Test fotoaparátu Kodak EasyShare P880

Kodak EasyShare P880 je 8Mpx fotoaparát s neobvykle krátkým ohniskem 24 mm, množstvím funkcí a plastovým tělem. Jaké snímky a za jakých podmínek s ním dokážete udělat? Na tuto otázku hledejte odpověď v následujícím redakčním testu, ke kterému nám fotoaparát zapůjčila firma Kodak.

Základní charakteristika fotoaparátu

Kodak EasyShare P880 je 8Mpx elektronická zrcadlovka s 5,8× optický zoomem a vestavěnou 32 MB pamětí (30MB pro snímky). Součástí balení je fotoaparát, krytka objektivu, USB kabel, video kabel, redukce k dokovací stanici, baterie a řemen na krk. Najdeme i tištěný manuál. V českém jazyce je jen na přiloženém CD, ale je jako obvykle velmi podrobný a přehledný. Pořídit jej lze pod 14 tisíc korun (březen 2006).

Tělo a ovládání

Kodak Easy Share P880 Pohled zleva

Fotoaparát má rozměry 116×97×91 mm. Jeho hmotnost je cca 560 g včetně baterie. Celkově působí velmi plastově. Místa mezi gripem a objektivem je málo. Fotoaparát je třeba si pro vlastní ruce vyzkoušet. Ostření i zoomování nalezneme přímo na kroužku na objektivu. Prstenec ostření je nepříjemně blízko těla aparátu. Zapínání aparátu je řešeno velmi neobvyklou páčkou na obvyklém místě. Jedna ze tří poloh této páčky umožňuje vstup mezi oblíbené snímky v paměti fotoaparátu.

Ovládací prvky Menu Share

Na jeho zadní straně najdeme 2,5" LCD displej, elektronický hledáček s dioptrickou korekcí a „rozeseté“ ovládací prvky. Je jich celkem přes dvacet pět, což je pro příjemné ovládání příliš mnoho. Některé bych umístil jinak. Detailním rozmístěním se zde zabývat nebudu, je jasné z přiložených snímků. Standardem je tlačítko Share, kterým se přepnete do režimu práce s fotografiemi, jako je sdílení, posílání mailem a jejich tisk

Zadní strana Ovládací prvky

Na dolní straně je kovový stativový závit (mimo osu objektivu), konektor pro dokovací stanici a kryt otvoru pro baterii (speciální Li-On). Pod krytem na pravém boku je místo pro SD karty. Konektor pro připojení USB kabelu kombinovaný s video výstupem najdeme na levé straně. Nad objektivem jsou umístěny prvky pasivního ostření, které vypadají jako dvě diody. Na horní straně najdeme sáňky pro blesk a také vestavěný výklopný blesk.

Pohled zdola Konektory

LCD, hledáček a CCD

2,5" LCD má rozlišení 115 000 bodů (480×240 bodů) se zobrazovací frekvencí 30 snímků za sekundu. Čitelnost i za slunného počasí byla dobrá. Podání barev je věrné. Hledáček má nadstandardní rozlišení 237 000 bodů. Očnice má však velmi zvláštní tvar. Dioptrická korekce je možná.

CCD má rozměr 1/1,8" a umožňuje pořizovat snímky s rozlišením 3264 X 2448 (8,0 MP), 3264 X 2176 (7,1 MP) 3:2, 2560 X 1920 (5,0 MP), 2048 X 1536 (3,1 MP), 1024 X 768 (0,8 MP) Při ISO800 – ISO1600 je vždy použito rozlišení 1024×768 bodů (0,8 MP).

Objektiv a ostření

Objektiv Schneider-KREUZNACH VARIOGON disponuje 5,8× optickým zoomem s rozsahem 24mm – 140mm (35mm ekv.) se světelností f/2,8 – f/4,1. Ostření je zajišťováno porovnáním kontrastu na CCD (TTL). V režimu makro od 10 cm do 50 cm při 24 mm ohnisku a od 25 cm do 50 cm při 140 mm ohnisku. V režimu supermakro je při nejkratším ohnisku možno ostřit od 5 cm do cca 35 cm. Aparát má možnost manuálního ostření. V takovém případě se však při pootočení kroužku ostření na okamžik přestane na LCD obraz zobrazovat. Tato vlastnost (vada kusu?) manuální ostření velmi degraduje.

Nejmenší plochu jsem nasnímal při 61 mm ohnisku o rozměrech cca 3,5cm x 4,5cm. Což je výborný výsledek. Objektiv má soudkovité zkreslení při všech ohniscích s obvyklou vinětací při nejmenších clonových číslech.

Zkreslení při min ohnisku Zkreslení při max ohnisku

Dodávaná sluneční clona se upevňuje na objektiv pomocí bajonetu.

Na redukční tubus (nutno dokoupit) lze použít širokoúhlou předsádku 0,7× s níž získáte 17 mm ohnisko (35 mm ekv.) nebo telepředsádku 1,4× (196 mm ohnisko).

Provozní časy a výdrž fotoaparátu

Umístění karty a baterie

Na jedno nabití baterií jsem běžné nafotil kolem dvou set fotografií s cca patnácti procenty použití blesku, s náhledem po expozici a častým prohlížením.

Snímek (včetně reakční doby na podnět):

  • první snímek se zapnutím aparátu jsem pořídil do 3 s
  • bez blesku bez namáčknutí 0,7 s
  • bez blesku s namáčknutím 0,2 s

Sekvence je při uložení prvních snímků (12, JPG standard, 8Mpx) snímána v počtu cca 2 snímky za sekundu. Při použití sekvence s uložením posledních snímků (6, JPG standard, 8Mpx) je frekvence snímání shodná. Rychlostí zpracování dat aparát nevyniká, ale pro běžné focení rozhodně postačuje.

Blesk

Směrné číslo blesku je 9 při ISO 100. Jeho dosah při ISO 100 je 0,5 m – 4,0 m při širokoúhlém záběru a 0,5 m – 3,1 m při záběru teleobjektivem. Lze nastavit běžné režimy – redukci červených očí, vypnuto, doplňkový blesk a nestandardní režim pomalého blesku. V něm je k dispozici záblesk na druhou lamelu. Lze nastavit korekci blesku +/-1EV. Fotoaparát disponuje paticí Hot Shoe pro připojení externích blesků.

Blesk -1EV Blesk
Blesk +1EV Blesk

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • OLi Krakovková 1
    OLi Krakovková 1
    13.03.2006 09:19

    Já vlastní Kodak easy shar z 740 je to nějakou tu řadu nižží třída,ale myslím že na to jak mě každý před kodakem varoval je to vyborný foták ve své třídě!A tadle řada P 880 myslím potvrdí to že kodak umi nejen vyrádět dobré filmy ale i fotáky!!

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    13.03.2006 10:32

    2Vabra: Ano, uvadim tento fakt hned v uvodu clanku.

  • Pavel Staněk
    Pavel Staněk
    13.03.2006 12:01

    v jiných recenzi jsme taky slyšel kritiku na rychlost, ale jinak myslim, že to je fajn stroj...hlavně těch 24mm je celkem good...

  • Pavel Staněk
    Pavel Staněk
    13.03.2006 12:01

    třeba pro krajináře velmi dobrá volba.

  • Pavel Vabrousek
    Pavel Vabrousek
    14.03.2006 07:25

    2PK: jo je to na prvni strance, ja to marne hledal nekde pobliz tech obrazku se sumem...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (6)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram