Test fotoaparátu Kodak EasyShare V550

Snad každý se někdy zahleděl na malé stylové fotoaparáty, které se vejdou do kapsy a současně dobře vypadají. Jedním z nich je i Kodak EasyShare V550. Jaké snímky z něj můžete očekávat se dozvíte v následujícím testu, ke kterému nám jej zapůjčila firma Kodak.

Základní technické parametry aparátu

Kodak EasyShare V550
Velikost čipu 1/2.5” / 5 Mpx
Rozlišení snímků 2576×1932, 2576×1716 (3:2), 2304×1728, 2048×1536, 1552×1164 pixelů
Objektiv 36 – 108 mm (ekvivalent 35mm filmu)
Základní clonové číslo f/2,8 – f/4,8 max. clona f/4,7(W) a f/8 (T)
Závěrka Automatická: 1/8 s – 1/1448 s (1/2 s – 8 s v režimu dlouhé expozice
Vyvážení bílé Auto (Automaticky), Daylight (Denní světlo), Open Shade (Otevřený stín), Tungsten (Wolframová žárovka), Fluorescent (Zářivka)
Blesk Směrné číslo 5,6; dosah 0,6 – 2,4 m (W), 0,6 – 1,6 m (T)
Paměťové medium Interní 32 MB; volitelná SD nebo MMC karta
Hmotnost / rozměry 180 g (včetně baterie) / 94 mm x 56 mm x 22 mm

Tělo a ovládání aparátu

Horní strana Dolní strana

Tělo aparátu je zčásti kovové a působí velmi solidním dojmem. Stativový závit najdete přesně v ose objektivu. Ovládací prvky jsou rozmístěny dobře., jak lze vidět z přiložených snímků Za klad považuji velké 2,5" LCD, neboť je vzhledem k velikosti aparátu nadprůměrné a vešel se dokonce ještě průhledový hledáček (bez dioptrické korekce). Hlavní přepínače a tlačítko zapnutí jsou na horní straně. Poněkud hůře jsme vnímal tlačítko blesku mezi spouští a tlačítkem vypnutí, několikrát jsem si aparát omylem vypnul, je to ale otázka zručnosti a praxe. Na pravé straně je přepínač mezi prohlížením snímků označených jako Favourite a režimem snímání. Pokud mezi oblíbenými snímky není žádný, přepneme se do prohlížení snímků tlačítkem Review.

Ovládací prvky Ovládací prvky

CCD, LCD

Zadní strana

CCD má rozměr 1/2,5" a počet efektivních pixelů je přibližně 5 milionů. LCD o rozměru 2,5" je výborně čitelný i za přímého slunce. Lze se na něj dívat pod úhlem až 170° aniž se změní podání barev (s tak velkým pozorovacím úhlem jsem se zatím nesetkal). Disponuje 230 tisíci body (960×240) a zobrazovací frekvencí 24 snímků za sekundu. LCD nelze vytknout nic.

Objektiv a ostření

Objektiv Schneider – KREUZNACH C-Variogon disponuje trojnásobným optickým zoomem s rozsahem 36 mm – 108 mm (ekv. 35 mm) doplněným o čtyřnásobný digitální zoom. Aparát má tyto nejmenší zaostřitelné vzdálenosti – režim makro 5 cm(W)/40 cm (T), normální režim od 60 cm. Ostření je buď vícezónové nebo na střed.

Zkreslení - nejkratší ohnisko Zkreslení - nejdelší ohnisko

Zkreslení je v obvyklých mezích kompaktních aparátů. Mírné soudkovité při nejkratším ohnisku a neznatelné při nejdelším.

Provozní časy a výdrž fotoaparátu

(časy jsou zatíženy reakční dobou na podnět)

Uložení baterie a karty

Na jedno nabití Li-ion baterie jsem při běžném focení naexponoval přes sto snímků. Funkci nabíječky přebírá dokovací stanice, která je součástí balení aparátu nebo tiskárna, kterou jsem měl současně s fotoaparátem k dispozici.

  • čas zapnutí a vypnutí 2 s
  • první fotografii včetně zapnutí aparátu je možné zhotovit do 2,6 s
  • bez blesku bez namáčknutí 0,6 s
  • bez blesku s namáčknutím 0,2 s
  • sekvence vytvoří maximálně pět snímků rychlostí přibližně 3 snímky za sekundu.

Blesk

Směrné číslo blesku je 5,6 a má dosah dosah 0,6 – 2,4 m (W), 0,6 – 1,6 m (T). Při použití blesku v protisvětle nedochází k přeexpozici s vyjímkou režimu makro, pro který ale není ani určen. Blesk disponuje těmito režimy: režim doplňkového blesku, s redukcí červených očí a automatický blesk. Redukce červených očí není možná i když je signalizována jako aktivní, je-li v Setupu vypnuta (to považuji za nešťastné).

Blesk v protisvětle Blesk za nízkého osvětlení

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram