bLondyn), 4.3.2008 19:45
Mozno by to chcelo trochu viac mimolabakovych testov, ale inak prijemny clanok. Hmm, Michal, co si myslis o tom cisteni cipu?

pocul som, ze majitelia 400D sa stazovali, ze ciste nepracuje tak skvelo ako by ocakavali. Pre zaujimavost uvediem, ze najprofi cistenie v Londyne ake sa da zohnat je 25 za akykolvek maly a 50 libier za FF senzor. Ale cistia naozaj skvele :)

J
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 4.3.2008 19:58
Jozef: S tim cistenim je to tezky, vetsina uzivatelu ho vyzaduje ale jsou i odpurci, takze je to jako vetsina veci dost individualni zalezitost. Ja osobne nerikam tak ani tak, oba nazory maji cosi do sebe. Do clanku jsem to dal ale proto, ze priznivci vyrazne prevazuji.
bLondyn - Jozef Doboš (bLondyn), 4.3.2008 20:05
z vlastnej skusenosti poviem, ze mne fukaci balonik staci... tazko povedat, na druhej strane mam pocit, ze pri tak drahom stroji to uz mohli nejak vymakat :)

a co napriklad to, ze lcd uz nema priesvitnu plastovu krytku? jeho sklo je ako na hodinkach neposkriabatelne alebo ako?
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 4.3.2008 20:13
Jozef: Souhlas, ja si taky vystacim i bez toho, nicmene jak rikas - kdyz uz to existuje, tak to tam byt mohlo. S tim krytem je to taky tezky - na jednu stranu je to dobra vec ale na druhou se taky obcas stane, ze se ti dostane nejakej sajrajt mezi krytku a samotny LCD a podres to i tak .... ;o)
MYSSAK - Michal Madera, 4.3.2008 20:42
bLondyn: Folie pres displej za £3.50 to resi docela obstojne.
Jen pro zajimavost, kde si nechavas cistit senzor?
MYSSAK - Michal Madera, 4.3.2008 20:43
Nejak to nebere znak pro libru, takze za 3.50.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 4.3.2008 20:50
Michal: O tech foliich jsem slysel, nevidel jsi to nahodou i v nejakem ceskem obchode? Jinak nevim jak Jozef ale ja cip cistil jen jednou a to v ramci cisteni zdarma v servisu ....
MYSSAK - Michal Madera, 4.3.2008 20:58
Kapsa: Bohuzel ne, ale ani jsem se po ni nedival. Ale sehnat by se dat mela, kdyz ne urcena na fotak, tak treba na Nintendo..
Taffey - Taffey, 4.3.2008 21:03
Ztratil jsem plastovou krytku na D7D a nemohl jsem ji sehnat. Tak jsem si za stovku koupil fólii. Mám ji na displeji dva roky a funguje perfektně. Je statická, takže se nelepí a můžu ji kdykoli sundat a dát novou. Ještě jsem to neudělal. Je k dostání v každém fotokrámě na webu.
bLondyn - Jozef Doboš (bLondyn), 4.3.2008 21:05
cistenie som si iba raz nechal robit tu:

http://www.fixationuk.com

vysvetlili mi, ze novinarom a podobne to preplaca zamestnavatel, takze si uctuju hodne. fotak mi vratili zabaleny z priesvitnom igelite hermeticky uzavrety - prislo mi to drsne, nieco v zmysle, ze rucime za cistotu pokial ten sacok neotvorite :)
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 4.3.2008 21:10
Michal: Ja se po ni taky nikdy nekoukal, jen jsem o tom slysel a ted jsem si na to vzpomel, kdyz uz je o tom rec.
Taffey: Dik za info, jdu se po tom kouknout ....
MYSSAK - Michal Madera, 4.3.2008 21:12
bLondyn: Diky. Zatim cistit nepotrebuju, ale casem se to muze hodit.
Pokud chces nejake fotky z realu, tak se muzeme domluvit a neco ti poslu. Nebo jeste lepe se muzes zastavit ( daleko to asi nemas) a muzes si ji vyzkoset sam.
bLondyn - Jozef Doboš (bLondyn), 5.3.2008 0:42
vdaka, uz som sa s nim stihol pohrat. urcite sa rad stretnem, mozeme skocit na pivo, tu u nas maju plzna aj capovany staropramen, hned vedla skoly :)
(aj ked herout nema pivo rad, jeho skoda :P)
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 7:17
Ze by 1. Setkani FA v Londyne ?? ;o))
Pozdravujte Vojtu ....
Lavička - Petr Lavička, 5.3.2008 8:08
Pane Kupso, dostal se vám do ruky vyjímečný aparát. Což se každému nepoštěstí. V článku však uvádíte převážně údaje, které jsou sice zajímavé, ale nevypovídají mnoho o praktických vlastnostech přístroje.
Chybí zcela dojmy a poznatky z praktického použití. U popisu přístroje této třídy bych tedy očekával z hlediska uživatele zejména hodnocení hledáčku - tj. zvětšení, míra rušení obrazu dalšími zobrazovanými údaji (odvádění pozornosti). Z uživatelských vlastností by mne nejvíce zajímal rozdíl v rychlosti ostření vzhledem k aparátům nižší třídy, tedy jak je velký a zda je nějak patrný. A to u objektivů s vestavěným motorem a u objektivů s pohonem ostření z těla.
Tyto údaje mi připadají pro použití přístroje podstatnější než jaké jsou vlastnosti z hlediska šumu v extrémních citlivostech nebo kolik je zaostřovacích bodů a nějaké podrobnosti k měření. Takovýto fotoaparát je především pracovní stroj a nejdůležitějšími poznatky jsou informace, jak se chová v očekávaném nasazení, ne v nějakých málo častých případech na mezi technických parametrů. Jestli se s ním pracuje dobře nebo méně dobře.
Je to podobné, jako když budete třeba u filmu srovnávat Nikon FM2 a Nikon F3. Oba typy jsou výborné přístroje. Můžete o tom psát pořád dokola, ale to hlavní je, jak se s tím fotí v náročném provozu. A když oba přístroje používáte, tak tohle zakrátko zjistíte. A něco podobného v digitální oblasti mi v tom článku chybí. Vy tyhle přístroje všechny alespoň trochu znáte, proč tam něco podobného (srovnání řady D3-D300-D80-D40) třeba do závěru nezařadíte? Aby bylo jasné, že rozdíly mezi třídami nejsou jen v kovovém krytu a označení přístroje. To není nějaká kritika, ale námět pro příště.
Přišlo by mi to více přínosné než detailní popis přístroje na úrovni článku do někdejšího VTM.
Článek je sice napsán dobře, ale jako představení přístroje amatérské veřejnosti bych uvítal něco zcela jiného. PL
prekůpek - prekůpek, 5.3.2008 8:15
Pěkný článek a pěkný foťák, až na pár nepochopitelných nedostatků, které sám zmiňuješ.
Teď již chápu, že někteří canonisti přebíhají k nikonu..
itomasek - Ivan Tomášek, 5.3.2008 8:33
Folie má třeba obchod oehling.cz, ale i další...
Od oehlingu ji mám na D70 a jsem naprosto spokojen.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 8:50
Petr: Rada veci je tezko nejak zmeritelna a proto ohledne zminenych parametru jde spise o subjektivni dojmy. Pokud ale mam tyto sve dojmy nejak konkretizovat, tak ohledne hledacku nemam nejmensich vyhrad - je skutecne velky, jasny, skutecne zobrazuje 100% sceny a udaje v nem nejsou nijak rusive. Ohledne praktickeho pouziti AF mohu pouze konstatovat, ze opravdu nema chybu - poradi si v temer jakychkoli svetelnych podminkach a nema ani nejmensi problem se sledovanim i mensich, rychle se pohybujicich objektu. Tohle jsem zkousel na letovkach ptaku s odbornikem na tuto problematiku R.Stachem a seznali jsme, ze AF je skutecne vynikajici, jemuz muze konkurovat pouze nejvyssi trida konkurencniho Canonu.
Co se tyce srovnani s levnejsimi modely Nikon, tak rozdil je prave predevsim v obrazove kvalite a AF. Ten je mirne lepsi snad jen na D300, kde jsou AF body diky mensimu cipu vice rozprostreny po obrazove plose - system je jinak stejny. Jinak je sila tohoto aparatu i v celkove kumulaci funkci. Radu z nich totiz ve stejne podobe obsahuji i levnejsi modely, tady jsou jen obsazeny vsechny v jednom aparatu a doplneny nekterymi navic.
Pokud jde o celkovou pouzitelnost v praxi, tak jde hlavne o univerzalnost nasazeni, kdy aparat bez problemu vyhovy narokum studia, reportazni fotografie i akcniho foceni.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 8:57
Josef: Ono je nutno ale objektivne pripustit, ze s tim prebihanim je to i naopak - jde proste o soucasne nejlepsi vyrobce ale kazdy ma z obecneho hlediska sve silne i slabsi stranky, takze je to hodne i o konkretnich osobnich preferencich konkretnich uzivatelu. Na druhou stranu je ale jasne, ze D3 posouva technologie zase o neco dal a bude jiste zajimave sledovat, jak se to projevi na dalsich novych modelech Nikonu i konkurence ....
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 9:13
Ivan: Dik za info. Ta folie je taky resena jako staticka, bez lepidla, jak pise Taffey? Jak je silna?
Vlk - VV, 5.3.2008 9:47
Jen tak pro zajimavost, myslim ze tu folii tahle "mashinka" nepotrebuje

http://www.youtube.com/watch?v=JE80R7q0aG8
*.NEF - vojkovsky.com, 5.3.2008 9:53
2vlk: asi tak .)
itomasek - Ivan Tomášek, 5.3.2008 10:26
Ano, je bez lepidla, sílu nedokážu odhadnout, není ani nikde na balení napsána(ale je tenká), balení obsahuje 3 ks, na každém jsou nakresleny rozměry od 1,5" do 4,5", aby se dalo přesně osříznout. Dále obsahuje "plastovou"kartičku na vyhlazení, a čistící ubrousky.
("Digital Camera LCD Scren Protector").
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 10:30
Vaclav: To video je fakt dobry, tohle jsem fakt nezkousel .... ;o)
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 10:33
Ivan: Dik moc za info, zajdu se na to nekam kouknout ....
Vlk - VV, 5.3.2008 10:41
Michale to je skoda, ze jsi to nezkusil :))

mej se :)
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 10:49
Vaclav: Jednou jsem ale dukladne zkusil vodoodolnost D2H - nemel jsem ani brasnu a promokl jsem i s fotakem uplne na kost. Bylo to zhruba na stejno, jako bych to hodnou chvili sprchoval a OK, ani se nezamlzil hledacek .... ;o)
Smrťák - Martin Ježek, 5.3.2008 12:20
wow, fascinuje me, ze D3 ma rozsah 9-10eV. Zajimalo by me, jak jsou na tom low-end tela v cene kolem 15kkc s ohledem na tento parametr... existuje nekde na netu srovnani?
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 12:33
Martin: V textu clanku je odkaz na DIWA lab, kde jsou vysledky testu i dalsich aparatu, takze si to tam muzes snadno srovnat.
bLondyn - Jozef Doboš (bLondyn), 5.3.2008 16:46
to video pobavilo, ten chalan je blazon. vo svojej galerke ma video kde iba ukazuje vsetku nikon vybavu co ma (v hodnote niekolkych peknych aut).
Petr Lunak - Petr Luňák, 5.3.2008 16:55
bLondyn : ale ale ale:)Zadny potupny Tamron, samy Nikkor, to by mel byt podle tebe pro lidi vzor a ne blazen, ne?
bLondyn - Jozef Doboš (bLondyn), 5.3.2008 17:05
ako reakciu na to si iba dovolim postnut fotku prave od toho typka:

http://www.photozoid4d.com/Advanced_Photography_Gallery/2.html

proste iny level ;)
MYSSAK - Michal Madera, 5.3.2008 17:32
Kapsa:Tak konecne jsem si precetl celou (skoro) recenzi.
"Dále zde můžeme aktivovat samospoušť, předsklopení zrcadla a režim živého náhledu. Tady bohužel Nikon převzal předchozí, často kritizované provedení, které neumožňuje vzájemnou kombinaci těchto funkcí."
Me osobne to neprijde jako nedostatek, respektive zatim nevidim potrebu tyto funkce kombinovat.

"Dost unikátní je také funkce virtuálního horizontu. Nikon D3 má něco jako vestavěnou elektronickou vodováhu a na LCD monitoru si můžete zobrazit vyvážení roviny, podobně jako třeba v letadle – viz ukázka č.38. Tato funkce je dobře využitelná například při fotografování ze stativu, kdy lze tímto způsobem zajistit rovnoměrné vyvážení fotoaparátu."
Tady bych jeste doplnil, ze je mozne zobrazit naklon primo v hledacku. Takze se virualni horizont necha pouzit i pri foceni z ruky.

Na zaver snad dodam jenom to, ze vychvalovana ergonomie tela je asi super, pokud mate aspon prumerne dlouhe prsty. Ja obcas nedosahnu na vse co bych chtel:(
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 17:45
Michal: Je to hodne o osobnich preferencich, ja bych osobne tyto kombinace asi taky nevyuzil ale dovedu si predstavit situace, kdy by se to hodilo, takze jak kdo a jak na co ....
S tim horizontem mas pravdu, to jsem zapomel uvest a tim se ta vychytavka stava jeste zajimavejsi.
To s tou ergonomii ma taky neco do sebe, na malou ruku to moc neni. Ja zase mam casto spis opacny problem ....
MYSSAK - Michal Madera, 5.3.2008 17:52
Kapsa: Mozna se pletu, ale mam pocit, ze s MC-36 jdou nektere funkce kombinovat.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 5.3.2008 18:15
Michal: To bohuzel nevim, MC-36 je zajimava hracka ale priznam se, ze jsem ji nikdy nemel v ruce ....
cc355 - cc355, 6.3.2008 18:18
Mně se recenze líbila, jen bych tam přidal rozhovor s někým, kdo ho má, podobně jako u recenze s D300... Také si myslím, že by bylo celkem dobré, kdyby ten foťák měl při nasazení objektivu DX rozlišení aspoň 8MB. To by tedy chtělo zvětšit rozlišení čipu, ale zase na druhou stranu si myslím, že pak by byla naprostá nutnost mít jen nejkvalitnější objektivy, na kterých nejsou tolik vidět nedostatky...Jinak k němu není asi co dodat, je to profi stroj a kvalita při vysokém ISO je skoro neuvěřitelná...:-)Pěkný den :-)
gore - omar gore, 6.3.2008 18:59
měl jste vyfotit také nějaké lidi, zajímalo by mě podání pleťovky na awb...
jacque - •Peter Kurtis •JacQueS•, 6.3.2008 19:52
fajn recenzia ;)
hmm, ISO 6400 vypada byt dost v pohode, ale to ISO 25600 je tam totalne k nicomu..
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 6.3.2008 21:50
Vojtech: Rozhovor jsem mel v planu ale bohuzel jsem ho nestihl realizovat, mozna ho ale doplnim dodatecne, premyslim o nejakem primem srovnani.
bob66 - David Karas, 6.3.2008 22:17
Mě docela chybí ukázka šumu při vysokém ISO proti lampě jako je u většiny ostatních DSLR. Tahle scena je dost světlá a tam není ten šum tolik vidět. Ale určitě je na super urovni. Srovnání D3 a 1Ss mi nepříde tak objektivní kvůli rozlišení čipu, lepší by bylo srovnávat s 1D.
cc355 - cc355, 7.3.2008 0:19
Michal: To by bylo super. Omara Gora by zajímaly portréty a já bych se přimluvil za fotku makra...pokud možno s objektivem 105 VR.:-)) Asi bych toho chtěl hodně..:-)
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 7.3.2008 9:11
David: Srovnani s 1D Mark III. bude urcite taky hodne zajimave - je to taky spickovy aparat, laboratorni vysledky tohoto aparatu ale bohuzel zatim nemam k dispozici.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 7.3.2008 9:22
Vojtech: 105/2,8 VR patri v soucasne dobe k vubec nejkvalitnejsim makroobjektivum, bohuzel ho ale nemam k dispozici. Muzu ti ale poslat foto se Sigmou 150/2,8 ....
cc355 - cc355, 7.3.2008 12:24
Michal: Moc děkuji, kontaktní adresu jsem poslal na email..:-)
Bročák - Jan Brok, 11.3.2008 17:28
Opět jedna vydařená FF zrcadlovka která dává Canonům na frak .-) Počkejme si však ještě na to s čím přijde Sony. Br*
Vlk - VV, 12.3.2008 9:57
http://youtube.com/watch?v=a_Yf3MlqpVw

Michale mel by jsi delat i takove "testy", treba s Canonem :)
muzu dodat, mam 40D a s chuti bych s ni....
Basti - Zbyněk Buřival, 17.3.2008 9:07
Řečičky že jedině Canon nebo jedině Nikon jsou o ničem. Pro mě je to pracovní nástroj a jestli druhovýrobce vyrobí lepší skla jak originál tak sem s nima. Nikon D3 je suprová mašina, i když se obávám že s cenou to trochu přestřelili (uvidíme za kolik bude nástupce 5D). Jak už bylo zmíněno - spíš by bylo zajímavé praktické použití a srovnání s hlavními konkurenty. Ve chvíli kdy je D3 super, ale taky 3x dražší než D300, E3 nebo 5D tak mě zajímá jestli za 3x víc peněz dostanu taky odpovídající nárůst kvality a výkonu.
petr__22 - Petr Beranek, 19.3.2008 14:03
Canon 5D neni konkurence Nikonu D3, ale je minimalne o tridu nize (je to asi jako srovnavat D80 a D300). Canon 5D ma jedinou vyhodu - je to fullframe. V ostatnich vlastnostech (napr. rychlost) je znacne pozadu za konkurenci.

Olympus E3 je take konkurenci k D300 (na vic se s tim pidisnimacem Olympus ani nezmuze)

Jedina konkurence Nikonu D3 je Canon EOS D a Ds, pricemz Nikon spojuje vyhody Dcka Dska do jednoho aparatu.
MYSSAK - Michal Madera, 20.3.2008 21:05
"Dále zde můžeme aktivovat samospoušť, předsklopení zrcadla a režim živého náhledu. Tady bohužel Nikon převzal předchozí, často kritizované provedení, které neumožňuje vzájemnou kombinaci těchto funkcí."

Tak jsem si opet cetl v navodu a prijde mi, ze nektere z techto funkci jde kombinovat naprosto bez problemu. Rekl bych, ze skoro vsechny.
Topí - Topi Pigula, 26.1.2010 22:16
115 000,- je podle tebe příznivá cena?
kalibrace
Fomei - studiové vybavení