FotoAparát.cz FotoInstitut.cz FotoAkademie.cz Setkání fotografů Centrum FotoŠkoda: digitální fotoaparáty objektivy blesky stativy fotokniha fotoobrazy

Přihlásit se

Registrovat uživatele

Staňte se fanouškem FotoAparat.cz na Facebooku
Fomei - Digital ProX
Google



  • Asociace profesionálních fotografů
  • EIZO
  • TOPlist

12. FotoVýstava – Taťána Havlíčková

7.2.2007 8:00 Michal Kupsa, FotoVýstavy - Galerie

Další informace o autorce a o její práci najdete také v jejím profilu v naší FotoGalerii.

Hodnocení

Článek má 7 hodnocení, průměr je 2.2.

Komentáře

Taffey - Taffey, 7.2.2007 9:25
"Mám také názor, že lidé vyzrálí a vyrovnaní, nepotřebují ventilovat agresi na své okolí".

Ahoj, v klidu jsem si článek přečetl a v mnoha věcech s vývody jak Kapsy tak Taťány souhlasím. Nicméně k názoru, který jsem vybral z Taťániných odpovědí, jen tolik: osobně bych velmi, ale opravdu velmi rozlišoval, pod jakou fotografikou je negativní názor napsán, čí je to názor a kdo je autorem fotografiky. Jsem tady na FA už opravdu dlouho abych tyto věci mohl posoudit. Já jsem docela tvrdý kritik, řekl bych, ale doufám, že nejsem obecně vnímán jako agresívní. Je mi, v podstatě, jedno, píšu-li negativní názor pod opus neznámého Jíry z Maršova, který se na FA ještě ani neohřál, nebo je-li jeho autorem momentální místní celebrita. Ať je to ten, nebo ten, každý má práh snesitelnosti kritiky někde jinde. Jeden přenese přes srdce i opravdu těžké výtky, druhého popudí nepatrná drobnost. Jeden mi napíše, že mi děkuje za úpřímná slova, druhý mi napíše, že jsem idiot. Je to jen otázka ega dotyčného. Platí to jak pro puristické fotky, tak pro fotografiku. %
Taffey - Taffey, 7.2.2007 9:25
Pokračuji:
Fotografika je disciplína těžší, než by se mohlo, na první pohled, zdát. Aby měla hlavu a patu, musí mít námět a autor musí umět se softwérem precizně zacházet. V každém případě ale musí být zřejmé, že jde o grafickou úpravu fotky. Míra úpravy je zase věcí vkusu autora a její hodnocení míry vkusu hodnotícího. Ale výtvory, kde po skutečnosti, zachycené fotoaparátem, není ani stopy, osobně za fotografiku nepovažuji a jsem velmi proti tomu, aby se těmito výtvory galerie zahlcovala. Typickým rozdílem mého chápání fotografiky jsou dvě uvedená dílka Taťány na druhé stránce interwiew. Jako zdařilou fotografiku považuji třeba fotku anděla (sedmá od konce). Za věc, která tu nemá co dělat například ukázky č.3 a 4 na tetéž stránce. K jejich vyrobení vlastně ani fotoaparát nepotřebuji. Jsem ochoten je příjmout jako hezká výtvarná díla na zeď do obýváku v případě, že je autorka vytvoří tak, jak se snaží vypadat, tedy jako olejomalbu. Ale vzniknou-li tyto opusy pouhou manipulací s tlačítky ve fotošopu nebo jiném grafickém softvéru, jsou, pro mě osobně, bezcenné. Mějte se, Taffey.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 7.2.2007 10:13
Taffey: Ja si zase myslim pravy opak, ze neni az tak podstatne, jak dilo vzniklo - podstatnejsi je obsahova cast. Hlavne si ale myslim, ze (zvlaste v dnesni dobe) by neskodila troska tolerance a vyroky typu co sem patri a co ne, by jsi si mohl odpustit. Vzdyt poucit se muzeme i z toho, co se nam osobne nelibi.
Zatim je ale pocet uzivatelu, kterym se podobna dila libi velmi podstatne vyssi, nez tech jako ty a uz jen proto to sem rozhodne patri.
ČuLo - Martin Čulík (ČuLo), 7.2.2007 10:36
Rád som si tiež prečítal tento príspevok. Ďakujem a cením si snahu, priblížiť ľuďom, chápanie človeka, ktorý je svojských spôsobom zaujímavý svojou tvorbou.
Táničkina tvorba sa mi prevažne osobne páči, samozrejme nie všetko ma osloví a moja fantázia zapracuje. Cením si však jej prácu už od začiatku, ako som sem vstúpil.
Ku komunikácii medzi nami. Učíme sa stále. Tak si to doprajme, hľadajme formu, ktorá nás baví a rozumieme jej z obidvoch strán. Ďakujem za každú kritiku, Ďakujem za každý nesúhlas, lebo viem že je, nebránim sa mu. A kto chce, ten na pivo spolu pôjde, či je svetlý, alebo tmavý :)
Lipský - František Richter, 7.2.2007 11:02
Jak mi přibývají roky, tak stále více a více hledám to, co mě s jinými spojuje. A taky mám pocit, že daleko více je těch co hledají opak. Na FA je to jako všude jinde. Kolik je tu samozvaných arbitrů, kteří by rádi rozhodovali o tom, co jěště je a co není fotografie. Obyčejně podle toho s jakou technikou uvedený "arbitr" fotí :)

Dokážu si představit jak v odborné veřejnosti, kdysi probíhala debata o té děsné novotě, co s fotkou nemá nic společného. O skleněných deskách - negativu. Jedině přímý záznam bez jakýchkoliv úprav byl asi uznán za pravou a jedinou možnost slušné tvorby...

Prošel jsem si dost dlouhým obdobím analogového focení a vím, že i v té se dá udělat s obrazem takřka cokoliv. Digitální éra tuto možnost nevytvořila, pouze usnadnila. A tak nehledám s lupou v ruce jednotlivé pixely přepalů nebo šumu. Hledám jestli mě obrázek/fotka zaujme a něco mi sdělí. Pakliže ne, začnu v první řadě přemýšlet, jestli není vina ve mně. Pak teprve hodnotím autora.

Většina Tániných fotografik mi říká dost. A je mi jedno jakým způsobem vznikly. Jsem rád, že je znám a jsem rád, že jsem se s Taťánou i setkal. Je taková jaká jsou i její díla. Živá, myslící a příjemná :)
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 7.2.2007 11:26
František: Nejenze souhlasim "od A do Z" ale jeste jsi to moc pekne vystihl ....
JanoP - Jano P, 7.2.2007 12:02
Aj keď sa považujem za sviatočného fotografa a nepovažujem za vhodné vynášať akékoľvek verdikty, Taťánine "fotobrazy" ma vždy chytia. Asi preto ju mám už nejaký čas vo svojom "zverinci" obľúbených autorov. Nejde o to, či dané dielko ešte je, alebo už nie je fotografia. Ide o to, či osloví, alebo neosloví.
Kléma - ., 7.2.2007 12:15
Taťániny abstrakce se mi ve většině nelíbí, připadají mi takové "pouťové". Ale vím, že když ji toto napíši pod fotku, tak se pousměje "pod fůska", nebo mně potichu pošle do Prčic, ale nevrhá se moji galerii...atakdálatakdál. Jsou dílka abstraktní, která se mi líbí, jako např. Karola Hradského, některé Petrovi Štefkovýho, jelikož jsou to od prvního pohledu výtvory fotografické povětšinou z velké části zhotovené a pak nadále zabstraktněny mému oku líbivě a citlivě.
Tímto pozdravuji Taťánu, líbí se mi její hovor a koňský život, tak.
trojtečka - trojtečka, 7.2.2007 12:18
Mudrlanti si vytvořili problém a teď ho řeší ... :-) ... jděte raději něco pořádného dělat.
Myno - Hogo Fogo hledaný policií pěti států, 7.2.2007 13:30
mne sa tieto veci nepáčia ani ako grafika a ani ako fotografika nijako... škoda...
navi - ivan eibner, 7.2.2007 14:33
Táňa tvoje fotoobrazy sem na FA patria, bez nich by bolo smutno. Som rád ,že som ťa mohol spoznať po tomto rozhovore lepšie. Držím ti palce aby si mala stále lepšie fotoobrázky a spríjemňovala nám život.
mirak - Mirek Kolčava, 7.2.2007 15:10
Mě se Táňo tvá tvorba líbí a nemám co bych k tomu dodal. Snad je to, že hodnotím díla (byť už dnes moc pod fotkymi) pocitově... jestli mě fotky osloví v náhledu - pak ji otevřu... A všechna tvá díla mě k tomu donutila.
PPhoto - #327581, 7.2.2007 19:11
Pokud jde žánry, psal jsem o tom něco <a href="http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=342287&gal=photo">tady</a>. Není špatných žánrů, ale jen děl... a to ještě jen z pohledu konkrétních diváků či kritiků.
Každý tvůrce _vždycky_ najde někoho, kdo z jeho díla padá obdivem na hýždě... a někoho, kdo (z téhož díla) dostává estetickou koliku... Nedělal bych z toho zápas civilizací.

P.
jarkaj - Jarmila Fiřtová Hasová (jarkaj), 7.2.2007 20:06
JarkaJ
nebudu tu vilně psáti ani odborně...
jen řeknu...některá Tánina díla svádí k zamyšlení a o tom je myslím fotografie i fotografika ;-)
....
tak nechme ji žít ;-)
rasfo - rasfo, 7.2.2007 21:37
Taffey ma pravdu
Dirty Mind - Dirty Mind, 7.2.2007 21:42
Tak já na to pozadí padám...
Taffey - Taffey, 8.2.2007 13:08
No a o to, Kapso, právě dnes svádí spousta lidí vnitřní boj. Zda se postavit za opravdovou tvorbu, nebo připustit nahrážky, do jaké míry a v čem. Já osobně velmi rozlišuji, zda dílo je olejomalba nebo a la olejomalba, zda bylo výsledku dosaženo tak či onak. Nemůže mi přece být na tancovačce jedno, zda mi tam zahraje pětičlenný band či chytrolín se samohrajkou, kde má nasamlované písně od Párplů, Uriášu a jiných mých oblíbených kapel a hraje to jako z mobilu. To je přece něco úplně jiného. Je to pozlátko, hrající si na originál. Je to vlastně kýč. A ten já nechci, proto nechodím dnes na tancovačky, byť bych rád zamachroval, jak se umím hejbat.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 8.2.2007 13:41
Taffey: Takze to sem nepatri, Tatana je uplne mimo, jeji cmaraniny jsou pitomost kterou zvladne 3-lete dite a napiseme adminovi at ji sem zablokuje pristup, aby te s tim neobtezovala, kdyz to sem teda fakt nepatri.
Tohle opravdu chces ?!? To uz v sobe nemas ani kousicek tolerance k odlisnemu pristupu ? Nebo se chces jen ukazat jaky jsi tvrdak ? Se spoustou tvych nazoru v podstate souhlasim ale tohle mi hlava fakt nebere ....
Taffey - Taffey, 8.2.2007 13:51
Ne, Kapso, takhle jsem to nemyslel. Problém je v tom, že lidé dnes vidí a slyší černobíle. Já jsem přece vůbec neřekl, že to nejsou hezké věci. Jen je třeba je pojmenovat pravými jmény. Mnou uvedená dvě dílka nemají totiž nic společného s fotografikou. Jen snad to, že byly vytvořeny třeba ve PHOTOshopu. Zaveďte kategorii počítačová grafika a můžeme si klidně plácnout. Není sporu o tom, že Taťána má cit pro barvu, kompozici i jiné aspekty, které má mít každé slušné výtvarné dílo. Dnes se na nás valí ze všech stran nahrážky všeho možného, počítačovými výtvory, vyadávající se za fotografie počínaje a mnoha potravinami nevalné úrovně konče. Třeba mnohé "špekáčky", že? A je jen na každém z nás, co jsme ještě ochotni akceptovat. Já nejím levné potraviny a nedal bych si domů na zeď reprodukci od Marolda, od Muchy ani žádnou jinou. A o tom to je.
Kapsa - Michal Kupsa (Kapsa) www.michalkupsa.cz, 8.2.2007 14:16
Taffey: Pokud reknes, ze to sem nepatri, tak pak fakt nevim, jak si to jinak vylozit ....
Tvoje srovnani s kopirovanim neceho je pak uplne mimo, protoze Tatana ma jasny a nezymenitelny styl, ktery spis budou kopirovat casem jini. A to ze je tam minimum fotky a maximum grafiky ? No a ? O to vic je tam predstavivosti, fantazie, tvorivosti a barvocitu - coz bychom oba mohli autorce spis zavidet. Celek pak rozhodne neni o nic snazsi, nez klasicka fotografie, jen vyzaduje trochu jine schopnosti - srovnani se samohrajici muzikou je tak uplne mimo, stejne jako ze "klasik" v komore je automaticky lepsi jak "digitalista", ktery tiskne na fototiskarne nebo v labu ....
Ale to hlavni - je fakt tak tezke byt trochu tolerantni a otevrit se i jinym pristupum a pohledum na naseho spolecneho konicka ? Budeme opravdu radeji vyhledavat to, co nas rozdeluje misto toho abychom se spolecne radovali z toho, co nas spojuje ? Je mi z toho fakt dost smutno ....
trojtečka - trojtečka, 8.2.2007 16:34
hele vy dva, copak kdybyste mi přišli vyštukovat předsíň a kuchyň
kinemak - ., 8.2.2007 20:56
Ahojky Táni,
v tvých fotkách nacházím, co nacházím a jsem za to vděčná. Koně mám taky moc ráda, ale už nejezdím a asi už jezdit nebudu.
Vím, že to není profesionální, ale já za fotkou potřebuju vidět člověka a pochopit jeho svět, není mi jedno, kdo fotku dělal a jaký je. Mám tady své miláčky a lidi, kteří fotí dobře, ale nikdo mne u nich neuvidí.
Potřebovala bych také vyštukovat nějaké pokoje a našla by se i spousta jiné práce.
:-)
milan008 - Milan (endy) Jankovič, 9.2.2007 7:27
Dílo autorky se mi v celku líbí, některá dílka víc, jiná méně, s označením fotografika nemám problém, určitě sem patří... díky za rozhovor...
postak - pošťák bez adres, 15.2.2007 2:49
jaj, čo toto je?
ved je to slabe i jako potisk na rucniky z trznice
admirall - Igor Šperka (admirall), 19.2.2007 15:35
Som rad, ze nas nieco malo spaja. Ja som sa v Sali narodil, prezil detstvo a mam tam svoju rodinu. Mas nadherne prace. Presne moja salka kavy. Len nech Ti chut vydrzi a nech sa mozme kochat dalsimi. Drzim palce!
kalibrace
Fomei - studiové vybavení